052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » רשתות חברתיות כמנוע להצלחה עסקית ולמיתוג עסקי

רשתות חברתיות כמנוע להצלחה עסקית ולמיתוג עסקי

היום בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות חשוב במיוחד שתהיה זהות בין החברה לבין המותג שפוגש הלקוח ברשת, ולא משנה אם אתה עסק קטן של אדם אחד או תאגיד בינלאומי המוכר בעשרות מיליונים בכל העולם.
תופעת הרשתות החברתיות בעולמנו היא מהפיכה תקשורתית לכל דבר שהביאה מהפכה אמיתית לתחום של שיווק באינטרנט. כמעט כל אדם בעולם נכנס לפחות פעם ביום לרשת החברתית בה הוא חבר (ופייסבוק בראשן) כדי להתעדכן ולראות מה התחדש אצל חבריו.

עקרונות המפתח למיתוג אישי ועסקי ברשת החברתית:

  • האוהדים שלכם רוצים שתגידו להם את האמת – זה נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לזכור זאת כל הזמן. אתם חייבים להיות אותנטיים בפרסומים שלכם ברשת החברתית. אל תנסו להיות מי שאתם לא – כי האוהדים שלכם מייד יחושו בכך.
  • כתבו תוכן מעולה ומקורי – אם תביאו דברים מקוריים ומרתקים משלכם האוהדים יתעניינו במה שיש לכם להגיד. אם אתם באמת טובים במה שאתם עושים – הגולשים כבר יגלו אתכם. וזה הסוד מאחורי מיתוג עצמי ברשת – לגרום לאנשים לדבר עליכם ולעקוב אחרי מה שאתם עושים ואומרים.
  • הצטרפו לקבוצות עסקיות בעלות עניין דומה לשלכם – הרחיבו את מעגל הקשרים שלכם מעבר לחברים הקרובים והלקוחות שלכם גם לבעלי מקצוע דומים. למשל – אם אתה הבעלים של חברת סטארט אפ, הצטרף לקבוצות בתחום הסטארט אפ ברשת החברתית. אלו המקומות בהם סביר יותר להניח שהתוכן שאתם רושמים יעורר עניין.
  • צרו שפה ייחודית ומעניינת לכם – כמו שלכל אדם יש חיתוך דיבור אופייני, מבטא וצורת הדיבור הייחודית לו, כך גם ברשת חשוב לשמור על סגנון הדיבור הייחודי לכם, בין אם זה במאמרים שאתם כותבים, בסרטונים או במצגות -מצאו את סגנון הדיבור הייחודי לכם ודבקו בו, כך אנשים שיעקבו אחריכם ויאהבו את מה שיש לכם לאמר ימשיכו להיכנס לקרוא את הפרסומים שלכם גם בעתיד.
  • למדו לספר סיפור – באופן דומה לכך שהמותג שלכם מספר סיפור, כך למדו גם אתם להפוך למספרי סיפורים. אנשים אוהבים סיפורים ופחות מתחברים לתוכן טכני יבש. תתבלו מספר סיפור את התוכן שלכם בקוריוזים ובדוגמאות שהופכות כל סיפור למעניין יותר. לדוגמא (והרי לכם דוגמא לשימוש בדוגמאות…) – אחד המותגים הבולטים ביותר בפייסבוק הוא יאיר לפיד שנכון לרגע כתיבת שורות אלו (מאי 2013) יש לו 210,800 אוהדים בדף וכ- 22,300 ש"מדברים על זה". יאיר הוא דוגמא לאדם שיודע לספר סיפורים בצורה נפלאה ולכן הפוסטים שלו כל כך אהודים ומקבלים תגובות כה רבות. ביבי נתניהו לדוגמא, אישיות בכירה יותר במדרג הפוליטי, זוכה ל"רק" 12,500 אוהדים ו – 210 "שמדברים על זה". ללא ספק הסיבה היא שיאיר מספר סיפורים בצורה יותר מעניינת מביבי. עקרון זה נכון לא רק לתחום של שיווק באינטרנט אלא לכל מי שרוצה לבנות מותג משגשג
  • למדו שיטות כיצד לקדם את התוכן שלכם – לפייסבוק, כמו לגוגל, יש אלגוריתם שמדרג את הפוסטים. למדו את העקרונות של קידום התוכן בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות וכך המאמצים שלכם למיתוג עסקי ברשת יניבו פירות מהר יותר וביעילות רבה יותר.

זכרו שהתחום של שיווק באינטרנט הנו תחום מתפתח שיש בו שינויים באופן שוטף ולכן  חשוב שתעמדו על המשמר ותתעדכנו בכל מה שמתחדש , כאשר במהלך הזמן תוכלו לנסות דברים חדשים ולראות מה עובד בשבילכם ומה לא.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

4 Responses to רשתות חברתיות כמנוע להצלחה עסקית ולמיתוג עסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *