052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » קידום אורגני של אתרים – איך לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש?

קידום אורגני של אתרים – איך לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש?

מאמר זה עוסק בתחום של קידום אורגני של אתרים SEO כלומר – קידום האתר על ידי יצירת תנועה טבעית של לקוחות לתוכו, השארתם זמן ממושך באתר וצמצום שיעורי העזיבה המהירה. דירוג SEO גבוה – משמעותו אתר שיופיע במיקומים גבוהים במנועי החיפוש, ובעיקר המנוע החיפוש של גוגל.

 

ההבדל המרכזי בין קידום אורגני לקידום ממומן

קידום אורגני של אתרים הוא תחום בו אנו מייצרים תנועה לאתר ללא הוצאת כסף לגופים מפרסמים, בעוד שקידום ממומן לתוך האתר כרוך בבניית קמפיינים ממומנים.

SEO  Search Engine Optimization הנו המונח המקצועי של קידום אורגני של אתרים, והוא מתייחס למכלול הפעולות שאנו מבצעים כדי לשפר את הדירוג של האתר במנועי החיפוש.

 

ישנם עוד שני מונחים ששווה להכיר:

CRO / Conversion Rate Optimization – תחום העוסק בשיפור יחסי

ההמרה שלנו: כיצד לעצב את העמוד ליצירת יותר מכירות, העברת המסר

בצורה נכונה ויצירת משפך שיווקי אפקטיבי

OAO – Online Audiane Optimization  – תחום העוסק באופטימיזציה של קהל היעד ושם את הדגש על תוכן שיוצר מעורבות גולשים. במקרה כזה אנחנו פחות ננסה להכניס קהלים חדשים לאתר, אלא יותר לשמר את הקשר עם קהלים קיימים ולחזר את רמת המעורבות שלהם (ה "אנגייג'מנט")

דירוג SEOהוא הציון שהעמוד שלנו מקבל במנועי החיפוש של גוגל. הוא למעשה ציון פעולות הקידום האורגני שביצענו.

איך נבחר מתי לבצע קידום אורגני ומתי קידום ממומן?

על פניו הבחירה נשמעת קלה. קידום אורגני הוא "חינם" ולכן עדיף על קידום ממומן.

התשובה היא שזה לא תמיד מדויק. כי תהליך קידום אורגני עלול לקחת זמן רב ומשאבים רבים, אפילו יותר משל קידום ממומן ולכן לא תמיד זו תהיה הבחירה הראשונה לקידום אתרים.

אולם ללא ספק חשוב שכל בעל אתר יכיר את עקרונות הקידום האורגני SEO ויפעל לפיהם כשהוא בונה אתר חדש או מוסיף עמודים לאתר קיים.

כמה עקרונות חשובים שישפרו את דירוג האתר שלך במנועי חיפוש:

  • ניצור תוכן מעניין ומקורי ככל שהתוכן יהיה מעניין יותר ומקורי כך מדדי הדירוג שלנו במנועי יפוש ישתפרו
  •  ניתן כבוד ללקוח – ניצור תוכן בצורה שמכבדת ונותנת ערך אמיתי – הגולשים אינטיליגנטיים, הם ידעו לזהות תוכן שנועד לתת להם ערך, מול תוכן שכל מטרתו לקדם את האתר. ולכן נקפיד על תוכן שמספק ערך משמעותי לגולשים. הם "יוקירו לנו טובה" בכך שישארו באתר זמן ממושך יחסית
  •  בשום אופן לא "נגנוב" תוכן מאתרים אחרים (טקסטים או תמונות) – האלגוריתם של גוגל יודע לזהות אם תוכן נלקח מאתרים אחרים והוא יוריד את הדירוג ולעיתים אפילו יתעלם לחלוטין מאתר שעושה שימוש בתכנים שנלקחו ממקומות אחרים.
  •  שילוב נכון של מילות מפתח וביטויי הלקוחים מעולם התוכן –  כ 2%-3%  מהטקסט – כך במאמר באורך 300 מילים, נשלב את ביטויי החיפוש סביב 5-6 פעמים בתוך התוכן.
  • המיקום של ביטויי החיפוש בעמוד– לא מספיק לעשות שימוש בביטויי המפתח באופן כללי, אלא גם המיקום שלהם חשוב. יש לשלב את ביטויי החיפוש בכותרת העמוד ובכותרות המשנה.
  • נשלב סרטונים ותמונות שמאריכים את זמן השהות והופכים את הקריאה  למעניינת. אנשים אוהבים לצפות בסרטונים ושילוב של סרטון באורך 2-3 דקות בתוך טקסט יאריך את השהיה בעמוד וישפר את דירוג ה SEO שלו.
  •  נשלב לינקים פנימיים בתוך האתר ולינקים חיצוניים לאתרים בעלי תוכן רלוונטי. גוגל  רוצה לדעת שהעמוד המקודם אינו "כפר נידח באמצע שום מקום", אלא שיש אליו דרכי גישה. כך שלינקים יוצאים ונכנסים לעמוד משפרים את דירוג ה SEO  שלו.
  •  ניצור תנועה לאתר מרשתות חברתיות ופורומים . חשוב לזכור שכניסות רבות ככל האפשר לעמוד / לאתר משפרות את דירוג ה SEO. ולכן נפעל לייצר לינקים נכנסים לאתר מפורומים, מאתרים אחרים ומרשתות חברתיות.
  •  נייצר כפתורי שיתוף בתוך האתר לרשתות החברתיות. מכיוון שיש משמעות רבה ללינקים המגיעים מרשתות חברתיות, בשלב תכנון האתר נקפיד לשלב לינקים לשיתוף ברשתות אלו, אשר יקלו על הגולשים לשתף.
  •  נייצר זיקה לשם המותג מפורומים, אתרי תוכן, בלוגים ומרשתות חברתיות. גם שם המותג ולא רק הלינק עצמו נותן ערך לעמוד. נניח שאני מגיבה בפורום כלשהו וממליצה על המותג, עדיף שארשום "מאוד אהבתי את הקולקציה החדשה של פוקס" עם לינק לאתר פוקס, ולא רק ארשום "אהבתי את החולצה הזו" . לכן נשתדל להשתמש בשם המותג גם בלינקים ובקישורים אותם ניצור מאתרים אחרים.
  • שם האתר והדומיין – גם לדומיין, הוא הכתובת של האתר המתחילה בקידומת www  יש השפעה על דירוג ה SEO . שימו לב לכתובת של העמוד אותו אתם קוראים שנקרא  קידוםאתרים/ http://www.demarket.co.il/
  • ניצור אתרים "רזים" שנטענים במהירות (פחות פלאש ופחות אתרי תדמית כבדים). סרטים ומצגות כבדות באתר, אשר מאיטים את קצב עלייתו יגדילו את אחוז הנטישה (Bounce rate) ויפגעו בדירוג ה SEO של האתר.
  •  גם עיצוב העמוד משפיע על ה SEO, מידת הקריאות של הטקסט –  פסקאות מרווחות, כותרות וכותרות משנה, תמונות, אורך המשפטים והטקסט . לכן חשוב שנקפיד על עריכה אסטטית של העמוד לא פחות ממה שניתן דגש על איכות התוכן. עם פסקאות מרווחות, שילוב תמונות וסרטונים בעמוד ושימוש בבולטים.
  • האתר צריך להראות "התחדשות", כלומר שנוצר בו תוכן חדש בתדירות גבוהה יחסית. כלים לדוגמא שמאפשרים לייצר התחדשות של האתר הם בלוגים, פורומים ודף חדשות רץ.
  • מעורבות גולשים גבוהה מחזקת את דירוג ה SEO באופן כללי תגובות גולשים בפורומים או בבלוגים מחזקים את את מדד ה SEO וגם את דירוג ה OAO (Online Audience Optimization) ולכן הם מומלצים מאוד. גם צ'ט אנושי הוא כלי המחזק את המעורבות של הגולשים, מאריך את השהיה באתר ומספק חווית שירות גבוה.

 

ועוד טיפ קטן לסיום….

אתרים בקוד פתוח כמו וורדפרס, עוזרים לנו לשפר את דירוג ה SEO בכך שבעת פתיחת עמוד חדש אנחנו מקבלים התרעות על הסעיפים שדורשים שיפור. בשיטת הרמזור – אדום משמעותו דירוג נמוך, צהוב – נתון לשיפור וירוק – ציון גבוה.

רוצים ללמוד עוד על חשיבות ה SEO קידום אורגני של אתרים באינטרנט?

מוזמנים לקרוא במאמר מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן

 

One Response to קידום אורגני של אתרים – איך לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש?

  • בהחלט נקודות חשובות ביותר! הייתי מוסיפה עוד משהו קטן והוא לשמור על פשטות האתר ככל הניתן. אם אני חושבת על העניין בתור גולשת, אז ככל שבאתר יש יותר כותרות ותתי-כותרות בסרגל, כך אבלה זמן מועט יותר באתר. צריך לשמור על פרופורציות בכמות המידע ופרופורציות בהעמקה בנושאים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *