052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק באינטרנט » מדריך קידום אתרים ממומן – כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להופיע בעמוד הראשון בגוגל עוד היום

מדריך קידום אתרים ממומן – כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להופיע בעמוד הראשון בגוגל עוד היום

אין בעל עסק שיש לו אתר ולא חולם להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל.

וזה אכן חלום – דמיינו את עצמכם יושבים במשרד ומידי יום זרם של לקוחות שמצאו אתכם דרך האינטרנט מתקשרים אליכם.

אבל שלרגע לא תטעו – עם מיליוני אתרים ברשת, מתוכם מאות ואולי אפילו אלפי אתרים שעוסקים בתחום דומה לשלכם ופונים לאותו קהל לקוחות, זו משימה בכלל לא פשוטה להגיע לתוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל – המקום בו כולם שואפים להיות.

בחלקו הראשון של המאמר הסברנו על ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים ממומן לקידום אורגני. קידום ממומן מאפשר לכם עוד היום להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, בעוד שקידום אורגני הוא ריצה למרחקים ארוכים – הוא מחייב השקעה לטווח הארוך אבל יתרונו הגדול בכך שהתוצאות שלו נשמרות לאורך זמן.

במאמר זה נתמקד בעקרונות המרכזיים של קידום אתרים ממומן על יתרונותיו וחסרונותיו ונסביר איך לעשות קמפיינים בצורה אופטימאלית, באופן שיביא לתוצאות טובות מבלי לבזבז תקציבים מיותרים.

 

ייחודו של קידום אתרים ממומן מול אורגני

כשגולשים מקלידים מילות חיפוש או ביטויי חיפוש במנועי החיפוש (וגוגל בראשם), מופעל אלגוריתם מתוחכם אשר פועל על בסיס פרמטרים מתמטיים כדי לבחור איך להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור הגולשים.

קיימים עשרות פרמטרים, וכדי להצליח להביא את האתר שלך להופיע בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש, נדרשת מיומנות גבוהה והכרות עמוקה עם האלגוריתם של גוגל.

ישנן חברות המתמחות בקידום אורגני שזו עבודתם – למקסם את תוצאות החיפוש של הלקוחות שלהם במנועי החיפוש.

מצד שני, גוגל, כמו כל גוף עסקי, מעוניינת להרוויח כסף.

ולכן המודל העסקי של גוגל (וגם של מנועי חיפוש נוספים וכמעט כל הרשתות החברתיות), מבוסס על מכירת פרסומות. כך שמי שמוכן לשלם עבור פרסום יקבל את שחשקה נפשו,  כלומר האתר שלו יופיע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל – ואפילו בעמוד הראשון!

כלומר – לא נדרשת עבודה רבה לאורך חודשים ושנים של יצירת תוכן איכותי באתר, מספיק לבנות קמפיין מודעות בגוגל – ואתם מוצאים עצמכם בעמוד הראשון בין תוצאות החיפוש הראשונות!

יותר מכך, גוגל נותנת עדיפות לקמפיינים הממומנים, כך שתמיד היא תציג את תוצאות הקמפיינים הממומנים לפני תוצאות האתרים המקודמים באופן אורגני.

 

מה זה קידום אתרים ממומן PPC

קידום אתרים ממומן הנו תשלום לגוף פרסום על מנת להציג את האתר שלנו בין תוצאות החיפוש הראשונות המוצגות לגולשים רלוונטיים.

בקידום הממומן יש למפרסם שליטה גבוהה מאוד בתוכן המפורסם ולאן יגיעו הגולשים, בשונה מקידום אורגני שהוא פחות בשליטתנו.

  • יתרונו הגדול במהירות של העלאת הקמפיינים ובקבלת תוצאות מיידית – הוא מביא את המפרסם לעמוד הראשון בגוגל באופן מידי .
  • ישנם מספר מודלים לקידום ממומן, הנפוץ ביניהם PPC אבל אפשר גם לבחור גם שיטות תשלום שונות:
    • PPT – תשלום לפי מספר חשיפות Pay Per Thousand
    • PPA – תשלום לפי פעולות שבוצעו באתר  Pay Per Action
  • מספק שליטה מלאה על מילות המפתח מהן מקבלים תנועה לאתר.
  • מספק שליטה מלאה על עמודי הנחיתה אליהם מגיעים הגולשים .
  • יכולות מתקדמות להופעה לקהל רלוונטי, לא רק במנוע החיפוש – גם במודעות באתרים מובילים בארץ ובעולם – באמצעות רשת החיפוש של גוגל.
  • בפעילות הממומנת ניתן להעלות קמפיין מעכשיו לעכשיו ולהביא לחשיפה מיידית של המפרסם ולתוצאות מיידיות.
  • ניתן להגדיר הצעות מחיר שונות בעבור ביטויים שונים, לשלוט על התקציב באופן יומיומי ולבצע שינויים תדירים בהתאם למבצעים וכדומה.

 יתרונות עיקריים:

  • מהיר ומיידי – מספק תוצאות מהירות.
  • מדויק מאוד ומאפשר תכנון מיטבי של זרימת הלידים ושליטה מלאה בתכנים.

 

חסרונות עיקריים:

  • התוצאות לא נשמרות לטווח הארוך – ברגע שהקמפיין מסתיים הקישורים לאתר שלנו נעלמים מתוצאות החיפוש הראשונות.
  • רק 25% מהגולשים מקליקים על לינקים ממומנים. רוב הגולשים לא סומכים על תוצאות הקידום הממומן ויעדיפו להיכנס לתוצאות החיפוש האורגניות שנתפסות בעיניהם אמינות יותר.
  • כל הקלקה על המודעה עולה לנו כסף. בשונה מקידום אורגני שם אנחנו לא משלמים על כל כניסה לאתר, בקידום הממומן כל הקלקה על המודעה עולה לנו כסף.

 

כלים מתקדמים לקידום ממומן:

1. פרסום ברשת המדיה של גוגל:

רשת המדיה של  Google נועדה לעזור למפרסמים למצוא את הקהל הנכון. באמצעות בחירת תחומי עניין, שימוש בקהלים דומים ובקהלים עם כוונת רכישה ומאפשרת למפרסמים להתמקד באנשים שישנה סבירות גבוהה שיביעו עניין במוצרים שלהם.

היתרון המרכזי ברשת המדיה של גוגל שהיא מפוזרת בכל רחבי הרשת. כך שאתם יכולים לגלות שהפרסום שלכם עלה באתרים כמו YNET, nana10, כלכליסט, ואתרי חדשות ותוכן בינלאומיים. זה משדר לגולשים שהעסק שלכם גדול ורציני.

2. Remarketing :

רימרקטינג Remarketing (המכונה גם ריטרגטינג  Retargeting) היא פעולה שיווקית  שבה אנו מחזרים אחרי לקוחות שביקרו אצלנו באתר והתעניינו בשירותים או מוצרים שנמצאים בו, אך לא השלימו תהליך רכישה, על ידי הצגת פרסומות רלוונטיות למה שעניין אותם. מודעות ה Remarketing  מופיעות בהתאמה לדפים בהם ביקרו הגולשים ולמוצרים הספציפיים בהם התעניינו ויכולות גם לכלול תמונות של המוצרים מאותם דפים.

למשל: לאחרונה גלשתי באתר הקוסמטיקה Strawberrynet – אתר המציע מגוון רחב של מוצרי קוסמטיקה מוזלים ממגוון מותגים. התעניינתי בעיקר במוצרים של חברות Dermalogica  ו  – Clinique.

בשבועות הקרובים ראיתי מודעות Remarketing הכוללות תמונות של המותגים שהתעניינתי בהם, כשגלשתי באתרי חדשות:

כשגלשתי בפייסבוק

וגם כשהפעלתי אפליקציות בטלפון הנייד שלי.

 

למעשה, הפעלת קמפיין Remarketing מאפשר ללקוחות להיזכר שוב ושוב במוצרים בהם התעניינו, ולכן יש לשיטת פרסום זו אחוזי הצלחה גבוהים יחסית לפרסום ממומן רגיל – כי היא ממוקדת בלקוחות שהביעו עניין.

יותר מכך, אנחנו יכולים לבנות מודעות עם הצעות שיווקיות שונות, המשתנות בהתאם לזמן שחלף מהרגע בו הלקוח ביקר באתר.

לדוגמא: בשבוע הראשון נציג את המוצרים בהם התעניין הגולש ללא כל הצעה שיווקית מיוחדת. אם נראה שלא הייתה תגובה והמודעה לא הניבה פעולה מצד הגולש, נציג לאחר מספר ימים מודעה הכוללת מבצע לזמן מוגבל כדי לעודד את הגולש לבצע רכישה.

3. קידום המבוסס על קול / חיפוש קולי.

בשנים האחרונות עלתה לדיון ציבורי השאלה האם חברות הפרסום, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות מאזינות לנו ומקליטות אותנו כדי להתאים את הפרסומות לתחומי העניין שלנו. מכיוון שהמיקרופון של הסמרטפון שלנו פתוח גם כשאנחנו לא עושים שימוש באפליקציות שונות, מסתבר שפייסבוק (וגם גוגל) יודעות לזהות תחומים בהם הבענו עניין בשיחות עם חברים וקרובים ומציגה לנו מודעות התואמות לנושאים אלו. מוזמנים לצפות בניסוי שעשו סטודנטים כדי להבין האם באמת פייסבוק מציגה לנו פרסומות התואמות לנושאים עליהם דיברנו:

גוגל מגדילה עשות, ויודעת להתאים את הפרסום לנושאים שכתבנו בשורת הנושא במיילים ששלחנו דרך Gmail!

הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל

בין אם אתם מתכננים קידום אתרים ממומן או אורגני, חשוב שתשתמשו בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל. מדובר בכלי שמסייע לנו בתכנון קמפיינים ממומנים וגם עוזר לנו לבחור את ביטויי החיפוש הרלוונטיים עבור הקידום האורגני.

  • הכלי לתכנון מילות מפתח הוא כלי חינמי שכלול ב- Google Ads שנועד למפרסמים. הכלי מספק מידע רב על האופן בו הגולשים מחפשים ברשת ועל הביטויים הנפוצים, כמו גם על מילים וביטויי חיפוש שיש סביבם תחרות מול מפרסמים אחרים.
  • כלי זה מסייע למפרסמים לבחור מילים וביטויי חיפוש רלוונטיים לקידום אורגני וממומן ולתכנן את מסעות הפרסום שלהם באופן יעיל.
  • הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל משמש כדי לבחור ביטויים מרכזיים וכדי לנבא אילו ביצועים יהיו לרשימה מסוימת של מילות מפתח וביטויים.
  • כלי זה גם עוזר להגדיר הצעות מחיר ותקציבי פרסום.

לחצו כאן כדי להגיע לכלי לתכנון מילות המפתח.

 

אז איך מחליטים האם לבצע קידום אתרים ממומן או אורגני?

מעבר לשאלת התקציב וותק האתר והמותג שהיא חשובה, קיימת גם השאלה של סוג המוצר ומידת המעורבות והספונטניות של הרכישה.

למה וותק חשוב?

ככל שאתר ותיק יותר ומוכר יותר קיים סיכוי גבוה יותר שהגולשים ימצאו אותו בחיפוש במנועי חיפוש באופן אורגני. אתרים חדשים ומותגים שאינם מוכרים יזדקקו יותר לתמיכת קמפיינים ממומנים לעומת מותגים ותיקים.

לגוגל לוקח זמן להכיר את האתר שלכם ולהציג אותו. לכן כשמדובר באתר חדש – תצליחו להגיע לעמוד הראשון רק באמצעות קמפיין ממומן.

למה חשובה מידת המעורבות של הגולשים והספונטיות?

ככל שמדובר במוצרים במעורבות גבוהה – כך הסיכוי שהגולשים יבצעו חיפוש וסקר שוק גדול, יחסית למוצרים במעורבות נמוכה.

לדוגמא: כשאנו מתכננים לקנות רכב חדש או מכשיר חשמלי יקר כמו מקרר, טלוויזיה או מכונת כביסה, רוב האנשים יבצעו סקר שוק ויבחנו חלופות שונות.

מול רכישה של מוצר במעורבות נמוכה כמו למשל מוצרי טקסטיל לבית (מצעים ומגבות), צעצועים או מוצרי מזון בסיסיים. במקרים אלו קמפיין ממומן יהיה פחות אפקטיבי.

מידת הספונטניות ברכישה תשפיע על ערוץ הפרסום – האם נבחר לפרסם בגוגל או ברשתות החברתיות. כלל אצבע הוא שככל שהספונטניות גבוהה – נעדיף לפרסם ברשתות חברתיות, בעוד שלמוצרים בספונטניות נמוכה נעדיף פרסום בגוגל. כמובן שקיים קשר הדוק בין מידת המעורבות ומידת הספונטניות – ככל שהמוצר במעורבות גבוהה יותר מידת הספונטניות יורדת.

אני לא מכירה הרבה אנשים שראו פרסומת לרכב ופתאום "התחשק להם" לקנות רכב. שכן זו רכישה המאופיינת במעורבות גבוהה ובספונטניות נמוכה. לכן לפרסום רכב יתאים יותר פרסום במנועי חיפוש ופחות ברשתות חברתיות.

לעומת זאת בתחום האופנה והקוסמטיקה מידת הספונטניות היא גבוהה. כך שמודעה שקופצת תוך כדי גלישה באינסטגרם או בפייסבוק עשויה להניב תוצאות מצוינות.

 

לסיכום:

על אך חסרונותיו, קידום אתרים ממומן יניב תוצאות עסקיות מיידיות ולכן הוא ערוץ שיווקי מומלץ למי שמוכר דרך האינטרנט או שמעוניין להשיג תוצאות עסקיות מהירות. בסופו של יום השאלה המרכזית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא העלות מול התועלת – כמה כסף עולה לכם להביא לידים וכמה עסקאות נסגרות  כתוצאה מהקמפיין. יחס של 1 ל- 5 הוא יחס מינימאלי שמעליו שווה להשקיע בקידום ממומן (השקעתי בקמפיין 1,000 ₪ ומכרתי מוצרים או שירותים ב- 5,000 ₪).

מוזמנים להמשיך לקרוא על קידום אתרים אורגני ועל כל הדרכים לבצע אותו באופן אפקטיבי.

נכתב על ידי ענבר בזק, אסטרטגית שיווקית והבעלים של דה מרקט.

One Response to מדריך קידום אתרים ממומן – כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להופיע בעמוד הראשון בגוגל עוד היום

  • אני מסכימה בהחלט עם הנאמר לגבי Remarketing. פעולה שיווקית שמופעלת רק לאחר הבעת עניין של הלקוח היא יעילה ביותר מפני שרוב הסיכויים שהמוצר נמצא במחשבה של הלקוח, וקיימת התלבטות בנוגע לעניין מסויים. יתכן והלקוח מצא פתרון להתלבטות וברגע שהפרסום ממשיך לעלות, לחלק מהלקוחות גם יש מעין תחושה של אמונה כי "זה הגורל" והם מבצעים את הרכישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *