052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק » 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד

7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד

למי שמתבונן בי מהצד, זה נראה שאני עושה המון דברים ופועלת במיליון ערוצים ותמיד שואלים אותי איך אני מספיקה לעשות כל כך הרבה במקביל. אנשים שמכירים אותי היטב טוענים שיש לי הספקים של מספר אנשים. האמת היא שמאז שאני זוכרת את עצמי אני תמיד עסוקה, ומילדות הייתה לי היכולת לנהל מספר משימות במקביל. אבל אני לא חושבת שצריך להוולד עם התכונות האלו אלא אפשר לסגל במהלך החיים הרבה מאוד טכניקות וכלים שיהפכו את העבודה שלכם להרבה יותר אפקטיבית, ויותר מכך – ניתן בהחלט להיפרד מהרגלים שיוצרים חוסר אפקטיביות. לפני כמה שנים השתתפתי בסדנה שנקראת 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד , והמאמר הזה מבוסס על הסדנה ועל הספר אותו כתב סטיבן קובי הסוקר את ההרגלים שמומלץ בחום לאמץ אם אתם רוצים להפוך להיות אפקטיביים יותר בעבודה, בעסק או בכל משימה שניצבת מול עינכם.

אגב, את ההרגלים הללו אני גם סוקרת בפודקאסט החדש "העצמאים" אותו אני מקליטה  ביחד עם יוחנן קפלניקוב – כך שאתם מוזמנים גם להאזין לדוגמאות שאנחנו נותנים לכל אחד מההרגלים.

 

7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד

הרגל 1: היו תמיד פרואקטיביים

פרואקטיביות הנה יזמה ואחריות אישית. אנשים פרואקטיביים מבינים שהם האחראים הבלעדיים לחייהם ולהתנהגותם. אנשים פרואקטיביים אינם מבזבזים זמן על האשמת אחרים במצבם.  משמעותה של פרואקטיביות היא שאנו אחראים למעשינו ולבחירותינו. עסקים פרואקטיביים הם עסקים בהם תמיד יוזמים מהלכים חדשים, כגון הכנסת מוצר חדש, יצירת פטפורמה שיווקית חדשה, יצירת שיתופי פעולה חדשים וכד'.

הטיפ הכי חשוב להפיכתכם לפרואקטיביים הוא – אל תחכו שדברים פשוט יקרו מעצמם אלו תזמו אותם.

 

הרגל 2 : צפו את הסוף מראש

הרגל מאוד חשוב שיש לסגלו מבין 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד , הוא להתחיל כל משימה עם תיאור מדויק של התוצאה הרצויה בטרם התחלנו במשימה. אני עושה את זה לפני כל פגישה חשובה, או לפני שיחת טלפון שיווקית וכמובן גם לפני קמפיין שיווקי כלשהו. לפני שמבצעת את הפעולה אני רושמת לעצמי מה התוצאה הרצויה ומתכננת את הצעדים לקראת התוצאה הזו.  

ברור שכל עסק בתחילת דרכו מגדיר לעצמו מטרות ויעדים, והרציניים שבינינו גם כותבים תוכנית עסקית (מומלץ בחום אגב), אבל רוב האנשים אינם מאמצים את ההרגל הזה בחיי היומיום שלהם. ותכנון התוצאה הרצויה חשוב גם במשימות היומיומיות הפשוטות ולא רק במשימות האסטרטגיות הגדולות.

למשל: אם נגדיר לפני שיחת טלפון שיווקית ללקוח פוטנציאלי שהמטרה היא לייצר פגישה היכרות ראשונה, נחסוך לעצמנו הרבה טעויות בשיחה והרבה כאב לב. לא נעשה שום  ניסיון בשיחה הזו למכור ללקוח משהו בלי שיכיר אותנו, רק נשאף לייצר פגישה. נסו את זה ותראו כמה אפקטיביות הופכות להיות שיחות השיווק הטלפוניות שלכם.

 

הרגל 3:  קבעו סדרי עדיפויות למשימות שלכם

הרגל זה קשור ביכולת לקבוע סדר עדיפות ולנהל את הזמן . אחת הטכניקות לקביעת סדרי עדיפויות היא לחלק את המשימות שלכם לארבעה סוגים המבוססים על רמת הדחיפות של המשימה ועל רמת החשיבות שלה. הטיפ הכי חשוב בהקשר של קביעת סדרי העדיפויות הוא ללמוד להבחין בין חשוב לדחוף  ולהעמיד את המשימות החשובות במרכז הפוקוס.

דוגמאות:

משימות דחופות חשובות הן המשימות שחייבים לבצען במועד ושיש להן תרומה גבוהה לעסק. למשל – אם התחייבתם להגיש פרויקט ללקוח עד מועד מוגדר, עלינו להשלים את כל המטלות הנדרשות לפרויקט זה. דוגמא נוספת היא לחזור ללקוחות שהשאירו לכם הודעה באתר, משימה שחשוב לבצע באופן מיידי, ולא יותר מיומיים שלושה אחרי מועד השארת ההודעה.

 

משימות דחופות לא חשובות הן אלו שחיוני לבצען עד מועד מוגדר, אך אין להן שום השפעה על הכנסות העסק או הצלחתו. דוגמא למשימות כאלו הן לעשות טסט לאוטו או להפקיד את הצ'קים בבנק.  משימות אלו לא חייבות להתבצע על ידי בעל העסק, ואפשר להעבירן למישהו אחר שיעשה אותן עבורכם.

משימות חשובות לא דחופות  הן המשימות שיש להן השפעה גדולה על העסק או הפרויקט עליו אתם עובדים, אך אין להן דד ליין מוגדר. רוב משימות השיווק יושבות במשבצת הזו. למשל: כתיבת מאמר לבלוג, הקלטת סרטון פרסומי או פיתוח מוצר חדש, הן לרוב משימות חשובות שיתרמו לפיתוח העסק, אך יש נטייה לדחות אותן למועד בלתי מוגדר.  ההמלצה שלי (למעשה ההמלצה של קובי שכתב את הספר ואת ההמלצות…) – להכניס ליומן לו"ז לביצוע המשימות הללו, כדי שהן לא תתמוססנה להן בסדר היום העמוס שלכם.

 

משימות לא חשובות לא דחופות הן משימות שלרוב גוזלות לכם  זמן רב מסדר היום, אך אין להם תרומה משמעותית לפיתוח העסק או הפרויקט עליו אתם עובדים. בדקתם פעם כמה זמן אתם משקיעים בגלישה בפייסבוק שאינה קשורה לעבודה ? כמה זמן אתם משקיעים בוויכוחים ברשת עם אנשים שאינכם מכירים? אלו המשימות הכי פחות חשובות שאינן תורמות להתפתחות העסקית או המקצועית ולכן מומלץ להשאיר אותן בעדיפות אחרונה.

 

הרגל 4: בקשו להבין תחילה ואח"כ להיות מובנים

ההרגל הרביעי ב 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד, קשור לתקשורת בין אישית, מדובר באחד מהכישורים החשובים ביותר בחיים: היכולת להקשיב ולהיות אמפטי, להבין את הזולת ואת צרכיו. כשאתם מקיימים שיחת מכירה, לעיתים יש רצון עז "למכור" את המוצר, או השירות שלנו, כך שלעיתים קרובות בעלי עסקים כל כך מרוכזים במה שהם  מנסים למכור, עד שהם שוכחים להקשיב.

שיחת מכירה טובה היא כזו בה הלקוח מדבר 70% מהזמן ואתם מדברים ביתרת 30 האחוזים.

בתחילת השיחה חשוב להקשיב. לשאול את הלקוח מה מפריע לו, מה הוא מחפש ולהבין ממנו מה הצרכים שלו. רק אחרי שאתם בטוחים שהבנתם מה הצד השני צריך – תוכלו להציע את מה שיש לכם למכור. ואז גם תוכלו למקד את התועלות של המוצר / שירות במה שאתם כבר יודעים שהלקוח מחפש.

 

הרגל 5: חשבו Win-Win

בעסקים כמו בחיים, תוצאות חיוביות מושגות באמצעות השגת שיתוף פעולה ובאמצעות היכולת לפתור קונפליקטים. כמעט תמיד כשיש שני צדדים בתהליך משא ומתן, לכל צד יש את נקודת ההשקפה שלו ואת הדברים אותם הוא רוצה להשיג. הצלחה במשא ומתן היא כשתקבלו על עצמכם לראות את שני הצדדים ולמצוא את הדרך השלישית, שאינה הדרך שלי ואינה הדרך שלו, אלא מציאת דרך ביניים שהיא טובה יותר לשני הצדדים. לעיתים קרובות בעבודה ובחיים בכלל תתקלו במצבים שדורשים מאיתכם להתפשר. ברגע שתבינו שהפשרה אינה "הפסד" אלא יצירת ניצחון לשני הצדדים – יהיה לכם קל יותר לייצר תוצאות חיוביות בעסק וגם כמובן בחיים.

 

הרגל 6: חפשו דרכים לסינרגיה

סינרגיה היא היכולת לשיתוף פעולה יצירתי ופורה בעבודת צוות, ובעיקר היכולת להבין ולהכיל את השוני בין אנשי הצוות השונים, ויצרת מצב של השלם השווה יותר מסך כל חלקיו. או במילים אחרות: היכולת להגיע למצב בו 1+1=3.

אם תשאפו לגייס לצוות שלכם אנשים שחושבים בדיוק כמוכם, זה קרוב לוודאי לא יוביל לסינרגיה. אבל מי שמצליח לבנות צוות הטרוגני, של אנשים שונים, עם רקעים שונים ודעות שונות, ומצליח לייצר עבודת צוות חיובית המקבלת את השונות בין חברי הצוות, זוכה להגדלה משמעותית של האפקטיביות במקום העבודה.  זו לא תמיד עבודה קלה לעבוד עם אנשים שחושבים אחרת מכם, וזה גם לא תמיד פשוט לייצר סינרגיה ביניהם. אבל ההשקעה משתלמת, וסינרגיה בעבודת צוות היא אחד ההרגלים שמייצרים את מקפצת האפקטיביות הגדולה ביותר בעסק.

 

הרגל 7: שפרו את היכולת האישית שלכם

ההרגל השביעי והאחרון מבין 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד , זהו הרגל של התחדשות מתמדת. מכירים את האמרה:  "כשכל כולך שקוע בניסור אתה לעיתים קרובות  שוכח להשחיז את המסור?" זה בדיוק זה. אנשים עסוקים נוטים לעיתים קרובות לוותר על "השחזת המסור" ולא משקיעים זמן ומשאבים בפיתוח היכולות האישיות שלהם.

בעידן המודרני, בו השינויים מתרחשים בקצב מהיר מאוד, כל מי שרוצה לשמור על רלוונטיות בתחום המקצועי שלו חייב להשקיע בהכשרות מקצועיות ובלמידה מתמדת.

זכרו לא להזניח את השחזת המסור. הקדישו זמן להשתתף לפחות פעם ברבעון בכנס מקצועי או בסדנה מקצועית. הקפידו לפחות פעם בשבוע לקרוא חומר מקצועי שיפתח את המיומנויות והיכולות שלכם. זכרו שהנכס החשוב ביותר לעסק שלכם הוא אתם. וזכרו גם שבכל יום נכנסים מתחרים נוספים, שהם לרוב צעירים יותר ונמרצים יותר מכם. מה שאף אחד לעולם לא יוכל לקחת מכם זה את הידע והניסיון. לכן מומלץ בחום שלא תקפאו על השמרים ולעולם אל תפסיקו ללמוד ולהשקיע ברכישת ידע מקצועי חדש.

 

לסיכום:

בפוסט זה סקרנו את 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד , אלו ההרגלים שאם תאמצו אפילו חלק מהם תראו כיצד העבודה שלכם הופכת להיות הרבה יותר פרודוקטיבית ויעילה.
שבעת ההרגלים הם:

  1. 1. היו תמיד פרואקטיביים
  2. 2. צפו את הסוף מראש
  3. 3.  קבעו סדרי עדיפויות למשימות שלכם
  4. בקשו להבין תחילה ואח"כ להיות מובנים
  5. חשבו Win-Win
  6. חפשו דרכים לסינרגיה
  7. שאפו לשפר את היכולות האישיות שלכם.

 

לפודקאסט בנושא 7 ההרגלים של האנשים האפקטיביים במיוחד בתוך ערוץ "העצמאים" של יוחנן קפלניקוב וענבר בזק .


לספר 7 ההרגלים של האנשים האפקטיביים במיוחד של סטיבן קובי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *