052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » טיפ שיווק באינטרנט קטן שיעשה לכם הבדל גדול

טיפ שיווק באינטרנט קטן שיעשה לכם הבדל גדול

הכירו את ההאשטג, סימן קטן שעושה הבדל גדול. ההאשטג הוא תיוג של מילה או ביטוי על ידי הוספת סולמית #, באופן שמקדם את תוצאות החיפוש של הדף האישי או העסקי ברשתות חברתיות. להאשטג פוטנציאל גדול להרחבת התפוצה של עסקים בכמה רשתות חברתיות ולכן מומלץ מאוד להכיר אותו ולהשתמש בו לכל מי שרוצה להצליח בתחום שיווק באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות.

ראשית נסביר מה זה האשטג:
השימוש בהאשטג # קיים כבר כמה שנים במספר רשתות חברתיות כגון אינסטגראם, טוויטר, גוגל פלוס ולאחרונה הוסיפה אותו גם פייסבוק. אופן יצירת תגית החיפוש מבוצע על ידי הקשת של סימן הסולמית # ולאחריה תיאור הנושא או המילה אותה היינו רוצים להדגיש. למשל: אם הנושא עליו אני מדברת הוא מיתוג עסקים ארשום בסוף המאמר #מיתוג #מיתוג_עסקים. אפשר להוסיף את ההאשטג גם באמצע משפט. כמו בדוגמא הבאה: כדי לבצע בהצלחה #מיתוג עסקי מומלץ לחדד ראשית את הבידול העסקי שלכם.

איך הוספת ההאשטג (הסולמית) תקדם אתכם?
ברגע שהוספתם את הסולמית למילות החיפוש הפוסט שלכם מתויג בתוך הרשת החברתית.
כאשר גולש יחפש ברשת בה את הביטוי אותו תייגתם, למשל בהמשך לדוגמא הקודמת, מי שיחפש בתוך פייסבוק את הביטוי "מיתוג עסקים" יקבלו תוצאות חיפוש של כל מי שכתב סטאטוס שעוסק במיתוג עסקים וכמובן רק בתנאי שתייג אותו, כלומר הוסיף את ההאשטג ורשם: # מיתוג או # מיתוג_עסקים
במידה ורוצים לשים האשטג על שתי מילים או יותר אפשר לשים קו תחתון או להצמיד את המלים. כלומר:# מיתוגעסקים או # מיתוג_עסקים

יתרונותיו המרכזיים של ההאשטג:

  • בעוד שתיוג תמונות עשוי להיתפס כאקט שיווקי אגרסיבי וכפגיעה בפרטיות, ולכן אני לא ממליצה עליו (כפי שכבר רשמתי פה בעבר במאמר בו דיברתי על חוקי עשה ואל תעשה ברשתות החברתיות ובתחום שיווק באינטרנט), אזי השימוש בהאשטג יקל במידה ניכרת על מציאת מידע ברשתות חברתיות ועל קבלת תוצאות חיפוש לפי תחומי עניין.
  • ניתן יהיה להבליט פוסטים מסוימים על פני אחרים באמצעות השימוש בהאשטג.

האשטג

  • שימוש בהאשטג חושף את הפוסטים שלכם לקהל רחב הרבה יותר ממי שנחשף אליו כיום. כיום נחשפים לפרסומים רק החברים שלכם ברשת החברתיות או מי שנמצא איתכם בקבוצות. ברגע שתסמנו האשטג בתוך הפוסטים שלכם, כל מי שמבצע חיפוש על הביטוי אותו תייגתם – יוכל לראות את התוכן המפורסם. ברור לכולנו כי חשיפה היא המפתח להצלחה בתחום שיווק באינטרנט.  בהמשך לסעיף הקודם, חשוב להבין שההאשטג מכיל עליו את כללי הפרטיות של פייסבוק. כלומר, אם הגדרתם שרק החברים שלכם יראו את הפוסטים שלכם – אותם אנשים יחשפו גם לפוסטים שמקודמים על ידי האשטג. לכן אני ממליצה לבעלי עסקים המשתמשים ברשתות החברתיות לצרכים פרסומיים ובמטרה ליצר מיתוג אישי או מיתוג עסקי – להגדיר את הפרופיל שלכם כפומבי – כך שמקסימום גולשים יהיו חשופים אליו.
  • היתרון הגדול של התיוג בהאשטג עבור בעלי עסקים ויזמים שרוצים להצליח בתחום של שיווק באינטרנט, היא בכך שהוא מספק תוספת משמעותית ליכולתם לפרסם ולבלוט בתוך הרשתות החברתיות דרך הבלטת תחומי העניין .
  • פייסבוק מתכוונת בעתיד להוסיף למפרסמים גם ממשק שיצביע על מגמות וטרנדים באמצעות ניתוח של תחומי העניין אשר אותם הגולשים חיפשו, בדומה ל google adwords ו – google trends המספקים מידע דומה על החיפושים בגוגל.
  • ממשקי פרסום מתקדמים בפייסבוק יאפשרו למפרסמים בעתיד להגדיר קהל יעד על פי תחומי עניין וחיפוש, ולא רק על בסיס נתונים דמוגרפיים כפי שקיים היום. אמנם גם היום אפשר לבצע קמפיינים על בסיס תחומי עניין, אבל זאת רק בתנאי שבעל הפרופיל סימן את תחומי העניין שלו בזמן פתיחת הפרופיל. רובנו לא עושים את זה. ההאשטג עוקף את זה בכך שהוא דינאמי ומתעדכן בכל רגע נתון.

לסיכום:
אני מקווה שהצלחתי להבהיר במקצת את המונח האשטג, וממליצה בחום לכל מי שמעוניין להצליח בתחום של שיווק באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות להתחיל להשתמש בו בפוסטים שאתם מפרסמים, זה באמת כזה פשוט. כל מה שצריך זה לסמן # ואז לרשום את הביטוי שברצונכם לקדם. אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר. תודה!Hashtag3

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.
אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.
רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

12 Responses to טיפ שיווק באינטרנט קטן שיעשה לכם הבדל גדול

  • מאמר מצוין, האם יש הנחיה באיזה האשטאג לבחור כדי לקדם נושא? או פשוט להמציא, לכתוב מה שאני חושבת שנכון
    בטח יש מקום שמופיעים חיפושים זהים/דומים שיביאו לקוחות למצוא אותי? גליה

    • מומלץ ללכת על נושאים כלליים ולבדוק אם יש בהם כבר תיוגים. למשל במקרה שלכם גליה שווה לבדוק #צלם
      #צילום_תדמית
      משהו בסגנון הזה

  • ובמילה אחת – תודה…

  • אני עושה חיפוש למילה רומנטיקה למשל בפייסבוק אחרי ששמתי בעצמי פוסט עם האשטאג למילה ואני לא מקבל בכלל תוצאות של פוסטים עם ההאשטאג הזה גם לא של אחרים
    עדין אני לא מבין איך זה עובד, אשמח לעזרה
    uzimedia@gmail.com

    • הי עוזי שלחתי לך תשובה למייל אבל מצרפת התשובה לכולם
      אתה צודק החיפוש בפייסבוק עדיין לא עובד – שמעתי שזה משהו שיכנס בעתיד.
      מה שכן עובד זה שאם תכנס לפוסט שבו יש מילה עם השאטג, ותלחץ עליה
      תקבל את כל הפרסומים שנעשו בפייססבוק עם מילה זו (בתנאי שעשו עליה האשטג)
      תנסה ללחוץ על האשטג שאתה רואה בפייסבוק ותראה למה הכוונה
      אם עדיין אתה לא מסתדר תתקשר אלי (הטלפון מופיע למטה)
      שבת שלום

  • ענבל יקרה ומוכשרת, מאמר מצוין. כתוב היטב, מנוסח בבהירות, מסביר בדיוק מה ואיך שצריך. שאפו!!!

    • תודה רבה עידית, אבל שימי לב שזה ענבר ולא ענבל….

  • יופי של מאמר ברור וענייני. תודה רבה.

  • תודה על הטיפ החשוב ועל פירוט יתרונותיו, ענבר יקרה!

  • תודה למי שכתבת את המאמר אין שם של המחבר באף מקום
    החכמתי (-:

    • הי עוזי. הכותבת זו ענבר בזק הבעלים של דה מרקט. תודה על המשוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *