052-3792247

רעיונות שיווקיים » אסטרטגיה » על מחויבות אמונה ותשוקה

על מחויבות אמונה ותשוקה

הפעם הפוסט הזה אינו פוסט רגיל. הוא לא  מספק טיפים לשיווק או לפיתוח עסקי. הוא אינו עוסק בתחום של מיתוג עסקי או שיווק באינטרנט כמו רוב הפוסטים שאני כותבת. הפוסט הזה עוסק בשלושת הרכיבים שלדעתי הכרחיים לכל מי שרוצה להצליח בתחום העסקי, בין אם כעצמאי ובין אם כשכיר. והרכיבים האלו הנם מחויבות אמונה ותשוקה.

הפוסט הזה נכתב בהשראתם של שני ספרים שקראתי לפני כשנתיים והשפיעו עלי עמוקות. שני הספרים הללו יצרו אצלי שינוי באופן בו אני מנהלת את העסק שלי ובאופן בו אני פונה ללקוחות חדשים ומתכננת את צעדי העסקיים.

הספר הראשון, לתפוס את הפיל , שכתב סטיב קפלן, הוא ספר שעוסק באסטרטגיה, טקטיקות וכלים יעילים ומוכחים כיצד לפנות ללקוחות גדולים וכיצד להשיג אותם.

הספר השני,  המדיה החברתית , מאת גרי וינרצ'ק, מתאר כיצד בונים מותג אישי מצליח בכלים אינטרנטיים וויראליים, וכיצד מגייסים את הרשת החברתית לטובת מיתוג עסקי ואישי ולטובת הגדלת המכירות.

משני הספרים האלו ומשני האנשים המדהימים שכתבו אותם, שכל אחד מהם בנה אימפריה עסקית בינלאומית משגשגת בעשר אצבעות ובהשקעה כספית זניחה, למדתי שאין סיבה שזה לא יקרה גם לי, ושכל מה שצריך כדי להצליח בענק זה בסך הכל מחויבות אמונה ותשוקה.

ואתחיל דווקא עם התשוקה:

לכל אחד מאיתנו יש תשוקה לתחום מסוים. אצל חלקנו מדובר תחביב ואצל חלקנו התחביב הופך למקצוע. כמעט לכל אדם יש את התחום שאותו הוא עושה מתוך אהבה ושמחה אמיתית ושהוא נהנה לעסוק בו. כשמצליחים להפוך את מושא התשוקה למקצוע – זה האושר האולטימטיבי.

avijanכשאדם בוחר לעסוק במושא התשוקה שלו,  העיסוק בנושא בא לו בקלות, הוא מצליח להתפתח, ללמוד ולהיות הכי טוב בתחומו – בגלל שהוא עוסק במה שהוא אוהב.

אבי, בעבר לקוח של דה מרקט, הוא מעצב גראפי שהפך לטבעוני והשתלם בתחום הבישול הנע (Row Food). מתוך תשוקתו לתחום הבישול הבריא הוא מצא עצמו שעות במטבח הביתי מפתח מתכונים חדשים. בשלב מסוים פתח בלוג בו שיתף במתכונים וברעיונות שלו בתחום הבישול הטבעוני והבישול הבריא. כיום יש לאבי אלפי עוקבים שקוראים את הבלוג שלו בשקיקה והוא מעביר סדנאות בישול בריא בכל הארץ.

על טלי, מורה לזומבה מכרמיאל, רואים בכל תנועה שלה כמה חזקה אהבתה למקצוע. השיעורים שלה מלאים תשוקה ואנרגיה מדבקת. טלי יוצרת כריאוגרפיה מקורית משלה ומעלה ליוטיוב סרטונים, שזוכים למאות אלפי צפיות.  הסרטון הזה, שהוא אחד מכמה עשרות סרטונים שהעלתה טלי לרשת, צולם במצלמה ביתית בעלות הפקה אפסית, ונצפה עד היום על ידי קרוב לשני מליון איש.

טלי מקבלת עשרות מכתבי מעריצים ומוזמנת להעביר שיעורים בכנסים ואירועים גדולים. כך, השיתוף של אבי ושל טלי בתשוקה שלהם עוזרת להם בתהליך של מיתוג עסקי ואישי ומזרימה להם לקוחות חדשים.

אמונה

כדי להצליח בגדול חייבים להאמין שאתם מסוגלים בכך. בלי האמונה העצמית ביכולת האישית שלכם להיות הטובים ביותר – זה כנראה לא יקרה. האמונה העצמית היא מה שמפריד בין עסקים מצליחים לבין כאלו שנתקעים במקום. העסקים המצליחים שאני פגשתי עד היום הם אלו שבעליהם האמינו שהם יכולים להגיע רחוק ושהיכולת שלהם אינה נופלת משל המתחרים.

לאחר שקראתי את הספר "לתפוס את הפיל", של סטיב קפלן, התמלאתי באמונה מאוד חזקה שגם אני מסוגלת "לתפוס פילים" כלומר – לעבוד עם לקוחות גדולים. כשקראתי את הספר הייתי יועצת מצליחה שליוותה מעל 250 עסקים חדשים בהקמה. אבל רציתי יותר. הרגשתי שאני רוצה לעבוד עם לקוחות גדולים, בתקציבים גדולים. האמונה המלאה ביכולותי ובכשרוני זו ביחד עם המוכנות שלי להשקיע כל מה שנדרש כדי להצליח במשימה הביאה לכמה צעדים עסקיים משמעותיים, שכללו מיתוג מחדש, כניסה לשותפות עסקית והעסקת עובדים.

התוצאה של המהלך היא שהיום אני עובדת עם חברות ועסקים בינלאומיים שהיקף המכירות השנתי שלהם עשרות מיליוני דולרים בשנה ומלווה אותם בתחומים של מיתוג עסקי, פיתוח שיווקי ומנהלת עבורם מהלכי שיווק ברמה ארצית ובינלאומית.

מחויבות

בעידן האינטרנט והמדיה החברתית, אחד הכלים המשמעותיים ביותר למיתוג אישי, מיתוג עסקי ופיתוח שווקים חדשים, הנו היכולת ליצר תוכן משמעותי ברשת. תוכן שיביא לכך שאנשים יעקבו אחריו וגם יעבירו אותו הלאה.

לאחר קריאת הספר המדיה החברתית הבנתי את עצמת המדיה, שרבים אינה מודעים לה. גרי וינרצ'ק, כותב הספר, הצליח באמצעות יצירת תוכן מתמדת בבלוג וברשתות חברתיות, להצמיח את העסק משפחתי של הוריו מחנות אלכוהול שכונתית, בעלת היקף מכירות שנתי של 4 מיליון דולר, ולהפוך אותה לעסק בינלאומי מרובה סניפים עם מחזור שנתי של 100 מיליון דולר בשנה!

המפתח להצלחה העסקית של ה- Wine Library , העסק בבעלות הוריו של וינרצ'ק ,  הנו התשוקה, האמונה ומחויבות מעוררת הערצה.  במשך שבע שנים העלה וינרצ'ק 1,000 סרטונים לבלוג ועוד אלפי פוסטים ותכנים כתובים בתחום משקאות האלכוהוליים. כשצופים בסרטונים שלו מבינים שאין פה שום תחכום. סרטונים מאוד פשוטים, שצולמו במצלמה ביתית ובעלויות מינימאליות.

דוגמא נוספת היא חברת הבלנדרים  Blentec שהשקיעה בסה"כ כ – 50$ בקמפיין האינטרנטי שלה, כאשר היא העלתה עשרות סרטונים ליוטיוב תחת הכותרת Will it Blend , סרטונים בהם נצפה אדם לבוש מדי מדען שמכניס לבלנדר של חברת Blentec מוצרים שונים, מכדור פינג פונג ועד איפון 5 ובודק "האם הם יתערבלו". הסרטונים הללו זכו לויראליות עצומה והביאו לצמיחה של 700% במכירות הבלנדרים של Blentec .

לסיכום:

אם אתם רוצים להצליח בעסקים ולהצליח בגדול, כל מה שדרוש לכם זה לזהות מה גורם לכם תשוקה, להאמין ביכולתכם להצליח בקנה מידה גדול ולהתחייב לפעולות ולתהליכים שיביאו אתכם לשם.  האינטרנט הוא כלי רב עצמה שיכול לאפשר לכם לבנות עצמכם כמותג אישי בינלאומי – אם רק תאמינו בכך!

בבלוג של דה מרקט תוכלו למצוא שפע של כלים עסקיים ושיווקיים שילמדו אתכם איך עושים את זה.

אשמח לתגובות על הפוסט וכמובן אם אהבתם – לשיתופים ברשתות החברתיות.

נכתב על ידי ענבר בזק, מומחית בתחומי מיתוג עסקי ופיתוח שיווקי, דה מרקט – משרד מיתוג ואסטרטגיה שיווקית.

6 Responses to על מחויבות אמונה ותשוקה

  • שלום ענבר יקירתי.
    קראתי את הפוסט שלך על מחויבות אמונה ותשוקה. אני כמובן מאד מסכים עם הדברים. על מחויבות והייתי מוסיף מקצועיות, אין מה להרחיב. זה מובן מאליו. תשוקה היא אש התמיד המניעה לעשייה… ואמונה היא הנותנת כוח ותמיכה לשאת ולצלוח עד למעלה. אלא שלעתים מתחת לפני השטח יש תולעת שמכרסמת בשורשים. משהו בתשתית המחשבה וההרגשה, פילטר השומט את הקרקע מתחת, עוד לפני שאתה מתחיל להתרומם. זה פוגע במחויבות, משבש את האמונה ומעקר את התשוקה. והפילטר מטבעו שהכול נצבע בגוונים שלו גם המודעות לעצם קיומו. – מחשבות קטנות שעלו בדעתי בשעה שקראתי את הפוסט המשכנע שלך.
    אוהב אותך. מיכאל.

    • מיכאל שלום. קראתי התגובה שלך בהתרגשות. אם יש מישהו שלימד אותי מחויבות אמונה בחיים זה ללא ספק אתה!
      מאמן האתלטיקה המסור שלי במשך 6 שנים – שללא ספק היית חלק ניכר בעיצוב תכונות אלו אצלי.
      תודה על הכל ענבר

  • אני נעצרת לעיתים נדירות ביותר על טקסט כתוב והפעם…
    קראתי, צפיתי וקיבלתי חשק לעשות משהו משמעותי בהגדלת העסק שלי.
    אולי כדאי שנשוחח בהזדמנות?

  • וואו, קראתי כל מילה בשקיקה
    וזה לא קרה לי כבר המווון זמן
    תודה רבה
    ולו רק על ההכרה הזו
    וכמובן
    המון בהצלחה
    תודה.

    • עופרה תודה רבה על המשוב. זה תמיד נהדר לשמוע שיש מי שקורא ומפיק תועלת מהפוסטים שלי. שיהיה לך המון בהצלחה. ענבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *