052-3792247

איזה מן טיפוס הוא המותג שלך? על בניית מותגים וכתיבת סיפור המותג

למותגים מצליחים יש אישיות מותג ברורה ומגובשת. אישיות המותג משליכה על הצרכים, הרצונות והמאוויים של לקוחות המותג. לפעמים זה קשה למותגים לבדל את עצמם ולייצר את הסיפור הייחודי שלהם, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים. אבל למרות הקושי מאוד חיוני לייצר סיפור מותג ייחודי ומעניין, כזה שהלקוחות יתחברו אליו, יגרום להם לחשוק במותג שלך ולהיות נאמנים לו […]

קרא עוד»

מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי

למה מיתוג אישי כל כך חשוב לעסקים קטנים? אנסה להסביר זאת דרך הסיפור האישי שלי. לפני 9 שנים, כשעשיתי את צעדי הראשונים כעצמאית ניסיתי להתקבל למאגר היועצים של משרד הכלכלה. בשיחת הטלפון הראשונה הם אמרו לי: "יש לנו 6,000 יועצים בכל הארץ ואין לנו צורך ביועצים נוספים". ואז שכנעתי אותם שכדאי להם להיפגש איתי ובפגישה […]

קרא עוד»

כלכלה מקומית מקיימת ואיך היא רלוונטית לעסקים קטנים

לפני כשבועיים השתתפתי בכנס עסקים קטנים בגליל העליון ובמהלכו העברתי הרצאה בנושא כלכלה מקומית מקיימת. כשהכנתי את ההרצאה, וכמובן בזמן שהעברתי אותה, הבנתי עד כמה הנושא הזה, אליו נחשפתי בשנתיים האחרונות, חשוב וחיוני לעסקים קטנים, ולכן בחרתי לשתף איתכם את התובנות שלי בנושא. מה זו כלכלה מקומית מקיימת? למי שלא מכיר את המונח נתחיל בהגדרה: […]

קרא עוד»

3 דברים שחייבים לעשות כשעושים פרסום בפייסבוק

כל בעל עסק קטן, בינוני וגם בעלי מותגים גדולים מבינים שהיום כל תמהיל פרסום חייב לכלול פעילות פרסומית בפייסבוק. אבל פרסום בפייסבוק הפך להיות מורכב יותר וקשה יותר מבעבר, כי ככל שנכנסו יותר מפרסמים לפייסבוק כך נהיה קשה יותר ליצור נוכחות ולייצר תוצאות. אור ממן, יזם אינטרנט וכותב את הבלוג Sellertrip על שיווק ומכירות באינטרנט, מתארח בבלוג […]

קרא עוד»

הסיפור של ספורט סקילס – סיפורו של עסק פורץ גבולות

במהלך השנים בהן אני מלווה עסקים פגשתי מאות עסקים ובעלי עסקים. מידי פעם אני נתקלת בעסק שמשאיר אותי פעורת פה, עסק שפרץ את הגבולות והצליח לייצר אסטרטגיה עסקית יוצאת דופן ומביא ערך מוסף ללקוחותיו, כזה שמשאיר את המתחרים הרחק מאחור. כזה הוא דודי שבי, הבעלים של ספורט סקילס , שירותי אימון מתקדמים, הפוסט הזה נכתב […]

קרא עוד»

קידום אתרים באינטרנט – איך תעשו זאת בעצמכם?

התחום של קידום אתרים הפך בשנים האחרונות לתחרותי ביותר. כל בעל עסק שיש לו אתר יודע שכדי שיגיעו אליו לקוחות פוטנציאלים דרך האתר, הוא חייב להיות מדורג גבוה כלל האפשר במנועי החיפוש, וגוגל בראשם. יש אפילו בדיחה שמסתובבת בין אנשי מקצוע בתחום : "אם אתה לא רוצה שימצאו אותך איפה הכי כדאי להסתתר?" והתשובה: "בעמוד […]

קרא עוד»

פרסונליזציה במוצרים – אסטרטגיה שיווקית להגדלת המכירות

פרסונליזציה היא התאמה של המסר השיווקי או אפילו של המוצר עצמו להעדפות של הלקוח. בשנים האחרונות, הודות להתפתחויות טכנולוגיות בתהליכי ייצור וגם בתהליכי השיווק והמכירות חברות רבות מוצאות לנכון לנקוט אסטרטגיה שיווקית שמשלבת פרסונליזציה במוצרים – לאפשר ללקוחות לעצב עצמם את המוצר בו הם חושקים. נמצא כי גישה זו מקנה למוצרים ערך נוסף מאוד משמעותי, […]

קרא עוד»

כתיבה שיווקית נכונה: למה, כמה והכי חשוב – איך?

כתיבה שיווקית ורעיונית (או "קופירייטינג" בעגה המקצועית) היא המרכיב החשוב ביותר בכל תוכן שיווקי, אשר מנסה להעביר מסר ולהניע אנשים לפעולה. לכן, כל בעל עסק אשר מפרסם שירות או מוצר חייב להכיר את עקרונות הייסוד של הכתיבה השיווקית, או להיעזר באנשים שזהו מקצועם. אבל, מכיוון שאנו מאמינים בכם ורוצים לתת לכם הזדמנות לטפח את הכשרונות […]

קרא עוד»

10 טיפים שיעזרו לכם להשיג יותר עוקבים באינסטגרם

רשת האינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות המעניינות מפרסמים רבים, בשל היותה בין הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר, בעיקר בקרב צעירים. הפוסט זה עוסק בשאלה איך להשיג עוקבים באינסטגרם ואיך לייצר זיקה של לקוחות פוטנציאלים למותג שלכם באמצעות מסרים חזותיים – המאפיינים את רשת האינסטגרם. קצת על האינסטגרם האינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות שהושקה בשנת 2010. […]

קרא עוד»

כל מה שרציתם לדעת על פרסום באינסטגרם ולא העזתם לשאול…

כמו שהצגנו בפוסט הקודם שעסק בשאלה איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם, מדובר ברשת חברתית מאוד מעניינת, הפופולארית בעיקר בקרב צעירים בגילאי 18-34. כמו ברוב המדיות הדיגיטליות, גם פה בזירת הפרסום מתרחש מאבק בין הקידום האורגני ברשת האינסטגרם לבין הקידום הממומן. פרסום באינסטגרם באמצעות קידום אורגני היתרון של רשת מבוססת ויז'ואל כמו האינסטגרם, הוא שבעזרת שימוש נכון ומעודן במוצר/ […]

קרא עוד»

מילון מונחים של קידום אתרים אורגני וממומן

קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן הנם תחומים העוסקים באופן בו אנו מגדילים את הסיכוי שגולשים ולקוחות פוטנציאליים ימצאו את האתר שלנו ברשת האינטרנט. מנועי החיפוש ובראשם Google, מבוססים על אלגוריתם המורכב מאוסף של מאות פקודות הקובעות לרובוט החיפוש את המשתנים והמאפיינים השונים אשר בהתאם להם מנוע החיפוש יסנן וידרג את האתרים הקיימים ברשת. נהוג לחלק את תחום […]

קרא עוד»

קידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי בשנת 2016- על עיוורון לפרסומות ותוכן איכותי

קידום אתרים אורגני הוא התחום שעוסק בקידום האתר שלכם במנועי החיפוש, ללא תשלום למודעות ממומנות. זו אינה משימה פשוטה היום, ככל שמנועי החיפוש הפכו מתוחכמים יותר, כך קשה יותר לייצר קידום של האתר שלכם באופן אורגני (כלומר טבעי), ולכן כתבנו שני מאמרים שעוסקים בדיוק בנושא זה ויתנו לכם כמה טיפים חשובים בנושא. המאמר הראשון בסדרה […]

קרא עוד»

ידידו הטוב של המפרסם: מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן

כיום, אין עוררין על כך שאמצעי הפרסום הטוב ביותר הוא האינטרנט. בין אם מדובר בבלוג, באתר או במדיה חברתית, הרשת ביססה את מקומה כיעילה ביותר בשל התפוצה המהירה, התדירה והנרחבת שהיא מציעה למפרסמים בה, בעלויות השוות לכל כיס. אספנו עבורכם את הדגשים המרכזיים של קידום אתרים אורגני שיאפשרו לכם לפרסם באינטרנט בצורה הנכונה והמשתלמת ביותר. […]

קרא עוד»

קידום אתרים באמצעות רשימת תפוצה ובלוג

אם יש לכם אתר עסקי, ואתם מעוניינים שיותר אנשים יכנסו אליו, הפוסט הזה בדיוק עבורכם. אנחנו נלמד אתכם איך ניתן לייצר תנועת לקוחות רציפה לתוך האתר שלכם באמצעות רשימת תפוצה ובלוג. אם עדיין אין לכם בלוג עסקי, אני ממליצה בחום שתתחילו בקריאת פוסט המסביר כיצד בלוגים הם כלי נפלא שמאפשר קידום אתרים בצורה אורגנית (כלומר […]

קרא עוד»

לתפוס את הפיל – כיצד להשיג לקוחות גדולים ולשמר אותם

רבים מבעלי העסקים חולמים על היום בו יצליחו לצוד את אותו לקוח גדול במיוחד, שיזניק אותם לצמרת ויניב רווחים שמנים. הפוסט הבא מבוסס על הספר "לתפוס את הפיל" אותו כתב סטיב קפלן ועל ניסיוני ארוך השנים בעבודה עם פילים. ונתחיל בהצגת היתרונות והחסרונות של עבודה עם פילים, כלומר עם חברות גדולות: פילים הם לרוב גדולים, […]

קרא עוד»

האם פרסום רגשי הוא פרסום אפקטיבי?

אני אדם רגיש. תמיד הייתי כזו. כנראה אי אפשר באמת לעסוק בפרסום וביצירה בלי סוג מסוים של רגישות. ולעיתים קרובות עולה בי השאלה האם הרגישות תורמת להצלחה העסקית שלי או שלו הייתי אדם פחות רגשי הייתי מצליחה יותר. בכל אופן החלטתי לסקור ולבחון הפעם את המקומות בהם הרגש הנו גורם משמעותי להצלחה בעסקים, וללא ספק […]

קרא עוד»

האם כל פרסום הוא פרסום טוב? בעקבות סערת הפרסום של רשת אגאדיר

בשבוע האחרון הרשת רועשת וגועשת סביב הקמפיין השנוי במחלוקת של רשת ההמבורגרים אגאדיר. רשת ההמבורגרים העלתה כהרגלה קמפיין פרובוקטיבי לרשת, שזכה לצפיות חסרות תקדים ולתגובות רבות בפורומים ובמדיות חברתיות רבות, אך עיקרן של התגובות שליליות. ונשאלת השאלה –  האם כל פרסום הוא פרסום טוב? השבוע העלתה רשת ההמבורגרים אגאדיר לרשת קמפיין סקסיסטי וחריג, המציג אישה צעירה, נאה […]

קרא עוד»

חנות וירטואלית ומכירה באינטרנט כמנוע לצמיחה עסקית

אחד התחומים המתפתחים ביותר בשנים האחרונות הוא המסחר באינטרנט. אין בכלל ספק שכל מי שעוסק במכירות של מוצרי צריכה, בעיקר בתחומים כגון אופנה ולייף סטייל, מזון, אלקטרוניקה וחשמל, טיפוח אישי, ספרים ומוסיקה, חייב לעקוב ולהבין את המגמה המתפתחת בשנים האחרונות – הלקוחות מעדיפים לבצע רכישות ברשת ומגמה זו הולכת וגוברת בכל העולם. בשנת 2012 הרכישות בחנויות באינטרנט עברו […]

קרא עוד»

פרסום בוואטסאפ – על הטוב הרע והלא נורא של מדיה חדשה זו

לפני כשנה פרסמתי כאן פוסט העוסק בנושא פרסום בוואטסאפ, בו תיארתי את עקרונות היסוד שעומדים מאחורי ביצוע קמפיין פרסומי במדיה החדשה והמעניינת הזו. הפעם אני רוצה להתמקד ביתרונות, בחסרונות ובעוד כמה דברים שחשוב שתדעו על פרסום בוואטסאפ, רגע לפני שאתם בוחרים במדיה זו ככלי פרסומי. ראשית כמה מילות הקדמה: פרסום בוואסטאפ הוא תחום חדש יחסית, ולכן מעט […]

קרא עוד»

כלכלה שיתופית ושיווק חברתי – שיווק מוצרים בעידן החדש

הפוסט הזה עוסק באחת המגמות המעניינות ויוצאות הדופן שמאפיינות את העידן החדש. כלכלה שיתופית היא למעשה שימוש בטכנולוגיית המידע (בעיקר האינטרנט) לצורך שימוש קיים במשאבים ושירותים, תוך העצמה של אנשים וארגונים. להגדרה המפוצצת הזו יש מטרה מאוד ברורה וממוקדת: לאפשר לאנשים ועסקים לשתף בנכסים קיימים, תוך הוזלת עלויות ללקוחות והגדלת ההכנסות לבעל הנכס / המשאב. […]

קרא עוד»

מחאת העצמאים – למה העצמאות של כולנו היא אינטרס לאומי?

לפני כחודשיים הקמתי ביחד עם קבוצה של שישה עצמאים נוספים* ארגון חברתי בשם עצמאים עושים שינוי, ששם לו למטרה להביא את קולם של בעלי העסקים הקטנים, הזעירים והבינוניים אל שולחן מקבלי ההחלטות, במטרה לייצר שינוי מדיניות כלפי המגזר העצמאי בישראל, ולהשוות את זכויותיו לשכירים וחברות. בפוסט זה, המיוחד ליום העצמאות ה – 67 למדינת ישראל, אני […]

קרא עוד»

שיווק יצירתי – סיכום כנס שעסק ביצירתיות בניהול עסק

השבוע השתתפתי בכנס בנושא "יצירתיות בניהול עסק" בהפקת קרן שמש ליזמים צעירים. הכנס עסק במגוון דרכים של שיווק יצירתי ושל יצירתיות בניהול עסק. בחרתי לסכם את הכנס עבורך, שכן אני מוצאת שיצירתיות היא אחד המפתחות להצלחה בניהול עסקים. היות והשוק מוצף באלטרנטיבות, וקשה מאוד לבלוט בתוך ים המסרים המציף אותנו, הדרך העיקרית שתאפשר לעסק לבלוט […]

קרא עוד»

שיווק באינטרנט – על גנבי ההצלחות וגנבי הלייקים

לפני שבוע כתבתי פה על מהלך של שיווק חברתי, שהובלתי ביחד עם קבוצה של אנשים, שהביא לכך שתוך 7 ימים הצטרפו כמעט 30,000 אנשים לקבוצה פייסבוק שפתחנו. בתגובה לפוסט זה פנתה אלי מיתר, אחת הסטודנטיות שלי, וביקשה שאכתוב גם על התופעות המכוערות ברשת, על גנבי ההצלחות והלייקים, על המתחזים, על התופעה של "טרולים" ברשת וכד'… […]

קרא עוד»

מחאה חברתית – על המאבק למען זכויות לעצמאים ואני

בשבוע החולף קרה דבר מופלא. התעורר גל של מחאה חברתית אמיתית ואותנטית מהשטח, למען זכויות העצמאים בישראל. כאחת מיוזמות המהלך הופתעתי לראות את עצמתה של המדיה החברתית והאופן בו ניתן לחולל שינוי ולעורר מחאה חברתית באמצעותה. הכל התחיל בכתבתה של גל גבאי בתוכנית "המהדורה עם מיקי חימוביץ'" על מצבם העגום של עסקים עצמאיים בישראל, החסרים מעטפת סוציאלית […]

קרא עוד»

אסטרטגיה עסקית – איך להפוך את העסק שלך להיות מספר 1 בתחומו?

בשבוע שעבר חזרתי מחופשת סקי בצרפת. במהלך החופשה, שבוצעה באמצעות חברת סקי דיל,  לא יכולתי שלא להתפעל מכמה מהלכים שיווקיים מבריקים של החברה שהפכה תוך שנים בודדות להיות המובילה בתחומה. לכן פוסט זה הינו case study שבו אני מנתחת את פעולות חברת סקי דיל וכיצד ניתן ללמוד מהם איך לבנות אסטרטגיה שתהפוך כל עסק למוביל […]

קרא עוד»

פרסום ביוטיוב – קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו

יוטיוב הוא אתר לשיתוף קבצים וגם רשת חברתית. יוטיוב יכול לשמש ככלי שיווקי נפלא לעסקים עם עושים בו את השימוש הנכון. הפוסט הזה מתאר כמה עקרונות מרכזיים של פרסום ביוטיוב ומתאר כיצד תוכלו לקדם את העסק שלכם באמצעות סרטוני וידאו שיווקיים. נתחיל ברקע קצר על יוטיוב: יוטיוב הוקם בשנת 2005 על ידי סטיב צ'אן, ג'וד קארים וצ'אד […]

קרא עוד»

פרסום באינטרנט – השפעת רשתות חברתיות על החלטות צרכניות

באיזו מידה פרסום באינטרנט וברשתות חברתיות משפיע על החלטות הקניה של הלקוחות שלכם? רגע לפני שאתם משקיעים זמן וכסף בפרסום באינטרנט בכלל ובמדיות חברתיות בפרט, עצרו רגע ושאלו את עצמכם האם כדאי בכלל להשקיע בזה? האם באמת פרסום באינטרנט וברשתות חברתיות משפיע על החלטות הקניה ויביא לכם לקוחות חדשים וותיקים? זהו תקציר  המסכם מחקר אקדמי […]

קרא עוד»

פרסום באינטרנט – רשתות חברתיות והצרכן הישראלי החדש

פוסט זה מציג את חדירתן של רשתות חברתיות לישראל והשפעתן על דפוסי התקשורת ודפוסי הצריכה. זהו חלק שני בסדרה של שלושה חלקים המסכמת את עיקרי הממצאים של מחקר מקיף שנערך בישראל ועוסק באופן בו רשתות חברתיות משפיעות על החלטות רכישה של לקוחות בעידן הדיגיטלי. לחלקו הראשון של המאמר. כתוצאה מחדירת האינטרנט בכלל בכל בית בישראל ובפרט חדירתן של רשתות חברתיות […]

קרא עוד»

פרסום באינטרנט – תפקידן של רשתות חברתיות בתהליכי קבלת החלטות רכישה

פוסט זה הוא השלישי בסדרה המסכמת את עיקרי הממצאים של מחקר מקיף שנערך בישראל ועוסק באופן בו רשתות חברתיות משפיעות על החלטות הרכישה. בחלק הקודם עסקנו בחדירת רשתות חברתיות לחיינו ובעיקר האופן בו הן משפיעות על הצרכן הישראלי, ובחלק זה נעסוק באופן בו רשתות החברתיות משפיעות על תהליכי קבלת החלטות צרכניות. כיצד משפיעות רשתות החברתיות על כוונות קניה: […]

קרא עוד»

מגמות שיווקיות בולטות לשנת 2015

שנת 2014 הייתה שנה של התפתחות טכנולוגית שהביאה איתה צמיחה של פלטפורמות חברתיות. פוסט זה בוחן אילו מגמות שיווקיות ישפיעו על עסקים בשנת 2015 ומה הן אותן מגמות שיווקיות מרכזיות אותן כל עסק צריך להכיר על מנת לצמוח גם בשנים הקרובות. מניהול עמוד פייסבוק לניהול הזהות הדיגיטלית  פייסבוק נשאר כלי שיווקי חשוב לעסקים וימשיך כך גם […]

קרא עוד»

קמפיין בפייסבוק – איך למכור בצורה ממוקדת וחכמה

חברים, הפעם אני רוצה להוריד בפני פייסבוק את הכובע שהפתיעו אותי והצליחו להפוך את פייסבוק לפלטפורמת מכירות ממוקדת ואפקטיבית במיוחד. עד לא מזמן טענתי בצורה נחרצת שפייסבוק הוא לא ערוץ מכירתי אלא ערוץ תדמיתי, וברוב הפוסטים הקודמים שלי התמקדתי באופן בו יש להשתמש נכון בפייסבוק כערוץ לבניית תדמית והגדלת מודעות למותג. אז מה השתנה? פייסבוק פיתחו […]

קרא עוד»

איך הופכים צורך בחסכון להזדמנות שיווקית?

עסקים רבים נתקלים במהלך השנים באתגר הבא: הצורך לחסכון בעלויות שוטפות ובו זמנית להמשיך בשיווק אינטנסיבי. איך משלבים בין השניים? אספתי עבורכם כמה פתרונות יצירתיים במיוחד מהניסיון שלי כיצד להפוך מהלכי חסכון להזדמנות שיווקית, ומעבר לכך – למנף אותם לחיזוק המותג ושיפור תדמיתו. האתגר: חסכון בעלויות נסיעה לפני כשנתיים גזר עלי בית המשפט שלילת רישיון […]

קרא עוד»

שיווק ברשתות חברתיות למטרות חברתיות

לאחרונה אני שומעת סביבי תלונות רבות על הרשתות החברתיות ועל האופן בו הן מוציאות את הרוע מאנשים.    התלונות הללו קשורות בעיקר למגוון דיונים ברשת במהלך מבצע "עמוד ענן" , שכללו התבטאויות גזעניות ובעלות אופי אלים באופן קיצוני. לכל אותם אנשים אני אומרת שלרשתות החברתית יש גם צד נפלא וחיובי, ויש להן תרומה אדירה להעלאת […]

קרא עוד»

שיווק בתקופה שבה אין לאף אחד חשק לקנות

בשבועות האחרונים מאז החל מבצע צוק איתן שואלים אותי בעלי עסקים רבים מה נכון לעשות בתקופה כזו. מצב הרוח בשפל, אנשים לא יוצאים מהבתים, והאם נכון בכלל לעסקים להשקיע מאמצי שיווק בתקופה כזו או להוריד פרופיל?   בפוסט זה אציג הסיכונים וההזדמנויות של שיווק ופרסום  בתקופה של מתיחות ביטחונית. הלך הרוח הצרכני כשלאנשים אין מצב רוח […]

קרא עוד»

האם מתנות ומוצרים בחינם מחזקים מיתוג או פוגעים בתדמית?

הפוסט הזה עוסק בסוגיה שנמצאת במחלוקת תמידית בקרב אנשי שיווק ומנהלי עסקים – האם מתנות ומוצרים בחינם יחזקו מיתוג של עסק או יפגעו בו? האם הנחות והטבות תורמות להגדלת המכירות או פוגעות בתדמית המותג וברווחיות?  אני מאוד מקווה שאוכל לענות על כמה מהשאלות האלו בשורות הקרובות. את הסמינריון שלי בתואר הראשון בתקשורת עשיתי בנושא מתנות בשיווק. […]

קרא עוד»

גישות מיתוג שונות – מה מתאים לעסק שלך?

בפוסט זה אסקור מספר גישות שיווקיות שונות , שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. כל בעל עסק בבואו לבנות את האסטרטגיה העסקית והשיווקית של העסק שלו ולבנות את המיתוג העסקי שלו, צריך לבחון באילו מהמודלים הללו הכי נכון לו למצב את העסק. מיתוג על פי גישת הייצור  מיתוג על פי גישת הייצור גורסת שהצרכנים יעדיפו […]

קרא עוד»

פרסום בוואטסאפ – איך להפוך את המפרסם להיות אחד מהחבר'ה?

אפליקצית הוואטסאפ צוברת פופולריות גדלה והולכת, כאשר רבים מוצאים אותה עדיפה על פני רשתות חברתיות כמו פייסבוק הודות לפרטיות שהיא מספקת והעדר פרסומות. אז איך בכל זאת ניתן לייצר פרסום בוואטסאפ ? השיטה היא לייצר קמפיין בעל ערך מוסף שיגרום ללקוחות להזמין את המפרסם ולהפוך אותו ל"אחד מהחבר'ה" . פוסט זה מתאר כיצד יוצרים פרסום בוואטסאפ […]

קרא עוד»

על מחויבות אמונה ותשוקה

הפעם הפוסט הזה אינו פוסט רגיל. הוא לא  מספק טיפים לשיווק או לפיתוח עסקי. הוא אינו עוסק בתחום של מיתוג עסקי או שיווק באינטרנט כמו רוב הפוסטים שאני כותבת. הפוסט הזה עוסק בשלושת הרכיבים שלדעתי הכרחיים לכל מי שרוצה להצליח בתחום העסקי, בין אם כעצמאי ובין אם כשכיר. והרכיבים האלו הנם מחויבות אמונה ותשוקה. הפוסט […]

קרא עוד»

מיתוג עסקים ושיווק ויראלי – איך לגרום לכווווולם לדבר על העסק שלך?

בעידן בו אנו מופגזים בפרסומות ובמסרים שיווקיים מילת המפתח לשיווק אפקטיבי היא ויראליות, כלומר יצירת תוכן שיווקי שיגרום לאנשים לדבר עליו וגם להעביר אותו הלאה, המפתח להצלחה של מיתוג עסקים הנו שיווק ויראלי מכיוון ש: 20%-50% מהחלטות הקניה מתבססות על העברת מידע מפה לאוזן ומשיווק מפה לאוזן.  פוסט זה מתאר כיצד  לייצר פעילויות שיווקיות אפקטיביות […]

קרא עוד»

מיתוג או מכירות זו השאלה

למה בכלל קיימת השאלה מיתוג או מכירות? כי במקרים רבים פעילויות שתומכות בתדמית המותג ובונות אותו אינן תורמות מיידית למכירות. במהלך השנים נתקלתי במנהלים רבים שמתקשים להבין למה להם להשקיע בפעילויות מיתוג אם אין להן השפעה מיידית על המכירות. ברצוני להסביר את חשיבות פעילויות מיתוג למכירות לטווח הארוך בשונה מפעילויות קידום מכירות שמייצרות הכנסות בטווח […]

קרא עוד»

איך תמכרו יותר הודות לשימוש בגישת האושר?

הפעם אני רוצה להביא לכם פוסט בלי הרבה מלל אבל עם הרבה סרטונים שיעלו חיוך על פניכם. הפוסט עוסק בגישת האושר, קונספט מרתק המבוסס על מחקרים פסיכולוגיים התנהגותיים,  שחברות בינלאומיות החלו להשתמש בו ככלי להגדיל מכירות ולמיתוג עסקים.  הגישה מצטרפת לתאורית הכיף, אותה חשפה לעולם חברת פולקסווגן,  שתיהן גישות שיווקיות מודרניות שמבוססות על מחקרים בתחום […]

קרא עוד»

חמשת הטרנדים השיווקיים המובילים – שמציבים עסקים בחוד החנית

פוסט זה מתאר את הטרנדים החמים ביותר בתחום השיווק ובתחום של מיתוג עסקים, טרנדים אותם מזהים מומחי שיווק בארץ ובעולם כתחומים המתפתחים ביותר בשנים הקרובות. אם אתם בעלי עסקים שרוצים לשמור על  מובילות שיווקית, חשוב שתכירו כלים אלו ותמצאו דרך להשתמש בהם לצורך קידום ומיתוג העסק שלכם. הקדמה קצרה: בשני העשורים האחרונים העולם עבר סדרה […]

קרא עוד»

שיווק בשבעה שלבים – העקרונות השיווקיים לעסקים קטנים וגדולים

מודל שבעת השלבים מציג את התחומים בהם כל עסק צריך לשפר וליעל בעסק שלו, על פי מודל זה ניתן להשיג שיפור משמעותי בעסק תוך כרבעון. פוסט זה מציג בתמציתיות מה הוא מודל 7 השלבים : בידול, מיתוג, תהליך המכירה, גיוס לקוחות, מוצרים ושירותים, תקשורת שיווקית ותוכנית שיווקית. שלב ראשון: בידול תכונה מבדלת היא התכונה שהופכת […]

קרא עוד»

סוגי לקוחות וכיצד להתאים את המסר השיווקי לסוג הלקוח

בהמשך לשני הפוסטים הקודמים שעוסקים בניהול שיחת מכירה אפקטיבית ובטכניקות שכנוע וטיפול בהתנגדויות פוסט זה מתאר ארבעה סוגים מרכזיים של לקוחות ומסביר כיצד יש להתאים את המסר השיווקי בשיחת המכירה לכל אחד מהם.  בצורה מסורתית אנו מחלקים את הלקוחות  לארבעה סוגים מרכזיים, שנבדלים ביניהם על מספר פרמטרים מרכזיים: על הציר בין ישיר  לעקיף ועל הציר בין פתוח לסגור:  […]

קרא עוד»

טכניקות שכנוע וטיפול בהתנגדויות – המשך לפוסט בנושא ניהול שיחת מכירה אפקטיבית

בהמשך לפוסט הקודם העוסק בכלים לביצוע שיחת מכירה אפקטיבית,  בו טענתי שמי שעומד מולכם רוצה לקנות,  כאשר תפקידכם המרכזי בשיחת המכירה הוא לעזור לו להתגבר על התנגדויות טבעיות שצצות אצלו, יעסוק פוסט זה בזיהוי ההתנגדויות ובפיצוחן.  יש להבין שהתנגדויות הן חלק מתהליך המכירה ואל לכם להיבהל מהן. כשהלקוח מעלה התנגדות  המשמעות עבורכם היא שהתקדמתם שלב בתהליך […]

קרא עוד»

משיווק למכירות – כלים לביצוע שיחת מכירה אפקטיבית

אמנם הבלוג הזה עוסק בעיקרו במיתוג, שיווק ושיווק באינטרנט, אבל ללא ספק אף פעולה שיווקית לא תהיה שלמה אם בסופה לא תתבצע פעולת מכירה אפקטיבית. מטרת השיווק הינה להביא את הלקוח לבית העסק (הוירטואלי או הפיזי) ומטרת המכירות לגרום ללקוח לרכוש את המוצר / שירות אותו העסק מציע. אבל רגע לפני שיחת המכירה: תכניסו לכם […]

קרא עוד»

תרומת הרשתות החברתיות לפרסום ולתחום שיווק באינטרנט

פוסט זה עוסק בשמונה הרשתות החברתיות המרכזיות, בהן נעשה שימוש לצורך מיתוג עסקים ולתחום שיווק באינטרנט לצורך גיוס לקוחות חדשים. אחת הדרכים היותר איכותיות ליצר תנועה לאתרים עסקיים, היא באמצעות יצירת כניסות לאתרים מהרשתות החברתיות. הסיבה נעוצה בכך שלינקים מרשתות חברתיות לאתר הבית שלך נחשבת בעיני מנוע החיפוש של Google כאנשים אמיתיים ולא כלינקים מזויפים, […]

קרא עוד»

למה משרד מיתוג עושה לעצמו מיתוג מחדש?

לאחר כשנה של תהליך של הגדרה מחדש וחידוד המסרים, אנחנו גאות לספר על השלמת תהליך של מיתוג מחדש של דה מרקט – משרד לפיתוח שיווקי ולבניית מותגים. התהליך שעברנו הוא תהליך אותו אנו מעבירות רבים מלקוחותינו ולכן ראינו לנכון לשתף אתכם בסיבות שהובילו אותנו למיתוג מחדש ובצעדים בהם נקטנו. למה להתחיל בתהליך מיתוג מחדש? אחרי […]

קרא עוד»

בניה עצמית של אתר אינטרנט – איך לאפיין אתר חדש?

בפוסט זה אנסה להסביר את התליך של בניה עצמית של אתר אינטרנט ואסביר איך תוכלו לבנות אתר בעצמכם. ישנם כלים רבים היום לבניית אתר באופן עצמי, הבולטים שבהם הם Wix ו – WordPress בהם כל אחד גם אם אין לו ניסיון בעיצוב או בתכנות יכול להקים בעצמו אתר אינטרנט. ישנם מספר סוגים מרכזיים של אתרים: אתרים […]

קרא עוד»

שיווק באינטרנט – איך עושים אופטימיזציה של קהל המטרה

בימים אלו ניטש ויכוח בין מומחים לשיווק דיגיטאלי. יש החוזים שתוך שנתיים מקצוע ה SEO – Search Engine Optimization יעלם מן העולם ויחליף אותו תחום חדש שנקרא OAO Online Audience Optimization משמעותו, כיצד מייצרים אופטימיזציה של קהל המטרה ברשת. הסערה הזו מאוד משמעותית, שכן חברות משקיעות בשנים האחרונות מאות אלפי שקלים בקידום האתרים שלהם במנועי חיפוש, ולפי […]

קרא עוד»

הנחיות לבניית אתר עסקי – צעד אחר צעד

אין היום עסק ללא אתר אינטרנט. הנוכחות האינטרנטית היא אחד הדברים המרכזיים בתוכנית השיווקית של כל עסק, מקומי או גלובאלי. במידה ועדיין אין לכם אתר עסקי, מאמר זה יוביל אתכם צעד אחר צעד בשלבים הנדרשים לתכנון ולהקמת אתר אינטרנט משלכם. דמיינו את האתר עסקי כסניף ממשי של העסק שלכם. ככזה, תרצו להעניק בו את חוויית […]

קרא עוד»

עוד הנחיות לבניית אתר עסקי – צעד אחר צעד

בחלק הקודם הסברתי את חשיבותו של אתר עסקי לכל מי שרוצה להצליח בתחום שיווק באינטרנט, ואת התהליך של אפיון האתר וחקר מילות המפתח. חלקו השני של המאמר יציג את מבנה האתר האפקטיבי ומספר מושגים רווחים בתחום אתרי האינטרנט. הערה מקדימה: פעמים רבות בתהליך עיצוב אתר אינטרנט לקוחות שואלים אותי האם לא עדיף לעצב אתר מיוחד […]

קרא עוד»

שיווק נכון ברשתות החברתיות

גם בשיווק ברשתות החברתיות יש חוקי התנהגות. מהו גבול הטעם הטוב לשיווק שיביא תוצאות ולא ירגיז את הלקוחות? מה מבדיל בין אמירה מפולפלת לאמירה פוגענית? מתי אני מפרסם מוצלח ומתי אני סתם נודניק? במאמר זה אנסה לענות על כל השאלות הללו מניסיוני האישי, וחכמה שלאחר מעשה. חשוב ראשית להבין שאין שום תוכנית שיווק באינטרנט כיום […]

קרא עוד»

המרשם שלי להצלחה עסקית

ראשית הבהרה – הכותרת אינה המרשם להצלחה עסקית אלא המרשם שלי להצלחה עסקית. אני לא מאמינה שיש מרשם אחד להצלחה או סודות להצלחה מובטחת, אני רק משתפת בפוסט הזה מהם הכלים והדברים שעוזרים לי (ענבר בזק) להצליח בעסק ולהתפתח. מקווה שהתובנות האישיות שלי יעזרו גם לכם בהתפתחות העסקית שלכם. 1. להגדיר מה היא הצלחה עבורי. […]

קרא עוד»

טיפ שיווק באינטרנט קטן שיעשה לכם הבדל גדול

הכירו את ההאשטג, סימן קטן שעושה הבדל גדול. ההאשטג הוא תיוג של מילה או ביטוי על ידי הוספת סולמית #, באופן שמקדם את תוצאות החיפוש של הדף האישי או העסקי ברשתות חברתיות. להאשטג פוטנציאל גדול להרחבת התפוצה של עסקים בכמה רשתות חברתיות ולכן מומלץ מאוד להכיר אותו ולהשתמש בו לכל מי שרוצה להצליח בתחום שיווק באינטרנט […]

קרא עוד»

מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים

מיתוג אישי הנו תהליך בו אדם יוצר לעצמו זהות מותגית והופך עצמו למוכר בתחומו באופן שיקדם אותו בחייו המקצועיים, העסקיים או האישיים. מטרת המיתוג העצמי הנה "לארוז" מחדש את עצמכם באופן שישנה את האופן בו אחרים רואים אתכם. בעידן האינטרנט המיתוג העצמי הפך למשימה קלה ופשוטה מתמיד, ומאמר זה בא לתאר צעד אחר צעד כיצד […]

קרא עוד»

מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים חלק ב'

מאמר זה הנו המשך למאמר שכותרתו "מיתוג אישי באינטרנט באמצעות בלוגים" , שעסק בסיבות לכך שהבלוגים הנם כלי מצוין למיתוג אישי. בחלק זה של המאמר נסביר צעד אחר צעד כיצד לבנות לעצמכם בלוג אישי באינטרנט שיסייע לכם בבניית המיתוג האישי או המיתוג העסקי בו אתם חושקים. 1. הגדירו לעצמכם את מטרות המיתוג האישי האם אתם […]

קרא עוד»

מה הם גורמי המפתח של שיווק באינטרנט?

מאמר זה סוקר את ארבעת גורמי המפתח של שיווק באינטרנט, אלו אשר הופכים את הפרסום במדיה הדיגיטאלית ליעיל במיוחד, אך בעת ובעונה אחת יכולים גם מקור לפגיעה בעסק ובמותג. הבנת גורמי מפתח אלו תאפשר למפרסם למקסם את יעילותו של כל קמפיין שיווק באינטרנט ולמנף את הפוטנציאל העיקרי הגלום ברשת לטובת מיתוג עסקים ומיתוג אישי. ארבעת […]

קרא עוד»

שיווק באינטרנט לעסקים B2B באמצעות לינקדאין

מאמר זה סוקר את האפשרויות המדהימות שמעמידה בפניכם רשת הלינקדאין ככלי לפיתוח עסקי, שיווק באינטרנט ומינוף העסק והמכירות. הרשת החברתית עסקית לינקדאין מהווה הזדמנות שיווקת עבור כל עסק אבל במיוחד עבור ארגונים וחברות B2B – הפועלים מסחרית מול עסקים וחברות אחרים. מנהלי שיווק ומנכ"לים של חברות B2B אינם מודעים לכוחה השיווקי העצום של הרשת החברתית […]

קרא עוד»

מהפכת השיווק באינטרנט

התחום של שיווק באינטרנט הנו תחום חדש יחסית בן כ 20 שנה. מהפכת ה 2 WEB שחלה בראשית שנות האלפיים הולידה מודל חדש של תקשורת מול הצרכנים – תקשורת אינטראקטיבית. מאמר זה סוקר את מהפכת השיווק באינטרנט והשפעותיה על הדרכים החדשות בהם מתבצע כיום מיתוג עסקים ברשת. מומחי השיווק באינטרנט מבחינים בין שתי תקופות מרכזיות: […]

קרא עוד»

מיתוג ערכי

"מיתוג ערכי" הוא האופן בו אנו מחברים מותגים לערכים בעלי משמעות בקרב קהל היעד ובכך גורמים לעליית ערכו של המותג – הצרכנים מוכנים לשלם עבורו יותר. הגישה של מיתוג ערכי הופכת לפופולארית יותר ויותר בקרב חברות גדולות ומותגי על, ואנו נסביר במאמר זה כיצד ניתן להשליך את הגישה גם על המותג שלכם. למה כדאי להשקיע […]

קרא עוד»

חיזוק המותג באמצעות זיהוי ערכי הליבה שלו – דעו מי אתם ומה אתם

למותגים כמו לבני אדם יש אופי ייחודי המאפיין רק אותם. אין שני מותגים זהים בכל העולם. בעולם השיווק והמיתוג קוראים לזה "ערכי ליבה", כאשר למעשה מדובר בתמצות כל עולם התוכן של המותג לכדי משפט, ביטוי קצר או רעיון אחד המייחד אותו אותו ולמעשה מבדל אותו משאר המותגים בעולם. מה הקשר בין חיזוק המותג אם כך […]

קרא עוד»

10 טכניקות השיווק שמרגיזות אותי

גילוי נאות: במאמר זה אני עומדת לצאת נגד רבות משיטות השיווק שהקולגות שלי – יועצים שיווקיים מדופלמים – ממליצים עליהן ואף עושים בהן שימוש בעצמם. אני לא הולכת לדון כאן האם שיטות אלו אפקטיביות או לא, אלא הולכת לסקור אותן מהצד של הלקוח ולספר לכם למה השיטות האלו ממש, אבל ממש מעצבנות אותי. בשנים האחרונות […]

קרא עוד»

טכניקות שיווקיות שמכבדות את הלקוחות ותורמות למיתוג העסקי

בהמשך למאמר שכתבתי על 10 הטכניקות השיווקיות שמרגיזות אותי, מאמר זה עוסק בטכניקות שיווקיות שאני מאמינה שמכבדות את הלקוחות ובכך תורמות למיתוג העסקי ולמיתוג האישי שלכם. חשוב לי להסביר שלא מסתתרים במאמר "סודות בטוחים להצלחה". שיווק הוא תהליך מתמשך של ניסוי ותהיה ולכל עסק יתאימו טכניקות אחרות. אני משתפת איתכם אני מה שעובד עבורי ומה […]

קרא עוד»

על שיווק ממוקד ופגיעה בפרטיות

השבוע שמעתי סיפור על אב שגילה שביתו בת ה 16 נכנסה להריון לאחר שנשלחה אליה חוברת מחברת האשראי ושהכילה הטבות למוצרים המיועדים לנשים בהריון. כיצד יתכן שחברת האשראי ידעה על הריונה של הנערה לפני הוריה? קוראים לזה שיווק ממוקד מידע או שיווק ממוקד לקוח, וזהו תחום שמעסיק רבות את מפתחי המערכות, האפליקציות ותוכנות השיווק כבר […]

קרא עוד»

האח הגדול כבר כאן – שיווק ממוקד מיקום והעדפות

אחת המשימות המרכזיות של מנהלי מותגים ומנהלי שיווק ברחבי העולם הנה איתור וזיהוי הלקוח האופטימאלי ופניה אליו עם הצעה רלוונטית. כיום עם מערכות מדידה דיגיטאליות מתוחכמות קל הרבה יותר לאתר את הלקוח האידיאלי שלך ולפנות אליו עם הצעה שיווקית שקשה לסרב לה. עולם השיווק כולו תמים דעים בנושא שהעתיד בפרסום הנו שיווק ממוקד data , […]

קרא עוד»

פייסבוק שמייסבוק חלק ב'

רוב העסקים רוצים לשווק במדיה החברתית כי מבינים שהשיווק החברתי הוא כלי רב עצמה, אך לא כולם מבינים איך להשתמש בו נכון. בהמשך לטענה שהעליתי בפוסט הקודם ששיווק ברשתות חברתיות ובראשן פייסבוק אינו מקדם מכירות, במאמר זה אסקור איך כן נכון וכדאי להשתמש בכלי שיווקי רב עצמה זה. חוקי עשה ואל תעשה בשיווק חברתי: הימנעו […]

קרא עוד»

פייסבוק שמייסבוק – מי צריך את זה בכלל?

בזמן האחרון כולם במדיה החברתית. כל חברות הפרסום וחברות יחסי הציבור הקימו מחלקות לשיווק במדיה חברתית. הסיבה היא שהלקוחות לוחצים אז משרדי הפרסום מספקים את הסחורה. אבל עצרתם לרגע לחשוב האם שיווק במדיה חברתית יביא לכם תועלת אמיתית? מעולם לא האמנתי בעקרון העדר ואני מציעה שכל אחד יבדוק היטב עם עצמו האם שיווק חברתי באמת […]

קרא עוד»

צמצום מותגים או התרחבות – זו השאלה

עסקים רבים מתחבטים בשאלה מה נכון יותר מבחינה עסקית צמצום או התרחבות. מנהלי שיווק רבים יודעים שהמפתח להצלחה של תהליכי מיתוג הוא מיקוד, כלומר – צמצום. מצד שני כל מי שעוסק בפיתוח עסקי יודע שהמפתח להצלחה הוא פתיחת שווקים חדשים והתרחבות. אז איך משלבים צמצום עם התרחבות? אחד מחוקי השיווק המוכרים ביותר בקרב בוני מותגים […]

קרא עוד»

מיתוג עסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק או לינקדאין זו השאלה

נתחיל בשאלה למה בכלל להשקיע במיתוג עסקי או במיתוג אישי ברשתות חברתיות. והתשובה לכך פשוטה – כולם נמצאים היום ברשתות חברתיות וסביר להניח שהלקוח הבא שלך נמצא שם, ולכן אף עסק, קטן כגדול לא יכול להרשות לעצמו לא להפגין נוכחות ברשת חברתית אחת לפחות. השאלה היא איפה נכון להשקיע את משאבי הזמן והכסף ואיזו רשת […]

קרא עוד»

מיתוג עסקים ברשתות חברתיות – פייסבוק על קצה המזלג

פייסבוק הינה הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם. אי אפשר לדבר על שיווק באינטרנט ושיווק באמצעות רשתות חברתיות בלי לדבר על פייסבוק. פייסבוק הוא האתר השני הנצפה ביותר באינטרנט, עם מעל מיליארד משתמשים בעולם ו – 4 מיליון משתמשים רשומים בישראל, ולכן קרוב לוודאי שהלקוח הבא שלכם נמצא שם. זו הסיבה שכל עסק צריך להכיר את […]

קרא עוד»

מיתוג באמצעות רשתות חברתיות – כל אחד יכול!

כולם מסביב מספרים על נפלאות הרשתות החברתיות ככלי לשיווק ולמיתוג עסקים, אבל אין לך מושג מאיפה להתחיל? במאמר זה ננסה לעמוד העקרונות המרכזיים מיתוג באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות. עקרונות אלו מתאימים לעסקים בינוניים וגדולים וגם לעסקים של אדם אחד שרוצה למתג עצמו כמומחה בתחומו. למה בכלל להשתמש ברשתות חברתיות ככלי למיתוג העסק עסקים רבים נרתעים […]

קרא עוד»

שיווק באינטרנט – העתיד הכלכלי טמון בסחר אלקטרוני חברתי

ללא ספק העתיד הכלכלי של תחום ה שיווק באינטרנט נמצא במדיה האינטרנטית ובסחר האלקטרוני. יותר ויותר קניות מתבצעות כיום באמצעות המדיה הדיגיטאלית (האינטרנט) מגמה שהולכת וגדלה בצעדי ענק. והמגמה החשובה ביותר בתחום זה נקראת "סחר אלקטרוני חברתי" social e commerce . מאמר זה סוקר מגמה זו. מסקר של חברת ויזה עולה כי הישראלים אוהבים לבצע […]

קרא עוד»

שיווק באינטרנט – כיצד ליצור נוכחות יצירתית ובולטת ברשת?

למה בכלל חשוב לייצר נוכחות אינטרנטית ולבצע שיווק באינטרנט? בגלל שהקהל שלכם נמצא באינטרנט ומחפש את המוצר והשירות שאתם מציעים. המשימה השיווקית באינטרנט היא להביא את הגולשים אל חלון הראווה הוירטואלי של העסק ולהשאיר אותם כמה שיותר זמן. לכן חשוב שנהיה יצירתיים ונדע לעניין את הלקוחות ולגרום להם לרצות להישאר ולהתעניין במה שיש לנו להציע […]

קרא עוד»

רשתות חברתיות כמנוע להצלחה עסקית ולמיתוג עסקי

היום בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות חשוב במיוחד שתהיה זהות בין החברה לבין המותג שפוגש הלקוח ברשת, ולא משנה אם אתה עסק קטן של אדם אחד או תאגיד בינלאומי המוכר בעשרות מיליונים בכל העולם. תופעת הרשתות החברתיות בעולמנו היא מהפיכה תקשורתית לכל דבר שהביאה מהפכה אמיתית לתחום של שיווק באינטרנט. כמעט כל אדם בעולם נכנס לפחות […]

קרא עוד»

שיווק בפייסבוק – כך תקדמו את העסק שלכם באמצעות פייסבוק

עסקים רבים פותחים דף עסקי בפייסבוק במטרה לקדם את העסק ולהניע את הגולשים לקניה או למודעות רבה יותר למותג. אולם חשוב לדעת שלא כל מה שאתם כותבים ומפרסמים מגיע לקיר של האוהדים שלכם. איך תוודאו שהמסרים שלכם מגיעים ליעדם? לפייסבוק, בדומה לגוגל, יש אלגוריתם שקובע אילו תכנים יקבלו יותר חשיפה, ואילו תכנים יידחקו לשוליים. האלגוריתם […]

קרא עוד»

מיתוג או ייצור זו השאלה

אחת הסוגיות המרכזיות בעולם העסקים היא מה יותר נכון – השקעה בתהליכי מיתוג או השקעה בייצור. החברות נחלקות לשני מחנות: כאלו שמאמינות שהצלחה עסקית נעוצה בפיתוח בלתי פוסק של מוצרים ושירותים טובים יותר (כלומר – השקעה בייצור) וכאלו שמאמינות בבניית מותגים. המוצר מול המותג. הקבוצה הדוגלת בהשקעה בפיתוח מוצרים טוענת כי מה שבאמת חשוב הוא […]

קרא עוד»

חשיבות יחסי הציבור בתהליך מיתוג עסקים

מה מקומם של יחסי הציבור בתהליכי מיתוג עסקי? לעיתים קרובות עסקים משאירים את יחסי הציבור כסעיף האחרון בתמהיל השיווק, ונוטים לוותר עליו בהעדר תקציב. תקציבי ענק יחסית מושקעים במיתוג ובפרסום ויחסי הציבור אינם מוערכים דיים. תפקיד יחסי הציבור בתוך תמהיל השיווק הינו לעקוב אחרי עמדות ציבוריות ולהפיץ מידע ותקשורת חיובית על הארגון ועל המותג, על […]

קרא עוד»

מיתוג עסקים – כיצד בונים מותג קמעונאי מצליח?

קמעונאות היא אחד התחומים המורכבים ביותר בתחום השיווק. לא די שאנו מתחרים על תשומת ליבו של הצרכן במדיה, עלינו גם לבלוט בנקודת המכירה כשסביבנו מבחר אפשרויות וחלונות ראווה מנצנצים. מה הדרך למשוך את הלקוחות לחנות שלנו ולגרום להם לחזור שוב ושוב? המשימה של מיתוג בעולם הקמעונאי ויצירת נאמנות לקוחות דורשת מספר עקרונות בסיסיים: לשמור על […]

קרא עוד»

עקרון העקביות כגורם מפתח של מיתוג עסקי

מותגים מצליחים אינם נבנים בין לילה. בניית מותג הנו תהליך שהצלחתו נמדדת לאורך שנים. אחד העקרונות למיתוג המופרים לעיתים קרובות הנו עקרון העקביות. עקביות במסרים, עקביות בהבטחת המותג ועקביות בערכי המותג. למה עסקים רבים בוחרים לבצע מיתוג עסקי מחדש כל שנתיים שלוש ואינם שומרים על עקביות? הסיבה לכך היא עגומה וצינית – זה נובע מהאינטרס […]

קרא עוד»

איך להצליח בתהליכי מיתוג ולבנות מותג בר קיימא שיצליח וישרוד לאורך שנים?

בעבר בניית מותגים התבצעה על ידי פניה להמונים באמצעות מסרים ברורים, חדים וחד משמעיים. כיום תהליכי מיתוג הינם קצרים יותר, מהירים יותר ומשפיעים יותר מבעבר, שכן המותגים אינם נבנים על ידי תאגידים אלא על ידי חכמת ההמונים. "טעם החיים" – של קוקה קולה", "connecting people" – של אורנג', "העם החליט – קפה עלית", כולם דוגמאות […]

קרא עוד»

מיתוג רב חושי ורב מימדי – כיצד נשתמש בחמשת החושים כדי ליצור מותג בר קיימא?

התחרות על תשומת ליבו של הצרכן הופכת לקשה ומאתגרת יותר עם ריבוי המותגים והמוצרים. רוב המותגים שמושקים כיום הנם ברי החלפה עם נאמנות צרכנים נמוכה. כיצד בכל זאת ניתן לבנות מותג עצמתי ובר קיימא? התשובה היא שילוב של כל חמשת החושים בתהליך השיווקי. התפיסה של מיתוג הרב מימדי גורסת כי ככל שנשלב יותר חושים בחשיפה […]

קרא עוד»

רעיונות מדליקים לשיווק דיגיטאלי – מיתוג עסקים קטנים בתקציב קטן

בעבר רק חברות גדולות יכלו להרשות לעצמם תהליכי מיתוג בגלל עלויות הפרסום הגבוהות. היום כל עסק יכול לבצע פעילויות מיתוג באמצעות שימוש במדיה הדיגיטאלית ובתקציבים בהחלט סבירים. .מאמר זה מציג כמה רעיונות פשוטים וחכמים לצורך מיתוג העסק שלכם באמצעות המדיה הדיגיטאלית. בניית מותג בר קיימא (כלומר מותג מוכר השורד לאורך זמן) דורשת השקעה. הלקוח צריך […]

קרא עוד»

מיתוג עסקים בנקודת המכירה

מאמר זה מציג כיצד המראה של העסק מבחוץ באמצעות חלון הראווה שלו משפיע על המכירות ומכאן על יכולתו של העסק לשגשג. מיתוג עסקים בנקודת המכירה רלוונטי במיוחד לעסקים קמעונאיים, אך גם חנויות וירטואליות שמוכרות רק בזירה האינטרנטית יכולים להפיק רבות מעקרונות אלו. רבים חושבים שהביטוי של מיתוג עסקים הינו רק בחומרי הפרסום והשיווק. לא כך […]

קרא עוד»

על שיווק ותאורית הכיף

תיאורית הכיף אומרת שאפשר להוסיף לכל פעולה שגרתית שלנו "מימד" נוסף שהינו מימד מבדר ומהנה. בעולם של שיווק ופרסום בו אנו נמצאים במלחמה מתמדת על תשומת ליבו של הלקוח, הרעיון מאחורי "תאוריית הכיף" הינו שבאמצעות פעילות מהנה ניתן לשנות התנהגות צרכנים לטובה. על פי תאורית הכיף, פעולות  שיווקיות חיוביות שיגרמו לאנשים הנאה, ייטיבו עם הסביבה […]

קרא עוד»

להיות או לא להיות מותג – בעולם תחרותי שורדים רק מותגים חזקים

בעולם שבו הצרכנים חשופים לאלפי מסרים פרסומיים ביום, והתרגלו לזפזפ במהירות ממסר פרסומי אחד למשנהו, מיתוג עסקים בצורה בולטת ואפקטיבית מצריך יצירתיות , זריזות ואת היכולת להעביר מסרים שלהם בצורה תמציתית וממוקדת יותר מתמיד. מיתוג ושיווק כיום שונים במהותם מבעבר: במקום גוף שמשדר מסרים וגוף שקולט מסרים, המפתח בשיווק של היום הוא יצירת אינטראקציה עם […]

קרא עוד»

מה זה מיתוג פנימי וכיצד הוא תורם למיתוג הארגון / חברה?

הגדרה: מיתוג פנימי הוא החיבור בין התרבות הארגונית וההתנהלות השוטפת של העובדים בארגון לבין הבטחת המותג. הבטחת המותג הינה המסר המרכזי המוביל את האסטרטגיה השיווקית של הארגון. בפשטות ניתן לומר שהבטחת המותג היא התשובה לשאלה "איזו תועלת יקבל הלקוח שבחר לרכוש את המותג שלי". כאשר קיים פער בין הבטחת המותג הפרסומית, שהיא המסר אותו פוגש […]

קרא עוד»

המהפכה הסלולרית כבר כאן – טיפים של שיווק סלולרי

כיום המכשיר הסלולרי משמש להרבה מעבר למכשיר טלפון, הדור השלישי של המכשירים יצר תרבות שימוש חדשה והמכשיר היום הוא מפת דרכים, אינטרנט, מחשב ומשמש למגוון רחב מאוד של פעולות. המומחים טוענים שזה רק ילך ויגבר והזמן בו אנו גולשים במכשיר הסלולרי יתפוס את מקום הגלישה מהמחשב ופעילויות פנאי רבות נוספות. מומחי שיווק בארץ ובעולם צופים […]

קרא עוד»

כמה שווה טיפ שיגדיל את מכירות העסק שלכם פי שתיים?

הסיפור הבא הוא סיפור אמיתי לגמרי. לפני כשנתיים התחלתי לעבוד כיועצת שיווקית לנגריה גדולה כאשר בעל הבית שכר את שירותי לסייע לו בתוכנית שיווק ומיתוג לנגרייה. תוך 3 שבועות הצלחנו להגדיל את מחזור המכירות החודשי מ 160,000 ש"ח ל 320,000 ש"ח בלי להשקיע שקל בפרסום. איך עשיתי את זה? במהלך האבחון של העסק זיהיתי שמתוך […]

קרא עוד»

מיתוג – למה כדאי להפוך מוצר למותג וכיצד נמדד ערכו של מותג?

כלל בסיסי בשיווק הוא שמוצר ממותג מאפשר קבלת פרמיה מהצרכן. לכן, כשבוחנים את ערכו של מותג השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם הפרמיה שאנו יכולים לגבות גבוהה מעלות של ההשקעה בתהליכי מיתוג ובשיווק? אנו חיים בעידן של שפע, האפשרויות העומדות בפני הצרכן בבואו לרכוש מוצר הן כמעט אינסופיות ולכן מדובר בשוק של מותגים. הצרכן יעדיף […]

קרא עוד»

עשרת העקרונות של שיווק עצמי בקבוצות רישות עסקי

עסקים רבים בתחילת דרכם פונים לאמצעי שיווק באמצעות קבוצות עסקיות, שיווק המכונה "פה לאוזן" ומציע פלטפורמה לחשיפת העסק שלך והמוצר שלך בפני בעלי עסקים נוספים. ברצוני להציע את העקרונות המרכזיים להצליח בקבוצות רישות עסקי: 1. קבלו מחויבות שונה. כבדו את המחויבות השונה של האנשים ברשת החברתית שלכם – כל אחד הצטרף אליה מסיבותיו שלו. 2. […]

קרא עוד»

עשרה צעדים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח

כל איש פרסום יגיד לך שישנם שני דברים מרכזיים כשאתם בונים מיתוג – הראשון זה שם העסק והשני זה אותו סלוגן שיווקי שמצמידים ללוגו . להלן כמה טיפים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח שיבטא את העסק שלך בצורה הטובה ביותר. 1. זהו את התועלות שמביא המוצר ללקוחות ערכו רשימה של כל התועלות שהמוצר שלכם מביא ללקוחות. למשל: אחריות […]

קרא עוד»

עשרת העקרונות של שיווק מנצח

כמי שעבדה במשך 15 שנים כמנהלת שיווק ובשנים האחרונות משווקת את העסק העצמאי שלי, אספתי במהלך השנים כמה עקרונות מנחים שלדעתי הם הסוד להצלחה שיווקית. אני שמחה לחלוק אותם איתכם:  1. תכננו מראש: אל תפעלו מתוך גחמות רגעיות, שיווק חייב להיות מתוכנן ולכל פעולה שיווקית שאתם מבצעים חייבת להיות מטרה מוגדרת ויעדים ברי השגה. 2. […]

קרא עוד»