052-3792247

רעיונות שיווקיים » מיתוג » מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי

מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי

למה מיתוג אישי כל כך חשוב לעסקים קטנים? אנסה להסביר זאת דרך הסיפור האישי שלי. לפני 9 שנים, כשעשיתי את צעדי הראשונים כעצמאית ניסיתי להתקבל למאגר היועצים של משרד הכלכלה. בשיחת הטלפון הראשונה הם אמרו לי: "יש לנו 6,000 יועצים בכל הארץ ואין לנו צורך ביועצים נוספים". ואז שכנעתי אותם שכדאי להם להיפגש איתי ובפגישה הסברתי להם במה אני שונה שונה מאותם 6,000 יועצים שנמצאים במאגר. הם השתכנעו, הכניסו אותי למאגר היועצים ומאז עבדתי עם יותר מ- 300 עסקים קטנים ובינוניים והעברתי הרצאות בפני יותר מ 1,000 נוספים בתוכניות של משרד הכלכלה.

מההתנסות האישית שלי למדתי שכבעלת עסק קטן (שלא לומר "זעיר"), מיתוג אישי ועסקי הוא בעל חשיבות עליונה, כי אלמלא הייתי מבדלת את עצמי מאותם 6,000 יועצים לא הייתי מקבלת את ההזדמנות העסקית הזו.

ברקע שלי אני באה מעולם של מיתוג עסקים ומיתוג מוצרים. ניהלתי מותגי ענק כמו תנובה, טבעול, טבע נאות, בזק, שטיחי כרמל ורשת אפריל. בתחילת הדרך זה לא נראה לי הגיוני שאפשר למתג עסקים קטנים, לא כל שכן למתג אנשים. אבל היום אני יודעת שהודות לעידן הדיגיטלי, בו קיימת נגישות גבוהה של כלי מיתוג זמינים ובעלויות השוות לכל נפש, זה אפשרי ואפילו הכרחי. למה זה הכרחי אתם בוודאי שואלים?

כי כל עוד המתחרים שלכם עושים את זה ואתם לא – תמיד תהיו בעמדת נחיתות.

אז נכון, אנחנו מוצפים במידע.

מוצפים במסרים, סרטונים, פוסטים ומאמרים של "מומחים", ולפעמים אתם שואלים את עצמכם בשביל מה אתם צריכים עוד מאותו הדבר?

התשובה היא פשוטה: אין טעם שתייצרו עוד מאותו הדבר. אבל אם תשכילו לייצר תוכן איכותי ואותנטי שיבדל אתכם מהמתחרים, מובטח לכם שתזכו להכרה מקצועית, להתעניינות של לקוחות פוטנציאלים וגם הלקוחות יבואו אליכם מבלי שאתם תצטרכו לחפש אותם. זו התועלת המרכזית של מיתוג אישי. איך אני יודעת את זה? כי הצלחתי לעשות זאת בכוחות עצמי ולכן אני רוצה לחלוק איתכם את הידע והתובנות שלי מהתהליך.

איך אני יודעת שזה עובד?

בשנתיים האחרונות לא עשיתי שום מאמץ שיווקי מיוחד. מעבר לכתיבת מאמרים בבלוג ויצירת הרבה מאוד תכנים בנכסים הדיגיטליים שהקמתי, לא יצאתי לפגישות שיווק, לא השתתפתי בקבוצות נטוורקינג (שהם כלי שיווקי מצוין שאני ממליצה עליו בחום בעיקר לבעלי עסקים בתחילת דרכם) ולא חיזרתי אחרי לקוחות בכנסים.

בכל שבוע אני מקבלת בין 3-5 שיחות טלפון מלקוחות מתעניינים ששמעו עלי, הגיעו אלי דרך המלצות או דרך חיפוש בגוגל. זו התוצאה של תהליך מיתוג אישי שערכתי במהלך השנים האחרונות.

אז אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן שהלקוחות יחפשו אתכם במקום שאתם תחפשו אותם, הדקות הקרובות אותם תבלו בקריאת המאמר הזה יהיו הצעד הראשון לקראת השגת מטרה זו.

ולפני שתמשיכו בקריאה אני רוצה להבטיח לכם שזה מתאים לכולם. לנותני שירותים, ליצרני מוצרים, למטפלים, לפרילנסרים ולמי שמעסיק עובדים. גם אם אתם עוסקים בתחום מאוד ייחודי ואין לכם כמעט תחרות, וגם אם אתם נמצאים בשוק רווי מתחרים (כמוני) – מיתוג אישי הוא הכלי המרכזי שיבטיח זרם בלתי פוסק של לקוחות והכנסות לעסק.

אגב, מיתוג אישי חשוב לא רק לעצמאים ולבעלי עסקים קטנים, אלא גם לשכירים. שכירים שמצליחים למתג את עצמם בזירה המקצועית יזכו לפניות של ציידי ראשים (Head Hunters) ויקבלו הצעות עבודה מעניינות גם בלי לחפש.

מה הוא הצעד הראשון של מיתוג אישי ומקצועי?

הצעד הראשון הוא ללא ספק לזהות במה אתם מיוחדים.

זה נשמע מאוד פשוט, אבל תאמינו לי שזה החלק הקשה ביותר בתהליך.

אתם צריכים לזהות מה החזקות שלכם ובמה אתם פחות טובים. להבין מה הלקוחות שלכם מחפשים ואיך הידע הייחודי שלכם והניסיון שאתם מביאים איתכם למקצוע יכולים להוות ערך מוסף. למשל: בעבר עבדתי עם יועצת משכנתאות. על פניו מדובר במקצוע די שגרתי, שקשה לייצר בו בידול משמעותי. אבל אז זיהינו כמה חזקות שלה והחלטנו להפוך אותה למומחית למשכנתאות לזוגות שרוצים לבנות בתים במגזר הכפרי. שכן מסתבר שלבניה במגזר הכפרי ישנם כמה אתגרים ייחודיים שלא כל יועצי המשכנתאות מכירים. כך היא התמקדה בפניה להרחבות בישובים קהילתיים ובקיבוצים, ולאחר כמה לקוחות מרוצים הם כבר התחילו להמליץ עליה לשכניהם.

לקוחה אחרת, דיאטנית קלינית, בחרה להתמקד בהפרעות אכילה אצל ילדים ובני נוער. היא התמחתה בתחום ולמדה כלים של – CBT Cognitive Behavior Therapy. הקימה בלוג בנושא, פתחה קבוצת פייסבוק להורים לילדים הסובלים מהפרעות אכילה והתחילה להעביר הרצאות בנושא להורים וצוותי חינוך. אט אט היא בנתה את עצמה כמומחית בתחומה, והיום הקליניקה שלה משגשגת.

מיתוג אישי בעידן הידע

בעבר הידע היה מצוי בידי בודדים ואילו היום הוא נחלת הכלל. הידע היום זמין ונגיש באינטרנט ומצוי בידי הרבים. על פניו, אנחנו כבר לא צריכים ללכת למומחים בבעיות שונות, כי הידע של המומחים מצוי ברשת האינטרנט. אבל למרות זמינותו של הידע, הוא הפך ליקר ערך מאין כמותו דווקא בגלל שהוא כל כך זמין.

למה הכוונה?

נניח שאני רוצה לעשות דיאטה. אני אחפש באינטרנט איך עושים דיאטה ואיחשף לכל כך הרבה שיטות וגישות באופן שיקשה עלי לקבל את ההחלטה אילו מהשיטות מתאימה לי. בסופו של דבר רוב האנשים במצב הזה יעדיפו לפנות לאיש מקצוע לצורך הכוונה. אבל איך נבחר לאיזה איש מקצוע ללכת?  רוב האנשים יבחרו באיש או אשת המקצוע שמצאנו עליו הרבה תכנים ברשת שעושים רושם מקצועי ואמין (כמובן שהמלצות פה לאוזן תמיד יהיו עדיפות, אבל במקום השני, לאחר המלצות פה לאוזן מאדם מוכר, אנשים מקבלים החלטות רכישה בהתאם למידע שנחשפו אליו ברשתות חברתיות).

עידן הידע והרשתות החברתיות מציג בפנינו שפע של כלים לחשיפה אישית ולחשיפה מקצועית.

כלים של מיתוג אישי בעידן הידע:

בעידן הידע נהוג לטעון כי "התוכן הוא המלך". ושמי שמצליח לייצר תוכן איכותי יהפוך למלך בפני לקוחותיו. הפצת התוכן אפשרית באמצעות מגוון רחב של כלים דיגיטליים, כאשר הבולטים שבהם הם בלוגים, רשתות חברתיות, ספרים דיגיטאליים, סרטוני הדרכה, הרצאות מוקלטות, וובינרים (הרצאות און ליין) ועוד…

איך בוחרים באילו כלים להשתמש?

בשלב הראשון מומלץ להכיר את הכלים השונים, להתנסות בהם ואז לבחור. לא לכולם מתאימים כל הכלים.

אני באופן אישי אוהבת לכתוב אז בחרתי בבלוג. יותר קשה לי להצטלם אז אני מוותרת על סרטונים, למרות שאני חושבת שזה אחד הכלים האפקטיביים ביותר של מיתוג אישי ועסקי ומי שמרגיש בנוח להצטלם אני ממליצה על כך בחום.

לאחר שבחרתם איך לבדל את עצמכם ואת הכלים בהם תשתמשו, נדרשת משמעת עצמית רבה. גם כדי ללמוד איך להשתמש נכון בכלים וגם כדי לייצר את התכנים באופן שיטתי.

אפשר לקחת יועץ לצורך השלב הראשוני, או קורס (יש היום מגוון רחב של קורסים המלמדים להשתמש בכלים הדיגיטאליים השונים) או פשוט ללמוד בעצמכם. כל הידע נמצא באינטרנט, כמו שכבר הבנו, ואם יש לכם רצון ואתם מוכנים להשקיע את הזמן הנדרש לכך אתם יכולים ללמוד את הכל לבד.

לסיכום:

מיתוג אישי ועסקי הנו חיוני בעידן שלנו, כדי לבדל את עצמכם מהתחרות ולהבטיח שהלקוחות יגיעו אליכם במקום שאתם תחפשו אותם. יש שפע של כלים דיגיטליים שמאפשרים לנו למתג את עצמנו כמובילים בתחום המקצועי בו אנו עוסקים.

 

אני מזמינה אתכם לקבוע איתי פגישה ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, לצורך תהליך המיתוג האישי והעסקי שלכם, לקביעת פגישה לחצו כאן או התקשרו 0523792247.

כמו כן אני מזמינה אתכם ללמוד איך לעשות זאת לבד באמצעות קריאה של מספר מאמרי הדרכה שנמצאים ממש פה אצלי בבלוג:

גישות מיתוג שונות מה מתאים לעסק שלך? – מאמר המתאר גישות שונות למיתוג עסקי ואישי ומאפר לכל בעל עסק לבחור את השיטה המתאימה לעסק שלו

עקרון העקביות כגורם מפתח למיתוג עסקים – מאמר המתאר כיצד יוצרים מותג מצליח לאורך זמן, למה לא מומלץ למתג את העסק מחדש כל שנתיים שלוש ומדוע חשוב שנהיה עקביים במסרים השיווקים שלנו.

למה כדאי להשקיע בבניית מותג ואיך נמדד ערכו של מותג? מאמר המתאר כיצד מיתוג אישי ועסקי מאפשר לקחת פרמיה (תוספת כסף) על המוצרים והשירותים.

 

אם אהבתם את מה שקראתם אשמח אם תשתפו את המאמר עם אנשים שלדעתכם יוכלו להפיק ממנו ערך. אם יש לכם שאלות מוזמנים להשאיר לי אותן בתיבה ממש פה למטה.

One Response to מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי

  • היי, הייתי שמח לקבל הצעה או להיפגש, חשוב לי לדעת אם איך לשווק ולמתג את העסק שלי ולקבל נקודות חוזקה ממישהו חיצוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *