052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק באינטרנט » פרסום ביוטיוב – קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו

פרסום ביוטיוב – קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו

יוטיוב הוא אתר לשיתוף קבצים וגם רשת חברתית. יוטיוב יכול לשמש ככלי שיווקי נפלא לעסקים עם עושים בו את השימוש הנכון. הפוסט הזה מתאר כמה עקרונות מרכזיים של פרסום ביוטיוב ומתאר כיצד תוכלו לקדם את העסק שלכם באמצעות סרטוני וידאו שיווקיים. נתחיל ברקע קצר על יוטיוב: יוטיוב הוקם בשנת 2005 על ידי סטיב צ'אן, ג'וד קארים וצ'אד הארלי ונרכש בשנת 2006 על ידי Google. youtube2זהו אתר הוידאו הנצפה ביותר בעולם, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי Google והאתר השלישי הנצפה ביותר בעולם  אחרי Google  ו – Facebook.

  • מעל ל-800 מיליון משתמשים ייחודיים מבקרים ביוטיוב מדי חודש
  • כ-60 שעות של סרטונים מועלות ליוטיוב בכל דקה
  • מעל ל-4 מיליארד סרטונים נצפים מידי יום
  • מדי חודש נצפות מעל ל-3 מיליארד שעות של סרטונים
  • הממשק מותאם ל-39 מדינות ול-54 שפות
  • בשנת 2011, נרשמו ביוטיוב יותר מטריליון צפיות, השוות לכ – 140 צפיות לכל אדם על פני כדור הארץ

ליוטיוב יש מספר תכונות שהופכות אותו לרשת חברתית: היכולת לסמן סרטים ב- like/dislike ; היכולת להירשם כמנויים או עוקבים אחרי ערוצי יוטיוב מסוימים ; היכולת להגיב לסרטונים שאחרים העלו ולשתף אותם במדיות חברתיות נוספות, כל אלו הופכים את האפשרות של פרסום ביוטיוב לאטרקטיבי במיוחד עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד. ללא ספק האטרקטיביות הרבה של יוטיוב כערוץ שיווקי, טמונה בעלויות ההפקה הנמוכות ובפוטנציאל הויראליות הגבוה של וידאו לעומת תוכן כתוב. בפוסט קודם תיארתי פה כיצד למתג עסקים באמצעות תוכן ויראלי ברשת.  יש סיכוי הרבה יותר גבוה שסרטון וידאו שיווקי יהפוך לויראלי לעומת תוכן שיווקי מכל סוג אחר.

מידי שבוע כ-100 מיליון אנשים ברחבי העולם מבצעים פעולות חברתיות ביוטיוב (לחיצות על 'אהבתי', שיתוף, הוספת תגובות וכד') ומיליוני סרטונים מסומנים כמועדפים מדי יום. בישראל צופים ביוטיוב כ-3.7 מיליון ישראלים  מדי חודש, כאשר 25% מהגולשים בארץ צופים בווידאו ברשת מדי יום ובקרב בני הנוער אחוזי הצפיה גבוהים אף יותר – 55% מבני הנוער צופים מידי יום. מידי שבוע צופים בתכני יוטיוב 71% מקרב הישראלים. צעירים צופים ביוטיוב בתדירות גבוהה יותר ממבוגרים, וככל שהגיל עולה מידת הצפייה ביוטיוב יורדת.youtube1

  • 72% פעילים בגילאי 13-17
  •  64% פעילים בגילאי 19-29
  •  50% פעילים בגילאי 30-49
  •  29% פעילים בגילאי 50 +

בנוסף לא נמצא הבדל משמעותי בצפייה בין גברים ונשים וזמן צפייה ממוצע לחודש לאדם הוא כ 250-300 דקות.

 

קידום אורגני באמצעות פרסום ביוטיוב

בגלל שיוטיוב נרכשה על ידי גוגל יש לגוגל אינטרס לקדם תכנים שהועלו לגוגל. כך שניתן לעשות שימוש בסרטונים ככלי לקידום האתר, הבלוג או דפים עסקיים אחרים ברשת. ישנם מספר עקרונות מרכזיים שיש להקפיד עליהם כדי להפוך את הסרטון ביוטיוב לסרטון שיקדם את התוכן באופן אורגני:

  • בהעלאת סרטון יש לשים לב למילות הקישור אותם בחרנו כדי לקדם את העסק / האתר שלנו ולהקפיד לשלב אותם בכותרת (Title), ב-  Meta Description , וב- Meta Keywords  באופן דומה להוספת תכנים כתובים שאינם וידאו. (למי שלא מכיר עדיין את עקרונות הקידום האורגני מומלץ להרחיב ולקרוא את הפוסט הזה.)
  • מומלץ לשלב בסרטונים קישורים לדפים עסקיים או לדפי נחיתה, אותם ניתן להוציא מכותרת הסרט או מהתיאור שלו.
  • בישראל יש סיכוי טוב להופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל לסרטים שיש להם מעל 1000 צפיות. כמובן, ככל שהתחרות על ביטוי מסוים גוברת, כך ההשפעה של מספר הצפיות על קידום האתר במנועי חיפוש תפחת.
  • סרטון באורך של 1-2 דקות בדף הבית או בדף ה"אודות" שלכם יאריך משמעותית את השהיה באתר ויקדם אותו באופן אורגני.

 

פרסום ביוטיוב באופן ממומן

קיים מגוון אפשרויות של פרסום ביוטיוב בצורה ממומנת ולא אורגנית, שמבטיחה חשיפה של הסרטון כבר מהרגע הראשון:

  • הופעת סרטון בתוצאות חיפוש במנועי חיפוש לפי מילות מפתח וביטויים נבחרים ובמודל של תשלום PPC (תשלום לפי הקלקה).
  • סרטון זורם – פרסום המופיע לפני שהסרטון המבוקש מתחיל – התשלום מתבצע רק אם הגולש מגיע לצפייה בפרסומת עד סופה.
  • הוספת באנר עם לינק לעמוד פרסומי או דף נחיתה לצד הסרטון ותשלום PPC – כלומר תשלום רק עבור מי שהקליק על הבאנר.
  • "שכבת הנעה לפעולה" הכוללת טיזר או מודעת טקסט על גבי הסרטון שמפנה בלינק לאתר או לדף נחיתה.
  • Remarketing ביוטיוב ובגוגל – מאפשר "לסמן" את מי צפה בסרטון שלכם ולבצע קמפיין ייעודי לאותם אנשים, או מהצד השני – להביא לכך שאנשים שנכנסו לאתר שלכם, אבל לא צפו בסרטון, יחשפו לסרטון שלכם כשיצפו בתכנים אחרים ביוטיוב.

 

כיצד מעלים סרטון ליוטיוב? 

גם אם מעולם לא העלתם סרטון ליוטיוב תמצאו שזו פעולה מאוד פשוטה. בכל עמוד יוטיוב בחלקו העליון השמאלי יש שני כפתורים – "העלה" ו"היכנס". כדי להעלות סרטון חדש כל מה שנדרש זה ללחוץ על "העלה" ולעקוב אחר ההוראות. סרטונים באורך של עד חמש דקות יעלו מהר מאוד (דקות ספורות). utube1

איך תשלבו תוכן מיוטיוב בתוך האתר שלכם?

אחת מהאפשרויות של פרסום ביוטיוב לצורך קידום אתרים, היא לא לייצר סרטונים משלכם אלא לשלב סרטונים בתוך האתר שלכם, באופן שכאמור יגדיל את השהות של הגולשים באתר וכתוצאה יביא לקידום אורגני שלו. כמובן שחשוב לשתף סרטונים שיש להם קשר לבית העסק או לתחום העיסוק שלכם. למשל, מאמן ספורט יכול להעלות סרטונים ממשחקי ספורט ולנתח אותם.

מתחת לסרטונים ביוטיוב יש תיבה ובה רשומות האפשרויות – "שתף", "הטמע" ו"דואר אלקטרוני".

  • שתף – מאפשר לכם לשתף את הסרטון במדיות החברתיות השונות שלכם, לחיצה על כפתור זה תפתח שורת לוגואים של מדיות חברתיות שונות.
  • הטמע – פותח לינק אותו יש להעתיק ולהכניס לאתר שלכם – פעולה זו תביא להכנסת הסרטון לתוך עמוד בתוך האתר (כפי שתוכלו לראות בתחתית עמוד זה – צרפתי מספר סרטונים לדוגמא, אותם הטמעתי מתוך יוטיוב).
  • דואר אלקטרוני – מאפשר שליחת לינק לסרטון לכתובות דואר שונות.

utube2 

ונסיים בכמה עקרונות מרכזיים ששיהפכו כל פרסום ביוטיוב למוצלח וגם כמה סרטונים חביבים שאני אוהבת במיוחד:

  • בשלב ראשון יש להגדיר את מטרת הסרטון ואת קהל המטרה.
  • מומלץ לייצר סרטון קצר, לא יותר מדקה וחצי לסרטון מוצר ועד 3 דקות לסרטון תדמית. סרטוני הדרכה יכולים להיות מעט ארוכים יותר – כ 5-6 דקות מקסימום.
  • מומלץ לנסות לייצר סרטון בסגנון הומוריסטי או מעניין שיתפשט בצורה ויראלית ברשת.
  • גם נושאים "רציניים" אפשר להציג בסרטונים הומוריסטיים, כפי שתראו בסרטון של ארגון הבריאות הבריטי המוצג מטה.
  • אם המוצר הוא שירות או אדם – מומלץ לצלם סרטון תדמית קצר או סרטון או סרטון הדרכה קצר ואינפורמטיבי, שמציג את החברה בצורה תמציתית.
  • לזכור שהכי חשוב לשמור על יצירתיות ממוקדת מטרה.
  • מומלץ להוסיף שכבת הנעה לפעולה לכל סרטון עם הפנייה לאתר.

 

ולקינוח שימוש מבריק במדיה של יוטיוב בפרסומת מצחיקה שאני אוהבת במיוחד:

סרטון קצר וקולע עם סוף מפתיע בפרסומת לאיפד.

מקווה שנהנתם מהקריאה. אם יש לכם הערות או רעיונות נוספים אשמח לתגובות ממש כאן למטה. וכמובן – תמיד שמחה לשיתופים!

אם ברצונכם ללמוד כיצד לצלם סרטונים פרסומיים בעצמכם אני ממליצה בחום על בלוג מצוין של פרסום ביוטיוב ובוידאו של לירון מור.

ואם יש לכם תקציב מוגבל ובכל זאת ברצונכם להעלות סרטון שיווקי מקצועי לאתר שלכם, אני ממליצה בחום לפנות לדקלה מור  Asakim Tv המפיקה סרטוני תדמית קצרצרים לעסקים קטנים, בצורה של ראיון באולפן.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג לעסקים ולשיווק באינטרנט. דה מרקט מספר מיתוג ופיתוח שיווקי.

למצגת מלאה לשיעור בנושא פרסום ביוטיוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *