052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » שיווק באינטרנט – כיצד ליצור נוכחות יצירתית ובולטת ברשת?

שיווק באינטרנט – כיצד ליצור נוכחות יצירתית ובולטת ברשת?

למה בכלל חשוב לייצר נוכחות אינטרנטית ולבצע שיווק באינטרנט? בגלל שהקהל שלכם נמצא באינטרנט ומחפש את המוצר והשירות שאתם מציעים. המשימה השיווקית באינטרנט היא להביא את הגולשים אל חלון הראווה הוירטואלי של העסק ולהשאיר אותם כמה שיותר זמן. לכן חשוב שנהיה יצירתיים ונדע לעניין את הלקוחות ולגרום להם לרצות להישאר ולהתעניין במה שיש לנו להציע להם.

חלון הראווה הוירטואלי יכול להיות אתר, בלוג, דף נחיתה או פרופיל עסקי ברשת חברתית. ננסה להסביר ההבדלים ביניהם וכיצד ניתן להשתמש בהם ביעילות כדי ליצר נוכחות שיווקית יצירתית שתעניין את הלקוחות שלכם.

כדי להבין את חשיבות יצירת תוכן שיווקי לצורכי שיווק באינטרנט חשוב ראשית להבין איך מתנהלת התנהגות הגולשים: זמן השהיה הממוצע בדף אליו מגיעים גולשים דרך חיפוש באינטרנט הינו 4-8 שניות. (המונח bounce rate – מתאר את שיעור קפיצה מאתר לאתר)
המשימה השיווקית שלנו היא להשאיר את הלקוחות כמה שיותר זמן , לגרום להם לעצור ולא לקפוץ לאתר הבא. אנו שואפים לזמן שהיה ממוצע של כ- 3-4 דקות באתר. ככל שיותר גולשים יכנסו לחלון הראווה האינטרנטי שלנו וישהו בו זמן ממושך יותר כך הוא ידורג גבוה יותר במנועי חיפוש לאורך זמן ויותר גולשים ימצאו אותו. מנוע החיפוש של Google עושה חישוב משוקלל של מספר הגולשים באתר, רמת ה bounce rate (כלומר כמה נטשו את האתר אחרי זמן קצר יחסית) ואורך השהות באתר. בנוסף מחפש Google את המילים הנפוצות באתר שלנו, ולפי מכלול הנתונים הללו הוא בוחר אילו אתרים לקדם במנוע החיפוש ואילו לדחוק למטה. כמובן שמטרתנו כעסקים העוסקים בשיווק באינטרנט היא לשאוף שחלון הראווה הוירטואלי שלנו יופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

המפתח להצלחת השיווק באינטרנט הוא יצירה מתמשכת של תכנים משמעותיים ומעניינים הבאת תנועה מתמדת של גולשים.

להלן סקירת מספר כלים מרכזיים לשיווק באינטרנט והמאפיינים היחודיים של כל אחד מהם:
אתר אינטרנט:
כלי ראשון במעלה לצורכי השיווק באינטרנט, המאפשר לתת מידע רב על העסק ונותן לנו אפשרות לקידום במנועי חיפוש.

דגשים חשובים להקמת אתר עסקי:

  • בחרו במערכת המאפשרת ניהול תוכן ואינה מצריכה אנשי מקצוע לצורך הניהול השוטף. יש חשיבות רבה לעדכוני אתר על בסיס קבוע (בהמשך יוסבר למה) ורק אתרים שבעל העסק יכול לעדכן אותם על בסיס קבוע מצליחים להתקדם במנועי חיפוש.
  • ביחרו במערכת קוד פתוח. מערכת זו מאפשרת לכם לעבוד עם כל מתכנת וכל מעצב שתבחרו. ישנן כיום מערכות קוד פתוח מצוינות שמאפשרות להכניס תכנים בעצמכם ללא תלות באנשי מקצוע. אך גם באתרים אלו לעיתים נדרשת עזרה של מתכנת. היתרון העיקרי במערכות קוד פתוח הוא בכך שאינכם מוגבלים לספק כזה או אחר ותמיד תמצאו מי שיסייע לכם לבצע תיקונים נדרשים. המערכות המומלצות: וורדפרס, דרופל או ג'ומלה.
  • בשיווק בכלל ובשיווק באינטרנט בפרט, יש חלון הזדמנויות של 8 שניות להרשים את הלקוח. האזור החשוב ביותר באתר הוא הסטריפ העליון והחלק השמאלי העליון (העין סורקת את הדף בצורת ר' הפוכה). אלו האזורים בהם יש למקד את התכנים הכי חשובים והכי מעניינים שיש לכם. לקוח שתפסתם את עיניו ברגע הראשון יישאר וירצה לקרוא עוד ועוד.
  • הבינו היטב מה הצרכים של הלקוחות ומה הם מחפשים. המפתח להצללחה בשיווק באינטרנט הוא מיקוד הצעה שיווקית שמעניינת את הלקוחות בדף הבית ובחלקים הרלוונטיים שלו (כמתואר בפסקה הקודמת).
  • קישורים באתר תמיד צריכים לשמור את הלקוחות באתר – לכן חשוב לייצר קישורים פנימיים בין דפים בתוך האתר במטרה להאריך את שהות הגולשים באתר שלכם ולא לשלוח אותם החוצה.
  • מומלץ לשלב סרטונים בתוך האתר שלרוב מאריכים את השהות בו. במידה ואתם משלבים סרטונים מתוך יו טיוב חשוב להציגם במסגרת בתוך האתר ולא להוציא את הגולשים ליו טיוב.
  • מומלץ לשלב בדף הבית טקסטים, וידאו ותמונות שימשכו את העין, יצרו עניין ויאריכו את שהות הגולשים באתר.
  • מומלץ לשלב בדף הבית הצעה שיווקית ייחודית מותאמת ללקוח (בניגוד להצעה אחת לכל הלקוחות). הצעות אלו נותנות ערך מוסף מאוד גדול. דוגמאות: חברה לייצור מוצרי קוסמטיקה שילבה שאלון לאבחון העור, כאשר לאחר מילוי מספר פרטים בסיסיים נשלח לגולש/ת דוגמית של קרם פנים המותאם לסוג העור; הומאופט שילב שאלון ראשוני לאבחון הומאופטי וחזר ללקוחותיו עם המלצות מותאמות למצבם כפי שעלה מהאבחון.
  • אתר חייב להיות דינאמי ולהתעדכן על בסיס קבוע. המינימום ההכרחי לעדכון האתר הוא פעם בשבועיים שלושה. אתר שלא מתעדכן על בסיס קבוע נתפס בעיני מנועי חיפוש כאתר לא רלוונטי ומדורג נמוך בתוצאות החיפוש.
  • חשוב להבין שהאינטרנט הוא הכלי השיווקי היחיד שמאפשר לנו יכולת מיקוד בלקוח ברמה מאוד גבוהה ויכולת מעקב אחרי ההתנהגות שלו בזמן החשיפה לתוכן השיווקי. אין עוד אף מדיה שמאפשרת זאת. וזאת מכיוון שניתן לקבל סטטיסטיקה מאוד מדויקת על המבקרים כגון – כמה זמן שהו באתר, במה התעניינו, מאפיינים שלהם וכו' לכן זהו כלי מצוין למדידה ולשיפור מתמיד של התכנים באתר.
  • על מנת למקסם את תוצאות הפעילויות שאתם מבצעים לשיווק באינטרנט בקשו מהמתכנת שלכם להטמיע מערכת Google analytics – זהו כלי חינמי המאפשר מעקב אחרי התנהגות הגולשים באתר ובאמצעותו נוכל לראות אילו דפים עניינו יותר ואילו עניינו פחות ונוכל לשפר את התכנים.</>
  • ניתן להקים אתר איכותי גם בחינם. ישנן פלטפורמות רבות של אתרים בחינם אך המומלצת שבהם היא פרויקט צומחים ברשת של משרד התמ"ת בשיתוף עם רשות הדואר, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים וגוגל. הפלטפורמה מציעה אתר תבניתי בחינם, כאשר מהשנה השנה השנייה נגבות עלויות אחסון של כ 700 ₪ בשנה.

דף נחיתה:
דף בודד שמתרכז בהנעה לפעולה – לרוב קורא ללקוח להשאיר את פרטיו על מנת שנוכל ליצור איתו קשר. מדובר בכלי מאוד אפקטיבי לשיווק באינטרנט הדורש יחסית מעט ניהול ותפעול.

דגשים לדף נחיתה:

  • אם אין לכם אתר או שאינכם רוצים להשקיע באתר שיש לייצר בו תכנים על בסיס קבוע, ניתן לעצב דף נחיתה בודד עם מסר שיווקי ברור ופשוט והנעה לפעולה פשוטה – השארת פרטי הלקוח (שם, טלפון, אימייל).
  • גם בדף הנחיתה מומלץ לתת ללקוחות משהו אישי ייעודי ולא לתת לכולם את אותו הדבר. הצעות מותאמות לקוח זוכות לתגובות רבות יותר. גם מתנות שנשלחות כמו מוצרי ידע זוכות לתגובות. לדוגמא: השאירו פרטיכם ונשלח לכם חוברת הדרכה בנושא המעניין אתכם. מן הסתם לקוח שחיפש באינטרנט תחום מסוים והגיע לדף נחיתה המציע חומר עיוני או הרצאה באותו תחום – קיימת סבירות גבוהה שישאיר פרטים לקבלת אותו מידע.
  • התוצאות הטובות ביותר של שיווק באינטרנט מושגות משילוב של קמפיין גוגל ממומן המוביל לדף נחיתה ממוקד עם הצעה שיווקית מעניינת ורלוונטית ללקוח.
  • דף נחיתה משמש לצורך מכירה ופחות לצורכי מיתוג. אם אתם חפצים למתד עצמכם באינטרנט זהו כלי פחות מתאים ועדיף לבחור בבלוג או באתר תדמיתי.

בלוג:
בלוג הוא אחד הכלים המרכזיים ביותר בתחום של שיווק באינטרנט. הבלוג הינו יומן אינטרנטי הנכתב באופן דינאמי ושוטף ומאפשר תיעוד של מחשבות, חוויות, טענות מחאות והעברת אינפורמציה כזו או אחרת. זהו כלי אינטראקטיבי המאפשר תגובות גולשים לתוכן הנכתב. השם בלוג מורכב מצירוף המילים web+log. לבלוגים נהיית קהילת עוקבים שיש להם עניין בנושא עליו מדבר הבלוג.
על מנת להסביר את ההבדלים בין אתר ובלוג, דמו לעצמכם שהאתר הוא חלון ראווה של חנות בעוד שהבלוג הוא איש מכירות שיוצא מחוץ לחנות, תופס את האנשים ברחוב ומספר להם על המוצרים שנמצאים בתוך החנות במטרה להכניסם פנימה.
הבלוג מתאים לבעלי עסקים שיש להם מה לשתף ומה לתרום לעולם. כלי זה מאפשר לכם למתג עצמכם כמומחים בתחומכם ומחייב השקעה ביצירת תוכן בצורה רציפה ומתמשכת.
אתרי בלוגים מומלצים: וורדפרס , בלוגר.

דגשים להקמת בלוג:

  • כתיבת בלוג מתאימה למי שיש לו מה לחלוק עם העולם ומה לספר ולשתף. כתיבת בלוג דורשת התחייבות –אל תכנסו לזה אם הנושא ושיתוף התכנים אינם "בוערים בעצמותיכם"
  • ניתן ליצור בלוג כרצף של מאמרים, סרטונים קצרים או תמונות וכמובן משילוב שלהם.
  • ניתן לשלב בלוג בתוך אתר. ישנן מערכות מיוחדות המותאמות לכך, המומלצת בהם היא מערכת וורדפרס. שימו לב שהמאמר אותו אתם קוראים הנו מאמר שנכתב בבלוג בתוך וורדפס. אתם מוזמנים להשאיר תגובות בתחתית העמוד .
  • אל תכתבו את הבלוג במטרה לייצר תגובות. כתבו באופן שוטף ויצרו "שפת מותג" שלכם בטקסט תוך שאתם מספרים עלילה שיש לה המשכיות ועניין.
  • הבלוג צריך לספר סיפור מתמשך. בלוגרים מצליחים יוצרים עלילה שמעניינת את הגולשים ומביאה לכך שיש להם קהל עוקבים / מעריצים קבוע. התוצאות השיווקיות באות לידי ביטוי לאורך זמן כשאותם בלוגרים מצליחים להביא את הלקוחות להתעניין במוצרים עליהם הם ממליצים או שלעיתים הבלוגרים מוכרים שטח פרסום בבלוגים שלהם – דבר המתאים לבלוגים בהם יש כמות גדולה של עוקבים. דוגמא לבלוג שיצר קהל מעריצים שהולך אחרי הבלוגרית לכל מקום הוא הבלוג של קרן שביט.

מערכות דיוור (כגון רב מסר):
מטרת השיווק באמצעות מערכות דיוור ישיר הנה ליצר קשר עם לקוח שהשאיר לנו פרטיו באמצעות האתר, הבלוג או דף הנחיתה. יתרונן של מערכות אלו בכך שאנו מכינים מראש מאגר של מסרים שיווקיים ומכתבים ללקוחות (המכונים "ניוז לטרים) שנשלחים ללקוחות באופן אוטומטי.

דגשים למערכות דיוור:

  • כמו בכל הכלים לשיווק באינטרנט שנסקרו עד כה, גם בדיוור ישיר חשוב שניתן דגש על הצעה שתתן ערך משמעותי ללקוח. צרכני האינטרנט התרגלו לקבל "מתנות" בחינם ויעריכו את העסק שייתן להם ידע וכלים מבלי לדרוש דבר בתמורה. דוגמאות ל"מתנות" שניתן לתת באמצעות דיוור ישיר:
    – סדרת סרטוני הדרכה – ניתן לתכנת במערכת שליחה אוטומטית של סרטונים מרגע ההרשמה כולל תזמון קבלתם עם הפסקה של כמה ימים בין סרטון לסרטון
    – סדרת מאמרים שתשלח באופן אוטומטי ומתוזמן
    – הזמנה להרצאה אינטרנטית בחינם (וובינר)
    – שליחת מוצר מידע (ספר או מאמר) בחינם
  • הכינו מראש תוכנית של מסרים שאתם הולכים לשלוח ללקוחות, יצרו רצף של הצעות שיווקיות ואז תכנתו אותם באופן אוטומטי. מרגע שגולש השאיר פרטיו בדף נחיתה או באתר – מערכת הדיוור תשלח לו את התכנים השיווקיים באופן אוטומטי ומתוזמן.
  • המטרה בשיווק באינטרנט הוא להיכנס לתודעה של הצרכנים – לפגוש את העסק / בעל המקצוע שוב ושוב ושוב במטרה להתיישב בתודעת הצרכן. הכלי של מערכות הדיוור הישיר מאפשר לנו לתקשר עם הלקוח שוב ושוב באופן רציף ואוטמומטי ובמינימום מאמץ ועלויות.
  • אמנם על פניו העסק מעניק ללקוח "מתנות" בחינם, אבל הלקוח יזכור את בית העסק וידע לבוא אליו או לשלוח אליו חברים שיתעורר אצלם הצורך למוצר.

הפייסבוק:
אחד הכלים הפופולאריים ביותר בקרב עסקים קטנים ובינוניים בתחום השיווק באינטרנט.
לפייסבוק יש כיום 4 מיליון משתמשים בישראל. מתוכם 2.5 מיליון שנכנסים לדף הפייסבוק שלהם לפחות פעם ביום. השימוש הנפוץ ביותר של הגולשים בפייסבוק –נכנסים ל"קיר" (feed) מידי יום לבדוק על מה החברים שלהם מדברים.

  • פרופיל אישי – נועד לקשר בין חברים.
    בפרופיל האישי אסור לבצע פעילויות שיווקיות. אי אפשר להתאים את הפרופיל האישי לאתר או למיתוג של העסק, ניתן להזמין עד עד 5000 חברים והתכנים בדפים העסקיים אינם נסרקים על ידי Google.
  • דף עסקי – נועד למיתוג של העסק.
    המשימה העיקרית בדף העסקי – לצרף אנשים ולגרום להם לעשות "לייק".
    בניגוד לפרופיל אישי הדף העסקי אינו מוגבל בכמות החברים, ניתן לבצע בו פעילויות שיווקיות והתכנים בו נסרקים על ידי Google. אם בחרתם לבצע שיווק באינטרנט באמצעות הפייסבוק מומלץ שתפרסמו סטאטוסים בדף העסקי מידי יום, כאשר המינימום להשגת תוצאות עסקיות הנו פעם בשלושה ימים. חשוב לפרסם סטאטוסים שיעודדו תגובות הגולשים.
    סטאטוס שלא הוביל לתגובות – לא יופיע בקיר של החברים.
    ככל שסטאטוס סוחט יותר תגובות, כך הוא מדורג גבוה יותר בקיר של כל מי שמוגדר כ"אוהד" (עשה "לייק לעמוד").

למאמר שנותן טיפים ליצירת סטאטוסים בפייסבוק שיביאו לתגובות רבות

קידום אתרים באמצעות ה Google:
כלי חשוב נוסף של שיווק באינטרנט הוא מנועי החיפוש המציגים תוצאות רלוונטיות לגולשים המחפשים נושא מסוים באינטרנט. הקידום במנועי החיפוש מתבצע באמצעות אחת מהדרכים הבאות:

  • מודעות ממומנות – ממוקמות בתוצאות החיפוש של Google במודל ה ר' ההפוך – בחלק העליון של הדף ובחלק השמאלי שלו (מסומנות לרוב בגוון ורדרד ומעליהן רשום "מודעות")
  • קידום אורגני – מבוסס על כתיבת תוכן איכותי על בסיס רציף וקבוע. כדי ליצור תוכן איכותי שיקודם במנועי חיפוש יש לבחור את הנושא אותו רוצים לקדם ולבחור מילים או ביטויים רלוונטיים. למשל: אם הנושא אותו אני רוצה לקדם הינו שיווק באינטרנט, אבחר בביטויים מעולם התוכן כגון "שיווק בפייסבוק", "פרסום בפייסבוק", "מיתוג באינטרנט". לאחר מכן אייצר תוכן (מאמרים, תמונות או סרטונים) שהמילים והביטויים בהם בחרתי יחזרו על עצמם כ- 2% מהטקסט (למשל במאמר של 400 מילים על המילה לחזור על עצמה 8 פעמים בטקסט).

כיצד נדע אילו מילים לבחור?מומלץ להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל. אופן השימוש בכלי זה הוא על ידי הכנסת המילה או הביטוי אותה אתם רוצים לבחון ולאחר מכן לחיצה על כפתור ה"חפש". המערכת מספקת נתונים סטטיסטיים מדויקים על אופן החיפוש של הגולשים, כולל שימושים נפוצים במילים וביטויים מאותו תחום תוכן.
מומלץ לבחור ביטויים או מילים שיש להם מעל 1,000 חיפושים ורצוי לבחור באלו שהתחרות בהם נמוכה יחסית.
יש לבחור כ 20-30 ביטויים ולא להסתפק בביטוי בודד. מומלץ לכתוב כעמוד בן 300-400 מילים לכל ביטוי. חשוב לשלב בעמוד תמונות וסרטונים.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

למצגת על האופן בו מתכננים האתר ובניית האתר כחלון הראווה של העסק

32 Responses to שיווק באינטרנט – כיצד ליצור נוכחות יצירתית ובולטת ברשת?

  • You are a very capable person!

  • Great awesome issues here. I am very happy to see your post. Thanks a lot and i'm having a look forward to contact you. Will you please drop me a mail?

  • I havenˇt checked in here for some time as I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess Iˇll add you back to my daily bloglist. You deserve it friend 🙂

  • אהבתי את ההצעה להשתמש בקוד פתוח. גם מניסיוני, תלות יכולה להיות מאוד בעייתית בעדכון תכנים. השאלה שלי היא – בתור משווקים מעלים תכנים בשם הלקוח, איך אפשר לעשות את זה בלי ליצור ריחוק מקהל היעד?
    יש מקרים שדווקא לדבר בשם מישהו עוזר (כי הוא לא מדבר על עצמו/ דוחף את עצמו וזה נראה יותר טוב) ויש מקרים שיוצר קיר וריחוק שפוגם ברצון של הלקוחות להכנס יותר ולחקור. איך יודעים להבדיל בין המקרים?

    • הילה שלום.
      רוב החברות הגדולות מחזיקות מישהו שמעדכן עבורם את התכנים באתר.
      זו לא בעיה "להכנס לנעליים" של הלקוח. החכמה היא לעבוד מול הלקוח אסטרטגית ולא רק לייצר תכנים שוטפים.
      מה שאני ממליצה לכל לקוחותינו זה להעביר אלינו תוכן מקצועי מעמיק, ואנחנו כותבים אותו מחדש בצורה שיווקית יותר ובצורה שמותאמת לקידום אתרים, ואז אין בעיה שאנחנו מנהלים האתר עבורם.
      כמו כן נפגשים פעם בכמה שבועות לעבור על תוצאות האתר והאופן בו הוא קודם וחושבים ביחד עם הלקוח על תכנים חדשים.
      ואני מסכימה איתך שהרבה יותר קל לכתוב למישהו אחר מאשר לעצמך….

      תודה בכל אופן על תגובתך.

  • סיכום מעניין מאוד, תודה ענבר
    רציתי לברר בנוגע לפרסום בפייספוק שנעשה נפוץ מאוד ביימים האחרונים, הוא קליל וזמין לרוב האנשים ברשת ולא דורש מאמץ או אפילו תקציב אלא זמינות ורעיונות חדשים כדי לעורר את הקהל תמיד לשתף ולהתעניין, ואני אומרת את זה כי אני מנהלת שלולשה חשבונים של חברות בפייספוק כמו חברת הרכב של ניסאון ורנו ואני מוצאת הרבה השתתפות מאנשים מידי יום על הפרסומים שמוסיפים שמעניינים אותם

  • אני משתעשע כבר תקופה ארוכה ברעיון של פתיחת בלוג אשר יעסוק באקטואליה ופוליטיקה. אחת הסיבות שעדיין לא פתחתי את הבלוג היא הסדנה הזאת והרצון שלי ליישם פרקטיקות של אפיון ומיתוג בבלוג העתידי, על מנת למקסם את הפוטנציאל של הבלוג למשיכת קוראים.

    במאמר הנוכחי הופיעו הרבה דברים רלוונטיים עבורי, ואני מחכה לראות מה יופיע במאמר הבא.

    • הי איליה
      ממליצה לך בחום לקרוא את המאמר העוסק בבלוגים
      שיתן לך הרבה מאוד כלים והנחיות מאוד מדויקות לגבי פתיחת בלוג,

      http://www.demarket.co.il/branding1/

      (בסיום המאמר מופיע הלינק לחלק השני)
      אם תצטרך עזרה אתה מוזמן לפנות אלינו באופן אישי!
      052-3792247

  • נראה לי שבפייסבוק חשוב מאוד לעשות את הפרסום מתון ולשים דגש על דברים קלילים, לדוגמא עמוד הפייסבוק של פריגת נחמד מאוד ולא מעיק – בעיקר מתפרסמות שם בדיחות ומשפטים קצרים. רק כשיש להם קמפיינים לקראת החגים (ואז הם מציעים לגולשים לעצב ברכה ולשלוח יחד עם מתנה קטנה – ריחנית לבית, זרעי חמנייה ועוד). השיווק שלהם מרגיש חברותי וידידותי – מציעים לא הנחה לגולש אלא מלכתחילה מציעים קמפיינים שנועדו להשתמש בגולש ככלי הפצה – אתה מכיר אותנו, תשלח מתנה נחמדה לחברייך! בצורה כזאת הם מכפילים את החשיפה שלהם.
    אגב, בדר"כ הם מציעים עד 3 "מתנות" עבור כל גולש – אם הם היו מגבילים את זה ל-1, כמו לדוגמא היה קמפיין של קפה טייסטר צ'ויס שהוגבל – הם היו מפסידים חשיפה ללקוחות פוטנציאלים, כי קודם כל גולש ישלח לעצמו את המתנה המוצעת. מבחינה זאת פריגת ממש מוצלחים לטעמי.

    נ.ב
    אחלה אתר שנותן מידע על שיעור קפיצה ונתונים אחרים
    http://www.alexa.com/

  • מספר תהיות…

    אמנם לפייסבוק יש 4 מליון משתמשים, אבל האם יש קהלים שעבורם זוהי לא אופציית השיווק המועדפת?

    בסופו של דבר, מדובר ברשת חברתית. בהנחה והחברה שלי פונה לאוכלוסייה מעט מבוגרת יותר, כזו שפחות משוטטת בפייסבוק ונעזרת בחיפוש בגוגל בלבד כדי לאתר שירות מסוים, יעילות הפייסבוק מוטלת בספק.

    מה גם שהרבה פעמים יש העדפה להיכנס לאתר אינטרנט של עסק ולא עלמוד פייסבוק שנחשב פחות מקצועי.

    ובכלל, כמה גולשים באתר של החברה באמת מגיעים מפייסבוק?

    • מעין אני לחלוטין מסכימה איתך שפייסבוק אינה ערוץ השיווק האוטומטי לכל עסק.
      יש לקחת בחשבון מי קהל היעד ובהתאם לבחור את ערוצי השיווק המדויקים והאפקטיביים ביותר.
      למבוגרים ככל הנראה נבחר בערוצים שונים מפייסבוק.
      ישנן כמובן רשתות חברתיות נוספות – פייסבוק אינה היחידה.
      אני ממליצה לך לקרוא את המאמר המתאר רשתות נוספות ולאילו שימושים כדאי לפרסם בכל רשת
      http://www.demarket.co.il/social_network2/

      המאמר סוקר את ההבדלים בין הרשתות השונות ומכוון למי מתאימה כל רשת
      קריאה מהנה!

  • מסכימה עם טל בקשר לפוסטים היומיים שעלולים להיות מציקים ללקוחות, בעיקר כאשר לקוח עוקב אחר חברה בכמה מדיומים, לדוגמא גם בפייסבוק, גם באינסטגרם וגם ביוטיוב. כך הלקוח נחשף לכמות אדירה של תוכן (לעיתים גם לתוכן זהה לחלוטין), וייתכן כי הוא מסנן את רובו.
    מצד שני, אין ספק ששיווק בכל המדיומים האינטרנטיים האפשריים הוא יעיל מאוד וסיכויי החשיפה אליהם גבוהים מאוד.
    בהקשר של הצעות שיווקיות והבנת צרכי הלקוח, ניתן לראות את חברת "ללין" כדוגמא נהדרת, כאשר היא לפחות פעם בחודשיים מריצה פרסומת אינטרנטית שמציעה לקבל קופון לקרם ידיים ב3 שקלים. רוב הסיכויים שכאשר תבוא לחנות, "תיתקל" בדברים נוספים, ובנוסף תחכה לקופון הבא, שיקפוץ לנגד עיניך כשאתה קורא כתבה באתר חדשות.

    • פוסטים יומיים יכולים להיות מציקים מאוד אם הם ממחזרים את עצמם מיום ליום ואז מי שעוקב אחריהם מרגיש "שמקפיצים לו" את אותם התכנים כל יום. אבל לדעתי גם אם מדובר בפוסטים ששואלים את הגולשים לדעתם ומצליחים לייצר איזושהי אינטראקציה בין הגולשים לבין עצמם, הם משיגים את המטרה ומעוררים דיון ועניין בדף. אני חושב שהדבר החשוב הוא שכל תגובה כזו חושפת יותר אנשים שעדיין לא נחשפו לדף, על ידי כך שהיא מופיעה בפיד של אלו שחברים של כותב התגובה. בדרך הזו אני אישית מגיע לרוב הדפים שבהם אני מבקר בפייסבוק.

      • טל שלום
        אני מסכימה איתך שחייבים לייצר אינטראקציה משמעותית ולא למחזר מסרים. זה בדיוק האתגר של המשווקים ולכן העבודה שלנו כל כך מעניינת ויצירתית…

  • היי ענבר,
    לעניות דעתי, בכדי להיכנס לפרופורציה לגבי פרסום אורגני בפייסבוק, צריך לזכור שאורך חיים של פוסט הוא כ 3 שעות בממוצע, ומה שלא עבד ולא גרר תגובות כנראה שגם לא יעבוד. בנוסף הדרך הקלה למדוד אפקטיביות בדף עיסקי היא להכין מראש ״עוגני תוכן״ קבועים לכל יום בשבוע וכך לראות מה עובד יותר ולהיצמד לנוסחה. בכל מקרה, לי נראה שפוסטים יומיים עלולים לפעמים להיות יותר מציקים ללקוחות מאשר מועילים ולכן צריך לשמור על מרווח יעיל בין פוסט לפוסט כמו יומיים או שלושה בהתאם לקהל .
    בנוסף, יש גם את המודעות הממומנות בפייסבוק, שאמנם יכולת ההמרה שלהן לרכישה עדיין נבדקת ובספק, אך בשביל ליצור מודעות וחשיפה למותג הן כלי חזק מאוד.

    • תודה טל על הערותיך. גם אני חושבת שפרסום של 3 פעמים בשבוע הוא "מעל הראש" ומעבר לכך זה עשוי להיות ניג'וס. המודעות הממומנות מניסיוני עובדות מצוין כשיש הצעה מאוד קונקרטית (מבצע, סייל , קופון) ולא כאמצעי ליצירת מודעות.
      החשיבות המרכזית של הרשת החברתית היא בעצמת הויראליות שלה וביכולת להגיע לקהל גדול בזמן קצרצר ובעלויות נמוכות מאוד. ללא ספק צריך להשקיע מחשבה בפוסטים ובתכני השיווק אחרת הם לא יהיו אפקטיביים.

  • בהקשר של בניית אתר איכותי בחינם, בדיוק אתמול הונפקה החברה הישראלית wix, המאפשרת הקמת אתרים בפשטות וללא צורך בידע מקדים בתכנות.

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000891936

  • זה מאוד יפה ויעיל, ולדעתי הסרטים תמיד מושכות את הקהל ומשאירים אותו יותר זמן באתר, והפייסבוק אולי לקח במה רחבה מאוד לשיווק כל דבר אפילו אם היה קטן בערכו, זה נגיש למליונים

  • היה מפגש מעניין ותורם והבהיר לי את ההבדלים בין הכלים לשיווק באינטרנט,

    • תודה על המשוב ונתראה במפגש הבא שיתמקד בפייסבוק ככלי לשיווק עסקים

  • תודה על הסיכום !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *