052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » מיתוג עסקים ברשתות חברתיות – פייסבוק על קצה המזלג

מיתוג עסקים ברשתות חברתיות – פייסבוק על קצה המזלג

פייסבוק הינה הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם. אי אפשר לדבר על שיווק באינטרנט ושיווק באמצעות רשתות חברתיות בלי לדבר על פייסבוק. פייסבוק הוא האתר השני הנצפה ביותר באינטרנט, עם מעל מיליארד משתמשים בעולם ו – 4 מיליון משתמשים רשומים בישראל, ולכן קרוב לוודאי שהלקוח הבא שלכם נמצא שם. זו הסיבה שכל עסק צריך להכיר את כלי השיווק בפייסבוק ובכך עוסק פוסט זה.

כמה מילים קצרות על פייסבוק למי שעדיין לא מכיר: ההרשמה לפייסבוק היא פשוטה ובחינם, פשוט יוצרים פרופיל אישי אשר יכול לכלול תמונות, תחומי עניין ורשימת חברים. משתמשי פייסבוק יכולים להצטרף לקבוצות וקהילות שונות ברשת הפייסבוק על פי נתונים אישיים שונים וכך לתקשר ולהחליף רעיונות עם משתמשים שונים בעלי מאפיינים דומים ותחומי עניין דומים.

מה הופך רשתות חברתיות בכלל ופייסבוק בפרט לכלי שיווקי מעולה למיתוג עסקים?
* ראשית, בגלל ריבוי האנשים הפעילים בפייסבוק, הרבה מאוד מהלקוחות שלכם נמצאים במדיה הזו יותר מאשר בכל מדיה אחרת.
* שנית, בגלל שהפרסום בחינם או זול יחסית למדיות אחרות.
* ושלישית – בגלל שהפייסבוק הוא כלי שמאפשר מיקוד קהלי מטרה בצורה שאף כלי אחר לא מאפשר: בגלל שהחברים מגדירים בפרופיל האישי שלהם תכונות אישיות כמו גיל, מקום מגורים, מצב משפחתי, תחביבים ועוד, ניתן למקד את הקמפיין השיווקי ואת המסרים בדיוק בקהל המטרה הרלוונטי לעסק ולחזק את מיתוג העסק בקרב קהלי המטרה שלו.

ההבדלים בין פרופיל אישי, פרופיל עסקי, קבוצה וקהילה:
* פרופיל אישי – מיועד לאנשים פרטיים, מוגבל ל 5000 חברים והתכנים המפורסמים בו אינם נסרקים על ידי מנועי חיפוש ואינם חשופים לקהל הרחב (רק לחברים בפייסבוק או לכלל החשבונות בפייסבוק – תלוי בהגדרות הפרטיות שלכם). אפשר להזמין כל אחד שהוא בעל חשבון פייסבוק לצפות ולהצטרף לפרופיל האישי כחבר.
* דף עסקי –נקרא גם דף אוהדים, מיועד לעסקים, מותגים, סלבריטאים, ארגונים וחברות מסחריות. בדף העסקי אין "חברים" יש אוהדים ובניגוד לפרופיל אישי, דף עסקי אינו מוגבל בכמות האוהדים. אי אפשר להזמין אוהדים בצורה ישירה, נדרש פרסום ממומן כדי להגדיל את החשיפה לדף .
* קבוצה – קבוצה של אנשים בעלי עניין משותף. מאוד מומלץ לבעלי עסקים להצטרף לקבוצות בתחום העסקי שלהם ברשתות חברתיות או לפתוח קבוצות משלהם. היתרון בקבוצות שהן מאפשרות חשיפה גדולה לאנשים בעלי תחום עניין דומה.
* קהילה – מבחינה ויזואלית קהילה מאוד דומה לדף עסקי, אבל היא מיועדת לנושאים רחבים יותר שאינם מסחריים, בעוד שדפים עסקיים מיועדים בעיקר למיתוג עסקים או למיתוג חברות. לדוגמא: "חרם הקוטג'" מתאים יותר כדף קהילה מאשר כקבוצה או כדף עסקי.

למי שרוצה ללמוד יותר לעומק על ההבדלים בין הדפים השונים מומלץ לקרוא את המאמר מדריך שיווק בפייסבוק שכתב דוד כהן.

חשוב להבין שלא כל מה שנרשם בפייסבוק נגלה לכל החברים, אלא שהמנוע של פייסבוק מסנן את המסרים ומציג את המסרים לפי הקריטריונים הבאים:
* מידת הקרבה בין החבר שפרסם לבין חבריו
* כמות התגובות לפוסט, כאשר ככל שפוסט מקבל יותר תגובות כך הסבירות שיראו אותו הרבה אנשים גבוהה יותר

לכן, אם ברצונכם לקדם תכנים שאתם רושמים, חשוב שתקפידו לשמור על קשר קבוע ורציף עם החברים שלכם או האוהדים שלכם בדף העסקי ותקפידו "לפרגן" להם בלייקים ובשיתופים. לא פחות חשוב מכך – יש לייצר תוכן שיוביל אחרים לתגובות ולשיתופים. כדי ללמוד יותר איך מייצרים תוכן שמעודד שיתוף מומלץ לקרוא את הפוסט כך תקדמו את העסק שלכם באמצעות פייסבוק.

אפשרויות התגובה לפרסומים בפייסבוק
* אהבתי – הבעת תמיכה כללית בתוכן שפורסם
* שתף – מאפשר לשתף בקיר הפרטי שלכם, לשתף חבר מסוים או לשתף בקבוצה את החברים בקבוצה שלכם
* הגב – מאפשר להגיב לפוסט של חבר

למה קבוצות בפייסבוק הן כלי שיווקי מצוין?
קודם כל נבין שהמטרה בפתיחת קבוצה הינה לייצר עניין בתחום משותף ולמתג את עצמכם כמומחים בתחומכם. כמו כן, בתוך קבוצות עניין יש סבירות גבוהה שתוכלו למצוא קולגות שעשויים להפוך לספקים שלכם, ללקוחות שלכם – ובכלל בקבוצות ברשתות חברתיות יש המון מקום לשיתופי פעולה עסקיים.
כשבאים לפתוח קבוצה בפייסבוק יש להחליט קודם על אופי הקבוצה:
* קבוצה פתוחה – כל משתמשי פייסבוק יכולים לראות את תוכן הקבוצה
* קבוצה סגורה – משתמשים שאינם חברים לא יכולים לראות את תוכנה
* קבוצה סודית – קבוצה שאי אפשר למצוא על ידי חיפוש ואפשר להצטרף אליה אך ורק על ידי קבלת הזמנה ישירה ממנהליה

כאשר פותחים קבוצה בפייסבוק יש חשיבות מכרעת לתוכן המועלה בה. התוכן בקבוצה חייב לפנות לרגש על מנת להפעיל תגובה אצל חברי הקבוצה. התגובה של החברים תגרור תגובות נוספות ואלו יניבו אינטראקציה והידברות בין המשתמשים. ככל שקבוצה תהיה פעילה יותר ברמת התוכן המועלה בה היא תהיה מושכת יותר בעיניי שאר המשתמשים.
בתור בעלי עסקים, לשיווק בפייסבוק יתרון עצום בשבילכם והזדמנות נפלאה למיתוג עסקי. הפייסבוק מעניק לעסקים הזדמנות לקבל משוב ישיר מלקוחותיהם שיעדיפו להגיב בפייסבוק בשל הנגישות לפלטפורמה.

להשלים עם השליטה החלקית
רעיון הקבוצה בפייסבוק הוא לתת לחברים בה להתבטא בנושא המשותף להם. לעיתים לא ניתן לצפות לאן הקבוצה תתפתח ותצמח מתוך הנושא המשותף. כבעלי עסקים לא חדשה לכם המנטרה שהלקוח תמיד צודק ולכן חשוב לתת למשתמשים יד חופשית להתבטא. כמובן שישנן מגבלות על מנת שנושא השיחה לא יסטה לגמרי מהמטרה שלשמה הוקמה הקבוצה. אך חשוב לזכור שלחברי הקבוצה שלך רצונות וצרכים משלהם ולכן תהיה להם קשת רחבה של נושאי שיחה שיניבו לך עמוד קבוצה פעיל. מצד שני על מנת שהקבוצה תהיה מושכת יש לשמור בה על ניקיון מפרסומות שלא תאבד מאמון החברים בה. בנוסף יש לשמור על כללי שיחה נאותים שלהם אתה אחראי כמנהל הקבוצה. תפקידך בתור מנהל הקבוצה הוא לכוון את השיחה עד כמה שניתן לנושא הרצוי. תפקיד זה כולל ניסוי ותהייה ולמידה מחדש לאורך הדרך.

קוריוז קטן בנושא קבוצות בפייסבוק: אני חברה בכמה קבוצות בתחום השיווק והמיתוג. לפני מספר שבועות פרסמתי פוסט מאוד שנוי במחלוקת באחת הקבוצות בהן אני חברה. הפוסט גרר תגובות רבות משני הכיוונים – חלקן תגובות חיוביות וחלקן שליליות. בשל הדיון שעוררתי נחשפו הרבה מאוד אנשים לפוסט שלי והתוצאה – קיבלתי הצעת עבודה כמרצה באחד מבתי הספר ליזמות עסקית בארץ, לאחר שמנהל בית הספר נחשף לאותו פוסט. זכרו – לא תמיד נבין ונדע כיצד השיווק ברשתות חברתיות עובד ולא תמיד נוכל לצפות את ההשלכות והתוצאות, אבל ללא ספק זה מאוד מהנה לגלות!

אז מה למדנו?
רשתות חברתיות יכולות למשוך באופן טבעי את קהל היעד שלכם, עם הניווט הנכון להצלחת העסק. קבוצה בפייסבוק היא מעין קבוצת מיקוד מתמשכת המעניקה לעסקים הזדמנות להיות קשובים ללקוחותיהם.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

6 Responses to מיתוג עסקים ברשתות חברתיות – פייסבוק על קצה המזלג

  • תודה על המידע המעניין והמקדם.
    חידשת לי בעניין שתגובות, לייקים ושיתופים ללקוחות יעזרו לקידום הפוסטים של העסק אצלהם.
    האם יש אפשרות לאחד מספר דפי עסק לדף אחד ובכך גם לאחד את החברים, התמונות וכלל המידע?
    האם ניתן ליצור דף עסקי בו בחירה לצפייה במספר שפות?
    דבר שאני מאוד לא אוהבת שעושים זה פרסום בדף עסקי של מישהו אחר בצורה מאוד אגרסיבית כמו – פרסום מודעה נטו. מה היית ממליצה לעשות במקרה כזה? לדווח, לפנות למפרסם או למחוק ולשכוח?

    • הי מיתר. יש כלים לאיחוד דפים.
      לגבי הפרסום האגרסיבי שעסקים עליתים נכנסים לדפים פרטיים של אנשים ומפרסמים עליהם – מסכימה איתך שזה פרסום לא לגיטימי ומרגיז מאוד
      ממליצה למחוק ולשלוח הודעה לאותו מפרסם שלא יבצע זאת שוב. אם המקרים חוזרים – מומלץ לדווח לפייסבוק

  • למרות שאני משתמשת בפייסבוק אבל גם יש דברים חדשים שידעתי מהכתבה הזאת, כל יום יש משהו חדש
    תודה ענבר

  • למרות שאני משתמשת בפייסבוק אבל גם יש דברים חדשים שידעתי צהכתבה הזאת, כל יום יש משהו חדש
    תודה ענבר

  • תודה נילי על המחמאות!

  • הי,
    התנופה שלך עושה חשק להתחבר אליך ולעוף איתך.
    נא הקפידי להתחבר אלי בכתובתי העדכנית levarino@gmail.com .נילי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *