052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » כתיבה שיווקית נכונה: למה, כמה והכי חשוב – איך?

כתיבה שיווקית נכונה: למה, כמה והכי חשוב – איך?

כתיבה שיווקית ורעיונית (או "קופירייטינג" בעגה המקצועית) היא המרכיב החשוב ביותר בכל תוכן שיווקי, אשר מנסה להעביר מסר ולהניע אנשים לפעולה. לכן, כל בעל עסק אשר מפרסם שירות או מוצר חייב להכיר את עקרונות הייסוד של הכתיבה השיווקית, או להיעזר באנשים שזהו מקצועם. אבל, מכיוון שאנו מאמינים בכם ורוצים לתת לכם הזדמנות לטפח את הכשרונות החבויים שלכם, החלטנו להביא בפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם בכתיבת תכנים שיווקיים או לפחות בניסיון לכתוב אותם.

  1.  מחקר מקדים של הנושא – על מנת לכתוב טקסט רלוונטי, מהימן ואיכותי יש להתכונן מראש. כניסה לבלוגים שעוסקים בתחום עליו אתם רוצים לכתוב, קריאה של כתבות ומאמרים, צפייה בסרטונים (במידה ויש כמובן) – כל אלו יתרמו להבנתכם בנושא עליו אתם כותבים ומי יודע, אולי יתנו לכם השראה למאמר מיוחד וקונספטואלי משלכם.
  2. ליצור עניין בכותרת – הכותרת היא פניו של התוכן. לכן, הפכו אותה לקצרה ומעניינת ככל האפשר, אך יחד עם זאת על הכותרת לשקף את הכתוב בתוכן בצורה הטובה ביותר. זכרו, כותרת מטעה שאינה משקפת את נושא הכתבה תגרום לקוראים לאכזבה ולכן חשוב להקפיד שהכותרת תשקף היטב את תוכן המאמר / פוסט / ברושור / כל חומר שיווקי אחר.
    לרוב, בשלב המצאת הכותרת, כותבים נעזרים בביטויים מתוך שירים מוכרים, פתגמים מפורסמים או אפילו מתוך הכתבה עצמה. לטיפים נוספים על איך לייצר סלוגן שיווקי או כותרת מוצלחת, מוזמנים להכנס לפוסט בנושא.
  3. כתיבה שיווקיתפתיחה מוחצת – על מנת להשיג את תשומת ליבו של הקורא ולגרום לו לקרוא את התוכן עד סופו, אתם חייבים לפתוח את הטקסט עם הטיעון המשכנע ביותר. זה שיגרום לקורא להגיד "יש פה משהו ואני רוצה לדעת מה". ככל שהטיעון של המוצר שלכם יהיה משכנע ורלוונטי יותר, כך התוכן יוביל לפרסום טוב יותר של המוצר ויגרור פעולה מצד הקוראים.
  4. לגעת בצורך הבלתי ממומש כבר בפתיחה – אנשים צורכים מוצרים / שירותים שנותנים להם מענה לצרכים בלתי ממומשים. כדי לגרום ללקוחות להבין שמה שיש לנו להציע להם נותן להם פתרון לבעיה או לצורך, חשוב להתייחס לאותו צורך כבר בפסקה הראשונה. למשל: נניח שמטפל/ת בתחום הרפואה המשלימה מתמחה בבעיות אורתופדיות. במקום להתחיל את הברושור / פוסט / מאמר בתיאור שיטת הטיפול או הרקע המקצועי של המטפל/ת, מומלץ לפתוח במשפט בסגנון הבא: "סובלים מכאבי גב, ברכיים או שרירים?  יש לכם דלקות כרוניות במפרקים?"  פתיחה כזו תגרום לקורא להבין שאולי יש פה פתרון בדיוק עבורו.
  5. כתיבה בגובה העיניים – אנשים לא אוהבים שמנסים למכור להם משהו, בוודאי שלא בצורה מרוחקת ומתנשאת. לכן, כשאתם עוסקים בכתיבה שיווקית, חשוב שתפנו אל הקהל שלכם בצורה אישית ואותנטית. הכניסו את עצמכם לתוך הסיפור. כלומר, אל תתמקדו בתיאור קר וטכני של מוצר או השירות אותו אתם מנסים למכור, אלא תארו בצורה מפורטת את התועלות האישיות ואת ההרגשה הטובה שהמוצר מספק.
  6. בניית נרטיב – הכלי שיסייע לכם לדבר אל הלקוחות בגובה העיניים כדי לדבר אל הלקוחות בגובה העיניים הוא הנרטיב – סיפור או עלילה. לא, לא מבקשים מכם לכתוב ספר ילדים. אבל אין ספק שהכנסת סיפור קצר ואישי שלכם אל תוך התוכן תחבר את הקוראים לטקסט ברמה הרגשית, מה שיכול להניע אותם לפעולה (הרשמה לאתר, הצטרפות למועדון הלקוחות, רכישת המוצר וכו').
  7. לעורר סקרנות – כיום, בעידן בו הגולשים הופכים לפחות סבלניים ומרוכזים, רק כתיבה שיווקית מעניינת ומקורית תעשה את העבודה. לכן, יש לשאוף ליצירת תכנים קצרים בעלי שפה אשר תתאים לקהל היעד. זכרו – טקסט קליל יותר הוא טקסט קריא יותר.
  8. Keep it simple ככל שהתוכן יהיה פשוט יותר, כך הוא ידבר אל קהל רחב יותר ומגוון יותר. לכן, לפני שאתם מתחילים במלאכת הכתיבה השיווקית, חשוב שתחשבו על מסר קצר ומנוסח היטב שלא ישאיר לקוראים מקום לטעויות ולפרשנויות שגויות. הקפידו להיות חדים, ברורים וחד משמעיים.כתיבה שיווקית
  9. התמקדות בתועלות המוצר – נכון שנושא התועלות צוין למעלה, אבל זה כל כך חשוב שהחלטנו לתת לזה הדגשה נוספת. חשוב להבין – אנשים לא אוהבים שמוכרים להם דברים. הם גם לא כל כך מתעניינים במי אתם ובכמה אתם מיוחדים ומדהימים. הם מאוד מתעניינים במה המוצר יספק להם ומה הם יקבלו אם ירכשו אותו. ולכן – חשוב מאוד למקד את המסר בתועלות של המוצר. גרמו ללקוחות להבין איזה שינוי לטובה יביא המוצר / השירות שלכם לחייהם. רק כך תגרמו ללקוחות פוטנציאלים לרצות לרכוש את המוצר שלכם, מבלי שיהיה אכפת להם מהמחיר.

בסופו של דבר, התוכן הוא התחנה הראשונה של הלקוח בדרך למוצר. השקיעו בתוכן שלכם, חדדו אותו, קצרו אותו, מקדו אותו וכתבו אותו בצורה שתפנה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. לסיום, חשוב לנו לציין כי כתיבה שיווקית ורעיונית היא לא עניין של מה בכך ולכן אנו מייעצים לכם להיעזר בטיפים הללו ואף לפנות אלינו במידה ונתקלתם בקשיים.

נכתב על ידי גל זוזות, איש קריאטיב בדה מרקט, משרד פרסום ושיווק דיגיטאלי.

One Response to כתיבה שיווקית נכונה: למה, כמה והכי חשוב – איך?

  • אני חושב שבעידן שלנו שבו לצרכנים יש כל כך הרבה יכולות לאסוף מידע ולהיות סלקטיביים ועצמאיים בבחירה שלהם, יש חשיבות גבוהה לכל מה שדיברת לגביי חידוד, מיקוד המסר. לדעתי התמציתיות הזאת שמתפרסת בכל העולם, משיווק באינטרנט ועד כתיבה עיתונאית חשוב שתתמקד בפילוח מסויים של קהל היעד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *