052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » חמישה טיפים של כתיבה שיווקית אפקטיבית

חמישה טיפים של כתיבה שיווקית אפקטיבית

כתיבה שיווקית היא מיומנות שכל בעל עסק חייב להכיר. אף אחד לא מצפה מכם להפוך לשייקספיר או לעמוס עוז, אבל אם אתם רוצים למכור, אתם חייבים ללמוד להעביר מסר שיווקי בצורה אפקטיבית וחכמה.

בעיקר היום, נוכח הפופולריות הגבוהה של הרשתות החברתיות, אחד מכלי השיווק המרכזיים של עסקים קטנים וגדולים כאחד, הוא המדיות הדיגיטאליות, ומדיות אלו דורשות יצירת תוכן על בסיס קבוע.

למזלי הרב, נולדתי עם אהבה גדולה לכתיבה (וגם כנראה עם כשרון מסוים לתחום), ומאז שאני זוכרת את עצמי חלמתי להיות סופרת ובגיל מאוחר יותר רציתי להיות עיתונאית. איכשהו מסלול הקריירה שלי הביא אותי לעסוק בתחום של כתיבה שיווקית ואסטרטגיה שיווקית, תחומים שיש בהם הרבה מאוד יצירתיות והרבה הזדמנויות ליצור תוכן.

אבל אל דאגה, גם אם כתיבה היא לא דבר שבא לכם בקלות, זו מיומנות שאפשר לשפר ולסגל לעצמכם, עם קצת אימון ותרגול.

למה חשוב שתדעו לכתוב את התוכן בעצמכם?

  • בגלל שאף משרד פרסום או קופיריטר לא יצליח לייצר תוכן אותנטי ומקצועי כמו שאתם תכתבו.
  • מכיוון ששיווק במדיות חברתיות מחייב יצירת תוכן בתדירות גבוהה, ולא כאירוע חד פעמי.
  • היות שתוכן איכותי יעבוד עבורכם, יקדם את העסק שלכם ויביא לכם לקוחות.

באיזו תדירות מומלץ לייצר תוכן?

  • זה תלוי. למי שבוחר לשלב בלוג באתר (כמו הבלוג הזה בו אתם נמצאים), מומלץ לייצר תוכן חדש לפחות פעם בשבוע – שבועיים.
  • מי שפעיל ברשתות חברתיות (ואני מאוד מקווה שכל מי שיש לו עסק פעיל גם ברשתות החברתיות) – נדרש לייצר תכנים בתדירות של לפחות 2-3 פעמים בשבוע, ורצוי אפילו יותר מזה.
  • ככל שאתם עוסקים בתחום תחרותי יותר, בו נדרשת רמה גבוהה של מיומנות ומקצועיות – כך תדרשו ליצירת תוכן בתדירות גבוהה יחסית, מול תחומים שיש בהם פחות דרישה למיומנות גבוהה.

סיפורו של ג:

ג', לקוח שלנו, הוא בעל קליניקה לרפואה משלימה המתמחה בטיפול בבעיות גניקולוגיה ופריון. לפני מספר שנים הקמנו לו אתר, ששילבנו בו המון תוכן שג' כתב הקשור לבעיות גניקולוגיה ופריון ולאופן בו הרפואה הסינית מתמודדת עם בעיות אלו.

מאז עלה האתר לאוויר מרגיש ג' ששיחות המכירה עם הלקוחות מאוד התקצרו. הוא כבר לא נשאל שאלות כמו "איפה למדת?", "כמה שנות ניסיון יש לך?" וכד'. התוכן המקצועי שמופיע באתר והפוסטים האיכותיים שג' מעלה בפייסבוק מיצבו אותו כמומחה בתחומו, והלקוחות מגיעות אליו מבלי כמעט מאמץ מצידו.

חמישה טיפים של כתיבה שיווקית אפקטיבית:

  1. תכננו מראש על מה אתם רוצים לכתוב ולאן אתם רוצים להוביל את הקוראים שלכם, והקפידו לא לסטות מהדרך.
    מי שמתורגל בכתיבה ודאי מכיר את התחושה, שמתחילים לכתוב על נושא מסוים, ואז המחשבות רצות לכל מיני כיוונים. זכרו, שבשונה מסיפורת, כתיבה שיווקית מיועדת לייצר פעולה כלשהי אצל הקורא. בין אם הנעה לרכישה או מיתוג מקצועי של בעל/ת העסק, אתם לא כותבים לשם הכתיבה, אלא לשם יצירת ערך ללקוחות ולצורך יצירת ערך כלכלי עבורכם. לכן, לפני שאתם מתחילים לכתוב, החליטו מה מטרת התוכן, לשם מה אתם כותבים אותו, מה הערך שהתוכן הכתוב מספק ללקוחות שלכם, והקפידו לא לסטות ממטרות אלו.
  1. קודם כותבים ואחר כך עורכים.
    כדי שהתוכן יהיה מעניין, חשוב לכתוב בצורה רציפה וקולחת, בשלב הראשון פשוט לשפוך על הדף את כל המחשבות והרעיונות שיש לכם, בלי לעצור לעריכה, מכיוון שתהליך העריכה מסרס את תהליך הכתיבה.
    אם אתם לא בטוחים באיכות התוכן, או שיש לכם חשש משגיאות בניסוח או אפילו שגיאות כתיב – עדיף שתכתבו בצורה שוטפת ואז תעבירו למישהו שיעשה הגהה.
  1. בחרו נושא אחד והתמקדו בו.
    בין אם מדובר במאמר / פוסט, ובין אם מדובר בעמוד מכירה או ברושור שיווקי, חשוב להתמקד בנושא אחד בלבד. זכרו שהקשב של הצרכן שלכם מוגבל ועודף של מסרים מבלבל. אם יש לכם המון מוצרים נהדרים לספר עליהם והמון נושאים לכתוב עליהם, וקשה לכם לבחור – זה נהדר! יצרו כמה יחידות תוכן שונות, ובכל אחת מהן התמקדו בנושא אחר.
    לדוגמא: נניח שאני רוצה ללמד אתכם איך לקדם אתרים במנועי חיפוש באמצעות כתיבת תוכן המיועד לקידום אתרים. אני לא אכניס למאמר אחד גם טיפים לכתיבת תוכן שיווקי וגם עקרונות לקידום אתרים, כי אלו שני נושאים נפרדים. במאמר הנוכחי אתייחס לעקרונות המרכזיים של כתיבה שיווקית אפקטיבית, ובמאמר נפרד  אתאר את עקרונות הקידום האורגני ואסביר איך לכתוב תוכן שיווקי באופן שיסייע לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש.
  1. הכירו את קהל היעד אליו אתם כותבים.
    זה טיפ חשוב מאין כמותו, שכן התוכן אותו אתם כותבים חייב להתאים למי שאמור לקרוא אותו. ישנן רמות שונות של כתיבה, המותאמות לקהלים שונים. כתיבה לקהל מקצועי תהיה שונה מהותית מכתיבה ללקוחות "חובבנים".
    לדוגמא: משתלה המשווקת שתילים, עצים ומוצרי גינון, תתייחס אחרת לקהל מקצועי של גננים, לעומת תוכן המיועד לבעלי גינות המטפחים את הגינות שלהם בעצמם.
  1. חשיבותה של השורה הראשונה.
    בעולם בו הגולש הממוצע מקדיש 3 שניות לקריאת פוסט בפייסבוק ובערך 6 שניות לקריאת תוכן באתר אליו הוא נכנס בפעם הראשונה, אין זמן לטעויות. אם השורה הראשונה לא תהיה מעניינת מספיק – הקורא לא ימשיך ממנה לשורה השניה. איך תוודאו שהשורה הראשונה טובה מספיק?
    אחרי שסיימתם לכתוב את התוכן המלא (בהתאם לעקרון מספר 2 – שקודם כותבים ורק אחר כך עורכים), חזרו לשורה הראשונה שלכם ותקראו אותה מחדש.מה יהפוך שורה ראשונה לטובה יותר?

      1. פתחו בשאלה – שאלות גורמות לאנשים לרצות לדעת את התשובה, ולכן הם ימשיכו לקרוא את השורה הבאה.
      2. השתמשו בהומור – הומור בשורה הראשונה היא דרך נהדרת ליצור עניין ולגרום לקורא לרצות להמשיך בקריאה.
      3. ספרו סיפור קצר – אנשים אוהבים סיפורים. הקפידו שהסיפור בפתיחה יהיה גם קצר וגם רלוונטי לנושא המאמר.

    לסיכום: גם אם הכתיבה היא לא דבר שאתם מורגלים בו, כבעלים של עסק קטן / בינוני חשוב שתכירו את העקרונות של כתיבה שיווקית אפקטיבית ותייצרו תוכן על בסיס קבוע, ככל שתתרגלו יותר תגלו שהכתיבה באה לכם בקלות רבה יותר וגם מביאה תוצאות!

    רוצים לדעת איך לקדם את האתר שלכם באמצעות תוכן? מוזמנים לקרוא כאן 

    רוצים לקבל ליווי אישי כדי לשפר מיומנויות של כתיבה שיווקית אפקטיבית? שלחו לנו הודעה או התקשרו 052-3792247.

One Response to חמישה טיפים של כתיבה שיווקית אפקטיבית

  • ענבר יקרה, הטיפים שלך לכתיבה שיווקית בהחלט ראויים ומוסיפים. יחד עם זאת אני סבור שכתיבה שיווקית היא מקצוע. וככל מקצוע היא דורשת ידע, ניסיון, וכמובן גם כישרון. כשם שאינני סבור שכל יצרן או בעל עסק/מלאכה יעסוק בשיווק עצמי, בפרסום, צילום, סטיילינג, גרפיקה וכד', אני חושב שעדיף להיעזר באיש תוכן שיווקי מקצועי, מיומן ובעל כישרון.
    ראשית, כשאתה נעזר באיש מקצוע נוסף, תמיד תיווכח, שבתהליך הכתיבה יעלו רעיונות חדשים ומקוריים, שאתה, כבעל העסק שכל כולך נתון בתוך הפיתוח והייצור, לא ראית אותם עד כה. בנוסף לכך כותב התוכן יוכל להציע לך רעיונות נוספים המבוססים על הניסיון שלך. כמו סלוגנים, כותרות ובידול עצמי באתר או בפרסום הכתוב. כותב התוכן, לאור ניסיונו, יוכל גם להזהיר אותך מליפול ל"בורות" ויוכל אולי לחסוך ממך כישלונות.
    לסיכום: הטיפים שהעלית כאן הם בהחלט חשובים, אבל אני הייתי משתמש בהם יותר להכרת והבנת התחום, מאשר להיכנס אליו באופן פעיל.
    גילוי נאות: אני עסקתי בעבר, ומעת לעת ממשיך גם היום לעסוק בכתיבה שיווקית ובקופירייטיג)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *