052-3792247

רעיונות שיווקיים » מיתוג » איך להצליח בתהליכי מיתוג ולבנות מותג בר קיימא שיצליח וישרוד לאורך שנים?

איך להצליח בתהליכי מיתוג ולבנות מותג בר קיימא שיצליח וישרוד לאורך שנים?

בעבר בניית מותגים התבצעה על ידי פניה להמונים באמצעות מסרים ברורים, חדים וחד משמעיים.
כיום תהליכי מיתוג הינם קצרים יותר, מהירים יותר ומשפיעים יותר מבעבר, שכן המותגים אינם נבנים על ידי תאגידים אלא על ידי חכמת ההמונים.
"טעם החיים" – של קוקה קולה", "connecting people" – של אורנג', "העם החליט – קפה עלית", כולם דוגמאות למותגים שנבנו בעידן הישן העידן טרום המהפכה החברתית. תאגידי ענק הגדירו ערכי מותג, נעזרו במחקרי שוק ובחברות מיתוג יוקרתיות ושפכו מיליונים על פרסום להמונים. ככה נבנו בעבר מותגים.
בעשור האחרון, עשור שמוגדר כמהפכה התקשורתית של הרשתות החברתיות, לא צריך להיות תאגיד ענק כדי לבנות מותג. כל מה שנדרש הוא לדעת להפוך את הציבור לשותף בתהליך המיתוג – על ידי דיאלוג מתמשך עמו.
המותגים החזקים ביותר שנבנו בעשור האחרון הנם מותגים חברתיים: פייסבוק, יוטיוב, טוויטר הצליחו בענק בזכות שיתוף הציבור ולא בזכות קמפיינים שערכו. הצלחתו של iPhone פשטה כאש בשדה קוצים הודות לחוויה האינטראקטיבית שהוא מעניק ובזכות המשתמשים שסיפרו ושיתפו את חבריהם בחוויה.
מלאכתם של בוני המותגים כיום מורכבת הרבה יותר ממה שהייתה בעבר, היות והשליטה בתהליך המיתוג יצאה מידיהם של התאגידים וחברות המיתוג ועברה לידיהם של הצרכנים . מנהלי השיווק היום נדרשים לתת את הדעת לחכמת ההמונים ולמעורבות ההמונים ואינם יכולים "להאכיל אותם" בסלוגנים ובפרסומות שמשרתות את "ערכי המותג", תוך שהם מצפים שהציבור ילעס, יבלע ויעכל את המסרים בהם האכילו אותו. האתגר הוא גדול – לדעת לנצל את חכמת ההמונים לצורכי התאגידים ולהעזר בה ולא להפגע ממנה. מעניין לבדוק את מקרה תנובה, שהשקיע שנים בבניית מותג שנחשב מהמותגים החזקים בישראל, מה מידת הפגיעה שספג בעקבות "חרם הקוטג'" והחרם על אדום אדום – שניהם תוצאה של קמפיינים ציבוריים שנולדו ברשתות החברתיות.
מעוניינים ללמוד כיצד לבנות את המותג שלכם כמותג בר קיימא באמצעות חכמת ההמונים? נשמח לקבוע פגישה . ולחשוב איתכם ביחד!

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *