052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » עשרה צעדים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח

עשרה צעדים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח

כל איש פרסום יגיד לך שישנם שני דברים מרכזיים כשאתם בונים מיתוג – הראשון זה שם העסק והשני זה אותו סלוגן שיווקי שמצמידים ללוגו . להלן כמה טיפים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח שיבטא את העסק שלך בצורה הטובה ביותר.
1. זהו את התועלות שמביא המוצר ללקוחות
ערכו רשימה של כל התועלות שהמוצר שלכם מביא ללקוחות. למשל: אחריות לכל החיים, שירות 24/7 , עשוי מחומר איכותי שאינו מתקלקל, מתאים לכל עונות השנה וכד'…

2. זהו את היתרונות של המוצר על פני מוצרים מתחרים
זהו אילו מהתועלות שברשימה ייחודיות למוצר שלכם ואינן מאפיינות את השוק כולו. לדוגמא: עוגיות שאינן מתפוררות זו תועלת ייחודית בקטגורית העוגיות, לעומת זאת עוגיות טעימות ומשביעות אינן תכונה מבדלת.

3. ניסוח ערכי המותג
מתוך התועלות והיתרונות נסחו רשימה של עד 3 ערכים אותם המותג שלכם מיצג. אם ניתן לצמצם לערך אחד – אפילו עוד יותר טוב. סיסמא שמצליחה לגרום ללקוח לקשר מילה אחת מרכזית או ערך אחד עם המותג היא סיסמא חזקה.

4. בחרו קהל יעד שהתכונה אותה בחרתם להבליט רלוונטית עבורו
לפעמים תכונות של מוצר רלוונטיות לקהל יעד מסוים אך אינן רלוונטיות לאחר. אם נחזור לדוגמא הקודמת – עוגיות שאינן מתפוררות הינן מסר רלוונטי לאמהות לילדים קטנים החוששות מלכלוך אך פחות רלוונטי לבני נוער.

5. בחרו את הטון המתאים לקהל היעד
ניתן לומר את אותו משפט בדרכים שונות ומגוונות: במטרה לשעשע, לסקרן, לאיים, להרתיע, להפתיע וכד'. חישבו, מה הכי קולע לקהל היעד שלכם. למשל בפניה לבני נוער אפשר ניתן להשתמש בטון ציני והומוריסטי, בפניה לקהל משכיל אפשר להשתעשע במשחקי מילים, ובפניה לקהל שמרני כמו מבוגרים ודתיים עדיף לשמור על מסר ברור ולא מתחכם.

6. תהליך הכתיבה מתחיל ב"שמש אסוציאציות" :
עכשיו רשמו את הערך או הערכים המרכזיים עליהם חשבתם ותרשמו את כל המילים והאסוציאציות שמקושרות לערכים אלו. לדוגמא: עם הערך הוא "בטחון" – יעלו מילים כגון: צבא, משפחה, אחריות, על בטוח, משטרה, נשק, מנעול, שומר וכך הלאה.
רצוי לבצע שלב זה עם אדם נוסף או בקבוצה. מכיוון שכשאנו מעלים אסוציאציות לבד הרעיונות נגמרים מהר, אך בשיטה של "סיעור מוחות" קיימת הפריה הדדית.

7. נסחו את הסיסמא – סלוגן שיווקי
כעת נסו ליצור סיסמא , או סלוגן שיווקי שיעבירו את הערך והתועלת ללקוח בהתאם לטון בו בחרתם. כתבו זאת בתחילה כמשפט פשוט ושגרתי. ולאחר מכן נסו לתמצת את המשפט למינימום המילים ההכרחי. ולסיום, נסו לעשות "טוויסט" – כלומר, שנו משהו במבנה של המשפט או במשמעות של אחת מהמילים, השתעשעו במשחקי מילים ו/או בחריזה, על מנת לייצר גירוי, עניין ותחכום.

8. התייעצו עם חברים ומכרים
לפעמים בתהליך היצירה אנחנו מתאהבים ברעיון מסוים וכבר מזמן איבדנו את המסר אותו רצינו להבליט, את הערכים ואת התועלות. חשוב לקבל חוות דעת של מישהו מבחוץ שלא עבר את תהליך החשיבה. הדרך לבחון האם הסיסמא שבחרתם מוצלחת, היא לתת לאדם שאינו מעורב לקרוא אותה ולשאול מה הוא מבין ממנה. אם יעלו הערך והתועלת ללקוח אותם הגדרתם – מדובר בסיסמא מנצחת!

9. עוד כמה טיפים חשובים
תמיד טוב להשתמש במילים בעלות משמעות כפולה ובמילים נרדפות. חריזה יכולה לעבוד במקרים מסוימים אך לא בכל מחיר. לעיתים הניסיון ליצר חריזה בכוח יוצרת סיסמאות אינפנטיליות. מצד שני, שימוש נכון בחריזה שיוצר מקצב ותנועה הוא שילוב מנצח. כמו כן חזרתיות על מילים בתוך הסיסמא לרוב הופך אותה לקליטה ומתנגנת.

דוגמאות:
טבעול – לתת את הכל. שימוש בחריזה ומקצב. ובנוסף – דו משמעות של "לתת את הכל" במובן התזונתי של כל הויטמינים והמינראלים, חלבון ופחמימות במוצר אחד ו – "לתת את הכל" במובן של מוצר שנותן לצרכן את כל היתרונות –נוחות הכנה, טעם, איכות, וגם מאפשר לאמא להיות אשת קריירה ואמא טובה בו זמנית (אגב – המצאת קטגורית המזון המוכן יצאה מתוך תועלת מאוד משמעותית לאמהות עובדות).

יש מכבי יש חברים. בסיסמא זו קיימת חזרתיות על המילה "יש". הערך הבולט הוא חברות. הסיסמא מתחברת לסיטואציה החברתית בה צורכים את המוצר (פאב) והוא יושב על צורך ממשי ותועלת אמיתית למי ששותה בירה.

כי בשבילו זה דני ובשבילך חלב. סיסמא אלמותית. יש בה חזרתיות ומקצב, ובנוסף שם המותג המוטמע בתוך הסלוגן ועולה בה גם ערך של בריאות (בתקופה בה חלב ייצג בריאות).

10. ואם אחרי כל זה עדיין לא הצלחתם לנסח סלוגן שיווקי שאתם שלמים איתו…..
זה הזמן לפנות למומחים. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ואני אעזור לכם – 052-3792247

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

One Response to עשרה צעדים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח

  • היי אני צריכה ליצור סלוגן למשטרת מרחב השרון בבקשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *