052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » רעיונות מדליקים לשיווק דיגיטאלי – מיתוג עסקים קטנים בתקציב קטן

רעיונות מדליקים לשיווק דיגיטאלי – מיתוג עסקים קטנים בתקציב קטן

בעבר רק חברות גדולות יכלו להרשות לעצמם תהליכי מיתוג בגלל עלויות הפרסום הגבוהות. היום כל עסק יכול לבצע פעילויות מיתוג באמצעות שימוש במדיה הדיגיטאלית ובתקציבים בהחלט סבירים.
.מאמר זה מציג כמה רעיונות פשוטים וחכמים לצורך מיתוג העסק שלכם באמצעות המדיה הדיגיטאלית.
בניית מותג בר קיימא (כלומר מותג מוכר השורד לאורך זמן) דורשת השקעה. הלקוח צריך לפגוש את המותג שוב ושוב באמצעי תקשורת שונים. בעבר הפריווילגיה למיתוג הייתה בהישג ידם של עסקים גדולים עם כיסים עמוקים. כיום, הודות למדיה הדיגיטאלית ולכלים המגוונים שלה, ניתן לבצע מיתוג עסקי או מיתוג אישי באינטרנט בתקציבים בהחלט מתאימים לכל כיס.
להלן מספר כלים פשוטים וחכמים למיתוג עסקים בכלים דיגיטאליים:

פעילויות תוכן לצורך מיתוג העסק
מדובר בפעילויות ברשת שמקנות ערך מוסף לגולשים כאשר המסרים השיווקיים מתמזגים בתוך הפעילות.
לדוגמא: תחרות מתכונים המכילים גבינות עיזים – כפעילות לקידום מחלבת בוטיק.
או בקשה מהגולשים לעצב "שולחן חג מקורי" משלהם ולשתף תמונות באתר / דף הפייסבוק העסקי כאשר המכנה המשותף לכל השולחנות הוא מפת שולחן של המותג אותו אנו רוצים לקדם או כלי הפורצלן מחנות המתנות שיוזמת את הפעילות.
פעילות בסגנון זה שאהבתי במיוחד הייתה "תחרות הסלון המכוער" שנערכה על ידי חנות רהיטים, בה התבקשו הגולשים לצלם את הספות הישנות שלהם. צוות שיפוט בחר את "עשרת הסלונים המכוערים ביותר" מבין אלו שנשלחו והגולשים התבקשו לדרג אותם. הזוכה המאושר קיבל סלון חדש.

מועדוני לקוחות ורשימות תפוצה
בכל קשר עם לקוח פוטנציאלי חשוב לקחת פרטי התקשרות הכוללים טלפון ואימייל (לצד תאריכים חשובים כמו תאריכי לידה של הלקוח והילדים, יום נישואים וכד'). רשימות התפוצה הללו שוות זהב: באמצעותן ניתן לידע את הלקוחות על מבצעים או להזמין אותם לקבל מתנה / הטבה בסמוך ליום ההולדת שלהם או יום הנישואין.
מעצבת אופנה שרכשתי אצלה בעבר שלחה לי הזמנה לקבל חולצה במתנה ביום הולדתי. כמובן שמיהרתי להתייצב ועל הדרך קניתי עוד שתי שמלות וז'קט. אני אישה אחרי הכל…

הטלפון הסלולארי הופך לשחקן מרכזי
תכונת הניידות ועלויות הפרסום הנמוכות (בינתיים) הופכות את המובייל למדיה החדשה המעניינת ביותר. אנו עומדים בפני עידן האפליקציות הממותגות שתופסות תאוצה. אבל גם לעסקים קטנים ומקומיים כמו מסעדות ואתרי נופש יכולים להפיק רבות מהמדיה.
למשל פרסומת שמופנית למי שנמצא ברדיוס 30 ק"מ מהמסעדה בשעה 12:00 בצהריים עם תפריט הארוחות העסקיות וגם כפתור להזמנה טלפונית ומשלוח – יכולה להניב תוצאות מאוד טובות. דוגמא נוספת: פיתוח אפליקציה לנהגים המאפשרת להזמין בלחיצת כפתור שירותי דרך ותיקון פנצ'רים הקרובים ביותר למקום בו הרכב נתקע, ומערבת בתוכה מספר גדול של מוסכים ופנצ'ריות בכל הארץ.
בכלל הפרסום מבוסס המיקום (האפשרי בזכות מכשירי המובייל החכמים) הנו ערוץ פרסומי משתלם ומומלץ ביותר למיתוג עסקים מקומיים בינוניים וקטנים.
אם האתר שלכם עדיין לא תואם לסלולארי – מהרו ועשו זאת. נתונים מראים שכבר היום 50% מהגלישה לאתרים מתבצעת מהסלולארי ומומחי שיווק טוענים שמגמה זו רק תלך ותגדל עם שיפור הרזולצייה של מסכי הסלולר החדשים ומהירות הגלישה.

להפוך המדיה החברתית לכלי למיתוג עסקים ולא להתייחס אליה ככלי ליצירת לידים
לא מספיק לשאול "כמה אוהדים יש בדף האוהדים העסקי" או "כמה לידים הגיעו מעמוד הפייסבוק". יותר חשובה איכות הפעילות שעושים איתם והאופן בו מעבירים את ערכי המותג שלכם באמצעות כלים אלו.
יותר ויותר מפרסמים ומשווקים מבינים שיום שלא מספיק למדוד את הצלחת הקמפיין רק במונחים של קליקים, כניסות לאתר ולידים, אלא יש לבדוק את השפעת הקמפיין על העדפות המותג ועל תהליך הרכישה.
אם ניתן לבצע חיבור ישיר בין הרשת החברתית לאתר הקניה ולמדוד אחוזי המרה – זה מצוין. אם לא צריך לתכנן את הקמפיין בצורה חכמה שלא רק יביא לידים אלא גם יחזק את תפיסת המותג בתודעה של הצרכנים.

גידול באפשרויות ה"שיווק מחדש"
כלים מתקדמים לפרסום ברשת כמו הכלים החדשניים של גוגל Google Remarketing ו- Facebook Exchange מאפשרים פרסום ממוקד לקהלים שביקרו באתר החברה. זו דרך נפלאה לייצר תקשורת רציפה וחוזרת עם לקוחות שהתעניינו במוצר אך לא ביצעו פעולת רכישה.

לסיכום: כל חברה, בין אם היא עסק קטן או מפעל בינלאומי מצליח, חייבת לשלב בתמהיל השיווק שלה מדיות בשיווק דיגיטאלי.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

One Response to רעיונות מדליקים לשיווק דיגיטאלי – מיתוג עסקים קטנים בתקציב קטן

  • השיווק הדיגיטלי משנה את הכיוון שהיה קיים והופך את השיח לדו כיווני בין הלקוח לבין החברה הוא מאפשר פעולות שיווקיות ברמת היחיד וברמת הכלל כך שהוא פונה לפרט ברשת ומאפשר ליצור שיחה עם הקהל ובעצם להיות די חשוף אליהם. וזה בעצם יתרון שעלול למשוך את החברה לצעדים מתקדמים ולרמות שיווקיות מושלמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *