052-3792247

רעיונות שיווקיים » אסטרטגיה » איך תמכרו יותר הודות לשימוש בגישת האושר?

איך תמכרו יותר הודות לשימוש בגישת האושר?

הפעם אני רוצה להביא לכם פוסט בלי הרבה מלל אבל עם הרבה סרטונים שיעלו חיוך על פניכם. הפוסט עוסק בגישת האושר, קונספט מרתק המבוסס על מחקרים פסיכולוגיים התנהגותיים,  שחברות בינלאומיות החלו להשתמש בו ככלי להגדיל מכירות ולמיתוג עסקים.  הגישה מצטרפת לתאורית הכיף, אותה חשפה לעולם חברת פולקסווגן,  שתיהן גישות שיווקיות מודרניות שמבוססות על מחקרים בתחום מדעי ההתנהגות, שמצאו שחיוך וצחוק בהקשר של המותג שלכם גורם ללקוחות לשלם יותר ולרכוש יותר. זו עובדה מוכחת.

מהי גישת האושר? גישת האושר היא כל פעולה יזומה שמעלה חיוך על פניהם של אנשים. חברת קוקה קולה אימצה גישה שיווקית זו שעל פיה "אולי לא נשנה את העולם, אבל אם נצליח להעלות חיוכים על פניהם של כמה אנשים  – עשינו את שלנו". זו גישה חדשנית למיתוג עסקים שאני מוצאת אותה מעניינת במיוחד.

הסרטונים הבאים ממחישים כיצד קוקה קולה עושה את זה ברחבי העולם בצורה יצירתית ומקסימה.

 קוקה קולה ומכונת האושר – קוקה קולה מעמידה בשנים האחרונות "מכונות אושר" במכללות ובמקומות ציבוריים נוספים, במטרה להעלות חיוך על פני העוברים והשבים ובכך לחזק את העמדות החיוביות כלפי המותג.

ודוגמא נוספת של מכונת משקאות של קוקה קולה שתעלה חיוך על פניכם:

ופעילות נוספת ומאוד מיוחדת של קוקה קולה – משאית האושר.

מה שיותר מעניין אותנו כבעלי עסקים בישראל (עם כל הכבוד לקוקה קולה, ויש כבוד…) זה איך גישת האושר רלוונטית לנו? ואיך ניתן להגדיל מכירות בעסק שלנו בלי שיש לנו את התקציבים של קוקה קולה? כיצד ניתן להשתמש בגישה זו גם לצורך מיתוג עסקים קטנים ובינוניים?

smile4ובכן, המחקרים מראים שאנשים שמחים קונים יותר. ולכן כל אחד מאיתנו צריך לחשוב כיצד הוא מכניס שמחה וכיף לעסק שלו.

להלן כמה דוגמאות קטנות ופשוטות להוסיף את אפקט האושר לעסק שלך בתקציב נמוך:

  • הוסיפו שלטים עם משפטים חיוביים במדרכה המובילה מהחניה לבית העסק. שלבו גם כמה שלטים חיוביים בתוך העסק עצמו. כמו שמדגימה התמונה של המשפטים החיוביים שפיזרנו בתערוכת מפיצים של טבע נאות  – השלטים פוזרו בכל אזור התערוכה, העמדנו שלטים עם אמירות חיוביות גם בחדר האוכל ואפילו בשירותים…
  • תלו תמונה מצחיקה בכניסה לבית העסק או ליד הקופה. תמונה שבטוח תעלה חיוך על פני הקונים. זכרו – חיוך וצחוק טובים לבריאות וגם מגדילים מכירות.
  • החזיקו צעצועים קטנים ואבזרים מצחיקים שעלותם שקלים בודדים, וחלקו אותם ללקוחות שלכם. השבוע השתתפתי בחתונה, במהלכה חולקו לרוקדים מיני אבזרי ימי הולדת מטופשים כמו כובעי סומבררו, משרוקיות, שרשראות הוואי וכד'… זה נהיה טרנד בחתונות לאחרונה. גם מבוגרים אוהבים להשתטות, וזה מדהים כיצד אנשים מבוגרים שחובשים אוזניים של מיקי מאוס הופכים להיות פתאום ילדותיים. זה לא עולה הרבה וזה מעלה מיידית חיוך. וכאמור – חיוכים זה טוב לקופה.  לא מזמן נתקלתי בבית קפה בגבעתיים שמחזיק סלסלה עם אבזרים כאלו, כאשר ניתן לקחת אותם חופשי. ראשית זה פתרון נפלא להורים שמגיעים לבית הקפה עם ילדיהם, ושנית זה פשוט מעלה חיוך על השפתיים גם למי שלא לקח צעצוע אבל רואה את הילדים סביבו מתלהבים.
  • למדו לספר בדיחות קצרות עם פאנצ' קולע.  תתאמנו עליהם לפני השימוש ותבחנו האם אתם באמת מספרים אותן טוב (שימו לב שטכניקה זו אינה מתאימה לכולם – אני למשל הורסת פאנצ'ים סדרתית). ספרו בדיחה בתחילת פגישה או ללקוח שנכנס לבית העסק. זה שובר את הקרח ומעלה חיוך.

ובכל מקרה – תיהנו, תחייכו, תשמחו – זה יעשה טוב לכם ולעסקים שלכם ויתרום למיתוג העסקי ולמיתוג האישי שלכם.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית שיווק, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אהבתם את הפוסט אתם מוזמנים לעשות לנו לייק, או לשתף אותו על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

וודאי תיהנו  לקרוא את המאמר שלנו על שיווק ותיאורית הכיף The Fun Efect המתארת כיצד גורמים לשינוי התנהגותי על ידי הוספת אלמנט של כיף לפעולות יומיומיות.  אתם גם מוזמנים לקרוא ממגוון המאמרים בבלוג שלנו שעוסק בשיווק, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *