052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי » קידום אתרים באמצעות רשימת תפוצה

קידום אתרים באמצעות רשימת תפוצה

דמי כיס דמי כיס

אם יש לכם אתר עסקי, ואתם מעוניינים שיותר אנשים יכנסו אליו, הפוסט הזה בדיוק עבורכם. אנחנו נלמד אתכם איך ניתן לייצר תנועת לקוחות רציפה לתוך האתר שלכם באמצעות רשימת תפוצה ובלוג. אם עדיין אין לכם בלוג עסקי, אני ממליצה בחום שתתחילו בקריאת הפוסט המסביר כיצד בלוגים הם כלי נפלא שמאפשר קידום אתרים בצורה אורגנית (כלומר – ללא תשלום כסף לגוגל).

 

ונתחיל בהסבר קצר – מה זה קידום אתרים באמצעות רשימת תפוצה ולמי זה מתאים

כדי שלקוחות ימצאו אתכם ברשת, האתר שלכם חייב להיות אינטראקטיבי ומתחדש. אתרים שמוסיפים תוכן חדש בתדירות גבוהה, נתפסים על ידי מנועי חיפוש כאתרים רלוונטיים יותר מאשר אלו שמתחדשים בתדירות נמוכה. בנוסף, הוספת תוכן חדש באתר, מאפשר לכם לשלוח עדכונים ללקוחות שלכם ולעוקבים אחריכם באמצעות רשימת תפוצה אותה תיצרו לאורך זמן.

לכן, מומלץ לכל בעל עסק שיש לו אתר לשלב באתר בלוג עסקי, אותו ניתן לעדכן בתדירות גבוהה, וגם לתקשר עם הגולשים בצורה אינטראקטיבית.

 

בלוג הוא יומן רשת אישי מקוון, אישי. שמאפשר לכם לפרסם הגיגים, רעיונות, טיפים ובכלל נושאים שנראים לכם מעניינים עבור הקוראים.

הרעיון בכתיבת בלוג עסקי הוא לחלוק את הידע והמקצועיות שלכם, אבל מעבר לכך הבלוג מאפשר לכם קידום אתרים באופן אורגני – כלומר קידום במנועי חיפוש בחינם. בלוגים המתוחזקים היטב ויש להם רשימת תפוצה איכותית של עוקבים, ייצרו זרימה של תנועה לאתר (טראפיק). ככל שיותר אנשים יבקרו באתר שלכם על בסיס קבוע, הדירוג שלו במנועי החיפוש ישתפר.

   

לצד היתרונות של קידום אתרים באמצעות רשימת תפוצה ובלוג, ישנם יתרונות נוספים לבעלי בלוג עסקי:

  • הם הופכים להיות מוכרים בתחומם.
  • הם מגיעים לקהלים רחבים יותר, כי במקרים רבים, אם הפוסט מעניין, הקוראים ישתפו אותו עם חבריהם.
  • כתיבת בלוג, מחייבת את בעל העסק להישאר עדכני ועם היד על הדפוק

 

אז אחרי שהחלטתם לכתוב בלוג ואתם מעוניינים שיותר אנשים יקראו אותו ויעקבו אחריכם, להלן 6 טיפים שיכניסו יותר עוקבים לבלוג ולרשימת התפוצה שלכם.

  1. וודאו שהבלוג שלכם מעוצב היטב. האתר והבלוג חייבים להיות מעוצבים בצורה מושכת ואסתטית. הימנעו ככל האפשר משילוב של מודעות ובאנרים בצידי הטקסט. שלבו מעט תמונות רלוונטיות בתוך הטקסט כדי לייצר חיתוך של הפסקאות. וודאו כי אתם עושים רווחים בין הפסקאות ולא כותבים צפוף מידי – אנשים נרתעים מהרבה טקסט הרשום בצפיפות. השתמשו בבולטים (מפרידי שורה ופסקאות) כדי להבליט נושאים חשובים. הדגישו כותרות. כל האלמנטים האסתטיים הללו יהפכו את הקריאה לנוחה יותר ונעימה יותר לקוראים.
  2. שמרו על שפה אחידה. כשאתם מתחילים לכתוב בלוג, חשוב שתבחרו נושא, שפה וטון. כל נושא אפשר לכתוב בכמה צורות ודרכים. אם החלטתם לדבר בשפה מקצועית גבוהה – הקפידו על כך לאורך כל הפוסטים שאתם כותבים. אולי אתם מעדיפים שפה עממית וקלילה, או סגנון הומוריסטי ושנון? בכל סגנון שהחלטתם לבחור – שמרו על השפה והטון לאורך כל הפוסטים שלכם ותשאפו לכתוב בצורה רציפה והרמונית שתעביר את האינפורמציה בצורה המיטבית. כי רשימת התפוצה והעוקבים אחריכם יתרגלו לקרוא אתכם, ואם אהבו בעבר משהו שכתבתם או סיפרתם ירצו להמשיך לעקוב אחריכם (בלוג לא חייב להיות כתוב אלא יכול להיות גם וידאו בלוג או בלוג מוקלט).
  3. הגדירו היטב את קהל המטרה שלכם והבינו את הצרכים שלו. השקיעו מחשבה בזהות האנשים המרכיבים את רשימת התפוצה שלכם. וודאו שהתוכן שאתם כותבים מתאים לאותם אנשים. חשבו מה מעניין את הקוראים שלכם, מה מטריד אותם ומה הם היו רוצים ללמוד מכם. נסו לכתוב על נושאים המעניינים את הלקוחות שלכם. נסו לשאול עצמכם שאלות שהקהל שלכם בטח שואל. אם אתם לא בטוחים מה הקוראים שלכם רוצים לדעת, שווה מפעם לפעם לעשות סקר קצר בין לקוחותיכם הקיימים. שכן בסופו של דבר יש ככל הנראה הרבה מאפיינים דומים ללקוחות שלכם היום וללקוחות שלכם בעתיד.
  4. בחרו היטב את מילות המפתח. קידום אתרים אפקטיבי טמון בבחירת מילות מפתח רלוונטיות. מילות המפתח מביאות לכך שמי שמחפש את הנושא הספציפי עליו כתבתם יגיע לעמוד שלכם. בחירת מילות המפתח הן נושא מאוד חשוב ויש ללמוד אותו לעומק (אשתדל בקרוב לכתוב גם על כך פוסט). בגדול חשוב לשלב כ – 3% ממילות המפתח או ביטויי המפתח שבחרתם בכל פוסט אותו אתם כותבים. לא פחות מזה ובטח לא כדאי להגזים. כלל האצבע אומר לשלב 3 עד 4 ביטויים לקידום בכל עמוד. חשוב להקפיד לשלב את מילות המפתח בטקסט באופן טבעי ולא בצורה מאולצת, שהקוראים שלכם יפרשו כספאם. השיטה בה אני עובדת היא שאני כותבת כתיבה רציפה, ובסיום הכתיבה משלבת את ביטויי המפתח בתוך הטקסט במקומות שזה נראה לי נחוץ ומתאים. למשל, ביטויי המפתח שבחרתי לצורך קידום הפוסט הזה הנם הביטוי קידום אתרים והביטוי רשימות תפוצה.
  5. מה אתם מציעים לקוראים שלכם כשהם מצטרפים לרשימת התפוצה? חשוב לשלב קריאה לפעולה במקרה הזה אני מודה שהסנדלרית הולכת יחפה…. כשניסיתי לשלב קריאה להרשמה לבלוג באתר שלי זה ממש הפריע לי בעיצוב ובסוף וויתרתי על זה. אז בבלוג שלי אין ממש קריאה לפעולה…. אני מתבססת יותר על הרצאות אותן אני מעבירה והרבה מאוד אנשים אותם אני פוגשת, שבכל הזדמנות אני מציעה להם להצטרף לרשימת התפוצה של דה מרקט. אבל באופן כללי מומלץ בחום לשלב קריאה לפעולה ברורה בבלוג עצמו ובאתר.

 

לסיכום:

קידום אתרים באמצעות רשימת תפוצה , הנה דרך מומלצת ואפקטיבית למיתוג עסקי ואישי, וגם לצורכי קידום SEO (Search Engine Optimization) , כלומר – קידום האתר שלכם במנועי חיפוש כמו גוגל. חשוב לשמור על טון קבוע, ויזואליות נעימה לעין ואסתטית, לשמור על רצף כתיבה (או אם זה וידאו – רצף דיבור) הגיוני והרמוני, ולזכור שאתם מדברים לקהל של עוקבים – הבינו מה הם רוצים לשמוע לפני שאתם מתחילים בכתיבה / הקלטה.

שיהיה בהצלחה!

אם הנושא שכתבתי עליו מצא חן בעינכם, אך אתם לא בטוחים איך ליישמו, מוזמנים להשאיר לנו הודעות או שאלות , כאן למטה או בעמוד צור קשר באתר.

נכתב על ידי ענבר בזק, מומחית בתחום אסטרטגיה עסקית ושיווקית ומיתוג עסקים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *