052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק באינטרנט » כל מה שרצית לדעת על קידום אתרים ולא היה לl את מי לשאול

כל מה שרצית לדעת על קידום אתרים ולא היה לl את מי לשאול

מזל טוב! יש לך אתר חדש ונוצץ. השקעת בו את מיטב זמנך וכספך. בנית אותו לפי העקרונות המנחים לבניית אתרים וכל מה שנשאר לך זה להמתין עכשיו שהגולשים יגיעו בהמוניהם.

אבל הם לא מגיעים.

למה זה קורה?

כי ברשת יש מיליוני אתרים וסביר להניח שיש כמה אלפים ואפילו עשרות אלפי אתרים בדיוק כמו שלך, העוסקים בתחומים דומים, כך שזה לא מספיק לבנות אתר בצורה מושלמת, אלא שחייבים לפעול בצורה עקבית לקידומו במנועי החיפוש.

קידום אתרים אורגני וממומן הם כלים שיסייעו לגולשים למצוא את האתר שלך בין תוצאות החיפוש הראשונות במנועי החיפוש, וגוגל בראשם.

כפי שבוודאי כבר הבנת, קיימת תחרות גדולה מאוד על תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל ועל מנת להופיע שם צריך לעבוד קשה. קיימות לא מעט חברות שמתמחות בקידום אתרים, אבל לפני שממהרים להוציא על כך כסף, חשוב להכיר את העקרונות המרכזיים של קידום אתרים ואולי גם לעשות כמה פעולות בעצמך ולחסוך הרבה מאוד כסף.

ראשית חשוב להבין את ההבדל בין קידום אתרים אורגני לממומן:

  • קידום אתרים אורגני הנו מכלול הפעולות שאנו מבצעים כדי לייצר תנועה טבעית של לקוחות לתוך האתר, השארתם זמן ממושך באתר וצמצום שיעורי העזיבה שלהם. המונח המקצועי לקידום אורגני הנו SEO – Search Engine Optimization.

תוצאות החיפוש של גולשים במנועי החיפוש, וגוגל בראשם, מבוססים על אלגוריתם מתמטי, אשר בנוי על העקרון שגוגל שואפת לספק לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבורם.  האלגוריתם של גוגל, מבוסס על מספר פרמטרים, שאם מבינים אותם ופועלים לפיהם, האתר שלך יקודם במנועי חיפוש באופן אורגני, כלומר – מבלי הצורך לשלם לגורמים חיצוניים.

  • קידום אתרים ממומן, בשונה מאורגני, הנו בניית קמפיינים בגוגל, או בגופי פרסום נוספים, אשר מבוססים על מילות חיפוש או התנהגות גולשים, באופן שמבטיח שהגולשים ימצאו את התוצאות הרלוונטיות ביותר למה שהם מחפשים. בקידום הממומן אין ממש משמעות למשך השהיה באתר של הגולשים, והדגש הוא על הבאת כמה שיותר "לידים חמים" (כלומר לקוחות רלוונטיים) לאתר החברה. המונח המקצועי של קידום ממומן הוא PPC- Pay Per Click.

בשונה מקידום אורגני, בקידום ממומן גוגל עורכת מעין "מכירה פומבית" של מילים וביטויי חיפוש, ומציגה בחלקו העליון של העמוד את התוצאות של מי שהסכים לשלם יותר. כלומר – הפרמטר העיקרי שיקבע אילו תוצאות יופיעו בקידום הממומן הוא תקציב הפרסום של הגורם המפרסם, מול תקציביהם של מפרסמים נוספים הפועלים באותה זירה ובחרו במילות מפתח דומות.

מי שחושב בטעות שהוא יתחיל לקדם את האתר באופן ממומן והכניסות לאתר יסייעו בבניית הקידום האורגני טועה טעות מרה, שכן אין חפיפה בין קידום אורגני וממומן –  הכניסות מהקידום הממומן לא נספרות לצורך הקידום האורגני.

מתי אם כך נבחר להשתמש בקידום ממומן ומתי באורגני?

זו שאלה מצוינת שאין לה תשובה חד משמעית.

באופן כללי לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות, ולכל עסק או מותג יהיה נכון לנקוט באסטרטגיה שונה ובכלי קידום שונים. השאלה מה עדיף קידום אורגני או ממומן מזכירה לי את השאלה –  "מה עדיף להיות עשיר או בריא?" – התשובה היא כמובן שעדיף להיות עשיר ובריא על פני עני וחולה…

ברור שבשביל תוצאות עסקיות אופטימאליות עדיף לפעול גם בכלים של קידום אתרים אורגני וגם בממומן.  אבל אם נהיה ריאליים – רוב העסקים לא יכולים להרשות לעצמם לקיים את שניהם, בו זמנית ולאורך זמן.

לכן, חשוב שנכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מערוצי קידום האתרים, ונבחר את שיטת הפרסום המתאימה לנו ביותר.

 

עקרונות מרכזיים של קידום אתרים אורגני

כאמור, קידום אתרים אורגני מבוסס על  יצירת תנועה טבעית של לקוחות לאתר, השארתם זמן ממושך באתר וצמצום שיעורי העזיבה.

לכן העקרון המרכזי בקידום אורגני הנו יצירת תוכן איכותי ומעניין, כזה שהקוראים יהיו מרותקים אליו וירצו לצרוך ממנו עוד ועוד.

יתרונות עיקריים של קידום אתרים אורגני:

  • אמינות גבוהה
  • לידים איכותיים – לרוב קידום אורגני מביא לאתר תנועה איכותית יותר לעומת לידים שמגיעים דרך קידום ממומן
  • עלויות נמוכות יחסית פר ליד – בשונה מהקידום הממומן בו המפרסם משלם על כל כניסה לאתר, בקידום האורגני אין תשלום לפי כניסות, ולמעשה – הוא אינו כרוך בתשלום לחברות הפרסום
  • התוצאות נשמרות לטווח הארוך – קידום אורגני משול לריצה למרחקים ארוכים. אנחנו משקיעים בו זמן רב, וברגע שהצלחנו להגיע לעמודים הראשונים במנועי החיפוש אנחנו לא באמת יכולים לשקוט על שמרינו, אבל סביר להניח שנשאר לאורך זמן במיקומים גבוהים, כל עוד נמשיך לתחזק את האתר שלנו ולהעשיר אותו בתכנים חדשים ואיכותיים. תכונה זו מאוד שונה מהקידום הממומן – ברגע שהקמפיין מסתיים – לא נופיע יותר בתוצאות החיפוש הראשונות.

חסרונות עיקריים:

  • קידום אורגני מחייב השקעה לטווח הארוך וקשה להשיג בו תוצאות מהירות
  • נדרשת תחזוקה שוטפת כדי לשמר את התוצאות
  • נדרשת מיומנות די גבוהה יחסית ולכן הוא לא מתאים לכולם
  • אין לנו שליטה בתוצאות וקשה לנו לבחור שדפים מסוימים באתר יוצגו לפני אחרים, האלגוריתם של גוגל קובע אילו דפים יקודמו על פני אחרים

פרמטרים שמשפיעים על קידום אורגני:

  • מילים או ביטויים מדויקים והאופן בו פיזרנו אותם בטקסט. לא מספיק שהשתמשנו בביטויי החיפוש הרלוונטיים, אלא יש משמעות איך פיזרנו אותם.
    • יש חשיבות למספר ההופעות של ביטויי החיפוש, רצוי לשלב אותם ביחס של 3%-2.5% מהטקסט. כלומר, בטקסט באורך 300 מילים, ביטוי החיפוש שבחרנו יופיע 7-9 פעמים.
    • ביטוי החיפוש צריך להופיע בכותרת, בכותרות המשנה ובפסקה הראשונה.
    • אנחנו צריכים להגדיר את הביטוי בתוך ה – Meta Description  של העמוד ורצוי גם בכתובת העמוד ב – URL.
    • נשאף לשלב את ביטוי החיפוש גם בשמות שניתן לתמונות ששילבנו בתוכן. בכלל קיימת חשיבות גבוהה לשילוב תמונות בתוכן, שכן  גוגל נותנת ציון SEO גם על מידת הקריאות של העמוד, ותמונות המשולבות בטקסט הופכות את העמוד לקריא יותר וידידותי יותר לקורא.
  • מידת העדכנות של האתר – ככל שהאתר עדכני ומועלים אליו תכנים חדשים בתדירות גבוהה, כך הוא יקודם יותר במנועי החיפוש.
  • מספר הכניסות לעמוד – ומאיפה נכנסו הגולשים.  ככל שהגולשים יכנסו מאתרים יותר איכותיים עם כמות גדולה של כניסות, כניסות אלו יחשבו "איכותיות יותר".
  • משך השהיה בעמוד  – המטרה להאריך את השהיה של הגולשים כמה שיותר בעמוד וגם לגרום להם לעבור בין עמודים שונים באתר. ולכן בסיומו של כל עמוד תוכן נציע לגולשים להמשיך לדפים רלוונטיים נוספים באתר.
  • כדי להאריך את משך השהיה בעמוד כדאי לשלב בתוכן סרטונים או צ'ט חי עם נציג שירות. שניהם נמצאו כמעודדים שהיה ארוכה יחסית באתרים.
  • מהירות היציאה מהעמוד (Bounce rate) – ככל שיותר גולשים יוצאים מהעמוד מבלי לעשות כל פעולת המשך ה – Bounce rate של האתר יעלה ותוצאות הדירוג בגוגל ירדו.
  • מספר הפעולות שהתבצעו באותו אתר לפני נטישה – מתקשר לסעיף הקודם. נרצה שהגולשים יבצעו מספר פעולות באתר ולא ישהו רק בעמוד אחד.
  • קישורים פנימיים וחיצוניים – המובילים אל העמוד וממנו תורמים מאוד לקידום האתר.
  • תגובות גולשים – שיתופים, לייקים ותגובות מעלים את ערכו של העמוד במנועי החיפוש.
  • גם עיצוב העמוד משפיע על ה – SEO, מידת הקריאות של הטקסט –  האלגוריתם של גוגל יעדיף עמוד הרשום בפסקאות קצרות ומרווחות, מכיל כותרות וכותרות משנה ושיש בו תמונות.

 

אז איך נשפר את קידום האתר שלנו במנועי חיפוש?

  • ניצור תוכן מעניין ומקורי.
  •  בשום אופן לא "נגנוב" תוכן מאתרים אחרים (טקסטים או תמונות).
  •  נשלב את ביטוי המפתח שבחרנו בתוך הטקסט בריכוז של   כ – 2.5%-3%  מהטקסט.
  • נקפיד לשלב את ביטוי המפתח בכותרת העמוד, בדומיין הנבחר וב – Meta descreption  שלו.
  • נכתוב פסקאות קצרות ונעשה רווחים גדולים, נשלב תמונות בטקסט לשיפור הקריאות.
  • נשלב סרטונים שמאריכים את זמן השהות והופכים את השהיה באתר למעניינת.
  • נשלב לינקים פנימיים בתוך האתר ולינקים חיצוניים לאתרים בעלי תוכן רלוונטי.
  • נשלב צ'ט אנושי באתר – להארכת משך השהיה.
  • נעדכן את התוכן בתדירות גבוהה (באמצעות בלוגים או עמודי חדשות רצים).
  • ניצור תנועה לאתר מרשתות חברתיות ופורומים (אפשר לבד או באמצעות שיתופי פעולה עם אתרים שונים).
  • נייצר כפתורי שיתוף בתוך האתר לרשתות החברתיות ונאפשר תגובות בבלוג.
  • ניצור אתרים "רזים" שנטענים במהירות (פחות פלאש ופחות אתרי תדמית כבדים).
  • אתר טוב הוא אתר שמשלב מקסימום עמודי איכות : עמודים שמביאים תנועה, נותנים ערך לגולש וגם גורמים לו לעשות פעולה כלשהי – בין אם זה להמשיך לעמוד אחר, ליצור קשר, להשאיר ליד, להירשם לרשימת תפוצה ועוד.
  • נבנה מערך קישורים פנימיים בין דפי האתר שלנו.
  • נבנה מערך קישורים חיצוניים: לינקים יוצאים ונכנסים לאתרים בעלי תוכן איכותי – קישורים איכותיים מאתרים שיש בהם תנועה ולא מאתרי זבל.
  • נגדיר באופן מדויק את מילות החיפוש וביטויי החיפוש בכל עמוד – נייצר אינדקס מתוכנן ויעיל.

כלים שיווקיים התומכים בקידום  אורגני:

ישנם מספר כלים שיווקיים התומכים בקידום אורגני ומסייעים ביצירת תנועת גולשים איכותית לאתר:

  • אימייל מרקטינג  מסייע להכניס לאתר גולשים באופן  שוטף (ניוזלטר שנשלח ללקוחות באופן קבוע).
  • שיתופי פעולה עם אתרים נוספים – החלפת לידים בין אתרים ומאמרים אורחים עם לינק לאתר.
  • שיווק דרך משפיענים – אנשים בעלי בלוגים פופולאריים שעוסקים בתחום העיסוק שלכם ויכולים להמליץ על העסק שלכם ולשלב לינקים באתר שלהם.
  • פרסום פוסטים ברשתות חברתיות הכוללים לינקים לאתר.
  • התקנת פופ אפים המעודדים הרשמה – מומלץ לשלב בכל אתר אפשרות להירשם לרשימת תפוצה ולקבל עדכונים על תוכן חדש שעולה לאתר.
  • רשתות שותפים (יכול להיחשב אורגני או ממומן) Affiliates – שיתופי פעולה עם אתרים נוספים ברשת שיתוגמלו בהתאם למספר הגולשים שיפנו לאתר שלכם ולפי איכות הגולשים – מקובל להעניק אחוזים ממכירות שהגיעו דרך רשתות השותפים.
  • בלוג הוא כלי נהדר ליצירת תוכן קבוע שיעשיר את האתר שלכם. מזמינה אתכם להמשיך ולקרוא פה איך פותחים בלוג ואיך הוא יכול לתרום לקידום האתר שלכם.

 

לסיכום –

במאמר זה סקרתי את עיקרי ההבדלים בין קידום אתרים אורגני לממומן, והתמקדתי בעקרונות של קידום אתרים אורגני.

בחלקו השני של המאמר אסקור בהרחבה את העקרונות  לקידום ממומן  – מזמינה אתכם להמשיך בקריאה.

למאמר העוסק בבלוגים ובתרומתם למיתוג האישי ולקידום אתרים מוזמנים להיכנס לכאן.

 

נכתב על ידי ענבר בזק דה מרקט פיתוח שיווקי ובניית מותגים.

 

****

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *