052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק » איך הופכים צורך בחסכון להזדמנות שיווקית?

איך הופכים צורך בחסכון להזדמנות שיווקית?

עסקים רבים נתקלים במהלך השנים באתגר הבא: הצורך לחסכון בעלויות שוטפות ובו זמנית להמשיך בשיווק אינטנסיבי. איך משלבים בין השניים? אספתי עבורכם כמה פתרונות יצירתיים במיוחד מהניסיון שלי כיצד להפוך מהלכי חסכון להזדמנות שיווקית, ומעבר לכך – למנף אותם לחיזוק המותג ושיפור תדמיתו.

האתגר: חסכון בעלויות נסיעה

לפני כשנתיים גזר עלי בית המשפט שלילת רישיון למשך חודשיים לאור תאונת דרכים בה הייתי מעורבת. באותה תקופה עיקר ההכנסות שלי הגיע מייעוץ שיווקי לעסקים, כאשר כלי העבודה העיקרי שלי היה הרכב בו הייתי מסתובבת כדי להגיע לבתי עסק ולפגישות עם לקוחות בכל הארץ.

האתגר שעמד מולי היה כיצד לשמור על הכנסות העסק מבלי שאדרש להוצאות גבוהות של נהג שמצטרפות לעלויות הנסיעה הגבוהות בפני עצמן.

מכיוון שהתקופה הייתה סוף שנה החלטתי לצאת במבצע שיווקי: פרסמתי הצעה למפגש חינם אצלי בבית, שמטרתו גיבוש יעדים עסקיים ותוכנית שיווקית לעסק לשנה החדשה. הפצתי את ההצעה בקרב לקוחותי בעבר ובהווה ובנוסף פרסמתי ההצעה גם ברשתות החברתיות.

 התוצאה: התגובות היו נהדרות. הלקוחות מאוד העריכו את ה"מחווה", הפגישות אפשרו לי להמשיך לעבוד מהבית במינימום נסיעות, ותוכניות השיווק החדשות סיפקו לי עבודה לחודשים רבים לאחר שרישיוני הוחזר אלי.

 

האתגר : חסכון בעלויות עיצוב גרפי 

מרבדים"מרבדים" הינה חנות הום סטיילינג המתמחה בעיצוב שטיחי PVC  וגופי תאורה מעוצבים ובמגוון נוסף של פריטים מעוצבים לבית.

החברה מעסיקה באופן קבוע שני מעצבים גראפיים המעצבים את מוצריה. לפני מספר חודשים נוצר ביקוש גבוה לשטיחי ה -PVC  המעוצבים והתעוררה דילמה עסקית: האם לשכור מעצב נוסף שיאפשר פיתוח המוצרים תוך העלאת ההוצאות הקבועות של העסק?

ניסינו למצוא ביחד פתרונות יצירתיים שיאפשרו הגדלת ההספקים מבלי להכניס את העסק להוצאות גבוהות. וכך הגענו לרעיון הבא:  "מרבדים" תציע תחרות עיצוב בפייסבוק שתזמין מעצבים גראפיים ומעצבי מוצר לעצב שטיחים ולהעלות אותם לגלריה בדף העסקי של "מרבדים". העיצובים הזוכים שיהפכו למוצרים יזכו את השולח בפרס כספי ובנוסף באחוז מסוים מהמכירה של כל שטיח בעיצובו.

בחירת הזוכים על ידי צוות הסטודיו ובנוסף על ידי בחירת הקהל – העיצובים שיזכו לכמות הגדולה ביותר של לייקים יגדילו את סיכויי הזכייה.

פתרון זה אפשר לעסק להרוויח פעמיים: גם לקבל עיצובים חדשים מבלי כל סיכון מצידו וגם ליהנות מחשיפה גדולה ברשתות חברתיות הודות לאתגר שהוצב בפני המעצבים, שהיה להם אינטרס לשתף חברים שלהם ולבקש שיצביעו עבורם.  כמובן שפתרון מספק הזדמנות עסקית גם למעצבים – מכאן שיש לנו מצב של win win.

 

האתגר: להפטר ממלאי חומרי גלם שכבר לא בשימוש

טבע נאות הינה יצרן נעלי הנוחות המוביל בישראל, המייצר כמיליון נעליים בשנה ומשווק לכ- 6,000 נקודות מכירה בארבע יבשות.

מכיוון שכל חומרי הגלם מיובאים מאירופה, ומועברים דרך הים במשלוחים שאורכים שבועות ארוכים, מחזיקה החברה מלאי גדול מאוד של חומרי גלם שמאפשר לה לייצר בהתאם לצרכים המשתנים של השוק.

לפני מספר חודשים פנה אלינו מנהל הרכש של טבע נאות  והציג בפנינו אתגר: במחסנים של טבע נאות נמצאים אלפי מטרים של עורות שאין בהם שימוש, שנשארו מקולקציות קודמות משנים עברו. המלאי עולה כסף רב והתבקשנו למצוא פתרונות יצירתיים כיצד למכור את העורות האלו. אמנם נעשו בעבר ניסיונות למכור את העורות לרפדיות ולמעצבי אופנה פרטיים, אך אלו הביאו להקטנת המלאי במידה מסוימת אך לא מספיקה.

העלינו מגוון של פתרונות יצירתיים לבעיה ובסופו של דבר אחד מהם התקבל: מיזם של נעליים בעיצוב אישי. לקחנו את ארבעת הדגמים המובילים של טבע נאות ויצרנו הדמיות ממוחשבות איך הכפכפים היו נראים בעורות השונים שיש במלאי. יצרנו למעשה "קולקציה חדשה" של מעל 120 דגמים שלא קיימים במציאות –  רק באופן וירטואלי, והצענו לגולשים "לעצב לעצמם נעליים" תוך בחירת הדגם, המידה והצבע הרצויים.

טבע

בשבוע הראשון לפעילות נכנסו עשרות הזמנות של נעליים בעיצוב אישי, והפידבקים שקיבלנו ברשתות החברתיות פשוט חיממו את הלב:

"שחקתם אותה!"

"מדליק לגמרי איזה צבעים מהממים!"

"הן נאות! הטבע -הצבעוניות -הרבגוניות- הססגוניות"

" רעיון מקסים, קניתי שוב זוג נעליים. אבל יש לי בעיה קשה – הצבעים יפים מידי והבחירה קשה …"

כך הצלחנו גם לצמצם את מלאי העורות היקר וגם לחזק באופן משמעותי את תדמיתו של המותג כחדשני וכקשוב לצורכי לקוחותיו.  הפעילות עדיין בתוקף נכון להיום (אוגוסט 2014) ותסתיים כשמלאי העורות יגמר.

מזמינה אתכם להיכנס לדף הפעילות ולהתרשם בעצמכם.

 

האתגר: להפיק סרטון תדמית בתקציב אפסי
טבע נאות מוציאה פעמיים בשנה קולקציה חדשה. בכל קולקציה עורכים הפקת אופנה מושקעת, עם צילומי סטילס לקטלוג ולחומרים שיווקיים נוספים. רצינו להוסיף לתקציב הסטילס גם הפקות סרטוני תדמית של הקולקציות, כדי להעלותן למדיות החברתיות, אבל הפקות כאלו חייבו תקציב נוסף של עשרות אלפי שקלים לכל יום צילום.
אז מה עושים כשרוצים לצלם סרטי וידאו אבל אין לכך תקציב? החלטנו לשכור צלם וידאו מקצועי, שיתלווה אלינו להפקות צילומי הסטילס, תוך שהוא מצלם את יום הצילום שמתקיים ממילא, ללא עלויות נוספת של מפיקה, עוזרת הפקה, מאפרת, סטיליסט, ספר, דוגמנית ושאר הנלווים, ולמעשה ערכנו סרטוני "מאחורי הקלעים" בעלות מינימאלית, מהם גזרנו סרטונים שונים לשוק הישראלי, לשווקים בחו"ל ועוד סרטונים באורכים משתנים לפייסבוק, לאינסטרגראם וליוטיוב.

דוגמא לסרטון "מאחורי הקלעים" של קולקציית קיץ 2015 של טבע נאות

 

לסיכום:

לפעמים דווקא האתגרים העסקיים שמחייבים אותנו לחסוך בעלויות מביאים איתם פתרונות יצירתיים שמחזקים את המותג ויוצרים הזדמנויות שיווקיות מרתקות.

נשמח לתגובות ולרעיונות משלכם לחסכון בעלויות ופתרונות שיווקיים מעניינים.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית מיתוג עסקים. דה מרקט משרד מיתוג ופיתוח שיווקי.

נהניתם? יש לנו עוד המון פוסטים מעניינים בשבילכם בתחומי שיווק ומיתוג עסקים

2 Responses to איך הופכים צורך בחסכון להזדמנות שיווקית?

  • ענבר,

    כרגיל את יצירתית, מעשית ומביאה ערך אמיתי. נהניתי לקרוא את הפוסט הזה (וגם כאלו קודמים).

    בהצלחה,
    גלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *