052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » ידידו הטוב של המפרסם: מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן

ידידו הטוב של המפרסם: מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן

כיום, אין עוררין על כך שאמצעי הפרסום הטוב ביותר הוא האינטרנט. בין אם מדובר בבלוג, באתר או במדיה חברתית, הרשת ביססה את מקומה כיעילה ביותר בשל התפוצה המהירה, התדירה והנרחבת שהיא מציעה למפרסמים בה, בעלויות השוות לכל כיס. אספנו עבורכם את הדגשים המרכזיים של קידום אתרים אורגני שיאפשרו לכם לפרסם באינטרנט בצורה הנכונה והמשתלמת ביותר.

 

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

שיטה שמטרתה לשפר את מיקומו של האתר שלכם בין תוצאות החיפוש – Google. איך זה קורה? ל- Google יש תוכנות שסורקות את האתר שלכם ומסווגות את התכנים שבו, על מנת לקבוע את מידת הרלוונטיות שלו לחיפוש של המשתמש. סיווג התוכן נעשה באמצעות אלגוריתם עדכני הכולל מאות פרמטרים, ידועים יותר וידועים פחות, שמעידים על מהימנות האתר. המדדים הללו הם שיקבעו את דירוגו ומיקומו של האתר ברשימת תוצאות החיפוש ולכן יש להקפיד לקיימם. מספר דוגמאות לפרמטרים הללו:

  • עדכון ותחזוקת האתר – באיזו תדירות מופיעים בו תכנים חדשים.
  • נתוני תפוצת האתר – שיתוף והפצה של תכניו באתרים אחרים העוסקים בתחום, הפניות מאתרים אחרים באמצעות קישורים (links).
  • תנועה (traffic) – כמות הכניסות לאתר ומשך הזמן הממוצע לביקור.

 

קידום אתרים אורגני מול קידום ממומן

לפני שנשווה בין השניים, הנה כמה מילים על קידום אתרים ממומן – השירות, אשר מופעל על ידי google adwords, פועל לפי עיקרון ה"תשלום עבור הקלקה" – המפרסם בוחר את מילות המפתח המתאימות לו ומשלם עבורן מחיר מסוים, אשר ינוכה מתקציב הפרסום בכל פעם שתתבצע כניסה לאתר שלו דרך מנוע החיפוש של גוגל. בצורה פשוטה יותר – אם מילות המפתח שבחר המפרסם עולות 100 ₪ והתקציב היומי שלו הוא 1000 ₪, הרי שלאחר 10 כניסות לאתר (שהגיעו דרך הקלקה על המודעה הממומנת בתוצאות החיפוש בגוגל) התקציב ייגמר והפרסומת תרד, עד שהמפרסם יחדש את התקציב.

(סדר תוצאות החיפוש במנוע החיפוש google)

 

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

כשאתם צריכים לבחור בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן, חשוב שתבינו – שיווק ממומן לאו דווקא אומר שיווק מוצלח. נכון, המודעה שלכם אולי תופיע בראש תוצאות החיפוש, אך האם זה הופך אותה לרלוונטית ומהימנה יותר בעיניי המשתמש? לא.

יתרה מכך, משתמשים רבים מפקפקים באמינותן של המודעות הממומנות ומעדיפים את תוצאות החיפוש האורגניות. נמצא כי 75% מהאוכלוסייה, לא יקליקו לעולם על המודעות הממומנות, ויעדיפו להקליק רק על תוצאות החיפוש האורגניות. בנוסף, כפי שניתן להסיק מהשם, תקציב הוא שם המשחק בכל הקשור לקידום אתרים ממומן – ככל שביטויי המפתח שבחרתם נפוצים יותר, הם גם יקרים יותר. הרבה יותר.

ולעניינו – קידום אתרים אורגני – החסרונות המרכזיים בשיטה זאת הם זמן והשקעה. קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך טווח שאת תוצאותיו ניתן לראות אחרי מספר חודשים של עבודה רבה הכרוכה בהפקת תוכן איכותי, רלוונטי, ויראלי ומהימן.

אם כך,  מתי קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן? אם אין לכם תקציב גדול, ואתם פחות זקוקים לתוצאות מיידיות, קידום אתרים אורגני יהיה הפתרון עבורכם. כמו כן, ככל שהתחום בו אתם עוסקים תחרותי יותר, כך קידום ממומן יהיה יקר יותר. לכן, לפני שאתם בוחרים האם להשקיע בקידום ממומן או אורגני, עליכם לבחון את התחרות בתחום שלכם בגוגל אדוורדס. לדוגמא: עבור הביטוי "הסרת שיער בליזר" תשלמו מעל 20 שקלים להקלקה, לעומת זאת עבור הביטוי "משחקי ליזר" התשלום להקלקה הוא מעט מתחת 5 שקלים.

אז בינינו – למה לשלם כסף על פרסום שגם כך נתפס כפחות אמין בעיניי המשתמשים במנוע החיפוש?

דגשים של קידום אתרים אורגני

זה השלב בו אתם מוציאים דף ועט ומתחילים לכתוב את הטיפים שלנו לקידום יעיל של האתר שלכם:

  • תוכן עדכני ומקורי – הפקת תכנים חדשים על מנת לרכוש את אמון הגולשים. מומלץ להכניס תוכן חדש לאתר שלכם בתדירות של לפחות פעם בשבוע.
  • בהירות ואסתטיות – טקסט מרווח, מנוסח ומסודר ימשוך יותר קוראים מאשר פסקה אחת צפופה, ארוכה ומבולגנת.
  • תמונות וסרטונים – דרך מצוינת למשוך את תשומת ליבו של המשתמש ולהאריך את שהייתו באתר.
  • שימוש במילות מפתח – ביקור קצר ב – google adwords  יסייע לכם בבחירת המילים הנפוצות ביותר שגולשים מחפשים, אשר קשורות לתחום שלכם.
  • יצירת תנועה (Traffic) – היכנסו לפורומים ובלוגים אחרים בתחום והשאירו קישורים לכתבות רלוונטיות באתר שלכם. מומלץ בחום גם לבצע חילופי לינקים עם אתרים בתחומים המשיקים לשלכם.
  • רשתות חברתיות – אתר או בלוג זה מעולה, אך על מנת ליצור קידום אורגני יעיל יותר צריך לפעול גם ברשתות חברתיות רלוונטיות (Google +, facebook, linkedin וכד'…). בכל פעם שאתם מעלים תוכן חדש לאתר, חשוב ליצור הפניות מהמדיות החברתיות לאתר.
  • ניוזלטר ורשימות תפוצה – דרך נוספת לייצר Traffic לאתר היא על ידי רשימות תפוצה. על כך הרחבתי בפוסט הקודם 

רגע לפני סיכום, חשוב להדגיש את ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים ממומן: בראשון לוקח הרבה יותר זמן לקדם את האתר, לעיתים חודשים ואפילו שנים, אבל התוצאות לרוב הן תוצאות איכותיות שהופכות את האתר לנכס איכותי לאורך זמן. השני, כלומר קידום אתרים ממומן, הוא מהיר ומיידי. אפשר לייצר תנועה לאתר תוך יום אחד מהעלאתו לאוויר, אולם מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, וגם מבחינת אמינות התוצאות – הגולשים פחות סומכים על תוצאות החיפוש הממומנות ולרוב יעדיפו לבחור בתוצאות החיפוש האורגניות. אם בכל זאת בחרתם לבצע קידום ממומן, או לשלב קידום ממומן לצד הקידום האורגני, אני ממליצה בחום להכנס למדריך המלא והעדכני לקידום אתרים ממומן בבלוג המצוין של Ask Pavel, שפונה לאנשי מקצוע בתחום קידום האתרים.

לסיכום

קידום אתרים אורגניאתר האינטרנט של העסק שלכם הוא גם הראי שלו – תוכן איכותי, עדכני ואמין מעיד על עסק איכותי, עדכני ואמין. על מנת למשוך יותר לקוחות פוטנציאלים לאתר ולעסק שלכם, מומלץ לבצע קידום אתרים אורגני , גם אם התוצאות נראות רחוקות, זו השקעה לטווח הארוך.

מזמינים אתכם לקרוא פוסט המשך המתאר את העקרונות לקידום אתרים אורגני וקידום באמצעות תוכן.
אתם כמובן יכולים לבצע כל זאת בעצמכם, או להיעזר באנשי מקצוע שיבצעו את קידום האתר עבורכם, במידה ותרצו לקבל מאיתנו הצעת מחיר עבור קידום אתרים אורגני או ממומן אתם מוזמנים ליצור קשר או בטלפון: 052-3792247

כמובן שתמיד נשמח לשיתופים של הפוסט ו/או לתגובות.

נכתב על ידי גל זוזות, מנהל תוכן בדה מרקט – משרד מיתוג ופיתוח שיווקי.

One Response to ידידו הטוב של המפרסם: מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן

  • אני יכול להעיד מנסיון אישי
    שאני לא נכנס למודעות של קידום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל
    יש לזה אלמנט מאוד מסחרי ופרסומי שאני אישית מעדיף לעקוף ולהתעלם
    אני מניח שיש עוד רבים כמוני
    לכן פירסום אורגני – הוא באמת ידידותי יותר לגולש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *