052-3792247

רעיונות שיווקיים » אסטרטגיה » על שיווק ותאורית הכיף

על שיווק ותאורית הכיף

תיאורית הכיף אומרת שאפשר להוסיף לכל פעולה שגרתית שלנו "מימד" נוסף שהינו מימד מבדר ומהנה. בעולם של שיווק ופרסום בו אנו נמצאים במלחמה מתמדת על תשומת ליבו של הלקוח, הרעיון מאחורי "תאוריית הכיף" הינו שבאמצעות פעילות מהנה ניתן לשנות התנהגות צרכנים לטובה.
על פי תאורית הכיף, פעולות  שיווקיות חיוביות שיגרמו לאנשים הנאה, ייטיבו עם הסביבה ועם הסובבים – יביאו לשינוי התנהגותי.

מספר דוגמאות מוצלחות לאופן בו קמפיין שיווק  עשה שימוש בתיאורית הכיף והביא לשינוי התנהגותי:
בקמפיין המנסה לעודד את הציבור לעלות במדרגות הרגילות במקום במדרגות הנעות בתחנת הרכבת בעזריאלי הודבקה על הרצפה תמונה תלת מימדית מרשימה שמעליה קרש פשוט. אנשים נהנו לפסוע מעל הגשר בשיווי משקל ממש כמו ילדים, ונוצר שינוי התנהגותי של 50% יותר אנשים שהשתמשו במדרגות במקום במדרגות הנעות .

בקמפיין דומה שבוצע בשטוקהולם הפכו את המדרגות לפסנתר מנגן שם נצפתה עליה של 66% בשימוש במדרגות.

בקמפיין לעידוד השלכת פסולת לפח אשפה הוסיפו לפח מנגנון שהוציא צלילים בכל פעם שמישהו זרק אשפה לפח. התוצאה: אנשים התחילו לאסוף אשפה בפארק רק כדי לשמוע את הצלילים המצחיקים של הפח. מעניין אם קמפיין זה היה מצליח גם בפארק הירקון…

ולסיום – אחת מפעיליות השיווק המרשימות ביותר והמרגשות ביותר שנתקלתי בהן בשנים האחרונות, היא הקמפיין של חברת התעופה WestJet שמשלב גם את תאורית הכיף, גם את אפקט ה WOW ובכלל – נראה לי שכל מי שהיה על הטיסה הזו לא ישכח אותה לעולם!

לכן בפעם הבאה שאתם חושבים על קמפיין שיווק חשבו איך להוסיף מימד של כיף לקמפיין.

דה מרקט בונה ומנהלת מותגים מהמובילים בישראל. מוזמנים להתרשם מדוגמאות של לקוחות ופרויקטים שביצענו.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית שיווק, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.
אם אהבתם  את הפוסט אתם מוזמנים לעשות לנו לייק, או לשתף אותו על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

סביר להניח שגם תהנו לקרוא גם את הפוסט על איך למכור יותר באמצעות שימוש גישת האושר או  ממגוון המאמרים בבלוג שלנו שעוסק בשיווק, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית.

One Response to על שיווק ותאורית הכיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *