052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » 10 טיפים שיעזרו לכם להשיג יותר עוקבים באינסטגרם

10 טיפים שיעזרו לכם להשיג יותר עוקבים באינסטגרם

רשת האינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות המעניינות מפרסמים רבים, בשל היותה בין הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר, בעיקר בקרב צעירים. הפוסט זה עוסק בשאלה איך להשיג עוקבים באינסטגרם ואיך לייצר זיקה של לקוחות פוטנציאלים למותג שלכם באמצעות מסרים חזותיים – המאפיינים את רשת האינסטגרם.

קצת על האינסטגרם

אינסטגרםהאינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות שהושקה בשנת 2010. הרשת, שהחלה כאפליקציה, דגלה באותנטיות (העלאת תמונות מיידיות שינציחו רגעים בחיי היום יום) והביאה עמה סטנדרטים חדשים של מקוריות ויצירתיות. לאור ההד התקשורתי שעוררה רשת האינסטגרם, היא צמחה ממיליון משתמשים ב- 2010 לכ-300 מיליון משתמשים כיום (1.7 מיליון מהם ישראלים), דבר שאפשר לייחס גם לרכישתה על ידי הרשת החברתית פייסבוק. עוד כמה נתונים מעניינים לגבי רשת האינסטגרם: לרשת עולות מדי יום כ-75 מיליון תמונות ומספר הלייקים להם הן זוכות עומד על כ – 2.6  מיליארד. אז לא, לא צחקנו כשאמרנו שהיא יצרה הד תקשורתי חסר תקדים.

האם פרסום באינסטגרם מתאים לבית העסק שלך?

מכיוון שטווח הגילאים של משתמשי האינסטגרם נע בין 18-34, רצוי שלפני שאתם בוחרים להשקיע בדף עסק באינסטגרם תבדקו האם הצעירים הם קהל היעד שלכם. כמובן שיש לקחת בחשבון גם את העובדה כי פרסום באינסטגרם מבוסס כמעט לחלוטין על ויז'ואל, כך שישנו יתרון מובהק למוצרים מתחומי האופנה, אתרי קניות, מסעדות, ברים, מוצרי קוסמטיקה ובעיקרון, כל דבר שיכול להצטלם בצורה אסתטית ומעניינת.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם?

ישנם כמה עקרונות יסוד להפיכת דף האינסטגרם שלכם למעניין שלקוחות ירצו לעקוב אחריו:

  1. עוקבים באינסטגרםשתפו בזמן אמת. לעיתוי השיתוף יש משמעות מאוד גדולה כי לצילומים המועלים בזמן אמת יש אפקט מאוד גדול שיוצר עניין.
  2. בנו שפה גראפית אופיינית וייחודית לכם – הדפים העסקיים הכי מצליחים באינסטגרם הם לאו דווקא אלו שיש בהם את התמונות הכי יפות, אלה דווקא אלו שהצליחו לייצר "סיפור" באמצעות התמונות. השקיעו זמן ומחשבה ביצירת שפה גרפית וסיפור מותג מעניין וחזותי, והקפידו לשמר אותו באמצעות התמונות שאתם מעלים לאינסטגרם.
  3. עודדו לקוחות לצלם את המוצר שלכם. אחת הפעילויות השיווקיות המעניינות ביותר שתוכלו ליצור באמצעות האינסטגרם, היא לערוך תחרות צילומים. הציעו פרס לצילום המנצח ובקשו מהמשתתפים לתייג את העסק או את המותג.
  4. לחפש תמיד סיבה למסיבה. כל אירוע – השקת מוצר חדש, פתיחת חנות, הרמת כוסית לראש השנה – הם סיבות מצוינות להעלות תצלומים לאינסטגרם. שלבו לצד התמונה כיתוב מעניין, שמחזק את המסר של המותג שלכם.
  5. ספקו הצצה אל מאחורי הקלעים. לרוב עוקבים באינסטגרם מתעניינים יותר במה שקורה אצלכם מאחורי הקלעים מאשר בצילומי מוצרים. הצצה אל מאחורי הקלעים מאפשרת ליצור חיבור אמוציונאלי למותג שלכם, חושפת דברים חדשים ומעניינים, חדשים ובעיקר אנושיים. דוגמאות של צילומים מאחורי הקלעים: צילומי סקיצות של מוצר בהתהוות ; שף הבוחש בסירים בלי לגלות מה מתבשל בתוכם ; מעצבת אופנה שמחזיקה את הבד ממנו היא מתכננת לתפור את השמלה ; להקה שמצטלמת ברכב בדרכה להופעה ; צוות המשרד יושב בישיבת צוות לילית סביב שולחן מלא כוסות קפה חצי מלאות וכד'…. ולא לשכוח לצרף משפט שמתאר את הסיטואציה ומוסיף לה נופך של מסתורין.
  6. מה עושים אם המוצר שלכם לא מצטלם טוב? ישנם מוצרים שפחות מתאימים לצילום, בעיקר אם מדובר בעסקים שמוכרים שירותים (כמו משרד פרסום, משרד הנהלת חשבונות, משרד עורכי דין וכד'). גם עסקים כאלו יכולים לעשות שימוש אפקטיבי באינסטגרם על ידי העלאת תמונות של העובדים במשרד בסיטואציות חברתיות ומעניינות, כאלו שמשדרות לעוקבים שלכם שאתם לא משרד סטנדרטי, אלא ש"עושים פה כייף חיים", או שאתם עסק "שחושב מחוץ לקופסא".
  7. קצר זה קולע. התמונות שתעלו לאינסטגרם אמנם שוות שווה אלף מלים, אבל המלים חשובות לא פחות. לצד כל תמונה שאתם מעלים לאינסטגרם חשוב לשלב טקסט קצר וקולע, באורך של עד 140 תווים.
  8. לא לשכוח מילות מפתח. לצד התמונה והמשפט הקצר והקולע, חשוב לשלב בטקסט מילות מפתח על מנת שימצאו את הסטאטוסים שפרסמתם ואת התמונות במנועי החיפוש.
  9. שעוקבים באינסטגרםמרו על תדירות פרסום גבוהה. במידה ובחרתם להשקיע בדף עסקי ואתם רוצים למשוך עוקבים באינסטגרם ולשמר את הפעילות העסקית שלכם ברשת זו, חשוב שתפרסמו צילומים בתדירות גבוהה ובאופן רציף, פעם בשבוע לפחות ומומלץ אפילו יותר.
  10. השתמשו בהאשטאג. ההאשטאג, סימון ה # לפני מילות המפתח, משמש להגברת התפוצה והחשיפה באינסטגרם. ההאשטג מאפשר לקטלג ולסווג פוסטים חברתיים גם בטוויטר, גם באינסטגרם וגם בפייסבוק. הקפידו להשתמש בו בתיאורי התמונות שאתם מעלים לרשת האינסטגרם. כדי להבין לעומק מהו ההאשטג ולמה הוא משמש – מזמינה אתכם לקרוא את הפוסט המתאר מה הוא ההאשטג.

לסיכום: השלב הראשון לשימוש באינסטגרם לצרכי פרסום העסק שלכם היא באמצעות יצירת קהילת עוקבים באינסטגרם ויצירת שפה גראפית מעניינת וייחודית שתעביר את סיפור המותג שלכם לעוקבים. השלב השני הוא פרסום באינסטגרם, ולצורך כך כתבנו עבורכם פוסט המשך.

 

הפוסט נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג ושיווק ברשת והבעלים של דה מרקט.
– אם אתם מוצאים שפוסט זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.
– רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט –  ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.
– אתם גם יותר ממוזמנים להשאיר לנו הערות ושאלות כאן ממש למטה.

 

3 Responses to 10 טיפים שיעזרו לכם להשיג יותר עוקבים באינסטגרם

  • לדעתי יש עוד אלמנט.. בגלל שאינסטגרם זוהי רשת חברתית מאוד ויזואלית
    יש חשיבות מפתח לדמויות אטרקיביות חיצונית..
    אין מה לעשות, סקס מוכר ומשכנע..

  • קראתי, ומיד שלחתי תמונה באינסטוש
    תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *