052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים

מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים

מיתוג אישי הנו תהליך בו אדם יוצר לעצמו זהות מותגית והופך עצמו למוכר בתחומו באופן שיקדם אותו בחייו המקצועיים, העסקיים או האישיים. מטרת המיתוג העצמי הנה "לארוז" מחדש את עצמכם באופן שישנה את האופן בו אחרים רואים אתכם. בעידן האינטרנט המיתוג העצמי הפך למשימה קלה ופשוטה מתמיד, ומאמר זה בא לתאר צעד אחר צעד כיצד תוכלו לבנות מותג אישי משלכם באמצעות בלוג.

5מה זה מיתוג אישי?
מיתוג אישי הוא המקום שלכם ושל העסק שלכם בראשו של קהל היעד. ככל שהמיתוג האישי שלכם חזק יותר כך הוא מתקשר אצל קהל היעד עם צרכים בסיסיים יותר.
לפני שנמשיך חשוב לי להסביר עקרון בסיסי בנוגע לקשר בין צרכים ובין שיווק ומיתוג: כמה פעמים שמעתם את המשפט "תפקיד השיווק לשכנע אותנו לקנות דברים שאנחנו לא באמת צריכים?" אני שמעתי אותו עשרות פעמים. ואני ממש לא מסכימה איתו. אנשי שיווק מנוסים יסבירו לכם שאנשים קונים רק דברים שהם צריכים ושמטרתם המרכזית של כל תהליכי השיווק והמיתוג הנם לקשר בין הצרכים של קהל היעד שלכם לבין המוצר / שירות שאתם מציעים. ולכן אחזור על המשפט אתו התחלתי פסקה זו – ככל שתצרו מיתוג האישי חזק יותר כך הוא מתקשר אצל קהל היעד עם צרכים בסיסיים יותר.

עיקרון יסודי נוסף של כל תהליך מיתוג, בין אם מדובר במיתוג אישי או במיתוג עסקי, הנו הבידול. על הקהל שלכם להבין במה אתם שונים מהמתחרים. מהי אותה תכונה ייחודית לכם, שהיא בעלת ערך ללקוח, ובזכותה הוא יעדיף לרכוש את המוצר שלכם על פני המתחרים. זה יכול להיות שירות טוב יותר, מחיר אטרקטיבי או תכונה של המוצר עצמו שהופכים אתכם לשונים ומבודלים מהמתחרים.

מיקודכיצד יוצרים מותג אישי?

אחד העקרונות המאוד מרכזיים של בניית מותג הוא עיקרון החזרתיות  – לא משנה איפה פוגש אותך הלקוח חשוב שתמיד יפגוש "פרצוף מוכר". לכן מקפידים אנשי השיווק תמיד להשתמש באותו לוגו, באותם פונטים, באותם צבעים ובאותו מבנה של מודעה. מיתוג אישי עובד על אותו עקרון – עליכם לבחור תמונה אחת שתייצג אתכם, שפת דיבור וסגנון אישי שיהיו אחידים בכל חומרי השיווק בהם תשתמשו לצורך המיתוג האישי שלכם. הפגישה שוב ושוב עם מראה אחיד ושפה קבועה יוצרת תחושה של היכרות, ואנשים מעדיפים לעשות עסקים עם מישהו מוכר.

כיצד יוצרים מיתוג אישי באינטרנט?
ניקח את עיקרון החזרתיות ונשליך אותו על האינטרנט. אחד הכלים המתאימים ביותר לצורך מיתוג אישי באינטרנט הנו בלוגים. הבלוג, הנו מעין יומן אינטרנטי בו ניתן להביא לידי ביטוי רעיונות, ידע מקצועי והגיגים. אתם כרגע נמצאים בבלוג שלי (ענבר בזק – דה מרקט) העוסק בנושא של מיתוג עסקים ושיווק באינטרנט. בלוג זה מאפשר לי לשתף את הגולשים בידע שלי בתחומים אלו ומאפשר לי להפגין את המקצועיות שלי בתחומים אלו. כך אני מבליטה עצמי מול המתחרים שלי שגם הם עוסקים במיתוג עסקים או בשיווק באינטרנט.

2היתרונות לשימוש בבלוגים לצורך מיתוג אישי הנם רבים:

 

  • בלוגים מאפשרים לנו ליצור חזרתיות ולהזכיר לקהל שלנו שוב ושוב מהו תחום המומחיות שלנו
  • בלוגים מאפשרים לנו להכניס מילות מפתח שיקדמו את האתר
  • בלוגים מאפשרים לנו לייצר קהל עוקבים, שיש להם עניין במה שיש לנו להגיד
  • ואם הצלחתם לייצר תנועה גדולה לתוך הבלוג שלכם ישנן דרכים רבות לעשות כסף מתנועה זו, כפי שניתן לקרוא ולהעמיק במאמר המצוין של עידו סלע כיצד לעשות כסף מטראפיק (תנועת לקוחות באתר שלכם)

 איך יוצרים מיתוג אישי באמצעות בלוג באינטרנט – צעד אחר צעד

  1. הגדירו לעצמכם את מטרות המיתוג האישי
  2. צרו  זהות ושפה ייחודיים לכם
  3. בחרו פלטפורמה מתאימה לבלוג
  4. הכינו רשימת תכנים עבור הבלוג שלכם – לפחות 50 תכנים שונים באותו נושא
  5. פתחו בלוג אישי
  6. צרו תוכן איכותי, באופן עקבי ובלוחות זמנים קבועים
  7. צרו תנועת גולשים לתוכן שיצרתם

לחצו כאן להמשך קריאת המאמר והדרכה צעד אחר צעד כיצד לבצע מיתוג אישי באמצעות בלוגים.

15 Responses to מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים

  • בעת קריאת המאמר עלתה בראשי השאלה האם בלוג הוא באמת דרך מיתוג יעילה לכל בעלי העסקים… למשל, ברור לי שבעלי מקצוע כגון מטפלים פסיכולוגיים יכולים לפרסם עצמם באמצעות בלוג בו הם יפרסמו סיפורי הטיפול שלהם, אך אותו הדבר לא תקף לגבי בעלי עסקי מכירות בגדים למשל, או אנשי מקצוע העוסקים באינסטלציה או חשמלאות… בסופו של דבר, למיטב הבנתי, הבלוג הוא כלי יותר עבור אנשי המקצוע שיש בידם ידע שיכול לעניין קהל נרחב של אנשים ובכך הבלוג יאפשר להם להגיע לחשיפה נרחבת יותר ולמיתוג אישי של העסק שלהם.

  • אני מסכימה מאוד עם המשפט – ככל שתצרו מיתוג האישי חזק יותר כך הוא מתקשר אצל קהל היעד עם צרכים בסיסיים יותר.
    המיתוג של המוצר או החברה צריך להיות ולהיכנס לתודעת הציבור- זה לדעתי הצעד הראשון להצלחה. אנו רואים היום חברות רבות שלא צריכות מיתוג חזק כלל, מכיוון שהלוגו ומעמד שהם הקנו לעצמם כבר אומר את הכל. (ניתן לראות זאת בחנויות בגדים נבחרות, רשתות מזון מהיר, נותני שירות ואףמקומות בילוי מסויימים- שרק הלוגו או הצבע מעידים על קיומם).
    לאדם ישנם צרכים בסיסים רבים, ומספיק רק שנמתג את עצמנו כקשורים לצרכים אלו, כך כבר עולים סיכויינו לתפוס ולמשוך את תשומת ליבם.

  • לשימוש בבלוגים עבור מיתוג אישי יתרונות רבים שלא כולם בהכרח מודעים אליהם (כולל אותי), כאשר העיקריים שביניהם הם: יצירת לזרתיות ותזכור הקהל מהו תחום המומחיות שלנו, הכנסת מילות מפתח למען קידום האתר, ייצור קהל עוקבים המתעניינים בדברינו ובאם כל אלו צלחו וקיימת תנועה גדולה בתוך הבלוג – ניתן לעשוץ מזה כסף! כמו כן, בידול הוא עיקרון יסודי בתהליך המיתוג – עסקי או אישי. למעשה, הבידול הוא מה שקובע במה אנחנו שונים מהמתחרים שלנו, מה מייחד אותנו מולם, מהו הערך בזכותו לקוח יעדיף לרכוש את המוצר שלנו ולא של המתחרים.
    הסוד הוא, שככל שניצור מיתוג האישי חזק יותר כך הוא יתקשר אצל קהל היעד עם צרכים בסיסיים יותר. כלומר, זהו המקום בו אנחנו נמצאים בתודעתו של הצרכן.

  • פוסט מעולה, דרך מצויינת באמת לשיווק עצמי.

  • מעולם לא ידעתי שע"י בולוגים ישנה חשיפה ופרסומית סמוייה… בהתחלה חשבתי על זה וזה לא כזה עיניין אותי
    אבל ככל שאני מתמקד וחוקר פנימה עוד ועוד, כל העיניין מתחיל בעצם להרגיז אותי.
    מה שבעבר היה מקום של תגובות בין משתמים, נהפך להיות מקום פרסומי לכל דבר – לפעמים אני הייתי רוצה לחשוב שלא מאוחרי כל מסר מסתתר מפרסם או אינטרס כלכלי
    אבל כנראה שכל העולם ובפרט האינטרנט נהפך להיות קפיטליסטי זה רק מן הכרח שגם בפלטפורומות שמובילות לדיון ושיח בין משתמשים תיהיה נגיעה פרסומית ומניפולציות להעברת המסרים

    כרעיון שיווקי אני חושב שצריך לעשות זאת בצורה מאוד נקודתית וזהירה מפני שהאנשים אינם טיפשים לרוב ופרסום "קשוח" מיידי ע"י טוקבקים וכו' יכול להוות פגיע למסר ולמוצר אותו מנסים למכור.

    • הי שירן.
      אני לא חושבת שיש מקום "להתעצבן" אלא פשוט להיות מודעים.
      לא כל בלוג הוא מסחרי, אבל בהחלט להרבה בלוגים יש תפקיד פרסומי.
      אבל גם הבלוג הזה, בו אנו נמצאים יש מטרה מאוד ברורה – אני כותבת אותו כדי להכניס גולשים לאתר של דה מרקט ולהשאירם זמן ממושך באתר, כדי לקדם את האתר במנועי חיפוש.
      אבל אם התוצאה היא בלוג מקצועי עשיר במידע ותורם לקוראים – אז זה רק לטובה, אתה לא חושב?
      גם את רוב המאמרים שלי וההרצאות שלי אני מכינה על בסיס בלוגים מקצועיים של קולגות.
      כך שהידע האוניברסלי וחכמת ההמונים הנמצאת ברשת מעשירה אותנו, ולא צריך לכעוס או להיעלב – אם יש מאחורי הכתבות גם מטרה מסחרית.

  • ארצה להתייחס אל שתי סוגיות.
    ראשית איני מסכים עם המשפט "ככל שתצרו מיתוג האישי חזק יותר כך הוא מתקשר אצל קהל היעד עם צרכים בסיסיים יותר." אמנם אנשי שיווק אמורים להתאהב במוצר שלהם, אך לעיתים זאת אהבה שמעוורת אותם והם לא באמת מסוגלים להבין שדוקא המוצר שלהם אינו מתאים למישהוא. ביטחונם המופרז בסופו של דבר משכנע את הלקוח שהוא אכן צריך את זה. הכלל לדעתי הטוב ביותר לקניית דברים זה טרם הקנייה לשאול את עצמך אם היום בבוקר כשקמת חשבת שאכן תקנה את הדבר הזה היום.
    שנית, רעיון הבלוג הוא חריג לטעמי בנוף באינטרנט. שלעצמו האינטרנט מנסה להביא לנו כמה שיותר אינפורמציה בכמה שפחות זמן. הבלוג מבקש לעשות דבר הפוך. להביא לך אינפורמציה מועטה בפרק זמן ארוך, כזאת המדמה שיחה בין בני אדם. כשאדם יושב וקורא בלוג של אדם אחר, זה כאילו הם מקיימים בינהים שיחה. זהו אולי האמצעי ה"אנושי" ביותר בעולם הלא אנושי הזה.

  • בנוגע לעיקרון החזרתיות ושפת העיצוב הקבועה- אני חושבת שזה מדהים האופן בו אנחנו כצרכנים מזהים על בסיס יומיומי שפת עיצוב של מותגים רבים ושונים, יודעים לשייך פונט למוצר, צבע לפירמה ואפילו קול של פרזנטור לחברה. זאת אף על פי שאנו פוגשים בכמות אינסופית של מידע פרסומי על בסיס יומיומי.
    מכאן, הגוף המפרסם צריך להיות מאוד מודע לכל הגורמים הללו על מנת שלא לעשות טעויות. לדוגמה, לאחרונה נתקלתי בפלייר פרסומי שהתחבר לי בצבעים ובסגנון העיצוב מייד לפרסום של קופת חולים או שירותי בריאות, למרות שהיה זה פלייר בנושא אחר לחלוטין!

    אם אתייחס למשפט "אנשי שיווק מנוסים יסבירו לכם שאנשים קונים רק דברים שהם צריכים" – אני בכל זאת חושבת, שהחברות שמציעות לנו מוצרים/שירותים פעמים רבות גורמות לנו *להאמין* שאנחנו *צריכים* את המוצר/שירות שהן מציעות.
    ואתן גם דוגמה- מי מאיתנו לא מכיר את מכונות האספרסו הביתיות שחדרו לשוק ולבתים בסערה, כאילו עד אותו רגע חיינו אינם היו חיים. השיווק האינטנסיבי של המוצר הזה גורם לצרכן לחשוב שהוא חייב לרכוש את המכונה הזו לבית/לעסק ויותר מכך- מייצר אצלו רגשי נחיתות באם לא יעשה זאת. להגיד שלצרכן יש צורך בסיסי של מכונת אספרסו בבית? לא בטוחה…

  • אני גם לא מסכים עם המשפט "תפקיד השיווק לשכנע אותנו לקנות דברים שאנחנו לא באמת צריכים". לפי דעתי, המשווק אחרי שהוא בוחר את קהל היעד שלו, הוא יוצר צורך אצל קהל זה. כלומר המוצר שהוא משווק צריך להתאים לקהל היעד הנבחר אבל התפקיד של המשווק עצמו הוא ליצור את הרלוונטיות ואת החדשנות והייחודיות במוצר שלו כדי שיעניין את הקהל. המאמר ממש מעניין ושתי הרשימות בסוף הן מעולות ומבהירות את העניין באופן ברור מאוד.

  • אני חושבת שהבלוג של אורי שביט (טבעוניות נהנות יותר- http://vegansontop.co.il/), הוא דוגמא מצוינת למיתוג אישי באינטרנט. אורי שביט הייתה עיתונאית אוכל, שעברה "מהפך" והפכה לטבעונית, ובאמצעות הבלוג (שבהמשך נפתח לו גם דף פייסבוק לו יש מעל 18,000 לייקים!) היא מיתגה את עצמה כקול מוביל בהעלאת המודעות לטבעונות וזכויות בעלי חיים. באמצעות בלוג בעל תוכן ייחודי (כאשר היא התחילה היו מעט מאוד אתרים ובלוגים העוסקים בטבעונות), היא הצליחה לייצר לעצמה זהות אישית ולהפוך את עצמה ואת הסלוגן "טבעונויות נהנות יותר" ל"פרצוף מוכר". את ההצלחה שלה ניתן לראות בכך שהיא מופיעה כיום כמעט בכל פאנל טלוויזיוני העוסק בטבעונות.

  • אני מאוד מסכימה ושוב חושבת שבאינסטגרם ניתן לראות דוגמאות מדהימות לבולגריות שבנו עצמן ועשו מכך קריירה. לדוגמא- @we_fashion- תיכוניסטית בשם marit lsachsen מנורווגיה שהחלה להילות בלוג אינטרנטי בכינוי monomolove ופיתחה אותו לחשבון אינסטגרם עם 610,000 עוקבים מכל העולם. בהתחלה היא הייתה מעלה תמונות של בגדים שאהבה ובדומה להוראות ממש פיתחה לעצמה שפה וזהות שמתאימה לה, ואז הבינה שהאינסטגרם הוא הפלטפורמה המתאימה עבורה. היום חלק משמעותי מהפוסטין נוגע להמלצות שלה למוצרים שקיבלה, אנשים מפיצים את החשבון שלה ורואים בה כגורו אופנה.

  •  מאמר מעולה! במיוחד אהבתי את הצ'ק ליסט בסוף. הייתי מוסיפה לו דבר אחד – סנכרון והתאמה לכל שאר הפלטפורמות בהם מופיעים כדי באמת ליצור אחידות כמו שציינת וגם למקסם את החשיפה כמובן

  • אני לגמרי מסכימה עם זה ששיווק טוב הוא שיווק מוצר לאנשים שצריכים אותו. לדעת מי קהל היעד שלך ולפנות אליו ותוכן רלוונטי אליו שיעניין אותו. באמת בלוגים זה מקום מעולה לפנות בו אל קהל יעד ממוקד. אני חושבת שמאוד חכם ללכת לפי הצעדים שרשמת, כי לרשום פוסטים באופן קבוע זה דבר שדורש זמן ומחשבה ולסדר נושאים מראש יכולים לעשות "סדר בראש" ולהקל על הכתיבה הרציפה. בנוסף, אפשר להשתמש בתגובות הגולשים כדי להבין אילו נושאים נוספים מעניינים אותם ולכתוב עליהם פוסטים בעתיד.

  • אני חושבת שזה מתקשר גם לעובדה שאנשים לא אוהבים לשנות הרגלים והחוכמה היא לפעמים לדעת איך ליצור את התחושה של הפמילריזציה על מנת שלא ירגישו בשינוי. אז מגיע "עיקרון השלוש" שאומר שאם מישהו נחשף למשהו שלוש פעמים הוא כבר יזכור את התוכן, אפילו אם הקשב שלו היה פריפיראלי בזמן החשיפה. היום מדברים כבר על "עיקרון השש", כלומר, בשל העומס הקוגניטיבי הגדול שאנחנו נמצאים פה דרושים חשיפה מספר רב יותר של פעמים.

  • אהבתי מאוד את המאמר ואני מסכימה מאוד עם מה שרשמת במיוחד על עיקרון החזרתיות. בני אדם אוהבים לצרוך מוצר שמתקשר למותג שמוכר להם, על אחת כמה וכמה אם המותג הוא בעל שם טוב ווותק רב. ניקח לדוגמא ישראלי שנוסע לחו"ל. לא משנה באיזה ארץ באיזשהו שלב כאשר הוא יהיה רעב הוא יחפש את הסמל של "מקדונלדס". האות M הגדולה מסמלת לנו שהגענו למקום מוכר, ידוע וטוב. הצרכן יודע מה הוא יקבל והוא אוהב את זה מאשר להיכנס למסעדה בארץ זרה ולהיות בחוסר וודאות על המנה שהוא יקבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *