052-3792247

רעיונות שיווקיים » מיתוג » מה זה מיתוג פנימי וכיצד הוא תורם למיתוג הארגון / חברה?

מה זה מיתוג פנימי וכיצד הוא תורם למיתוג הארגון / חברה?

הגדרה: מיתוג פנימי הוא החיבור בין התרבות הארגונית וההתנהלות השוטפת של העובדים בארגון לבין הבטחת המותג. הבטחת המותג הינה המסר המרכזי המוביל את האסטרטגיה השיווקית של הארגון. בפשטות ניתן לומר שהבטחת המותג היא התשובה לשאלה "איזו תועלת יקבל הלקוח שבחר לרכוש את המותג שלי".

כאשר קיים פער בין הבטחת המותג הפרסומית, שהיא המסר אותו פוגש הלקוח בחומרי השיווק של החברה, לבין המפגש בפועל של הלקוח עם עובדי הארגון – נוצר חוסר אמון של הלקוח במותג ובחברה וזה מתכון בטוח לאסון.
על מנת להבטיח שהעובדים בכל הרמות יפעלו בהתאם להבטחת המותג, עורכים תהליך של מיתוג פנימי – תהליך בו מספקים לעובדים כלים לשמור על הבטחת המותג בכל מפגש עם הלקוח. אם העובדים יאמינו באמת ובתמים בהבטחת המותג ויהיו מחויבים לה, יאמצו את ערכי המותג ויפעלו לפיהם, הלקוח יצא מרוצה וירגיש שהוא קיבל בדיוק את מה שציפה לו ואת מה שהובטח לו.

דוגמא: חברת לורדן, לה ביצענו תהליך מיתוג מחדש בשנת 2012 בחרה להדגיש במסר השיווקי שלה את התכונות של דינאמיות, יצירתיות והיכולת לתפור פתרונות מדויקים לצרכים המדויקים של הלקוח. לורדן, העוסקת בתכנון וייצור מערכות להעברת חום, בחרה להוביל את הקמפיין שלה תחת הסלוגן Weathering Extreme Conditions כדי לרמז על כך שהחברה מתמחה בפתרונות למצבים קיצוניים בהם מוצרי המדף לא יכולים לתת מענה, ולכן נדרש פתרון יצירתי ומותאם ללקוח. לאחר שהשלמנו את התהליך האסטרטגי בו הגדרנו עת ערכי המותג ובוא גיבשנו את הבטחת המותג, והשלמנו את עיצוב וניסוח כל חומרי השיווק, פנינו לשלב המיתוג הפנימי.
בשלב זה הטמענו את ערכי היצירתיות המחשבתית, הדינאמיות והיכולת לתפור פתרונות מדויקים בכל רמות הארגון. ביצענו זאת באמצעות סדרה של סדנאות יצירתיות למהנדסים ולדרגים הניהוליים. לאחר מכן הקמנו "צוותי שיפור" שמטרתם לזהות תהליכים בארגון שאינם יעילים ולהציע מגוון פתרונות לשיפור וייעול. בהמשך הטמענו בכל הדרגות ובכל המחלקות תרבות שמעודדת את העובדים להביא רעיונות לשיפור תהליכים ולמצוא דרכים יצירתיות לבצע פעולות שגרתיות. עובדים שפעלו על פי ערכי המותג והביאו רעיונות יצירתיים שהובילו לייעול תהליכים תוגמלו על כך. דאגנו שכל אחד ירגיש בנוח להעלות רעיונות ושהמנהלים יעודדו את העובדים בישיבות הצוות למצוא פתרונות יצירתיים. במקום "לחפש אשמים" במקרה של תקלה הטמענו תרבות ארגונית של "מציאת פתרונות כדי למנוע הישנות של התקלה". זו בדיוק המהות של מיתוג פנימי.

מה משיג התהליך של מיתוג פנימי:

  • הופך את הבטחת המותג לאמיתית – הלקוח מקבל בדיוק את מה שציפה ומה שהובטח לו
  • מחזק את הקשר של העובדים למותג ולארגון
  • יוצר מוטיבציה פנימית אצל העובדים וגאוות יחידה
  • מסייע בגיוס עובדים המתאימים ל DNA הארגוני ובעלי ערכים הדומים לערכי המותג
  • יוצר בידול אמיתי של המותג ויוצר יתרון תחרותי אמיתי
  • מעודד תהליכי צמיחה ותפיסת נתחי שוק חדשים

דה מרקט בונה ומנהלת מותגים מהמובילים בישראל. מוזמנים להתרשם מדוגמאות של לקוחות ופרויקטים שביצענו.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *