052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » 3 דברים שחייבים לעשות כשעושים פרסום בפייסבוק

3 דברים שחייבים לעשות כשעושים פרסום בפייסבוק

כל בעל עסק קטן, בינוני וגם בעלי מותגים גדולים מבינים שהיום כל תמהיל פרסום חייב לכלול פעילות פרסומית בפייסבוק. אבל פרסום בפייסבוק הפך להיות מורכב יותר וקשה יותר מבעבר, כי ככל שנכנסו יותר מפרסמים לפייסבוק כך נהיה קשה יותר ליצור נוכחות ולייצר תוצאות. אור ממן, יזם אינטרנט וכותב את הבלוג Sellertrip על שיווק ומכירות באינטרנט, מתארח בבלוג של דה מרקט כדי לתת לנו טיפים חשובים על מנת שתוכלו לבצע פרסום בפייסבוק בצורה יעילה.

בעיקרון יש שתי שיטות כדי לקדם את העסק שלך בפייסבוק:
• חינם: צור דף מעריצים ותפיץ את התוכן חופשי, או לפרסם בקבוצות.
• בתשלום: תריץ מודעות ממומנות PPC ותזרים קהל יעד ממוקד לדף שלך.

איזה מהשיטות האלה טובה יותר?
האמת, אין תשובה נכונה או לא נכונה. אני מאוד ממליץ להשתמש בשתיהם.
כל משווק כבר יודע שפייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר ביקום. אני לא יכול לדעת מה יקרה בעתיד אבל עכשיו, פייסבוק הוא האתר מספר #1 אשר ישלח לך כל סוג תנועה שרק תרצה.
השאלה היחידה היא האם אתה יכול להתמודד עם זה?
האם אתה מנצל ב -100% את הכלים של פרסום בפייסבוק?
אם התשובה היא כן, אז כמה הרווחת מפרסום PPC בפייסבוק בחודש שעבר? טוב, בוא ונניח שהרווחת 5,000$, למה לא למנף את זה ליותר?
קדימה נצלול לתוכן.

שלושה דברים שישפרו לתוצאות של פרסום בפייסבוק.
1. רימרקטינג – כיצד לפרסם שנית לגולשים אבודים:

על פי מקור באינטרנט (Wishpond), "ניתן להמיר רק כ- 5%-8% מהמבקרים באתר " בלי שום קשר לעיצוב של עמוד הנחיתה . אפילו אם הכול מושלם (ואני בספק), ישנם גולשים שיבקרו באתר שלך ולעולם לא יקנו בפעם הראשונה כשהם נמצאים באתר.

Remarketing (הידוע גם כ- Retargeting) הוא להערכתי אחד הכלים שעשה מהפכה של ממש בתחום השיווק באינטרנט.

Remarketing הוא כלי שיודע "לצבוע" גולשים שביקרו באתר שלך ולשלוח להם פרסומות ממוקדות, מתוך הנחה שמי שכבר ביקר פעם אחת באתר, קרוב לודאי שיש לו עניין במוצרים שיש לעסק להציע ואם יתקל בהם שוב קיימת סבירות גבוהה שיחזור לאתר פעם נוספת ואז אולי גם יבצע רכישה.
כיום, זה כלי זה נכנס בעצמה רבה. מפרסמים רבים בפייסבוק כבר הבינו שאין טעם לבזבז הרבה כסף על קליקים שלא שווים להם. מצד שני, עדיף להשקיע בקהל שכבר נחשף לעסק ולמותג. זהו קהל "חם" שהקליקים שלו על המודעה הרבה יותר איכותיים ולפעמים גם יותר זולים.
היום משווקים מוציאים יותר כסף כדי להחזיר לקוחות או גולשים שלא קנו את ההצעה שלהם או שלא נרשמו לרשימת התפוצה שלהם.
עם הרימקטינג של פייסבוק, ניתן לכוון את המודעות לאנשים שביקרו באתר שלך או בעמוד הנחיתה שלך לפני, ולא המרת אותם.

כדי ללמוד איך ליצור קהל מותאם אישית בפייסבוק לאנשים שביקרו אצלך באתר מומלץ לקרוא את המאמר הזה (שלב מספר 6 במאמר).
דוגמה לרימקטינג בפעולה:
1. לקוח מבקר באתר אינטרנט (למשל Ecommerce).
2. הוא מוסיף מוצר לעגלה אבל לא קונה
3. הוא מתחיל לקבל מודעות רימקטינג בפייסבוק
4. חוזר לאתר האינטרנט וקונה את המוצר

הרבה משווקים לא עושים ריטרגט למבקרים שלהם, כי הם לא רוצים לעצבן אותם וזאת טעות גדולה – תעשו ריטרגטינג! אל תפחדו מלעצבן את המבקרים שלכם.

2. התחבר לעוקבים שלך על ידי כך שתשאל אותם שאלות.

אחד מסוגי הפוסטים הפופולרים ביותר בפייסבוק הוא: שאלות.

זו אחת האסטרטגיות המומלצות ביותר להשתמש בהם כשאתה מתכנן את הפוסט שלך, ברגע שאתה שואל שאלה את הקוראים זה מוביל להרבה מעורבות בפוסט שלך, אנשים יתחילו להגיב על הפוסט, ישתפו אותו ויסמנו כ"אהבתי".
החשיבה היא שאם פייסבוק מבחין שאנשים מעורבים בתוכן שלך, זה אפילו ישפיע על התכנים העתידיים שתפרסם ויתן להם עוד חשיפה.
למשל, תראו איך Buzzfeed עושים בזה שימוש:

3. מומלץ להשקיע בסרטונים

זה כבר ידוע שתמונה אחת שווה 1000 מילים נכון? אז כמה מילים סרטון שווה? כנראה שהרבה יותר.
אם אתה לא משלב סרטונים באסטרטגיית השיווק שלך בפייסבוק אז זה משהו שכדאי מאוד שתשקול אותו, סרטונים יכולים להיות נכס לטווח הארוך, אתה יכול להשתמש בהם בפרסום ממומן בהרבה מאוד מקומות, כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ובשאר הרשתות החברתיות.
להרבה אנשים אין סבלנות לשבת ולקרוא מאמרים או תכנים ארוכים, בין אם זה פוסט ארוך בפייסבוק או מכתב מכירה שיווקי והם מעדיפים פשוט ללחוץ "play" ולראות את כל התוכן רץ להם מול העיניים.
קחו לדוגמה את הטרנד הכי חזק בכמה שנים האחרונות – Recipes DIY, מתכונים של עשה זאת בעצמך. אני בטוח שכולכם נתקלים כל הזמן בדפים כמו: Tasty, Tastemade או בארץ Chocolate and Sweets. והדפים האלה עושים עבודה פשוט מדהימה! הם לקחו נושא שהוא כביכול "סקסי" והלבישו אותו על הפלטפורמה הכי סוחפת שיש כיום.
הדפים האלה מכינים סרטונים קצרים וקולעים בדרך כלל בין 1-3 דקות ובהם אתה רואה את המתכון רץ לך מול העיניים מהר מאוד ולבסוף אתה מוצא את עצמך יורד למטבח לאכול משהו…
ונחשו איך הם משווקים את עצמם בעזרת הסרטונים האלו?
הם שמים בסוף הסרטון את הלוגו שלהם או את כתובת האינטרנט שלהם ולעתים הם פשוט שמים את כתובת האתר שלהם בתיאור הסרטון, למרות שזה מוריד את החשיפה – להם זה לא מפריע כי סרטונים כאלה הם ויראלים.
הנה דוגמה של סרטון של הדף Tasty שהגיע לכמעט 100 מיליון צפיות:

אתם יכולים לצפות בו כאן: https://www.facebook.com/buzzfeedtasty/videos/1709378572648118/

זהו חברים עד כאן המאמר "3 דברים שחייבים לעשות כשעושים פרסום בפייסבוק ", מקווה שאהבתם.

הפוסט נכתב על ידי אור ממן, יזם אינטרנט וכותב את הבלוג Sellertrip על שיווק ומכירות באינטרנט.

מוזמנים להשאיר לנו הערות ושאלות ממש פה למטה. ואם תרצו לתאם פגישת הכרות ללא התחייבות מוזמנים לשלוח לנו מייל, או להתקשר 052-3792247

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *