052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » המהפכה הסלולרית כבר כאן – טיפים של שיווק סלולרי

המהפכה הסלולרית כבר כאן – טיפים של שיווק סלולרי

כיום המכשיר הסלולרי משמש להרבה מעבר למכשיר טלפון, הדור השלישי של המכשירים יצר תרבות שימוש חדשה והמכשיר היום הוא מפת דרכים, אינטרנט, מחשב ומשמש למגוון רחב מאוד של פעולות. המומחים טוענים שזה רק ילך ויגבר והזמן בו אנו גולשים במכשיר הסלולרי יתפוס את מקום הגלישה מהמחשב ופעילויות פנאי רבות נוספות.
מומחי שיווק בארץ ובעולם צופים כי שיווק סלולרי יהפוך להיות אחת המדיות המרכזיות בשנים הקרובות. מכמה סיבות עיקריות:
 תוך 5 שנים צפוי לגדול השימוש העולמי בסלולרי פי 5!!!

הטכנולוגיה המתקדמת בתחום התדרים מבטיחה שתוך זמן קצר ניתן יהיה להעביר קבצים כבדים ולהוריד מידע מהאינטרנט במהירות ובאיכות דומה לזו של האינטרנט.

מדובר באחד מערוצי השיווק היחידים שצמודים ללקוח כמעט 24 שעות ביממה – לכן זו מדיה המאפשרת יצירת קשר עם הלקוח מחוץ לנקודת המכירה וגם בתוכה

כבר היום מבלה הישראלי הממוצע 80 דקות ביום בגלישה סלולרית –  הרבה יותר מהשהיה הממוצעת במדיות מסורתיות אחרות כמו רדיו, עיתונות יומית ומגזינים. צופים שזמן השהיה בסלולרי רק ילך ויגדל.

שיווק סלולרי הינו אמצעי מדיה מושלם להעביר לקוח פוטנציאלי מתהליך שיווק לתהליך המכירה – בלחיצת כפתור אחת אנו יכולים להעביר גולש בדף נחיתה או באתר סלולרי לשיחת טלפון עם שירות לקוחות או מחלקת המכירות.

עד 2015 חצי מכח העבודה יהיו אנשים שנולדו אחרי שנת 1980 מדובר בצעירים שנולדו בעידן הדיגיטאלי, מאמצי חידושים טכנולוגיים, חיים בעולם וירטואלי של רשתות חברתיות, אינטרנט וסלולר.  אם העסק שלך לא ישכיל להשתמש במדיות מתקדמות של שיווק באינטרנט ובסלולר – הוא יהפוך להיות לא רלוונטי עבור הצרכנים הצעירים האלו.

מדובר במדיה המאפשרת מיקוד מאוד גבוה של קהל המטרה – מבוסס מילות חיפוש ומבוסס מיקום.

חיפוש מקומי הינו אחד הכלים הייחודיים של שיווק סלולרי  – מאפשר לאתר בדיוק איפה הלקוח הפוטנציאלי נמצא בדיוק של ק"מ בודדים, מה שהופך אותו למדיה האידיאלית לפרסום עסקים קטנים ומקומיים.

יחס ההמרה של מודעות שיווק סלולרי גבוה פי 2 ממודעות פרסומיות באינטרנט – ובנוסף המחיר הממוצע ללקוח נמוך משמעותית בסלולר לעומת כל מדיה אחרת.

ניצול הקופונים גבוה פי 2 בסלולר לעומת האינטרנט  – שלא לדבר על כך שקופונים סלולריים הם יותר אקולוגיים לעומת קופונים בעיתון או באינטרנט שמצריכים שימוש בנייר.
• אפשר לעשות הרבה יותר מרק פרסום באמצעות כלים שיווקיים בסלולר, אפשר להשתמש בו לביצוע סקרים, לניהול מלאי ומוצרים (QR המחליף ברקודים), תוכניות נאמנות (מועדון לקוחות), ואפילו סליקה.

ולסיכום כמה עקרונות יסוד לשיווק בערוצים סלולריים:

1. המפרסם והמשווק חייבים לוודא שתוכן השיווק בסלולר הינו:
• מעניין
• חוויתי
• אפליקציה מעניינת וחדשנית
• שפת אפליקציה מעניינת וחדשנית
• User friendly
• תוכן שיוצר אינטראקציה עם הגולש
• כולל הנעה לפעולה כגון קופונים או יצירת קשר טלפוני עם בית העסק

2. כל אתר חייב להתאים גם לגלישה מהסלולרי היות וכבר היום 50% מהכניסות לאתרי תוכן הנם מהסלולר, וצפוי שבעתיד יהיו יותר כניסות לאתרים מהסלולר מאשר ממחשבים נייחים. יש לבצע אפיון שונה וייחודי לאתר סלולרי ולא "להעתיק" את האתר הרגיל. אפיון אתר סלולרי הינו התמחות בפני עצמה.

3. הגלישה מהסלולרי דורשת אדפטציה (התאמה). הגולשים מהסלולר דורשים חווית משתמש. הם מצפים למצוא מהר את מה שהם מחפשים, בלי עיכובים. הם דורשים  מהירות גלישה, איכות גלישה והתמצאות נוחה באתר.

 ועל אף כל האמור פה חשוב לזכור שהמדיה הסלולרית לא יכולה להיות stand alone ואין לבנות את כל משאבי השיווק רק עליה, אלא מדובר במדיה משלימה לשאר פעילויות השיווק.
התרשמתם מהפוסט אך אין לכם מושג איך לבנות קמפיין שיווקי בסלולר? צרו עמנו קשר קשר ונשמח לעמוד לשירותכם! 052-3792247

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *