052-3792247

רעיונות שיווקיים » מיתוג » להיות או לא להיות מותג – בעולם תחרותי שורדים רק מותגים חזקים

להיות או לא להיות מותג – בעולם תחרותי שורדים רק מותגים חזקים

בעולם שבו הצרכנים חשופים לאלפי מסרים פרסומיים ביום, והתרגלו לזפזפ במהירות ממסר פרסומי אחד למשנהו, מיתוג עסקים בצורה בולטת ואפקטיבית מצריך יצירתיות , זריזות ואת היכולת להעביר מסרים שלהם בצורה תמציתית וממוקדת יותר מתמיד.
מיתוג ושיווק כיום שונים במהותם מבעבר: במקום גוף שמשדר מסרים וגוף שקולט מסרים, המפתח בשיווק של היום הוא יצירת אינטראקציה עם הלקוחות והפיכת הקשר בין המותג והלקוח ממונולוג לדיאלוג. מותג שלא מסוגל לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח ולעניין אותו – חסר זכות קיום.

אז איך עושים את זה?
איך מתחרים בחברות הענק עם תקציבי הפרסום העצומים שמשתלטות על המדיות ההמוניות?
על מנת להצליח לייצר מיתוג שיבליט את המותג שלכם כך  ויתגבר על כל "הרעש הפרסומי" מסביב מומלץ לנקוט באחת מחמש הדרכים הבאות (כאשר שילוב בין כמה מהן מגדיל את סיכויי ההצלחה):

1. מותגים מספרים סיפור. עקרון זה היה נכון תמיד והוא נכון במיוחד בעולם בו אנו מוצפים במסרים פרסומיים ובמותגים שמבטיחים לנו הבטחות. מיתוג שמחבר סיפור מעניין למוצר טוב יצליח להביא למכירות במחיר הגבוה משמעותית ממוצר ללא סיפור. מטרת סיפור המותג הינו להעצים את חווית הקניה של הלקוחות וליצר אצלם מעורבות רגשית עם המותג. לדוגמא: מוצרי קוסמטיקה מים המלח. בכל העולם מוצרי הקוסמטיקה שמקורם בים המלח נחשבים להיט ונמכרים במחירי פרימיום, גבוהים מהרבה ממחיריהם בארץ וכמובן גבוהים מהרבה ממחירי הייצור שלהם. הסיבה להצלחת המוצרים היא תהליכי מיתוג שחיברו  בין המותג "ים המלח" שהוא גם המקום הנמוך ביותר בעולם ותכונות הריפוי של המינרלים ששווקו בהצלחה רבה. ה"סיפור" של ים המלח הוא שאחראי למכירת המוצרים הרבה יותר מהקרם שבתוך השפופרת.

2. .לספק לצרכן תועלת משמעותית מותגים חייבים לספק לצרכנים תועלת, ערך מוסף ולהיות שימושיים עבורם. כשאנו מדברים על תועלת לצרכן, הכוונה לתועלת אמיתית שמשפרת את איכות חייו באופן ניכר. תפקיד המותג, על פי תפיסה זו היא להפוך את חיי הצרכן לקלים יותר, פשוטים יותר ונוחים יותר. כשמותג מצליח ליצור תועלת ממשית, ולא סתם מספר סיפור, נוצרת נאמנות לקוחות וזה המתכון הבטוח להצלחת המותג. לדוגמא: : Fedex הייתה המותג הראשון שהביא את הבשורה של משלוחים בין לאומיים בין לילה. הם סיפקו תועלת אמיתית ללקוחות עסקיים שהצליחו לשפר את התקשורת השוטפת עם לקוחות וספקים מעבר לים.

3. חיבור בין האונליין לאוף ליין. אי אפשר לבנות מותג רק ברשתות החברתיות ובאינטרנט. אי אפשר גם לבנות היום מותג בלי לעשות שימוש במדיות אלו. מותג חזק ובר קיימא יבנה רק בשילוב בין המדיה הדיגיטאלית והעולם הפיזי. כל עסק צריך לשאול את עצמו האם יש לו נוכחות וירטואלית וגם פיזית והאם שני העולמות הללו מתקשרים באותה שפה. לדוגמא: אם אני בוחר לחזק את החיבור בין המותג שלי לערך השירותיות, אני אספק מערך שירות לקוחות טלפוני שיתן מענה אנושי ללקוחות ובו זמנית אספק כלים אינטרנטיים שנותנים מענה מהיר בעלויות מופחתות ללקוחות שרוצים לרכוש מוצר/ לשאול שאלה או לקבל שירות.

4. החיים הם משחק. בעידן הדיגיטאלי ובעידן בו אנו חשופים לכל כך הרבה גירויים ומסרים פרסומיים, מותגים שמצליחים לחדור את חומות העניין של הלקוחות הם אלו שמצליחים להביא שמחה, משחק וכייף לחיים של הלקוחות. לא סתם תחום ה"אפליקציות" צובר תאוצה גדולה כל כך. יש באפליקציות חוויה של משחק. גם פעילויות חווייתיות ברשתות חברתיות הן דרך מצוינת להביא בידור לצרכנים: תחרות הסלון המכוער שמזכה את המנצח בסלון חדש, תחרות התינוק היפה שמזכה את ההורים בחיתולים חינם למשך שנתיים ועוד. פעילויות שיווקיות אלו מזכירות את הפעילויות השיווקיות שהיו בילדותו של איסוף פקקים וכרטיסים של כדורגלנים. גם מבוגרים אוהבים משחקים – זכרו זאת ונסו למצוא דרך לחבר את המותג שלכם לצרכנים באמצעות משחקים ופאן. משחקים הם דרך נפלאה לעורר בצרכנים יצרים נשכחים, תשוקה ומעורבות רגשית.

5. היו נדיבים תמיד. בעולם הדיגיטאלי הנדיבות היא ערך עליון: שיתוף בתכנים גם כשהיא בחינם תורמת למיתוג העסק ולמיתוג של בעל העסק כמומחה בתחומו. כמעט כל עסק יכול למצוא את התחום שבו הוא יכול לתרום לאחרים מהידע ומהניסיון שלו. הלקוחות יעריכו אתכם אם תספקו מידע וגם אם תתנו מידי פעם שירותים ומוצרים קטנים ללא תשלום. עסקים שמתמחרים כל פעולה וכל בורג בכסף ימצאו עצמם מהר מאוד מחוץ למשחק. "חשיבה של שפע" היא חשיבה שממוקדת בשאלה "איך אני יכול לעזור לאחרים" וב"איך אני יכול להפוך את העולם לטוב יותר". בניגוד לחשיבה עסקית קרה שממוקדת "באיך לעשות יותר רווחים". מותגים מצליחים וברי קיימא הם אלו המסגלים לעצמם חשיבה של שפע.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

2 Responses to להיות או לא להיות מותג – בעולם תחרותי שורדים רק מותגים חזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *