052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » קידום סרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם

קידום סרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם

בשנים האחרונות קידום סרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם הפך לכלי שיווקי פופולארי במיוחד, וזה לא מקרי. במאמר זה נבחן את האפקטיביות של פרסום באמצעות סרטונים בפייסבוק, וניתן דגשים כיצד יש לפרסם באמצעי זה את זה בצורה אפקטיבית. חשוב לזכור שאינסטגרם היא אפליקציה בבעלות פייסבוק, כך שכל הטיפים שאנחנו מציגים במאמר הנוגעים לקידום סרטונים בפייסבוק, רלוונטיים גם לגבי קידום סרטונים באינסטרגם.

למה קידום סרטונים בפייסבוק הנו כלי פרסומי אפקטיבי?

כדי לענות על שאלה זו צריך להבין איך עובד האלגוריתם של פייסבוק.

אלגוריתם הנו כלי מתמטי שבוחן את התכנים שמעלים לרשת וממיין אותם לפי מידת הרלוונטיות של התכנים עבור הגולש. המשמעות היא שלא כל תוכן שאתם מעלים לפייסבוק ולאינסטגרם יוצג לכל העוקבים שלכם, אלא שפייסבוק תבחר מבין התכנים שתפרסמו את הרלוונטיים ביותר עבורם.

הפרמטרים באלגוריתם של פייסבוק הם:

  1. יחסי הקרבה בין הגולשים – כלומר ככל שיש יותר אינטראקציות בין הגולשים לעמוד שלכם, כך הם יראו תכנים שאתם מפרסמים בתדירות גדולה יותר. אם יש לכם אוהד שמגיב בתדירות גבוהה לתוכן אותו אתם מפרסמים, הסיכוי שהוא ימשיך לראות את התוכן שלכם גבוה, ביחס לאוהדים שאדישים לתוכן שלכם.
  2. חשיבות התוכן – פייסבוק מדרגת פרמטר זה בהתאם לכמות הפעילות והאינטראקציה שיצר התוכן שפורסם. ככל שהתוכן שלכם יזכה ליותר שיתופים, תגובות ולייקים, כך הוא ידורג גבוה יותר באלגוריתם של פייסבוק.
  3. סוג התוכן – סרטונים ותמונות נחשבים לתוכן איכותי יותר לעומת תכנים שכוללת מלל לבד. ולכן פייסבוק מקדם אותם. בעיקר היות ופייסבוק מתחרה ב – YouTube בתחום הסרטונים, פייסבוק דואגת לייצר חשיפה גדולה לסרטונים המועלים ישירות לפייסבוק וגם דואגת לצמצם חשיפה של סרטונים שמועלים באמצעות לינק.

למה הכוונה?

נניח שיש לכם סרטון שהעלתם ליוטיוב ואתם רוצים לקדם אותו גם בפייסבוק, עדיף שתעלו את הסרטון לפייסבוק באופן ישיר, במקום לשתף את הלינק לסרטון שהעליתם ביוטיוב. יותר מזה, כדי להגדיל את החשיפה של הסרטונים, פייסבוק דואגת שהסרטונים שהועלו ישירות לפלטפורמה ירוצו באופן אוטומטי בפיד, כך שהגולשים אפילו אינם נדרשים לכל פעולה כדי לצפות בהם.

 

למה חשוב שכל בעל עסק יכיר וישתמש בכלים של קידום סרטונים בפייסבוק

ובאינסטגרם?

  • מסתבר שגולשים מעדיפים תכנים מסוג וידאו על פני תכנים מכל סוג אחר.
  • מאוד קל ונוח להעביר מסרים בוידאו. כיום, עם הטלפונים החכמים אפשר לצלם סרטונים שיווקיים מהטלפון הנייד בכל מקום ובעלויות זניחות ולהעלותם לרשת.
  • קידום סרטונים בפייסבוק הם דרך שיווקית זולה יחסית שמאפשרת להגיע לקהלים גדולים בתקציב נמוך.
  • סרטוני הדרכה יסייעו להפוך אותך לאוטוריטה בתחומך.

 

אז איך תבצעו קידום  סרטונים בפייסבוק בצורה יעילה?

  1. תכנון הסרט וכתיבת התסריט.
    • זכרו שהתסריט צריך לכלול מענה לשלוש שאלות מרכזיות: מה התועלת שתצא לצופים מצפיה בסרטון? 2. מה התועלת שתצא לעסק מהפרסום? 3. מה הפעולה שאנו רוצים שהצופים יעשו לאחר הצפיה בסרטון?
    • זכרו להכניס את המסר המרכזי שלכם כבר בתחילת הסרטון. השניות הראשונות הן החשובות ביותר, שכן כ- 90% מהגולשים יינטשו לאחר 3 שניות של צפיה בסרטון. לכן השניות הראשונות בסרטון צריכות לכלול את התועלת שיוצאת לגולשים מהצפייה בו.
    • בכלל האורך מאוד חשוב בסרטונים המקודמים ברשת הפייסבוק. דקה זה המון! יש לשאוף לסרטונים קצרים יותר של 6-15 שניות. זה אולי נשמע בלתי אפשרי להכניס תוכן לסרטון קצר כל כך, ולכן מומלץ להכין כמה גרסאות באורכים שונים ולבדוק את התגובות של הגולשים.
    • חשבו איך להשאיר את הגולשים עד הסוף. דאגו במהלך הסרטון לספר על התובנות והתועלות שתספקו מאוחר יותר. הגולשים צריכים להיות במתח לאורך הסרטון ולחכות להפתעה בסופו.
    • ודאו שבסיום הסרטון אתם מניעים לפעולה. גולש שצפה בסרטון שלכם אמור להתעניין בשלב הזה במוצרים או בשירותים שיש לכם להציע. אם הסרטון אינו מעורר עניין במוצרים – הוא לא סרטון טוב. הנעה לפעולה יכולה להיות השארת פרטים לקבל הצעת מחיר, הורדת תוכן שיווקי כלשהו, לחיצה על לינק לסרטון המשך או לינק לחנות מקוונת.
  1. צילום הסרטון.
    • מומלץ לצלם סרטונים מהסמארטפון, ולאחר מכן לערוך אותם בתוכנת עריכה בסיסית. פייסבוק מתייחסת לסרטון שהועלה מהסמארטפון כאל סרטון אותנטי פייסבוק ונותנת להם עדיפות בקידום האורגני של התכנים.
    • זכרו לצלם את הסרטונים לאורךרוב הגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם גולשים מהסמרטפונים וצורת הצפיה הינה אנכית, בשונה מצפיה במחשב או בטלוויזיה שהיא אופקית.
  1. עריכת הסרטון.
    • לאחר שצילמתם את הסרטון, חשוב מאוד להוסיף לו כתוביות. אנשים רבים גולשים ברשתות חברתיות דרך הטלפונים הניידים ממקומות ציבוריים, בעבודה, בתחבורה ציבורית, ברחוב וכד', והם שמים את הטלפונים על "שקט". לכן, מומלץ בחום שכל סרטון שאתם מעלים לרשתות החברתיות יכלול כתוביות. ישנן תוכנות עריכה חינמיות מצוינות שמאפשרות לכם לערוך סרטונים ולהוסיף להם כתוביות וכותרות. מוזמנים לקרוא על התוכנות המומלצות ולבחור מביניהן את המתאימה לכם ביותר בקישור זה.
  1. העלאת הסרטון לרשת וקידומו.
  • מומלץ להעלות את הסרטון שצילמתם לכמה רשתות חברתיות. לפייסבוק, לאינסטגרם, ואם יש לכם ערוצי טלגרם וחשבון לינקדאין – תעלו גם אליהם את הסרטון. השעות המומלצות להעלאת תכנים לרשתות החברתיות הן בין 7:00-9:00 בבוקר ובין 17:00-19:00 בערב. אלו השעות בהן הכי הרבה גולשים נמצאים ברשתות החברתיות וכך אתם מגדילים את החשיפה שלכם באופן אורגני.
  • הקצו תקציב לקידום ממומן. עלויות קידום סרטונים בפייסבוק נמוכות יחסית ועומדות על שקלים בודדים ליום. היתרון הגדול בקידום ממומן של הסרטונים הוא בכך שתוכלו להגדיר במדויק את קהלי היעד אליהם תרצו להגיע ולהגדיל משמעותית את החשיפה. אם מעולם לא ביצעתם קמפיין ממומן בפייסבוק אל דאגה. זה פשוט מאוד. אתם יכולים לקרוא פה טיפים על קידום ממומן או לצפות פה בסרטון הדרכה.

רוצים עזרה בכתיבת תסריט ובהעלאת סרטון הפייסבוק הראשון שלכם?

מוזמנים ליצור איתנו קשר במייל   או בטלפון 052-3792247

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *