052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק » טכניקות שיווקיות שמכבדות את הלקוחות ותורמות למיתוג העסקי

טכניקות שיווקיות שמכבדות את הלקוחות ותורמות למיתוג העסקי

בהמשך למאמר שכתבתי על 10 הטכניקות השיווקיות שמרגיזות אותי, מאמר זה עוסק בטכניקות שיווקיות שאני מאמינה שמכבדות את הלקוחות ובכך תורמות למיתוג העסקי ולמיתוג האישי שלכם.
חשוב לי להסביר שלא מסתתרים במאמר "סודות בטוחים להצלחה". שיווק הוא תהליך מתמשך של ניסוי ותהיה ולכל עסק יתאימו טכניקות אחרות. אני משתפת איתכם אני מה שעובד עבורי ומה שמתאים לעסק שלי – משרד שעוסק בפיתוח שיווקי ובבניית מותגים.

1. לתת באהבה ומכל הלב ולא מתוך אינטרסים. במאמר "10 טכניקות השיווק שמרגיזות אותי" , תיארתי את המתנות שהן לא באמת מתנות ושמנסות להכניס את הלקוחות למשפך שיווקי. אני לא דוגלת בשיטה זו שמציעה מתנה ללקוח רק כדי למשוך אותו לתוך מסלול שיווקי מהוקצע, חלקלק וגדוש בפיתויים – שבסופו של דבר יביא אותו לרכישה. מצד שני אני מאוד מאמינה בנתינה שבאה מאהבה ומאכפתיות, נתינה שמשתפת בידע ונותנת ללקוח את כל הכלים המקצועיים שיאפשרו לו לקבל את ההחלטה איזה מוצר לרכוש, בלי להפעיל עליו לחץ. מומלץ לתת ללקוחות להתנסות במוצר במידת האפשר על ידי דוגמיות, טיפול ניסיון ללא התחייבות, פגישת ייעוץ וכד'. ומאמינה שכשנותנים מכל הלב מקבלים תמורה. יותר מכך, בעלי עסקים שמשתפים בידע המקצועי שלהם הופכים מהר מאוד לבעלי סמכה בתחומם, דבר המסייע מאוד למיתוג האישי שלהם, ועל כך אפרט יותר בסעיף 6.

2. לספק מוצר איכותי. זה אמנם נראה טריוויאלי אבל זו המהות האמיתית של שיווק ומיתוג. כשהמוצר שלכם באמת איכותי לקוחות ימליצו עליכם הלאה. האופן בו אני שומרת על המוצר שלי איכותי הוא שאני מקפידה להתעדכן ולהרחיב את הידע שלי בתחום עיסוקי, על ידי קריאת מאמרים עדכניים והשתתפות בימי עיון וקורסים. אני מאוד מקפידה לא "למכור פתרון אחיד" לכל הלקוחות אלא להתאים את הפתרון באופן מושלם לכל לקוח (tailor made). אני מאמינה כשמספקים מוצר איכותי – אין שיווק טוב מזה.

3. לספק שירות מעולה. מעבר למוצר איכותי אני דוגלת באסטרטגיה של איכות השירות. מבחינתי שירות איכותי הוא שירות אישי וזמינות גבוהה ללקוחות. אני מכירה הרבה מאוד בעלי עסקים שכשהם גדלים הם מפרידים בין "לקוחות טובים" ללקוחות ש"מבזבזים את זמנם". לא פעם עזבתי חנות בגלל שירות גרוע שקיבלתי.
אני מאמינה שזמינות ללקוח ואיכות השירות חשובה לא פחות מאיכות המוצר. כל לקוח וכל אדם צריך לקבל התייחסות מכבדת. וגם לקוחות שבעיקר שואבים מידע ושואלים שאלות ובסופו של דבר לא רוכשים שום מוצר – הם לקוחות טובים שצריכים לקבל יחס מעולה. וזכרו שהביטוי "הלקוח תמיד צודק" הוא נכון כמעט תמיד. כי לקוחות מרוצים הם סוכני השיווק הטובים ביותר לעסק שלכם.

4. שיתופי פעולה עם קולגות. אני מאמינה גדולה בשיתופי פעולה. רוב הפרויקטים הטובים ביותר שהגיעו למשרדי הגיעו מקולגות שאנחנו מפרגנים באופן קבוע זה לזה. תלמדו להכיר ולהתחבר לעסקים המציעים מוצרים משלימים או אפילו למתחרים שלכם ותתרגלו לשתף עמם פעולה. במהלך השנים מצאתי ששיתופי פעולה עם קולגות הם מנוע הצמיחה הגדול ביותר של העסק שלי.

5. פה לאוזן אמיתי שמגיע מהתנסות ולא מ"חובה". נתקלתי כמה פעמים בהמלצות פה לאוזן על עסקים ונותני שירותים שהממליץ לא באמת הכיר ולא באמת ניסה. זה מאוד נפוץ בקבוצות נטוורקינג כמו BNI, שחברי קבוצה מרגישים מחויבות להמליץ על אלו שיושבים איתם במעגל גם אם לא באמת התנסו במוצרים ובשירותים שלהם. היו לי כמה "נפילות" רציניות בגלל המלצות כאלו. אחת השיטות להגביר התנסות אמיתית היא שיטת הברטרים – אתה נותן לי שירות או מוצר ואני נותנת לך את המוצר שלי. כך תעודדו התנסות אמיתית במוצר שלכם ואם הוא באמת איכותי וטוב – תזכו לממליצים שיפרגנו לכם מכל הלב.

6. מוצרי מידע ככלי למיתוג אישי ומיתוג עסקי. מוצרי מידע הם הרצאות, מאמרים, ספרים דיגיטאליים, הרצאות מקוונות (וובינרים) וכדומה. כל אלו הנם כלים להגיע לקהל גדול בזמן קצר יחסית. אני מאמינה גדולה במוצרי מידע וממליצה לכל בעל עסק לייצר תכנים איכותיים סביב תחום התמחותו ולספק אותם בחינם או במחיר סמלי.
שיווק באמצעות מוצרי מידע מסייע לכם למתג עצמכם כמומחים בתחומכם. טכניקה זו אינה מיועדת רק לעסקים העוסקים בייעוץ, אלא לכל עסק כמעט. חנות מנורות גדולה שאני מכירה מספקת ייעוץ בחינם של מעצבי פנים שיושבים עם בוני בתים ומסייעים בתכנון התאורה בבית. הם גם מספקים סרטוני הדרכה רבים ומאמרים באתר החנות. חנות פרחים יכולה להציג סרטונים המדריכים על סידור פרחים ומסעדה יכולה לספק מגוון מתכונים קלים להכנה של שף הבית, אותם ניתן לשלוח באמצעות רשימת תפוצה, באתר או בגלויות שיחולקו לסועדים בסוף הארוחה. אלו רק מספר דוגמאות כיצד תוכלו להשתמש במוצרי מידע כדי למתג את העסק שלכם.

7. לאהוב את העבודה ולאהוב את הלקוחות. משפט זה הוא החזון העסקי שלי. אני מאמינה בו בלב שלם. כשאתם עושים את מה שאתם אוהבים ומתחברים באמת לצורך של הלקוח , כשאתם רוצים לתת את הטוב ביותר ללקוחות שלכם זו הטכניקה השיווקית הטובה ביותר שקיימת.
כשאתם בתוך שיחת מכירה אתם צריכים לחשוב "מה יהיה הכי טוב ללקוח שלי" בניגוד ל – "מה יהיה הכי משתלם עבורי למכור". חשוב ללמוד לזהות ולאתר את הצורך של כל לקוח ולהתאים לו את המוצר המתאים לו ביותר.
בעלי היקר עבד בעברו בחנות "למטייל". לחנות נכנסים לעיתים קרובות צעירים לקראת טיול שמעוניינים לרכוש נעליים ותיק טיולים. הוא סיפר לי איך תמיד הקפיד לשאול אותם לתוכניות הטיול שלהם ולהתרשם מהאדם שעומד מולו. אם עמדה לפניו בחורה צנומה וענוגה שמתכננת טיול אתגרי שכולל הרבה הליכה ברגל, הוא היה ממליץ לה על נעלי הליכה איכותיות ותיק קטן יחסית (שלא יהיה לה כבד לסחוב). אם עמד מולו גבר שרירי ומסוקס שסיפר שתוכניותיו הן לרבוץ בכפר הודי על חוף הים בזולה, היה מציעה נעליים זולות ופשוטות ותיק גדול שמתאים למידותיו, שאינו מהמותגים הנחשבים והיוקרתיים, מכיוון שרוב הזמן התיק יעמוד בחדר במלון ולא ישמש לסחיבה ממושכת. כך צריך כל בעל עסק לחשוב – להתאים את הפתרון ללקוח מתוך רצון שהלקוח ייהנה ויפיק חוויה חיובית מהמוצר ויקבל תמורה מלאה לכספו.

אשמח לקבל תגובות למאמר ורעיונות שיווקיים נוספים שעובדים עבורכם.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

דה מרקט בונה ומנהלת מותגים מהמובילים בישראל. מוזמנים להתרשם מדוגמאות של לקוחות ופרויקטים שביצענו.

7 Responses to טכניקות שיווקיות שמכבדות את הלקוחות ותורמות למיתוג העסקי

  • תודה ענבר על החיזוק מהצד החיובי של מה כן לעשות.

  • שמוליק שלום.
    תודה על תגובתך המפורטת והמלומדת – תמיד נעים לשמוע חיזוקים מקולגות למקצוע!
    ענבר

  • היי ענבר,
    זאת הפעם המיוחדת בה הזדהיתי עם כל משפט וכל טיעון וכל קביעה שפרטת
    בשני המאמרים, הן במאמר הטכניקות המרגיזות והן במאמר הטכניקות המכבדות.
    באמת חבל כי בקרב ציבור היועצים המקצועיים, ציבור עליו אנו נמנים, קיימים הרבה
    המציגים עצמם כ"אורים ותומים", המבינים ומתמצאים בכל תחום עסקי ובכל תחום פעילות
    והם ורק הם אלה שיודעים, בכל מקרה, להפוך ביצועים עסקיים על פניהם.
    "האני מאמין" שלך בדבר שיתופי פעולה, "אני מאמין איתו אני מזדהה לחלוטין, מצריך בגרות ואמון רב של היועץ במקצועיות הספציפית שלו, אותה בגרות חסרה, המבטיחה את העצמת המותג שלו בדרך של הענקת שרות מקצועי אמיתי ללקוח, תוך שיתוף מקצועיותו הספציפית הנוספת של חברו למקצוע. עוד לא נתקלתי ביועץ, לרבות בקרב המפורסמים, המתוקשרים והמיוחצנים, המבינים, יודעים ומנוסים בכל אחד מתחומי העשייה העסקית.
    מומלץ על ציבור היועצים ללמוד מעט מענף הרפואה, בו בולטת הפניית החולה מרופא מקצועי
    אחד לרופא מקצועי אחר. מעטים הרופאים, לרבות הבכירים שבניהם, המתיימרים להציג עצמם ככאלה היודעים ומבינים הכל.
    תחום "המתנות" אליו התייחסת, הנו מבזה. הלקוחות בתחום העיסוק שלנו אינו מחפש מתנות. הוא במפורש מחפש פתרונות מקצועיים אמיתיים.
    תודה על השקעתך בשיתוף עמיתייך בתורתך.
    בברכה, שמוליק.

  • הי ענבר,
    אני דוקא כן מאמין בשיטות השיווק שכל כך יצאת נגדן במאמר הקודם.
    למרות זאת, אני מאוד מסכים עם מה שכתבת.
    שיטות השיווק הן כלי כדי לעזור לקהל היעד של העסק. וככל כלי, אפשר להשתמש בו לטובה או לרעה.
    אם עושים שימוש בכלים שיווקיים במטרה להגדיל את המכירות, ותו לא, אז גם ההרגשה של הלקוחות בהתאם, וזה יוצר תחושה לא טוב על השימוש בשיטות שיווק אלו.
    אם לוקחים את אותם הכלים ומשתמשים בהם כמו שציינת במאמר זה, והמטרה של בעל העסק הוא לעזור לכמה שיותר אנשים, אז השיווק הוא פחות אגרסיבי, ומעורר רגשות חיוביים אצל הלקוחות. שימוש זה מכבד את הלקוחות ואת הפרטיות שלהם.
    לסיכום: השתמשו בכלי השיווק האינטרנטי בחוכמה והתכוונו לעשות דברים טובים בעזרתם.

  • היי ענבר,

    יופי של מאמרים.
    לא פעם אני שואל את עצמי כמה "מותר" ללחוץ את הלקוח (הקניין) בתהליך השיווק.
    כמו שכתבת, מול כל לקוח זה ניסוי ותהיה ואין חוקים אחידים.
    לדעתי, אין גישה שיווקית אחידה שמתאימה לכל לקוח או קניין כיוון שזה גם מאוד תלוי במבנה האישיותי של כל אחד מהם, גישתו שלו לעבודתו, לספק הספציפי ואפילו לדעותיו הפוליטיות.
    כן אני יכול לאמר ששיווק בימינו הפך להיות קשה יותר ומכך מאתגר יותר.

  • תודה אילן שמחתי לקרוא שאהבת את המאמרים

  • שני המאמרים
    10 הטכניקות שמרגיזות ו 10 הטכניקות שמכבדות ותורמות

    שני המאמרים הם עשר!!!
    תודה ענבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *