052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » כל מה שרציתם לדעת על פרסום באינסטגרם ולא העזתם לשאול…

כל מה שרציתם לדעת על פרסום באינסטגרם ולא העזתם לשאול…

כמו שהצגנו בפוסט הקודם שעסק בשאלה איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם, מדובר ברשת חברתית מאוד מעניינת, הפופולארית בעיקר בקרב צעירים בגילאי 18-34. כמו ברוב המדיות הדיגיטליות, גם פה בזירת הפרסום מתרחש מאבק בין הקידום האורגני ברשת האינסטגרם לבין הקידום הממומן.

פרסום באינסטגרם באמצעות קידום אורגני

פרסום באינסטגרםהיתרון של רשת מבוססת ויז'ואל כמו האינסטגרם, הוא שבעזרת שימוש נכון ומעודן במוצר/ בית העסק המפורסם, ניתן להגיע לרמת אותנטיות שתגרום למשתמשי הרשת להתעניין ולשתף את התמונות בעצמם. כלומר, לצלם את המוצר בהקשר כלשהו שישלים את התמונה ולא כנושא המרכזי והבודד שלה. יש לציין שעד שהרשת פתחה את שעריה בפניי מפרסמים (באופן רשמי לפחות) כך התבצע פרסום באינסטגרם.
כדי להביא לכך שהלקוחות יצלמו את המוצר ויעלו אותו לרשת, נדרשת קריאה מסוימת לפעולה. זה יכול להיות באמצעות קמפיין בו אנו מעודדים את הלקוחות להעלות לרשת תמונות שצילמו בעצמם ולתייג את דף המותג, או פשוט על ידי שלט בבית העסק המזמין אותם לצלם ולהעלות תמונות. דוגמא מעניינת בה נתקלתי לפני כשנה – במהלך טיול בחצבני, ראיתי שילוט במסלול שמזמין את המטיילים לצלם תמונות בטבע ולהעלות לחשבון האינסטגרם הפרטי שלהם תוך תיוג #רשות הטבע והגנים, כאשר בין הזוכים בתחרות התמונות קיבלו מנוי "מטמון" משפחתי שנתי (מנוי המעניק כניסה חופשית לכל אתרי רשות הטבע והגנים).

פרסום באינסטגרם באמצעות קידום ממומן  –

תחת הקידום הממומן קיימות שתי אופציות:

Instagram marqueesקמפיין של יום אחד שמטרתו היא הפצה מהירה ורחבה של המסר. אופציה זאת מתאימה בעיקר לפרסום מוצרים חדשים או מבצעים מיוחדים.

פרסום באינסטגרםפרסום דרך ה-ads manager או ה-power editor בפייסבוק– שיטה שמציעה שלוש תצורות של מודעות: תמונה אחת, וידאו (עד 30 שניות) וקרוסלה (עד 5 תמונות) שאליהן ניתן לצרף מלל שלא יעלה על 300 תווים (כולל רווחים כמובן). יש לציין כי סוג זה של פרסום באינסטגרם מציע לנחשפים אליו אפשרות לבקר באתר האינטרנט של המפרסם או לקשר אותם לאפליקציה להורדה. מעניין לציין כי על מנת לבצע פרסום באינסטגרם בשיטה זו, אתם אפילו לא צריכים שיהיה לכם חשבון אינסטגרם פעיל, מספיק שיש ברשותכם חשבון פייסבוק, שכן הקמת הקמפיין וניהולו מתבצעת ממשק ניהול המודעות בפייסבוק (אינסטגרם הינה רשת חברתית בבעלות פייסבוק). למדריך כיצד לחבר את חשבון האינסטגרם שלכם ל ads manager בפייסבוק לחצו כאן.

במידה והחלטתם שהעסק שלכם עומד בקריטריונים של פרסום באינסטגרם, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת בצורה היעילה ביותר:

פרסום באינסטגרם1. התאמת המודעה לקהל היעד – ככל שהמודעה תהיה רלוונטית יותר ותמשוך אליה יותר תנועה, כך החשיפה שלה תעלה והיא תוצג בפניי יותר משתמשים.

2. ניסוי ותהייה – אינסטגרם מציעה ניתוח של ביצועי הקמפיין אז תנצלו זאת, רק כך ניתן ללמוד ולהשתפר מקמפיין לקמפיין.

3. גיוון בתצורות המודעות – כפי שציון, ישנן שלוש תצורות של מודעות ומכיוון שכל אחת מהן מציעה סוג אחר של פרסום, כדאי שתחקרו מי מהן תתאים יותר למוצר שלכם ולקהל היעד שלכם.

4. פרסום עדין – פרסמו את המוצר/ בית העסק כחלק מנושא התמונה ולא כמושא התמונה. פרסום אגרסיבי וגלוי לרוב גורם לסלידה וריחוק מן המודעה.

5. מינימום טקסט – תנסו להגיד כמה שיותר בכמה שפחות. זכרו: תמונה שווה 1000 מילים.

6. פרסום תכנים שהועלו ע"י הגולשים – הפרסום האמין ביותר מגיע ממשתמשי המוצר. לכן, תשתמשו גם בתמונות שנשלחו או הועלו על ידי הגולשים עצמם.

7. תוכן איכותי – ככל שהתמונה תהיה איכותית וחדה יותר כך היא תמשוך אליה יותר צופים. לכן, השקיעו באמצעי ההפקה (תמונה ממצלמה אמיתית עדיפה על תמונה ממצלמת הסמארטפון, למרות שיש גם סמארטפונים עם מצלמה מאוד איכותית – שווה להשקיע במכשיר כזה).
פרסום באינסטגרם

8. שימוש בהאשטגים –  האשטגים נועדו כדי לקשר את התמונה לנושא גדול יותר. השתמשו בכמות מצומצמת של האשטגים רלוונטיים. אם אתם לא בטוחים עדיין מה זה האשטג, מומלץ לקרוא את הפוסט העוסק בנושא.

9. רשימת מעקב רלוונטית – על מנת שתוכלו להתעדכן בפרסומים רלוונטיים למוצר/ בית העסק שלכם, אשר פורסמו על ידי אנשים אחרים מהתחום. כמו כן, זה יסייע למודעה שלכם להגיע לעיניים הנכונות.  יצירת רשימת עוקבים איכותית ורלוונטית לדף העסקי שלכם באינסטגרם היא חשובה לא פחות מהתוכן אותו אתם מעלים. לכן אספנו עבורכם את 10 טיפים להגדלת רשימת העוקבים באינסטגרם.

 

לסיכום, האינסטגרם היא פלטפורמה צבעונית מעניינת ורחבה לפרסום ולשיווק, אך מכיוון שכדי להשיג תוצאות עסקיות משמעותיות נדרש לשלב פרסום ממומן, יש לקחת בחשבון גורמים כמו התאמת המוצר למדיה זו, מאפייני קהל היעד והיעדים השיווקיים אליהם תרצו להגיע בסופו של הקמפיין, וכמובן שיקולי תקציב. מומלץ בחום לשלב כמה פלטפורמות דיגיטאליות לצד האינסטגרם ולא להתבסס עליה כערוץ הפרסום היחיד. לרוב פרסום באינסטגרם יהווה תוספת משלימה נפלאה לקמפיינים בפייסבוק, בטוויטר ובערוצים דיגיטאליים נוספים.

 

נכתב על ידי גל זוזות, תקציבאי פרסום בדה מרקט.
– אם אתם מוצאים שפוסט זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.
– רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט –  ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.
– אתם גם יותר ממוזמנים להשאיר לנו הערות ושאלות כאן ממש למטה.

 

2 Responses to כל מה שרציתם לדעת על פרסום באינסטגרם ולא העזתם לשאול…

  • אינסטגרם חשוב למפרסמים, בעצם פירסום טוב,, לדעתי,, יכלול כמה שיותר רשתות חברתיות, מאחר ולכל רשת חברתית יש מאפיינים שונים ודרכים שונות לשיווק, כמו שנכתב, ערוצי פרסום רבים ישפרו את המודעות של הצרכנים ואת המיצוב של המותג.

  • היי ענבר, ערב טוב

    קראתי , מאוד מעניין, לגבי העברית הערתי היא שאין מילה בעברית " מדיות " – יש רק " מדיה דיגיטלית"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *