052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » חמשת הטרנדים השיווקיים המובילים – שמציבים עסקים בחוד החנית

חמשת הטרנדים השיווקיים המובילים – שמציבים עסקים בחוד החנית

פוסט זה מתאר את הטרנדים החמים ביותר בתחום השיווק ובתחום של מיתוג עסקים, טרנדים אותם מזהים מומחי שיווק בארץ ובעולם כתחומים המתפתחים ביותר בשנים הקרובות. אם אתם בעלי עסקים שרוצים לשמור על  מובילות שיווקית, חשוב שתכירו כלים אלו ותמצאו דרך להשתמש בהם לצורך קידום ומיתוג העסק שלכם.

הקדמה קצרה: בשני העשורים האחרונים העולם עבר סדרה של שינויים טכנולוגיים שהשפיעו דרמטית על הרגלי התקשורת ועל הרגלי הצריכה של כולנו, בעשור הקרוב צפויים שינויים דרמטיים לא פחות, עם הטלפונים הסלולארים החכמים, שתופסים חלק ניכר יותר ויותר מחיי היום יום שלנו.

הקדמה הטכנולוגית מביאה אתה מגוון של אפשרויות לחיבור עם לקוחות  ולאינטראקציה אישית מסוג שלא היה קיים בעבר. כל עסק הפועל בתקופתנו חייב להכיר כלים אלו ולעשות בהם שימוש, על מנת לא לפספס לקוחות שפשוט לא ימצאו אתכם בכלים אחרים.

בפוסט זה אסקור כמה מהשינויים העיקריים שהקדמה הטכנולוגית מביאה אלינו, אסביר מה תרומתם שלהם לשוק הדינאמי ומה התועלת שניתן להפיק מהם לצורך מיתוג עסקים ולשיווק המוצרים והשירותים שלכם.

1. שיווק מבוסס מידע – מועדוני לקוחות ורשתות חברתיות
מהלך שיווקי טוב, נמדד בכך שהוא מביא לתוצאות האופטימאליות בהשקעה הנמוכה ביותר. לכן אנשי שיווק משקיעים רבות במיקוד קמפיינים לקהלי יעד רלוונטיים.
1

לכן, המידע שיש למפרסם על לקוחותיו הוא הנכס היקר ביותר שלו. ככל שתדעו יותר  על הלקוחות שלכם, כך תוכלו לפנות אליהם באופן ממוקד יותר, תוך הגברת  סיכויי הרכישה וצימצום הוצאות פרסום על קהלים לא רלוונטיים.  האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו כיום, מאפשרים לנו לפלח את קהל היעד במידה שלא היה ניתן לפני עידן הרשתות החברתיות. ניתן לפלח קהל לפי נתונים דמוגרפיים, גיאוגרפיים, תחביבים, הרגלי צריכה, העדפות גלישה ותחומי עניין. הלקוחות שלנו אף מוסרים את המידע הזה מרצונם החופשי בעמוד הפרטי בפייסבוק.

כלי יעיל במיוחד לפילוח הרגלי צריכה בקרב לקוחות, הוא כרטיס מועדון הלקוחות. באמצעותו, בעלי עסקים יוצרים נאמנות בין העסק לבין לקוחותיהם ומוטיבציה לקנייה חוזרת.  כרטיס מועדון הלקוחות יאפשר לנו גם לעקוב אחר הרגלי הצריכה של לקוחותינו, ולהציע להם הצעות מותאמות בדיוק לצרכים ולהעדפות שלהם.

שילוב הידע הנצבר מכרטיסי מועדון הלקוחות ומנועי החיפוש מאפשרים שיווק ממוקד ביותר עד לרמת מידת הנעליים והחזייה. המשווק יכול לשלוח קופונים על מוצר מסוים ללקוח שרכש אותו מספר פעמים בעבר, לעניין אותו במוצרים חדשים שיהיו רלוונטיים לו על פי היסטוריית הרכישה הפרטית שלו, ולמקסם את אפקטיביות ההוצאות הכספיות שמשקיע בעל העסק בשיווק ופרסום.

לדוגמא, בטבע נאות אנחנו מפעילים כרטיס מועדון לקוחות שמועבר בקופה בכל פעם שמתבצעת רכישה. כך אנו יודעים בדיוק את מידת הנעליים של הלקוחה ובאיזה סניף של הרשת רכשה.  כשבסוף העונה נשארים מספר זוגות בודדים של נעליים בחנות מסוימת, נשלח SMS ממוקד רק לאותן נשים שנועלות את אותה מידת נעליים וגרות בסמוך לחנות, המזמין אותן לבוא לחנות ולרכוש נעליים במחירי סוף עונה מיוחדים. כך הרשת מצליחה לסלק מלאים ולשמור על פרסונליזציה עם לקוחותיה (קשר אישי).

דוגמא נוספת – קמפיינים ברשתות חברתיות. כלים מבוססי מידע, מאפשרים לדניאל לוזון, סטייליסטית עמה אני עובדת, להקים מודעה בפייסבוק על סדנת סטיילינג חדשה שהיא פותחת בפתח תקווה, אותה רואות רק נשים בגילאי 30-45 מפתח תקווה, אותן זיהתה כקהל היעד שלה. כך היא אינה מבזבזת אנרגיה וכסף על שיטות פרסום ושיווק לא ממוקדות, שמגיעות לקהלים פחות רלוונטיים.

2. שיווק סלולרי – שיווק מונחה מיקום
אחד היתרונות הגדולים של השיווק באמצעות הסלולר הוא היכולת לזהות מיקום. תארו לעצמכם לקוחה שנכנסת לקניון, וברגע שעברה את הדלת היא מקבלת הודעת SMS על מבצע בחנות בגדים שנמצאת באותו קניון בקומה השניה, כולל הסבר מדויק איך להגיע לחנות. שיווק ממוקד ויעיל מזה אין!

השיווק באמצעות המכשירים הסלולריים משלב את השיווק מבוסס המידע עם שיווק מונחה מיקום. יעילות טכנולוגית שכזו עשויה להיות רלוונטית ביותר לעסקי תיירות ופנאי.  לרוב, תיירים במקומות זרים להם לא יכירו אפשרויות בילוי מקומיות, ושיווק מונחה מיקום מספק להם את המידע הרלוונטי עבורם. כמובן שיתרונותיו של שיווק מסוג זה אינם מוגבלים לעסקי תיירות בלבד והנם מתאימים למגוון רחב של עסקים שיש להם עניין שהלקוח יפסע לבית העסק שלהם. smartphone

אפליקציית WAZE לדוגמא, מאפשרת לנו להכניס בכל פרסומת שאנחנו מעלים בסלולרי כפתור ניווט אל החנות או בית העסק.   דוגמא מעניינת ששמעתי לא מזמן בהרצאה בה השתתפתי, היא כי נמצא שחיפושים של מסעדה שנעשים מהמכשיר הסלולרי רלוונטיים יותר לבעל העסק מחיפושים ממחשבים נייחים. מדוע זה?  כי חיפוש מהסלולרי משמעותו שהגולש כבר נמצא בתנועה, וקרוב לודאי שהוא בדרכו למסעדה עכשיו.  זה בדיוק המקום לשלב קופון, כפתור להתקשרות מידית להזמנת שולחן,  במסעדה וכפתור ניווט למסעדה באמצעות WAZE. או לדוגמא, משפחה מהמרכז שיוצאת לטיול בצפון ובתחילת הדרך מוכנס היעד ל WAZE תוכל לקבל מגוון של הטבות והצעות שיווקיות מעניינות על אטרקציות לכל המשפחה, מסעדות, אתרי בילוי ועוד.

איך עושים את זה בפועל? אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת ייעוץ בנושא.

3. מציאות רבודה – Augmented Reality
מציאות רבודה, היא מצב כאשר המציאות האמתית מתווכת על ידי תוכן וירטואלי. ישנם מגוון רחב של דוגמאות לשימוש שיווקי במציאות רבודה, כפי שמראה הסרטון העתידני הזה, שמראה כיצד יראו חיינו במציאות הרבודה, החל מקבלת מידע על הפקקים בבוקר, קבלת אינפורמציה על כמות הקלוריות במזון שאנחנו אוכלים, ועד לפעילויות חברתיות – כמו כיצד מתחילים עם בחורה בעידן העתידני ואיך לנצח במשחק בליארד.

הטכנולוגיה כבר קיימת כיום, הביצוע עדיין יקר, ולכן מעט חברות עושות בטכנולוגיה זו שימוש. אבל זה בהחלט טרנד גדול בעולם השיווק ולהערכתי תוך מספר לא רב של שנים יהפוך לנחלת הכלל ונתקל בהרבה מאוד קמפיינים של מציאות רבודה.

4. שיווק בנקודות המכירה
שקופית1
כשם שעתיד הטכנולוגיה אל עבר מציאות רבודה, כבר עכשיו משווקים מנסים למזג בין פעילות האון-ליין, לאוף-ליין.
משמעותה של פעילות זו היא חיבור בין הפעילות הויראלית שמבצע הלקוח בבית לבין ההגעה לנקודת הרכישה: קופונים להורדה מהאתר בנקודות המכירה, מוכר וירטואלי איתו ניתן להתייעץ, סטייליסט וירטואלי בחנות הבגדים שיעזור לכם להתאים תלבושת, ופעילויות אינטראקטיביות בנקודות המכירה כמו להזמין את המלצר דרך הטאבלט שנמצא ליד כל שולחן במסעדה, או לשחק טריוויה עם שולחנות אחרים ולצבור נקודות.  בישראל, אחת הראשונות שאימצו גישה זו של חיבור בין פעילויות האוף ליין והאון ליין הם רשת BBB המצליחה  – הילדים שלי, דור האינטרנט, הסמרטפונים והטבלטים מסכימים לאכול רק שם – בזכות הפעילויות האינטראקטיביות על מסכי המחשב ברשת, בזמן ההמתנה למנה.

  5. ארנק סלולרי
בכנס Go Mobile שנערך בישראל בינואר 2014, סקרו את נושא הרכישה דרך הסמארטפונים. כבר כיום קיים אחוז מסוים של רכישה באמצעות מכשירים חכים, אך מרבית הכניסות לאתר סחר ממכשירים סלולרים עדיין אינם מובילים לרכישה.
imagesבאותו כנס הסבירו שכיום משמש הסמארטפון כמכשיר להשוואת מחירים ולהורדת קופונים יותר מאשר לביצוע הרכישה בפועל. כלומר – הלקוח עומד בחנות ומתלבט האם לרכוש מוצר כזה או אחר, הוא יגלוש מהסמארטפון לאתרים כמו Walla Shops או ZAP כדי לבחון מחיר המוצר ברשת.

אם זאת, קיימת תמימות דעים בקרב אנשי המקצוע שרכישה באמצעות הסמארטפון היא העתיד של עולם השיווק והמכירות. חברות האשראי מתחרות כבר כיום מי תביא את הפתרונות המאובטחים והיעילים ביותר לארנקים סלולריים. החזון (והוא ממש קרוב) – בעתיד נצא מהבית רק עם מכשיר סלולרי, שיחליף את המפתחות לאוטו ולבית, את כרטיס העובד שלנו וגם את הארנק.

poalimובעודנו כותבות את הפוסט הזה, נתקלנו בפרסומת חדשה של בנק הפועלים ל"ארנק פועלים"  – אפליקציה המאפשרת ללקוחות לשלם עם הסמארטפון, להעביר כספים לבתי עסק ולפרטיים ולבצע פעילויות בנקאיות רבות מהמכשיר הסלולרי. הארנק הסלולרי צפוי להביא למהפכה צרכנית ממשית, עד כי תוך מספר שנים כבר לא נצטרך מזומן. כבר כיום ניתן להזמין ולשלם דרך הסלולרי לנהגי מוניות באפליקצית Go Taxi ולחניה באפליקצית Pango.  תוך מספר שנים הורים יוכלו לשלם לשמרטפית, למנקה ולועד בית באמצעות העברת כספים בסמארטפון, וכך גם להעביר דמי כיס לילדיהם.

חשוב מאוד להבין מגמה זו, שכן עסקים שעדיין אין להם אתרים סלולריים, או בעלי חנויות באינטרנט שאין להן התאמה למכירה בסלולר – חייבים למהר ולהתאים עצמם לפני שימצאו עצמם בלי לקוחות.

לסיכום
הקדמה הטכנולוגית המואצת משפיע גם על עולם השיווק ומביאה איתה טכנולוגיות שיווקיות חדשניות בקצב מהיר. החדשנות הטכנולוגית מבוססת בעיקר על כלים לאיסוף מידע על הלקוחות המאפשר פילוחים מדויקים יותר של קהלי המטרה, לצד כלים שיאפשרו רכישה מהירה ופשוטה תוך כדי תנועה.  משווק טוב ידע לאמץ את השינויים הללו ולהשתמש בטכנולוגיות החדשניות  לטובת מיתוג העסק ומקסום חוויית הרכישה.

נכתב על ידי ליאור דוד, תקציבאית בדה מרקט ועל ידי ענבר בזק, מומחית לפיתוח עסקי ולבניית מותגים. דה מרקט משרד למיתוג עסקים ולעיצוב גראפי.

אם אהבתם  את הפוסט אתם מוזמנים לעשות לנו לייק, או לשתף אותו על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

ודאי תאהבו לקרוא גם את הפוסט העוסק במיתוג ערכי, גישה שמאפשרת לנו לגבות פרמיה על המותג שלנו על ידי חיבור ערכים החשובים ללקוחות פוטניאלים עם ערכי המותג. אתם גם מוזמנים לקרוא ממגוון המאמרים בבלוג שלנו שעוסק בשיווק, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית

5 Responses to חמשת הטרנדים השיווקיים המובילים – שמציבים עסקים בחוד החנית

  • פוסט מאוד מעניין וחשוב….
    אני עשיתי שיתוף, כי אני חושב שזה מאפשר להרבה אנשים בעולם העסקים הקטן והבינוני את ההבנה כיצד לנצל ולדחוף את עצמם קצת יותר בעזרת העולם הטכנולוגי והטרנדים הקיימים היום בשוק

  • כתבה נהדרת
    רעיונות נהדרים לשיווק לעסקים קטנים ובינוניים

    • תודה על המשוב אבישי. תמיד נעים לקבל מחמאות!

  • נפלא אני מלאת כבוד כלפיך על פועלך
    בברכה נעמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *