052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים חלק ב'

מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים חלק ב'

מאמר זה הנו המשך למאמר שכותרתו "מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים" , שעסק בסיבות לכך שהבלוגים הנם כלי מצוין למיתוג אישי. בחלק זה של המאמר נסביר צעד אחר צעד כיצד לבנות לעצמכם בלוג אישי באינטרנט שיסייע לכם בבניית המיתוג האישי או המיתוג העסקי בו אתם חושקים.

1. הגדירו לעצמכם את מטרות המיתוג האישי
האם אתם רוצים שיכירו אתכם? האם אתם רוצים למצב עצמכם כמקצועיים בתחומכם? האם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש? האם הדגש שלכם הנו על מיתוג אישי או על  מיתוג עסקי?
כל אלו מטרות רלוונטיות וחשובות שניתן להגשים באמצעות בלוגים אישיים. הגדירו מראש מה התוצאה אותה ברצונכם להשיג.

2. צרו  זהות ושפה ייחודיים לכםמיתוג אישי באינטרנט
בחרו את השפה בה הייתם רוצים לדבר עם הלקוחות שלכם. השפה הנבחרת צריכה לייצג אתכם באופן שיעביר את האני האותנטי האמיתי שלכם. לדוגמא:

  • עיוני מעמיק – ריבוי בנתונים ומידע
  • אקדמאי מלומד – שימוש בשפה מקצועית גבוהה ובמונחים מקצועיים
  • הומוריסטי שנון –  סגנון דיבור בלתי פורמאלי מתובל בבדיחות ובאנקדוטות
  • עממי – שפה פשוטה להבנה שמדברת בגובה העיניים

הכי חשוב שתבחרו את הסגנון שמתאים לכם ושמייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. אל תנסו להיות מי שאתם לא. אחד העקרונות החשובים ביותר בבניית מותג הוא אותנטיות. אם תנסו לחכות מישהו אחר שהצליח – זה לרוב יראה מאולץ ובלתי אמין.

3. בחרו את צורת התקשורת המועדפת עליכם 
באינטרנט ניתן לבחור באחת משלוש דרכים מרכזיות להעברת מסרים או בשילוב שלהן:

  • המילה הכתובה
  • אודיו – הרצאות מוקלטות של שמע בלבד
  • וידאו – שילוב של תמונה וקול
  • מצגות עסקיות מוקלטות – שילוב בין מילה כתובה, אודיו ווידאו

בחרו את צורת התקשורת שתאפשר לכם להתמיד ביצירת תכנים באופן עקבי לאורך זמן. אם בורכתם בכישרון כתיבה אך אתם מתביישים מול המצלמה – מאמרים ובלוגים הם ערוץ פנטסטי בשבילכם. אם אתם שונאים לכתוב אבל יש לכם קול מצוין וברור – בחרו באודיו. ללא ספק וידאו או מצגות מוקלטות הן הערוצים הטובים ביותר לצורך מיתוג אישי, היות והן משלבות כמה צורות תקשורת ביחד, אבל בחירה זו אינה מתאימה לכולם, שכן מדובר בהשקעה רבה של זמן. אולם כאמור – בטווח הארוך המאמץ מצדיק את ההשקעה.

4. הכינו רשימת נושאים לבלוג – לפחות 50 תכנים שונים באותו נושא מיתוג אישי באינטרנט
איך תדעו האם הנושא בו אתם רוצים לבצע מיתוג אישי מתאים לבלוג? אם יש לכם יכולת  לייצר לפחות 50 תכנים שונים סביב אותו נושא אתם בכיוון הנכון. כמו שפרטתי בסעיף הקודם תוכן יכול להיות מאמר, סרטון, מצגת וכד'.  50 תכנים שונים. לא פחות.

5. פתחו בלוג אישי
ישנן מגוון פלטפורמות לפתיחת בלוג אישי, אתם יכולים לבצע זאת לבד בפלטפורמות קלות לשימוש כמו וורדפרס או בלוגר, להצטרף לאחד מרבבות פורטלים ברשת שיש להם פלטפורמת בלוגים מובנית (דה מרקר קפה מתאים לבלוגים עסקיים, סלונה מתאים למי שקהל היעד שלו הוא בעיקר נשים ועוד…
אם אתם לא בטוחים איפה הכי כדאי לכם – צרו עמנו קשר רשמו מי קהל היעד שלכם ומה מטרות המיתוג אותם הייתם רוצים להשיג ואנו נתן נשתדל לסייע ככל יכולתנו.

6. צרו תוכן איכותי, באופן עקבי ובלוחות זמנים קבועים
לאחר שיש לכם 50 תכנים שונים בנושא שבחרתם, דרגו אותם לפי סדרי עדיפויות: ממה תתחילו ראשון, שני וכך הלאה. השתדלו לבנות את תוכנית כתיבת התכנים בצורה שתהיה משמעותית עבור הגולש .  חשבו על כך שאתם רוצים ללמד את הלקוח על תחום העיסוק שלכם ולא מנסים למכור לו. תוכן איכותי הוא תוכן שמעניק ידע וערך ללקוח ולא תוכן שנועד למכור.
כעת קחו את הנושא הראשון שברשימה ונסו ליצור תוכן מעניין ורלוונטי בפלטפורמה שבחרתם.
קבעו לעצמכם את הלו"ז המתאים לכם ליצירת התכנים ולהכנסתם לבלוג. זה צריך להיות קצב בו תוכלו להתמיד בו לאורך זמן.

7. צרו תנועת גולשים לתוכן שיצרתם
לאחר שהעלתם את התוכן שיצרתם חשוב להביא תנועת גולשים לבלוג:

מיתוג אישי

  • פרסום ברשתות חברתיות – הדרך הזולה והפשוטה להביא תנועה לתוכן שלכם היא על ידי פרסום בפרופילים ובקבוצות ברשתות חברתיות  תוך יצירת לינק לתוכן אותו יצרתם.
  • רשימות תפוצה – הקפידו להכניס כל אדם שהייתם איתו בקשר ושעשוי להיות לקוח פוטנציאלי או בעל עניין בחומר שאתם מפרסמים לרשימת התפוצה שלכם. בכל פעם שאתם מפרסמים תוכן חדש – שלחו הודעה לרשימת התפוצה שלכם.
  • השתתפות בפורומים העוסקים בנושא של הבלוג שלכם. למשל אם הבלוג שלכם עוסק בטיפולי פוריות, ניתן להצטרף לפורומים הרבים מספור שקיימים בתחום ולהתחיל לענות כמומחה תוך יצירת לינקים לבלוג.

שימו לב שבלוג איכותי ואפקטיבי הוא בלוג פעיל ודינאמי שמתפרסם בו תוכן חדש לעיתים קרובות.
לכן שלושת הצעדים האחרונים הכוללים יצירת תוכן – העלאתו לבלוג – הבאת גולשים לתוכן שיצרנו חוזרים על עצמם פעם אחר פעם בקצב אותו בחרתם (מומלץ בין 1-4 פעמים בחודש.)
לכן יש לחזור על צעדים אלו שוב ושוב ושוב בקצב קבוע ורצוי בימים קבועים שתקבעו לעצמכם.

מומלץ להשתמש במערכות הפצת מסרים שמקצרות לנו את תהליכי יצירת תנועת הגולשים ממספר מקורות בו זמנית כמו מערכת – T-roo.
שיהיה לכם  בהצלחה!

נשמח לענות לשאלות בתוך הבלוג עצמו או להדריך באופן אישי כל מי שרוצה להתחיל בתהליך של מיתוג אישי או מיתוג עסקי ברשת. צרו עמנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.
אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

מזמינה אתכם לקרוא גם על  שיטות מיתוג שונות ואיזו שיטה מתאימה לסוגים שונים של עסקים.

5 Responses to מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים חלק ב'

  • שלום רב
    התרשמתי מהתוכן שהעלת
    ומעוניינת לקחת צעד קדימה את הפרקטיקה בעשייה שלי

  • זהו מאמר נהדר, באמצעותו כל אחד ואחת מאיתנו יכולים ליצור את המיתוג הייחודי שלו, באמצעות הגדרת מטרות המיתוג, יצירת שפה וזהות ייחודיים לנו, בחירת צורת תקשורת מועדפת (כלומר, אודיו,וידאו, מצגת או טקסט כתוב), הכנת רשימת נושאים לבלוג (לפחות 50 תכנים), פתיחת בלוג דרך אחת ממגוון הפלטפורמות המוצעות לנו, יצירת תוכן איכותי בזמנים קבועים (לא תוכן שמטרתו למכור!) וכמובן יצירת תנועת גולשים לתוכן שיצרנו. את תנועת הגולשים נוכל להשיג באמצעות פרסומם ברשתות חברתיות, רשימות תפוצה או פורומים.
    חייבת לציין, אני לא "אשת בלוגים", אך המאמר הזה בהחלט הצליח לפתח אצלי זיקה מסוימת לנושא:)

  • אהבתי את הכתבה! יש פתרונות מעשיים שאפשר לקחת בשתי הידיים ולאמץ.
    בתור מי שבא מהתחום של ייעוץ עסקי, גם שם צריך לעדכן ולשמר בלוגים ומדיה חברתית כדי לעניין ולהביא לקוחות.
    שיהיה בהצלחה לכולם.

  • מאמר מעולה שפונה לכל אחד ואחת בלי יוצא מן הכלל, כל אחד יכול לעשות את הבלוג הייחודי שלו בתחום שמעניין אותו. אני חושב שבעזרת מעט ייעוץ והדרכה, כל אדם יכול להתפרסם ולהצליח באמצעות הבלוגים אם הוא פשוט ילך לפי הצעדים האלה!! לפי דעתי בשנים הקרובות זו תהייה הדרך המובילה לשיווק ומיתוג אישי (אם לא היחידה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *