052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » שיווק באינטרנט לעסקים B2B באמצעות לינקדאין

שיווק באינטרנט לעסקים B2B באמצעות לינקדאין

מאמר זה סוקר את האפשרויות המדהימות שמעמידה בפניכם רשת הלינקדאין ככלי לפיתוח עסקי, שיווק באינטרנט ומינוף העסק והמכירות. הרשת החברתית עסקית לינקדאין מהווה הזדמנות שיווקת עבור כל עסק אבל במיוחד עבור ארגונים וחברות B2B – הפועלים מסחרית מול עסקים וחברות אחרים.

מנהלי שיווק ומנכ"לים של חברות B2B אינם מודעים לכוחה השיווקי העצום של הרשת החברתית עסקית לינקדאין, המאפשרת להגיע לקהלי יעד עסקי מדויק – באמצעות פניה ישירה ואישית למנהלים בכירים במשק או באמצעות פרסום ממומן ממוקד לקהלים אלו. מאמר זה עוסק בפוטנציאל השיווקי העצום של רשת הלינקדאין ובהזדמנות ליצור באמצעותה קשרים עם מקבלי החלטות ומובילי דעה בעסקים ובחברות גדולות. לכן כל עסק וחברה השואפים למצוא לקוחות בעולם הגלובלי יפיקו ערך רב משיווק בלינקדאין בפרט ובכלל מהיכרות מעמוקה עם הכלים המגוונים של שיווק באינטרנט שעומדים בפנינו כיום.
linkedin-peeps

מה הם עסקים B2B?
B2B או בשמו המלא Business to Business מתאר פעילות מסחרית של בין 2 ישויות עסקיות בעוד ש B2C – Business to Consumers מתאר פעילות מסחרית בין עסקים וצרכנים. מודל עסקי שלישי הנו חברות B2B2C – Business to Business to Consumers שמשמעותו שחברות אלו פועלות בשני ערוצים – מול חברות מסחריות אבל גם מול צרכנים סופיים.
לכל מי שיש לו עניין בעבודה מול חברות וארגונים מומלץ בחום להכיר את לינקדאין – רשת הקשרים העסקית הגדולה בעולם.
קיימת הסכמה גורפת בין מומחי שיווק באינטרנט בכל העולם כי שיווק ברשתות חברתיות הינו חלק חיוני בתהליכי השיווק באינטרנט והשיווק בכלל, ושערוץ זה חיוני הן למיתוג עסקים והן למיתוג אישי של בעל העסק כמוביל בתחומו.
לינקדאין Linkdin –שהושקה ב 2002 היא רשת חברתית שממוקדת בקשרים עסקיים ומקצועיים בשונה מפייסבוק ומרשתות חברתיות נוספות, שמתמקדות ברובן בקשרים חברתיים. פרופיל המשתמשים בלינקדאין ייחודי בכך שחלק ניכר מהמשתמשים ברשת זו הם מקבלי ההחלטות בארגונים, הכוללים מנהלים בדרגות ניהול שונות. מתוך 900,000 משתמשים ישראלים הרשומים בלינקדאין 300,000 הם מנהלים בדרגות ניהוליות שונות. יותר מכך, אם הקהל שלכם נמצא מעבר לים, תמצאו בלינקדאין 256 מיליון חברים, והיא מוגדרת כיום כרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה בעולם. למידע נוסף על ייחודה של לינקדאין מול רשתות חברתיות אחרות מומלץ לקרוא את המאמר מיתוג עסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק או לינקדאין זו השאלה שמפרט על השיווק באינטרנט במגוון רשתות חברתיות.
linkdin1

השלמת הפרופיל האישי– הדבר החשוב ביותר שיש לבצע אם אתם רוצים לשווק את העסק באמצעות לינקדאין הוא לוודא שהפרופיל שלכם מלא בצורה אופטימאלית. בצד ימין למטה תוכלו לראות בעיגול מה מצב הפרופיל שלכם. ככל שהעיגול מלא יותר כך הפרופיל טוב יותר. פרופיל אופטימאלי הוא פרופיל שכל הסעיפים בו מלאים – רקע מקצועי, משרות קודמות, לימודים, חומרי מולטימדיה כגון מצגות   וסרטונים וכמובן–המלצות קולגות ולקוחות. להדרכה מלאה כיצד לבנות פרופיל אישי אופטימאלי בלינקדאין אני ממליצה על קריאת המאמר – בבלוג קידום האתרים המצוין Askpavel או צפו בסרטון (באנגלית) כיצד ליצור פרופיל עסקי אפקטיבי בלינקדאין

שימוש במנוע החיפוש לחיזוק רשת הקשרים שלכם – ללינקדאין מנוע חיפוש בחלקו העליון של העמוד המאפשר לכם לחפש אנשים לפי תחומי עניין. למשל אם תרשמו את הביטוי שיווק באינטרנט או מיתוג עסקים קרוב לודאי שתמצאו אותי בראש הרשימה. על מנת להופיע בראש הרשימה חשוב שתקפידו בכתיבת הפרופיל האישי (אותו תיארתי בפסקה הקודמת) לשלב את מילות החיפוש שתרצו שייצגו אתכם מספר רב של פעמים. אם אתם פועלים בישראל מומלץ שתשלבו את מילות החיפוש גם בעברית וגם באנגלית שכן קרוב לודאי שחלק מהגולשים יבצעו חיפוש בעברית ואז אם כל הפרופיל שלכם כתוב באנגלית – לא ימצאו אתכם.
שימוש חשוב נוסף במנוע החיפוש הפנימי בלינקדאין הוא איתור אנשים עמם אתם רוצים להיות בקשר. ניתן על ידי חיפוש חכם לאתר אנשים בתפקידים מסוימים, שעובדים בחברות מסוימות או מתחומי עיסוק מוגדרים. למשל אם אתם מעוניינים ליצור קשר עם חברת טבע, ניתן לרשום במנוע teva או טבע בעברית ולאתר את כל עובדי החברה בהווה ובעבר שיש להם פרופיל בלינקדאין. אם אתם מעוניינים בקשר עם חברות תרופות תוכלו לרשום במנוע החיפוש של לינקדאין את הביטוי Pharmaceuticals (רוקחות) ולאתר חברות נוספות בתחום זה.

linkedin-2

אז מה? נניח שאיתרתם את מנכ"ל טבע. האם תוכלי ליצור איתו קשר אישי? ככל הנראה לא מיד. על מנת ליצור קשר או לשלוח הודעה למשתמש ברשת לינקדאין צריך שתהיה לכם זיקה כלשהי אליו באמצעות משתמשים אחרים או על ידי חברות בקבוצות משותפות. היתרון הוא שתוכלו להיכנס לפרופיל של מנכ"ל טבע, לראות מי רשת הקשרים שלו ובאיזו קבוצות בלינקדאין הוא חבר ולנסות לייצר איתו קשר באמצעות קשרים עקיפים.

קבוצות בלינקדאין – כמו בכל רשת חברתית גם בלינקדאין יש קבוצות לפי תחומי עניין. למי שמעוניין לייצר מיתוג אישי בלינקדאין מאוד מומלץ ליצור מעורבות גבוהה בקבוצות תוכן בתחום עיסוקו. המעורבות שלכם יכולה לבוא לידי ביטוי בהשתתפות בדיונים מקצועיים, בהמלצה על מאמר או ספר שקראתם, או בפרסום מאמר מקורי משלכם. שימו לב שבקבוצות לא אוהבים "ספאמרים" ומפרסמים שכל עניינם לשווק את עצמם. עדיף להיות מעורבים במספר נמוך של קבוצות אבל ליצור קשרים משמעותיים מאשר להצטרף לעשרות קבוצות שבסופו של דבר הנוכחות שלכם בהן תהיה מינורית ובלתי מורגשת.

יתרונן הגדול ביותר של הקבוצות בכך שאתם יכולים לתקשר ישירות מול כל החברים בקבוצה שלכם, גם אם הם לא מקושרים אליכם באופן אישי. חשוב לציין שברשת הלינקדאין לא ניתן לפנות ישירות לכל המשתמשים בשונה מפייסבוק, כך הרשת שומרת על איכות הקשרים ומונעת הטרדות מיותרות.    נחזור לקבוצות – עם הצטרפותכם לקבוצה בלינקדאין תוכלו לצפות בסטטיסטיקה מלאה על חברי הקבוצה – מאיפה בעולם הם מגיעים, תחום עיסוקם, עד כמה הם מקושרים (מספר החברים שיש להם) ומידע נוסף בעל ערך.

פרסום ממומן בלינקדאין – הפרסום בלינקדאין עדיין אינו מפותח כמו בפייסבוק, אך בכל זאת ניתן לפרסם בצורה מפולחת וממוקדת לפי תפקיד ולפי תחום העיסוק או סוג החברה. ניתן לבחור מסלול פרסומי של תשלום לפי הקלקה כמו שמקובל לבצע בקמפיינים פרסומיים בגוגל או בפייסבוק. חשוב להבין שבעידן הנוכחי שיווק באינטרנט מחייב הקצאת תקציבי שיווק, ולא ניתן לבצע תהליכי שיווק באינטרנט וברשתות חברתיות לגמרי בחינם, אך העלויות עדיין נמוכות יחסית למדיות שיווקיות מסורתיות.

linkdin4
מי עוקב אחרינו? רשת הלינקדאין מאפשרת לנו לראות מי צפה בפרופיל שלנו. מידע זה חשוב כי נוכל ליצור קשר עם מי שצפה בנו ולהציע לו להצטרף לרשת הקשרים שלנו (במידה ויש לנו עניין בכך). שימו לב שכדי להצליח במיתוג אישי או במיתוג עסקי באמצעות רשת הלינקדאין חשוב לשמור על רשת קשרים איכותית עם אנשים משמעותיים לתחום עיסוקכם בניגוד לרשת קשרים גדולה ולא איכותית.

את מי כדאי לנו לצרף לרשת הקשרים שלנו?
המודל של מרבית הרשתות החברתיות מבוסס על היכרות, ולכן הרשת אינה מעודדת חיבור בין אנשים שאין להם קשר בעולם מחוץ לאינטרנט. פניה ליותר מידי עסקים ופרופילים שאינם מכירים אתכם עשויה להוביל לענישה ולחסימת הפרופיל. לכן, מומלץ לפעול להגדלת רשת הקשרים שלכם באמצעות קשרים קיימים ומול אנשים עמם יש לכם קשר בעולם האמיתי. כאמור – תמיד תוכלו ליצור קשר עם אנשים חדשים בקבוצות המספקות פלטפורמה לקשר ראשוני – גם אם אתם לא מקושרים ברשת או מחוצה לה.

לסיכום, עבור חברות B2B וחברות B2B2C וכן עבור יועצים ופרילנסרים המחפשים קשרים עם עסקים וחברות, רשת לינקדאין מהווה את מרכז הנטוורקינג הגדול ביותר והאיכותי ביותר הקיים היום באינטרנט והיא גורם מפתח בתחום שיווק באינטרנט לעסקים אלו.
אם אתם מעוניינים ליצור לעצמכם מיתוג אישי באינטרנט ולהפוך למומחים בתחומכם – רשת הלינקדאין היא ערוץ מצוין עבורכם.
אם אתם רוצים לאתר קשרים עסקיים חדשים בארץ ובחו"ל – רשת הלינקדאין תאפשר לכם ליצור קשרים אלו בלחיצת כפתור ומבלי לצאת מהמשרד.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

במידה ואתם מעוניינים בהדרכה אישית כיצד לבנות פרופיל אישי מנצח בלינקדאין או כיצד להגדיל את רשת הקשרים העסקיים שלכם ולמנף את העסק והמכירות, נשמח. לייעץ לכם באופן אישי 04-6954210.
כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

3 Responses to שיווק באינטרנט לעסקים B2B באמצעות לינקדאין

  • לינקדאין נהיה אלמנט מאוד חשוב באיתור, גיוס ומשיכת עובדים..רשת חשובה לשיווק מקצועי אישי למטרות של ביסוס המוניטין, רושם, מקצועיות וחיפושי עבודה.

  • הי אנשים
    אני מעוניין בשירותים שלכם
    יש לי עסק נורא מיוחד שקיבלתי המלצות לשווק אותו דרך לינקאדין אני מבין בין השורות שאתם מתעסקים בתחום הזה:)
    אשמח שנציג מתעמכם יחזור אליי
    תודה רבה
    איתמר

  • מעוניינת לקבל הצעה לקידום העסק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *