052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » תרומת הרשתות החברתיות לפרסום ולתחום שיווק באינטרנט

תרומת הרשתות החברתיות לפרסום ולתחום שיווק באינטרנט

פוסט זה עוסק בשמונה הרשתות החברתיות המרכזיות, בהן נעשה שימוש לצורך מיתוג עסקים ולתחום שיווק באינטרנט לצורך גיוס לקוחות חדשים.
אחת הדרכים היותר איכותיות ליצר תנועה לאתרים עסקיים, היא באמצעות יצירת כניסות לאתרים מהרשתות החברתיות. הסיבה נעוצה בכך שלינקים מרשתות חברתיות לאתר הבית שלך נחשבת בעיני מנוע החיפוש של Google כאנשים אמיתיים ולא כלינקים מזויפים, שיטה בעבר נקטו בה חברות לקידום אתרים. בפוסט הנוכחי אסקור את הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בהן מומלץ לפעול מבחינה שיווקית לצורך הגברת המודעות למותג והעסק, אך גם לצורך יצירת קשרים לאתרים עסקיים למטרות קידום במנועי חיפוש. ישנן רשתות חברתיות רבות נוספות, אך אלו המרכזיות שבהן.

facebookFacebook- הרשת החברתית מונה כ – 4,000,000 משתמשים פעילים שמייצרים כ – 12,000 סטאטוסים מדי חודש. התפוצה שלה רחבת ממדים, והיא מאפשרת אינטראקציה אישית במידה מסוימת עם המשתמשים.

כפי שהסברתי בפוסטים קודמים שלי, שעסקו בתחום שיווק באינטרנט לבעלי עסקים מומלץ לתחזק שני עמודי פייסבוק – אישי ועסקי. אמנם הגדרות הפרטיות של פייסבוק מאוד מפורטות, עד לרמת החברתמונה גרף רשתות הבודד שאתם לא מעוניינים שיראה את התוכן שאתם מפרסמים,  הרשת החברתית לא נותנת לפרסם באופן ממוסד דרך הדף הפרטי מתוך אמונה כי זה יהפוך את הרשת ליותר מנוכרת ופחות אישית. לכן, עמוד עסקי בפייסבוק הוא בגדר חובה.
יתרונותיה הרבים של פייסבוק כרשת החברתית המרכזית לצורך קמפיינים שיווקים ולמיתוג עסקים, מעבר לעובדה שהיא כיום הרשת עם כמות המשתמשים הגבוהה ביותר, היא ברמת הנתונים הסטטיסטיים העשירים שהיא מספקת. פייסבוק מאפשרת למפרסמים לנתח את הפעילות השיווקית לרזולוציות מפורטות ביותר באופן שעוזר לייעל ולמקסם את עבודת הפרסום והשיווק באינטרנט – פילוח קהלי היעד לפי תחומי עניין, מיקום גאוגרפי, גיל, לקבוצות מסוימות ועוד.

 

הורד (4)Instagram- רשת חברתית שעיקרה העלאת תמונות מהירה ונוחה. ההצלחה של אינסטגרם נעוצה ב Filter המאפשר לערוך את התמונות, בנוחיות השימוש וביכולת של כל אחד להעלות תמונות ברמה גבוהה מאוד שנראות כאילו צולמו על ידי צלם מקצועי. נתונים מהתקופה האחרונה מראים שהצעירים מתחילים לנטוש את הפייסבוק לטובת האינסטגרם, כך שכל עסק שמעוניין להתפתח בתחום שיווק באינטרנט ומעוניין לפנות  לצעירים חשוב שייצר נוכחות שיווקית גם באינסטגרם. (ככל הנראה הסיבה העיקרית לנטישת הצעירים את פייסבוק היא כניסת הוריהם המבוגרים לרשת, והעובדה שההורים עוקבים אחרי פעילות ילדיהם בפייסבוק).

נכון להיום, לא ניתן לפרסם באינסטגרם, אך יודעי דבר משערים כי זה עתיד להשתנות. בינתיים, זה מה שהופך אותה לפופולארית – העלאת תוכן חברתי ולא פרסומי. הגדרות הפרטיות באינסטגרם  שונות לחלוטין מאלו שבפייסבוק – כולם יכולים לראות את התמונות של כולם וללחוץ Like או Share, אך בו בזמן זה מה שמאפשר את החשיפה הרחבה לה זוכים משתמשי האינסטגרם, נוסף לתפוצה הקיימת שלה בFacebook.

linkedin-iconLinkdin – לינקדאין הנה הרשת החברתית העסקית הגדולה ביותר בעולם. הכוונה ברשת חברתית עסקית, היא שלינקדאין בניגוד לרשתות חברתיות אחרות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט…), עוסקת רק בעסקים, ביצירת קשרים עסקיים ובמחפשי עבודה ואינה עוסקת בחיבור בין אנשים למטרות חברתיות. הלינקדאין היא כלי עסקי נפלא לעסקים  Business to Business) B2B) – כלומר עסקים שהלקוחות שלהם הנם בעלי עסקים אחרים. העקרונות המרכזיים לשיווק באמצעות לינקדאין הם יצירת פרופיל אישי עשיר ומתחדש המבוסס על מילות מפתח רלוונטיות (רצוי באנגלית ובעברית), המלצות קולגות שעבדו איתכם בעבר או שעובדים איתכם בהווה, חברות בקבוצות עניין רלוונטיות תוך העלאת דיונים בתחום העסקי, להקפיד לפרסם רק נושאים עסקיים – בלי בולשיט, ולייצר רשת קשרים אם אנשי מפתח שיכולים להוות עבורכם קשר לעבודה הבאה שלכם, או ללקוח הבא.

 

טלגרם היא מערכת להעברת מסרים מידיים ששמה דגש על פרטיות. המסרים במערכת מוצפנים ברמה גבוהה ביותר, וקיימות אפשרויות הצפנה נוספות שהופכת אותה לפרטית יותר (אפשרות לשיחה מוצפנת). רשת הטלגרם הושקה ב 2003, בשנותיה הראשונות נתפסה בישראל בעיקר לסחר בתחום האפור וכונתה "טלגראס". נכון להיום מדובר ברשת חברתית ללא מטרות רווח – נטולת פרסומות

ייחודה של הטלגרם בכך שהיא מאפשרת ליצור קבוצות וערוצי דיון פרטיים או נרחבים, בדומה לוואטסאפ, אך לצד זה מאפשרת להקים "ערוצי שידור" שהם למעשה ערוצי פרסומות לכל דבר ועניין. יש לה מספר מאפיינים שמזכירים את הטוויטר ואחרים שמזכירים את הוואטסאפ, ויתרונה הגדול על  פני שניהם בגודל הקבצים שניתן להעביר באמצעות הפלטפורמה

טלגרם וואטסאפ טוויטר
קבוצות עד 5,000 עד 256 ללא
הצפנת שיחות יש אפשרות להצפנה ומחיקת הודעות אחרי כמה שניות כמו בוואטסאפ ללא ללא
גודל תמונה/ סרטון  מקסימאלי 1500 מגה 100 מגה סרטון באורך מקסימאלי של 140 שניות

תמונות קטנות יחסית

אורך טקסט מקסימאלי אין מגבלה אין מגבלה 280 (עד לפני כשנה 140)
עדכוני אקטואליה מתאים מאוד פחות רלוונטי מתאים מאוד
פונקציות נוספות ערוצי דיון סגורים בין 2 גורמים או יותר קבוצות שידר תגובות ושיתופים כמו ברשתות חברתיות אחרות

youtube-logosmallYouTube- אתר הווידאו הנצפה ביותר בעולם, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי Google, והאתר השלישי הנצפה ביותר אחרי Google ו- Facebook.  יו טיוב הנו שחקן מרכזי המשפר את התוצאות של כל תוכנית שיווק באינטרנט.
ליוטיוב תכונות ויראליות יוצאות דופן, מכמה סיבות:

• אנשים אוהבים סרטונים, ולעיתים קרובות יבחרו לצפות בסרטון על פני קריאת טקסטים. רוב האנשים יעדיפו לצפות בסרטון הדרכה לתכנים טכניים מאשר לקרוא הוראות שימוש כתובות.
• כפי שהוזכר באיכויותיה של אינסטגרם על פני הפייסבוק, התוכן הוויזואלי מנצח כל דבר אחר. הוא מושך את העין, קל יותר לקליטה, והאפשרויות בו הרבה יותר מגוונות. בסרטון, ניתן לשלב טקסט ככתוביות או כותרות, שירים, אנימציה, הנחייה אישית ועוד.
• Google נותנת עדיפות לתוצאות חיפוש שנמצאות ביוטיוב, לאור הקשר העסקי בין שתי מעצמות הדיגיטל.

 

twitsmallsmallTwitter- רשת חברתית מצליחה מאוד בעולם בכלל ובארה"ב בפרט, אשר בישראל חדירתה איטית יחסית. טוויטר במהותה היא התפרצויות אינטואיטיביות קטנות המכילות עד 140 תווים. בהתפרצויות הקטנות הללו יש לדעת לתמצת בחכמה את המסר שיביע בדיוק את מטרתו ויפנה אל קהל היעד. יש אנשים שהוגדרו ממש כ"משוררים של טוויטר". לטוויטר כמובן ניתן לצרף לינקים ותמונות. לא בכל תוכנית שיווק באינטרנט נשלב את טוויטר, אך עסקים הפונים לקהל הגלובאלי יש בהחלט מקום לשלב את טוויטר.

יתרונותיה הבולטים הם אופן העלאת התכנים – הקצרים – ואופני התגובה המהירים מאוד. יתרונה השיווקי המרכזי של טוויטר הוא מערכות המאפשרות ניטור תכנים כך שהמשווק יכול לזהות מי הביע עניין במוצרים הדומים לשלו או שיש לו תחום עניין משותף. למשל: חברת אופנה יכולה לזהות כל מי שהעלה פוסט שקשור למילים: "אופנה", "בגד חדש" ,"נעליים", "דוגמנית" וכד' ולפנות לאותם אנשים במסרים ישירים. Twitter מאפשרת בזמן אמת לאתר לקוחות פוטנציאליים לפי תחומי עניין, להבין מה חושבים המשתמשים על מוצר מסוים ולייצר שיח מרובה משתתפים וזריז. יש לציין כמובן, שתפוצתה בחו"ל רחבה עד לאין שיעור לעומת הארץ (בישראל יש לה נכון להיום כ 200,000 משתמשים).
פינטרסט

pinterestPinterest- התוכן המוביל בה הוא לא מה יש לכם לומר, אלא מה אתם אוהבים. העלאת התכנים לפינטרסט מבוססת על תמונות ותיוגים, וכמו באינסטגרם – גם בפינטרסט התוכן הוויזואלי שולט. ניתן להעלות כל תמונה לרשת, וככל שהיא יותר מיוחדת, מגניבה ומקורית, מה טוב.

עיקר השימוש בפינטרסט הוא להעלאת תמונות מיוחדות, שלרוב לא רואים אותן במקומות אחרים ברשת. לרוב תמצאו שם אמנים גרפיים שונים מהמדיה הדיגיטלית כמו: צלמים, ארכיטקטים, מעצבי אופנה, צילומי מזון מיוחדים ועוד. פינטרסט מקודמת על ידי גוגל ומתאימה בעיקר לחנויות סחר אלקטרוני בשל אופייה הוויזואלי.

 

whatsapp

Whatsapp – האפליקציה הפופולרית ביותר כיום בעולם, הנמצאת בשימוש של כ – 250 מיליון בעלי סמארטפונים ברחבי העולם. מיועדת האפליקציה היא העברת מסרים באופן מהיר ומיידי בין שני משתמשי סמארטפונים או יותר.  אנו מתייחסים לוואטסאפ כאל רשת חברתית בשל היכולת לפתוח קבוצות דיון משותפות. כיום 92% מבעלי הסמארטפונים הורידו את אפליקציית וואטסאפ, כאשר 86% מתוכם משתמשים באפליקציה על בסיס יומיומי. בקרב בני נוער זו כיום המדיה החברתית המועדפת (אינסטגרם במקום השני ופייסבוק במקום השלישי).   אולם, אין כיום אפשרות לפרסום ישיר בתוך וואטסאפ, שכן מקימי הרשת רוצים להשאיר אותה נקיה מפרסומות. אבל המפרסמים ה"מתוחכמים" מצאו דרכים יצירתיות לייצר קמפיינים שיווקיים בתוך וואטסאפ, כאשר המפתח הוא שהלקוחות "מזמינים" את המפרסם לשלוח להם פרסומות ישירות למכשיר הסמארפטון שלהם. כיצד גורמים ללקוחות לעשות זאת? על כך בפוסט אחר.

 

%d7%a1%d7%a0%d7%90%d7%a4%d7%a6%d7%98snapchat-lensesסנאפצ'אט – אפליקציה שהוקמה בשנת 2011, המאפשרת שיתוף של תמונות וסרטונים המכונים snaps ומאפשרת הוספת פילטרים ייחודיים לתמונות ולסרטונים שהופכים אותם לסטייל "cartoons". שולח ההודעה יכול לקבוע את משך הזמן בו יוכל מקבל ההודעה לצפות בה, ואחרי זמן זה ההודעה נעלמת. הרעיון המרכזי מאחורי האפליקציה –  לשתף את החברים שלכם בהתרחשויות בזמן אמת מבלי לחשוש משאריות מפלילות בעתיד. צופים שסנאפצ'ט תעבור את פייסבוק במספר הצפיות בסרטונים בשנים הקרובות, כרגע האפליצקציה קוסמת במיוחד לבני נוער ולצעירים בגילאי 20+. למפרסמים בסנאפצ'ט מומלץ לייצר "סיפור" (story) לצורך סיקור אירוע / השקה חגיגית או לצורך השקת מוצרים חדשים, לספק "הצצה מאחורי הקלעים" של בית העסק – בתנאי שקורים אצלכם דברים מעניינים…. סיפור טיפוסי בסנאפצ'ט כולל בתוכו מספר תמונות ו/או סרטונים, התמונות והסרטונים בסיפור מוצגים לצופה בסדר כרונולוגי, והסיפור זמין לצפייה לכל העוקבים שלכם במשך 24 שעות.

 

לסיכום
ישנו מגוון רחב של רשתות חברתיות – נוספות לאלו שהזכרתי כאן – שישרתו אתכם בכל הקשור בקידום אתרים ובשיווק באינטרנט. לכל רשת יתרונות וחסרונות משלה, ויש לבחור בזו שתשרת באופן הטוב ביותר את העסק שלכם, על פי תחומי העניין בו הוא מתמקד. אין מגבלה לשימוש ביותר מרשת חברתית אחת. חשוב שכשאתם מגבשים תוכנית שיווק באינטרנט לעסק או לארגון, תבחנו את הכלים והרשתות המתאימים ביותר לקהל היעד ולמטרות אותם אתם רוצים להשיג.

במידה ואהבתם את הפוסט אתם מוזמנים לעשות "אהבתי" או "שיתוף" וכמובן תמיד נשמח לתגובות!
המאמר נכתב על ידי ליאור דוד, תקציבאית בדה מרקט משרד למיתוג ולעיצוב גרפי.

24 Responses to תרומת הרשתות החברתיות לפרסום ולתחום שיווק באינטרנט

  • בהחלט יש אופציות מגוונות לפרסום וקידום עסק או מוצר; צריך לדעת ולהבין איזה נתיב הכי מתאים למה שרוצים לשווק. קהל היעד מאוד חשוב ואף גורלי, כל אופציה פותחת את האפשרות לקהלים שונים הנבדלים ע"י מיקום, גיל, ידע טכנולוגי, העדפה וכו'..
    כל המשאבים המושקעים במוצר יהיו לשווא אם קהל היעד לא יתחבר עם מה שמפרסמים כי נבחר הנתיב הלא נכון.

  • פרסום ברשתות חברתיות הוא דבר שעסקים יכולים להפיק ממנו המון, אך יש לדעת איך להשתמש בהן נכון מבחינת באילו רשתות חברתיות להשתמש ולמקד לפי קהל היעד הספציפי של העסק. יש יתרונות רבים לכך, כמו למשל: העלאת המודעות והחשיפה לעסק, הפצה מהירה של החידושים של העסק, יצירת אינטראקציה עם משתמשים אחרים ועוד. הרשתות החברתיות עוזרות להגיע למספר רב של אנשים בזמן קצר ויש יתרון בשימוש באמצעים ויזואליים כמו תמונות, סרטונים ועוד. הדבר יכול למשוך אנשים שרואים זאת לראות את דף העסק ומשם גם להשתמש בו. כמו כן, הרשתות החברתיות מעבירות את החוויה של הלקוחות. כך למשל לקוחות רבים מתעדים בתמונות את המוצר שרכשו, מעלים אותו לרשת חברתית, ממליצים עליו ( או לא, ואז יכולה להיות גם פגיעה בעסק) ובכך משכנעים משתמשים אחרים ועוזרים בפרסום. אני למשל, נוהגת להתעדכן דרך הרשתות החברתיות על בגדים ותכשיטים חדשים שהגיעו לעסקים מהם אני רוכשת, ובנוסף דרך תמונות שאחרים פרסמו אני מגיעה למסעדות, מלונות או אטרקציות שונות.

  • יהיה מעניין לראות בהמשך איזה עוד רשתות חברתיות חדשות יעלו לרשת, לפי דעתי רשת חברתית מסוימת זה גם סוג מסוים של אופנה חולפת שהולכת ודועכת עם השנים. לדוגמא ICQ MSN, ואתרים שרצו יותר בארץ לדוגמא שוקס.

  • דבר נוסף שיש לשים עליו דגש בעת פרסום ברשתות החברתיות, לדעתי, הוא שמירת אחידות בכל הרשתות הנ"ל. בעל עסק שמפרסם את עצמו דרך כל הרשתות הנ"ל, צריך לדאוג ולהקפיד על אותו סגנון כתיבה, שימוש באותו מיתוג בכל הרשתות ועוד. בכך הוא יקבע את עצמו טוב יותר בקרב הקהל, שככל הנראה גם כן נמצא בכל הרשתות החברתיות, ונחשף לתכנים שלו בכל הצינורות הללו.

    • ניתן לומר בזמנים אלו כי הרשתות החברתיות מורגשות כמעט בחייו של כל אדם בעולם. כמעט לכל אדם יש לפחות מדיה חברתית אחת אם מדובר באדם בעל כלי תקשורת אישי. אם כך- אין ספק שענף השיווק ש"הצטלב" עם הרשתות החברתיות הפיק רווח ענקי מהעניין וזו הדרך הנכונה והטובה ביותר להגיע לכמות צרכנים גדולה.
      לדעתי בזמנים אלו מוטב יהיה להשקיע בשיווק ברשתות כמו אינסטגרם ופינטרסט- רשתות חברתיות ויזואליות ופשוטות יחסית.
      אם רשתות אלו מבוססות על תוכן ויזואלי, רצף אינסופי של תמונות- התמונה הנכונה בתדירות הנכונה יכולה מאוד בקלות להגיע להרה מאוד אנשים, וללא עלות!

  • כפי שכבר נאמר בתגובות לפני, אין ספק שהרשתות החברתיות תופסות חלק אדיר, ניכר ומשמעותי בחיינו. ומכאן ששיווק מוצרים ברשתות החברתיות הוא הטוב ביותר על מנת להגיע היום לכמה שיותר צרכנים.
    כמעט בכל רשת חברתית יש היום כבר את האופציה לפרסם- בפייסבוק בטוויטר, ביוטיוב ואף אחת האחרונות שנכנסה לתחום זה היא האינסטגרם.
    גם הרשת החדשה – הסנאפצ'ט מעודדת שיווק מוצרים ומושכת חברות רבות אליה.

  • ניכר כי הרשתות החברתיות בעת שנכנסו לחיינו, הוסיפו ממד חשוב וכוח רב בידי אמצעי המדיה השונים. בכוחן ובעוצמתן של רשתות אלו (בעיקר של שבע הרשתות המרכזיות המוזכרות לעיל) נשתמש לצורך מיתוג עסקים ועבור תחום שיווק באינטרנט לצורך גיוס לקוחות חדשים.
    תרומתה האדירה של המדיה החברתית לתחום השיווק והפרסום היא יוצאת מגדר הרגיל. מהירות וגודל ההפצה שהן מקנות למשתמש בהן מספקות את הפתרונות הטובים והזולים ביותר, בייחוד כשמדובר באדם עצמאי המפרסם את העסק שלו ולא בחברת פרסום מתוקצבת.
    היתרון הבולט בפרסום באמצעות רשתות חברתיות, הוא עצם העובדה שזהו פרסום אודות חוויותיו האישיות של אדם. פן אישי תמיד מגביר את תחושת אמינות ומונע את התחושה שמנסים לשכנע אותנו או למכור לנו משהו.
    לכן, בבואנו לגבש תכנית שיווק באינטרנט, בין אם עסקית ובין אם ארגונית, עלינו לבחור את הכלים ואת הרשתות החברתיות המתאימות ביותר לקהל היעד שלנו וכן, להתאימו למטרות אותן אנו מעוניינים להשיג.

  • הרשתות החברתיות הינו מנוע צמיחה אדיר… ישנם סיפורים על חברות שיווק, וחנויות שרק באמצעות רשת הפייסבוק הן מצליחות למכור ללא עזרה משום גורם אחר. אך היום ככל שהרשתות החברתיות מתקדמות ונסחרות כחברות ציבוריות בבורסה אזי תנועת והמשתמשים החל להשתנות וכללי המחשק בעבודה מולם ובפרסום גם השתנה בהתאם. המאבק בין פייסבוק לגוגל נראה היטב בשטח כאשר היום ישנה העדיפות לפרסומים וסרטים ותמונות אשר מפורסמות דרך הפייסבוק מאשר תמונות ש"מובאות, מרשתות חברתיות אחרות כגון YOTUBE או גוגל.
    לכן צריך לשים לב כיצד ואיך אנחנו מפרסמים וגם מי הקהל יעד שלנו.
    לפני כל בחירת שיטת הפרסום והשיווק ברשת החברתית יש צורך לאפיין את המוצר וקהל היעד, ועל פי כך להתאים את הרשת הנכונה בהתאם
    היום יותר צעירים מסתכלים על INSTEGRAM ו WHATSAPP מאשר הפייסבוק
    ופרסום בלינקדאין ויוטיוב הרבה יורת מופנה לקהל בוגר ומנוסה יותר ועסקי יותר
    לכן לפני תחילת פרסום והשימוש יש לבחון את הבעד ונגד ולהבין את חוקי המשחק אחרת במקום להועיל זה יכול להזיק

    ## מרוב עצים לא יראו את היער ##

    • בהחלט שירן חשוב להתאים את ערוצי השיווק לקהל היעד, וכמו שרשמת אי אפשר לפרסם בכל הערוצים במקביל וצריך להתמקד בערוצים שמביאים את התועלת הרבה ביותר לקמפיין ולקהל היעד.
      לדעתי למרות שפייסבוק איבד מעצמתו בקרב צעירים הוא עדיין כלי שיווקי משמעותי שצריך להוות עוגן בכל פעילות שיווקית באינטרנט,
      וניתן להעלות פעילויות שיווקיות הנסמכות בעיקר על כלי זה. בעוד שהכלים האחרים במדיה החברתית יתקשו להספיק כעוגן יחידי בתמהיל שיווקי.

  • תקשיבו יש לי עבודה ובחרתי לעשות את זה על הכתבה הזאת מישהי/מישהו יכול/ה לומר לי מהו תחום החיים של הכתבה הזאת????

    • ובקשה כמה שיותר מהר זה דחוףףףף

    • אני לא מבינה את שאלתך. מוזמנת להרים לנו טלפון לנועה 054-6780785 או לענבר 052-3792247

  • אין ספק שתרומתה של המדיה החברתית לענף הפרסום בלתי נתפסת. מהירות וגודל ההפצה שהן מקנות למשתמש בהן מספקות את הפתרונות הטובים והזולים ביותר, קל וחומר כשמדובר באדם עצמאי המפרסם את העסק שלו ולא בחברת פרסום מתוקצבת. לדעתי, היתרון הבולט בפרסום במדיות חברתיות, הוא האמינות והאהדה המיידית שהמוצר מקבל ברגע שמשתמש מזהה שחבריו גם עוקבים אחר המוצר באותה רשת. במאמר זה גיליתי אפליקציות שאותן לא הכרתי וכיצד ניתן לייעל את מסע הפרסום שלך בצורה המהירה והזולה ביותר.

  • היתרון של פרסום ברשתות חברתיות זה שהוא מספר על החוויה האישית של כל אדם. זה נחשב ליותר נאמן, כלומר אם רואים מישהו מפרסם בפייסבוק אנו לא מרגישים שהוא מנסה לשכנע אותנו לקנות או בכלל שהוא משתמש בפייסבוק לשיווק ואם הוא מספר על החוויה האישית שלו, זה נשמע יותר מעניין ונאמן ואז יותר אנשים ישתכנעו במוצר.
    אני חושב שהצלחתו של האינסטראם היא בגלל שהוא נוח לשימוש, וכמו שהוזכר במאמר התמונות בו נראות מקצועיות, וזה מרשים את קהל היעד וגורם להצלחת הקמפיין.. במיוחד אחרי שרבים "ברחו" מפייסבוק לאינסטגראם כי הוא נחשב ליותר פרטי ולא חושף המון מידע כמו הפייסבוק.

    • היי,
      לדעתי, זה רלוונטי אם הבן אדם המפרסם את דעתו הוא חבר משותף שלך בפייספוק או לא. מכיוון שאנחנו מאמינים יותר לחברים שלנו מאשר פרסומת ממומנת לאנשים שאנחנו לא מכירים.
      עכשיו, אחת הדרכים שיהיה לך קמפיין/ פרסומת מוצלחים היא להתאים אותם לרשתות החברתיות בנוסף לתיאור נכון של קהל היעד.

  • הפרסום ברשתות החברתיות משתלם יותר. לאמרה זו יש משמעויות הרות גורל לטעמי על התנהלות המשק. אם בעבר אנו היינו תלויים בחברות ובמוצרים שלהם, היום הם תלויות בנו הצרכנים למען הישרדותם בשוק. על כן, כול חברה שרוצה להצליח בפרסום, עליה ראשית כול לאפיין את הלקוח שלה ובאמת להתעניין מה טוב עבורו ושנית גם להבין מהי הדרך הנכונה לפנות אליו.
    לכאורה נראה כי בעידן הweb2 ובפרט ברשתות החברתיות הפרסום הינו קל ופשוט יותר עבור החברות. זוהי אבל טענה שגויה, הפרסום אמנם משתלם הרבה יותר, אך גם קשה פי כמה…

  • אני חושבת שמעניין לראות איך היום כאשר קורה אירוע מסוים התגובה המתקבלת מהפוליטיקאים תהיה במקרים רבים דבר ראשון ברשתות החברתיות (בארץ- בפייסבוק, בארה"ב- בטוויטר), והרבה פעמים בחדשות למעשה יביאו את התגובה מהרשתות החברתיות.

  • אפשר להגיד בגלל שהרשתות החברתיות הן דבר בסיסי בחיינו, הן יכולות לסייע, לקדם ולפתח את הקריירה שלנו

  • ממה שאני יודעת יש בlinkedin המון קבוצות בכל מיני נושאים מקצועיים, אז פרסום מאמרים או דעות בקבוצות כאלו יכול לתרום הרבה לקידום המותג שלך או עצמך בתור מבין-עיניין בתחום לפי דעתי.

    רציתי להוסיף משהו על גוגל פלוס. אני חושבת שה"חוזק" של הרשת הזו מוזן בעיקר מהשירותים האחרים של גוגל שמתממשקים איתה ולא מהפעילות בה, העובדה היא, שאפילו אריק שמידט קצת חושב שכרשת חברתית היא איחרה לבוא http://www.pc.co.il/?p=142419. יחד עם זאת היא עדיין השנייה בגודלה בעולם (שוב,הרבה בזכות העובדה שכל מי שפותח gmail או youtube מצטרף אוטומטית.

  • אינסטגרם באמת מאוד מצליח בגלל האותנטיות שלו, עצם זה שהפרסום הוא של אנשים פרטיים ולא לצורך שיווקי, אבל אפשר דווקא כן להשתמש בו כבמה למיתוג מבלי ליצור ניכור, אולי יותר במיתוג אישי של אדם מסוים. זמר, דוגמנית, או אפילו מסעדן שרוצה לקדם את שמו, יכול דרך האינסטגרם לתעד את עבודתו ולמשוך אנשים להגיע למסעדה ולהכיר אותו, דרך זה שיש לו עוקבים אחר אורח חייו. שיווק סמוי שמתמקד באדם עצמו. (כמו בלוג לצורך העניין).

  • אפשר להבין שהרשתות החברתיות הוסיפו ממד חשוב בחיינו וכוח רב בידי אמצעי התקשורת האלקטרונית והכתובה. העוצמה הזאת של הרשתות החברתיות יכולה לשנות באופו משמעותי את סדרי העולם ומחייבת אותנו לערוך מודעות בקרב בני המוער גם לסכנות שטמונות בתוכה.

  • אני יודע שלא יצא לנו לדבר על Linkedin בהרצאה ואני מניח שבגלל זה הרשת גם לא נכנסה לסיכום הזה, אבל עדיין מעניין אותי באיזה הקשר כדאי להשתמש בה.

    אני מניח שזו רשת יעילה על מנת לשווק את עצמך כשכיר למעסיקים פוטנציאליים, אבל האם יש דברים שכדאי, כמפרסם, לשווק בה מלבד שכירים?

    • איליה שלום. Linkdin היא הרשת העסקית הגדולה ביותר כיום באיטרנט. ללא ספק יש לה שימושים רבים לעסקים, החל מאיתור שיתופי פעולה, ספקים ולקוחות פוטנציאלים וכלה במיתוג ברשת. ממליצה לך לקרוא יותר על השרת בפוסט שכתבתי פה לפני מספר חודשים: שיווק באינטרנט לעסקים B2B באמצעות לינקדאין http://www.demarket.co.il/linkdin/

  • הפוסט מעניין מאוד וגם רלוונטי לשינויים הצפויים באלגוריתם במנוע החיפוש של גוגל (והסרטון מעולה!).
    מעניין אותי לדעת האם יש דוגמאות של פרסום באינסטגרם למרות שזו רשת שטרם הוגדרה כמאפשרת תוכן פרסומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *