052-3792247

רעיונות שיווקיים » מיתוג » מיתוג – למה כדאי להפוך מוצר למותג וכיצד נמדד ערכו של מותג?

מיתוג – למה כדאי להפוך מוצר למותג וכיצד נמדד ערכו של מותג?

כלל בסיסי בשיווק הוא שמוצר ממותג מאפשר קבלת פרמיה מהצרכן. לכן, כשבוחנים את ערכו של מותג השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם הפרמיה שאנו יכולים לגבות גבוהה מעלות של ההשקעה בתהליכי מיתוג ובשיווק?
אנו חיים בעידן של שפע, האפשרויות העומדות בפני הצרכן בבואו לרכוש מוצר הן כמעט אינסופיות ולכן מדובר בשוק של מותגים. הצרכן יעדיף לרכוש את המוצר שמעניק לו את הערך המוסף על פי תפיסתו.

לכן, תהליך מיתוג יכלול גם מו"פ והצבת יעדים לשיפור מתמיד ומתמשך של המוצר. וכמובן מילת הקסם: חדשנות, חדשנות וחדשנות.
ואיך נדע האם המותג שבנינו הוא באמת מותג מצליח?
מדד המותגים 2010, מחקר מקיף הבוחן את 100 המותגים המובילים בישראל, מציע כי ערכו של מותג נבחן על פי שלושה פרמטרים עיקריים:

  1. רמת הפרמיה שניתן לקחת על המותג
  2. רמת ההשקעה בפרסום ובשיווק הנדרשת על מנת להשיג פרמיה זו
  3. הערכת הסיכונים של המותג המתבססת על ניתוח הסיכון הענפי וניתוח האיתנות הפיננסית של העסק

לסיכום: ככל שנציג מחסומי כניסה גבוהים יותר למתחרים, בדמות חדשנות טכנולוגית וחדשנות מוצרית, ככל שנדאג שהמותג שלנו ישען על ערכים מוספים משמעותיים לצרכן, ורק אם נצרף לכך אריזה שיווקית אטרקטיבית וייחודית, נצליח לבנות מותג חזק ורווחי.

דה מרקט בונה ומנהלת מותגים מהמובילים בישראל. מוזמנים להתרשם מדוגמאות של לקוחות ופרויקטים שביצענו.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג לעסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח לבנות עבורכם מיתוג עסקי או מיתוג אישי מנצח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *