052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » שיווק בפייסבוק – כך תקדמו את העסק שלכם באמצעות פייסבוק

שיווק בפייסבוק – כך תקדמו את העסק שלכם באמצעות פייסבוק

עסקים רבים פותחים דף עסקי בפייסבוק במטרה לקדם את העסק ולהניע את הגולשים לקניה או למודעות רבה יותר למותג. אולם חשוב לדעת שלא כל מה שאתם כותבים ומפרסמים מגיע לקיר של האוהדים שלכם. איך תוודאו שהמסרים שלכם מגיעים ליעדם?
לפייסבוק, בדומה לגוגל, יש אלגוריתם שקובע אילו תכנים יקבלו יותר חשיפה, ואילו תכנים יידחקו לשוליים. האלגוריתם משפיע על "דחיפת" תכנים מסוימים לראש הדף של האוהדים שלכם. פוסט זה מתאר מספר עקרונות פשוטים של שיווק בפייסבוק שיעזרו לכם לקדם את העסק שלכם

העקרונות ליצירת תכנים שיקבלו חשיפה גדולה יותר:

  1. מידת הקשר בין הגולשים – ככל שהקשר והאינטראקציה בין שני משתמשים גבוה יותר כך גדל הסיכוי לחשיפה. לכן אם יש לכם אוהדים פעילים הסיכוי שיראו את המסרים שלכם עולה.
  2. חשיבות התוכן המפורסם – חישוב זה נעשה לפי חישוב כמות הפעילות והאינטראקציה סביב תוכן מסויים. ככל שהפוסט שפרסמתם זוכה ליותר לייקים ותגובות כך הסבירות שלו להיות מקודם בדפים של גולשים נוספים – עולה.
  3. תדירות התוכן – ככל שהתוכן שפרסמתם חדש יותר כך הוא יקבל ציון גבוה יותר וידורג גבוה יותר. לכן חשוב לפרסם מפעם לפעם תכנים חדשים (בתדירות של לפחות פעמיים-שלוש בשבוע.

8 צעדים פשוטים שישפרו את דירוג התכנים שלכם כשתבצעו שיווק בפייסבוק:

  1. פרסמו תמונות וקבצי וידאו – תמונות מקבלות 39% יותר תגובות מתכנים אחרים.
  2. שאלו שאלות – פוסטים עם שאלות מייצרים 92% יותר תגובות.
  3. שלבו קישורים – קישורים מעלים ב 16% את הסיכוי שיגיבו לפרסום שלכם
  4. פרסמו סטאטוסים קצרים – סטאטוסים קצרים מקבלים 23% יותר תגובות. אורך אופטימאלי לסטאטוס הוא 80 תוים (אורך המשפט הזה הינו מעט מעל 80 תוים).
  5. השתמשו במילים ובביטויים שהוכחו כמעודדים תגובות גולשים:
    • עשו לייק
    • תנו כותרת
    • שתפו
    • כל הכבוד (thumbs up)
    • מבקש/ת עזרתכם
  6. שלבו פוסטים עם "רגשונים"– הרגשונים הם חלק בלתי נפרד מתרבות האינטרנט. מטרתם להביע רגשות, הבעות פנים ומסרים מופשטים ונמצא כי פוסטים עם רגשונים זוכים ל 52% יותר תגובות
  7. עודדו תיוג גיאוגרפי של העסק במכשירים ניידים (Check In)– שימו בכניסה לבית העסק תזכורת או אפילו שלט עם ברקוד לתיוג גאוגרפי. עודדו את הלקוחות שלכם לבצע check in בפייסבוק כשהם מגיעים פיזית לבית העסק, בצורה זו תרוויחו גם חשיפה לעסק וגם יותר לייקים לדף.
  8. הקפידו ללמוד ולהתעדכן – פייסבוק, ובכלל קידום תכנים ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש משתנים בתדירות גבוהה. הקפידו להיכנס לעיתים קרובות לבלוגים העוסקים בתחום מיתוג ושיווק באינטרנט (לדוגמא הבלוג שלי…) כדי להתעדכן בחידושים האחרונים.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

18 Responses to שיווק בפייסבוק – כך תקדמו את העסק שלכם באמצעות פייסבוק

  • זה אולי נראה דבר קל לעשות, אך בשביל להתקדם בעולם השיווק צריך כל הזמן להתעדכן ולחדש, להבין שהכל משתנה מאוד מהר וללמוד להתמזג עם השינוי וזה לא תמיד משהו פשוט לעשות. פייסבוק אמנם קיים כבר כמה שנים, אך מצליח להשאר בעניינים, מגיע לקהל רחב ומגוון מאוד וכמעט לכל אחד יש חשבון (פרטי או עסקי), לכן חשוב לדעת איך להשתמש בו לטובת המטרה.

  • פייסבוק הוא אחר מערוצי השיווק החשובים באינטרנט וחשוב לדעת כיצד לשווק בו נכון כדי להגיע אל האוהדים שלנו ולקהל היעד הרלוונטי ולהשפיע עליהם. לכן, כדי להגיע לחשיפה גדולה יותר כדאי לשמור על קשר עם הגולשים, להעלות תוכן מעניין ומושך כך שיזכה לכמה שיותר לייקים ותגובות ובדרך זו יקודם. כמו כן, כדאי להגיב בחזרה לגולשים כדי להקפיץ את הפוסט ולפרסם בתדירות של לפחות פעמיים-שלוש בשבוע. פוסטים ששואלים שאלות מייצרים הכי הרבה תגובות. בנוסף, תמונות, וידאו ו"רגשונים" מושכים יותר את הגולשים לקריאת הפוסט ולכן גם לתגובות. המלצה נוספת היא שימוש בביטויים שמעודדים את הקהל לפעולה כמו "עשו לייק" או "שתפו"- אלה גם תורמים למוצר או לחברה בכך שהשיתוף והחשיפה עולים ויש תחושה בקרב הקהל של הרבה אוהדים. פייסבוק היא פלטפורמה גדולה אשר יכולה להפוך שיווק של מוצר או חברה לדבר מהנה בקרב גולשים רבים ע"י שימוש נכון בכל מה שהזכרתי ובנוסף דרך משחקים, הגרלות וכו' אשר דרכם יכולים לזכות בפרסים, ובכך שני הצדדים יוצאים מרוצים.

  • אי אפשר להתכחש כיום לכוחו העצום של הפייסבוק כבמה הנרחבת יותר לבעלי עסק לפרסם את עסקם לקהל הרחב. אך על מנת שהתכנים המפורסמים בפייסבוק בהחלט יגיעו לכמה שיותר אנשים וייצרו עניין בקרב הקהל עליהם לעמוד במספר קריטריונים, כגון, תמונה או סרטון וידאו, מלל קצר עם שימוש באמוטיקנים, ועוד. כמו כן תוכן המבקש מהקהל להגיב יוצר פעילות בדף ומעלה את הפופולריות שלו, ובכך בעל העסק מקדם את הדף שלו באתר. למידה של כללי המפתח הללו (ואחרים) יועילו רבות לבעלי העסק בכך שיוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בפופולאריות של הרשת החברתית, פייסבוק, ולנתבה לטובת פרסום העסק שלהם לקהל הנרחב.

  • פייסבוק הפך לחלק בלתי נפרד מחיי רוב האנשים, מניסיון אישי אני יכולה לומר שרוב מה שכתוב פה נכון, גם מה שכתוב בתגובות- ישנם שעות מסויימות שעדיף לפרסם בהן וכך פוסט נחשף ליותר אנשים. גם להתחיל את הפוסט במילה כמו "עזרה" או "דחוף", מועיל מאוד לפופולריות הפוסט, וכך גם הוספת תמונה.
    כמו כן, אין ספק שפייסבוק כבר עוקב אחרינו, ולפעמים יודע יותר יותר טוב מאיתנו כבר היכן אנו נמצאים.
    מה שכן אין לשכוח, זה שפייסבוק מקושר לגוגל, ואיכשהוא בכל פעם שניכנס לגוגל, ונקליק מושג כלשהו, לאחר כמה שניות כבר נוכל לראות זאת בפייסבוק. לדוגמה: אני לפני כחודש, הקלקתי בגוגל שם של אולם אירועים בעמק חפר, לאחר כשעה שנכנסתי לפייסבוק, לאחר כל כמה פוסטים נתקלתי בפעם הראשונה בעמוד שלהם בפייסבוק והם הציעו לי לעשות לעמוד לייק, כמו כן כך גם נחשפתי להמון צלמים שמחוברים לאולם האירועים ולכל הקשור מסביב.

  • יכולה להעיד על עצמי שאני די "מכורה" לפייסבוק – אך למרות זאת, החכמתי לאחר קריאת המאמר והגעתי לתובנות חדשות לגבי שיפור דירוג התכנים כמו: הוספת תמונות וקבצי וידאו, שאילת שאלות, שילוב קישורים ופרסום סטטוסים קצרים.
    בנוסף, עלינו להשתמש במילים ובביטויים שהוכחו כמעודדים תגובות של גולשים, כמו למשל, "שתפו" "תנו כותרת" וכדומה. וכן, פוסטים עם "רגשונים" – מטרתם להביע רגשות, הבעות פנים, מסרים מופשטים והם מעלים את אחוז התגובות.
    שיווק בפייסבוק נתפס בעיני הגולשים כאחת מן הדרכים המעולות והמוצלחות ביותר בעולם הפרסום, כך שהפצת המדע לא דורשת עלות, וקהל היעד הוא המוני ורחב כך שמה שצריך להבליט כי הידע והתוכן הוא זה שחשוב שיכלול מידע רלוונטי ומושך.

  • ישנו מאמר מיוציין ומחקר שבוצע איזה פוסט מקבל את מירב הלייקים
    המחקר הראה שפוסט שמונע עד כ-60 מילים + תמונה +בשעות מאוד ספציפיות יקבל אאת מירב התגובות שניתן.

    לכן לא מספיק רק להראות "מוצר" טוב או פוסט בעל תוכן מעניין ונוקב
    גם הזמן שבוא הוא מפורסם יכול להוביל למספר התגובות שהוא מקבל
    וזה שיקול מאוד חשוב בשיווק כי שיווק שאינו מקבל התגובה יתכן ויחשב כשיווק שלילי אשר יפגע ברעיון ובמוצר הכללי

    • זה נכון מאוד שירן, יש שיבות רבה לשעת הפרסום.
      מקובל לומר שהשעות הטובות ביותר לפרסום הן סביב 19:00 וסביב 7:00 , שאלו השעות עם הכי הרבה תנועה בפייסבוק.
      אבל הכי טוב זה ניסוי ותהייה – לנסות בכל מיני שעות ולבדוק מתי מקבלים את מירב התגובות.

  • תודה על המידע המעניין והמקדם. לפי דעתי שילוב של אייטמים מוכרים בפרסומים יעזור בהשגת לייקים ושיתוף לפוסט. לדוגמה, ניתן לשתף תמונה של סלבריטי במקום שרוצים לפרסם או ציטוט שלו מזכיר לטובה את המוצר.

  • פרסום בפייסבוק הוא לא פחות מאומנות. צריך לדעת להתנסח קצר ולעניין. לכאורה לרבים זה נראה כדבר בלתי אפשרי. על כן 8 הכללים לעיל כול כך יעילים ומהווים חלופה לצורך לכתוב לכתוב ולכתוב.

  • אהבתי מאוד את הכתבה, זה מאוד נותן לי את הכלים איך לשווק את העסק או כל דבר שאני רוצה שיגיע לאנשים!

  • שיווק בפייסבוק נחשב כעת מאחד הדרכים המעולים והמוצלחים ביותר בעולם הפרסום כך שהפצת המדע היא לא דורשת עלות וקהל היעד הוא המוני ורחב ומה שצריך להבליט אותו כי הידע והתוכן הוא זה שחשוב שיכלול מידע רלוונטי ומושך.

  • טיפים מועילים , תודה. יש לציין ולהוסיף שלגם לאלמנט התזמון של פרסום הפוסטים בדף העסק יש חשיבות רבה לחשיפת התכנים מאחר ובשעות מסויימות יש יותר אוהדים של הדף שפעילים בפייס וזה מאד חשוב לחשיפה. נתן לברר זאת דרך לחצן "הצגת תובנות" בדף העסק. נקודה נוספת שעשויה להגביר את החשיפה והקידום הינה פעילות בקבוצות לפרגון הדדי בלייק וגם בתגבה/שיתוף לפוסטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *