052-3792247

שיווק יצירתי וחדשנות שיווקית

בעידן בו כולנו מוצפים במוצרים ובמסרים שיווקיים, התחרות על תשומת ליבו של הצרכן הפכה קשה מתמיד. בעידן כזה שיווק יצירתי וחדשנות שיווקית הם המפתח להצלחה עסקית. מאמר זה מציג את מאפייני העסק היצירתי ומציג מספר מודלים פשוטים ליישום של תהליכי חדשנות ויצירתיות שיווקית בעסקים. ניתן לאפיין 3 סוגי עסקים נפוצים: העסק ממוקד המטרה – הוא […]

קרא עוד»

7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד

למי שמתבונן בי מהצד, זה נראה שאני עושה המון דברים ופועלת במיליון ערוצים ותמיד שואלים אותי איך אני מספיקה לעשות כל כך הרבה במקביל. אנשים שמכירים אותי היטב טוענים שיש לי הספקים של מספר אנשים. האמת היא שמאז שאני זוכרת את עצמי אני תמיד עסוקה, ומילדות הייתה לי היכולת לנהל מספר משימות במקביל. אבל אני […]

קרא עוד»

איך לבנות משפך שיווקי יעיל שמגדיל את המכירות בעשרות אחוזים?

מה זה משפך שיווקי? משפך שיווקי הנו התהליך בו אנו מעבירים את הלקוח מלקוח חשדן, שאינו מכיר אותנו, דרך מסלול בו הוא רוכש בנו אמון עד שמבצע רכישה, ובמקרה האופטימלי הופך ללקוח חוזר. עולם השיווק מאז ומעולם הגדיר משפכים שיווקיים שיעבירו את הצרכן בתהליך ההתלבטות והרכישה, אך כיום, בעידן האינטרנט, ניתן לשלוט בתהליך בצורה הרבה […]

קרא עוד»

כתיבה שיווקית נכונה: למה, כמה והכי חשוב – איך?

כתיבה שיווקית ורעיונית (או "קופירייטינג" בעגה המקצועית) היא המרכיב החשוב ביותר בכל תוכן שיווקי, אשר מנסה להעביר מסר ולהניע אנשים לפעולה. לכן, כל בעל עסק אשר מפרסם שירות או מוצר חייב להכיר את עקרונות הייסוד של הכתיבה השיווקית, או להיעזר באנשים שזהו מקצועם. אבל, מכיוון שאנו מאמינים בכם ורוצים לתת לכם הזדמנות לטפח את הכשרונות […]

קרא עוד»

האם פרסום רגשי הוא פרסום אפקטיבי?

אני אדם רגיש. תמיד הייתי כזו. כנראה אי אפשר באמת לעסוק בפרסום וביצירה בלי סוג מסוים של רגישות. ולעיתים קרובות עולה בי השאלה האם הרגישות תורמת להצלחה העסקית שלי או שלו הייתי אדם פחות רגשי הייתי מצליחה יותר. בכל אופן החלטתי לסקור ולבחון הפעם את המקומות בהם הרגש הנו גורם משמעותי להצלחה בעסקים, וללא ספק […]

קרא עוד»

האם כל פרסום הוא פרסום טוב? בעקבות סערת הפרסום של רשת אגאדיר

בשבוע האחרון הרשת רועשת וגועשת סביב הקמפיין השנוי במחלוקת של רשת ההמבורגרים אגאדיר. רשת ההמבורגרים העלתה כהרגלה קמפיין פרובוקטיבי לרשת, שזכה לצפיות חסרות תקדים ולתגובות רבות בפורומים ובמדיות חברתיות רבות, אך עיקרן של התגובות שליליות. ונשאלת השאלה –  האם כל פרסום הוא פרסום טוב? השבוע העלתה רשת ההמבורגרים אגאדיר לרשת קמפיין סקסיסטי וחריג, המציג אישה צעירה, נאה […]

קרא עוד»

פרסום בוואטסאפ – על הטוב הרע והלא נורא של מדיה חדשה זו

לפני כשנה פרסמתי כאן פוסט העוסק בנושא פרסום בוואטסאפ, בו תיארתי את עקרונות היסוד שעומדים מאחורי ביצוע קמפיין פרסומי במדיה החדשה והמעניינת הזו. הפעם אני רוצה להתמקד ביתרונות, בחסרונות ובעוד כמה דברים שחשוב שתדעו על פרסום בוואטסאפ, רגע לפני שאתם בוחרים במדיה זו ככלי פרסומי. ראשית כמה מילות הקדמה: פרסום בוואסטאפ הוא תחום חדש יחסית, ולכן מעט […]

קרא עוד»

מחאת העצמאים – למה העצמאות של כולנו היא אינטרס לאומי?

לפני כחודשיים הקמתי ביחד עם קבוצה של שישה עצמאים נוספים* ארגון חברתי בשם עצמאים עושים שינוי, ששם לו למטרה להביא את קולם של בעלי העסקים הקטנים, הזעירים והבינוניים אל שולחן מקבלי ההחלטות, במטרה לייצר שינוי מדיניות כלפי המגזר העצמאי בישראל, ולהשוות את זכויותיו לשכירים וחברות. בפוסט זה, המיוחד ליום העצמאות ה – 67 למדינת ישראל, אני […]

קרא עוד»

שיווק יצירתי – סיכום כנס שעסק ביצירתיות בניהול עסק

השבוע השתתפתי בכנס בנושא "יצירתיות בניהול עסק" בהפקת קרן שמש ליזמים צעירים. הכנס עסק במגוון דרכים של שיווק יצירתי ושל יצירתיות בניהול עסק. בחרתי לסכם את הכנס עבורך, שכן אני מוצאת שיצירתיות היא אחד המפתחות להצלחה בניהול עסקים. היות והשוק מוצף באלטרנטיבות, וקשה מאוד לבלוט בתוך ים המסרים המציף אותנו, הדרך העיקרית שתאפשר לעסק לבלוט […]

קרא עוד»

איך הופכים צורך בחסכון להזדמנות שיווקית?

עסקים רבים נתקלים במהלך השנים באתגר הבא: הצורך לחסכון בעלויות שוטפות ובו זמנית להמשיך בשיווק אינטנסיבי. איך משלבים בין השניים? אספתי עבורכם כמה פתרונות יצירתיים במיוחד מהניסיון שלי כיצד להפוך מהלכי חסכון להזדמנות שיווקית, ומעבר לכך – למנף אותם לחיזוק המותג ושיפור תדמיתו. האתגר: חסכון בעלויות נסיעה לפני כשנתיים גזר עלי בית המשפט שלילת רישיון […]

קרא עוד»

שיווק בתקופה שבה אין לאף אחד חשק לקנות

בשבועות האחרונים מאז החל מבצע צוק איתן שואלים אותי בעלי עסקים רבים מה נכון לעשות בתקופה כזו. מצב הרוח בשפל, אנשים לא יוצאים מהבתים, והאם נכון בכלל לעסקים להשקיע מאמצי שיווק בתקופה כזו או להוריד פרופיל?   בפוסט זה אציג הסיכונים וההזדמנויות של שיווק ופרסום  בתקופה של מתיחות ביטחונית. הלך הרוח הצרכני כשלאנשים אין מצב רוח […]

קרא עוד»

האם מתנות ומוצרים בחינם מחזקים מיתוג או פוגעים בתדמית?

הפוסט הזה עוסק בסוגיה שנמצאת במחלוקת תמידית בקרב אנשי שיווק ומנהלי עסקים – האם מתנות ומוצרים בחינם יחזקו מיתוג של עסק או יפגעו בו? האם הנחות והטבות תורמות להגדלת המכירות או פוגעות בתדמית המותג וברווחיות?  אני מאוד מקווה שאוכל לענות על כמה מהשאלות האלו בשורות הקרובות. את הסמינריון שלי בתואר הראשון בתקשורת עשיתי בנושא מתנות בשיווק. […]

קרא עוד»

פרסום בוואטסאפ – איך להפוך את המפרסם להיות אחד מהחבר'ה?

אפליקצית הוואטסאפ צוברת פופולריות גדלה והולכת, כאשר רבים מוצאים אותה עדיפה על פני רשתות חברתיות כמו פייסבוק הודות לפרטיות שהיא מספקת והעדר פרסומות. אז איך בכל זאת ניתן לייצר פרסום בוואטסאפ ? השיטה היא לייצר קמפיין בעל ערך מוסף שיגרום ללקוחות להזמין את המפרסם ולהפוך אותו ל"אחד מהחבר'ה" . פוסט זה מתאר כיצד יוצרים פרסום בוואטסאפ […]

קרא עוד»

מיתוג עסקים ושיווק ויראלי – איך לגרום לכווווולם לדבר על העסק שלך?

בעידן בו אנו מופגזים בפרסומות ובמסרים שיווקיים מילת המפתח לשיווק אפקטיבי היא ויראליות, כלומר יצירת תוכן שיווקי שיגרום לאנשים לדבר עליו וגם להעביר אותו הלאה, המפתח להצלחה של מיתוג עסקים הנו שיווק ויראלי מכיוון ש: 20%-50% מהחלטות הקניה מתבססות על העברת מידע מפה לאוזן ומשיווק מפה לאוזן.  פוסט זה מתאר כיצד  לייצר פעילויות שיווקיות אפקטיביות […]

קרא עוד»

חמשת הטרנדים השיווקיים המובילים – שמציבים עסקים בחוד החנית

פוסט זה מתאר את הטרנדים החמים ביותר בתחום השיווק ובתחום של מיתוג עסקים, טרנדים אותם מזהים מומחי שיווק בארץ ובעולם כתחומים המתפתחים ביותר בשנים הקרובות. אם אתם בעלי עסקים שרוצים לשמור על  מובילות שיווקית, חשוב שתכירו כלים אלו ותמצאו דרך להשתמש בהם לצורך קידום ומיתוג העסק שלכם. הקדמה קצרה: בשני העשורים האחרונים העולם עבר סדרה […]

קרא עוד»

שיווק בשבעה שלבים – העקרונות השיווקיים לעסקים קטנים וגדולים

מודל שבעת השלבים מציג את התחומים בהם כל עסק צריך לשפר וליעל בעסק שלו, על פי מודל זה ניתן להשיג שיפור משמעותי בעסק תוך כרבעון. פוסט זה מציג בתמציתיות מה הוא מודל 7 השלבים : בידול, מיתוג, תהליך המכירה, גיוס לקוחות, מוצרים ושירותים, תקשורת שיווקית ותוכנית שיווקית. שלב ראשון: בידול תכונה מבדלת היא התכונה שהופכת […]

קרא עוד»

סוגי לקוחות וכיצד להתאים את המסר השיווקי לסוג הלקוח

בהמשך לשני הפוסטים הקודמים שעוסקים בניהול שיחת מכירה אפקטיבית ובטכניקות שכנוע וטיפול בהתנגדויות פוסט זה מתאר ארבעה סוגים מרכזיים של לקוחות ומסביר כיצד יש להתאים את המסר השיווקי בשיחת המכירה לכל אחד מהם.  בצורה מסורתית אנו מחלקים את הלקוחות  לארבעה סוגים מרכזיים, שנבדלים ביניהם על מספר פרמטרים מרכזיים: על הציר בין ישיר  לעקיף ועל הציר בין פתוח לסגור:  […]

קרא עוד»

טכניקות שכנוע וטיפול בהתנגדויות – המשך לפוסט בנושא ניהול שיחת מכירה אפקטיבית

בהמשך לפוסט הקודם העוסק בכלים לביצוע שיחת מכירה אפקטיבית,  בו טענתי שמי שעומד מולכם רוצה לקנות,  כאשר תפקידכם המרכזי בשיחת המכירה הוא לעזור לו להתגבר על התנגדויות טבעיות שצצות אצלו, יעסוק פוסט זה בזיהוי ההתנגדויות ובפיצוחן.  יש להבין שהתנגדויות הן חלק מתהליך המכירה ואל לכם להיבהל מהן. כשהלקוח מעלה התנגדות  המשמעות עבורכם היא שהתקדמתם שלב בתהליך […]

קרא עוד»

משיווק למכירות – כלים לביצוע שיחת מכירה אפקטיבית

אמנם הבלוג הזה עוסק בעיקרו במיתוג, שיווק ושיווק באינטרנט, אבל ללא ספק אף פעולה שיווקית לא תהיה שלמה אם בסופה לא תתבצע פעולת מכירה אפקטיבית. מטרת השיווק הינה להביא את הלקוח לבית העסק (הוירטואלי או הפיזי) ומטרת המכירות לגרום ללקוח לרכוש את המוצר / שירות אותו העסק מציע. אבל רגע לפני שיחת המכירה: תכניסו לכם […]

קרא עוד»

10 טכניקות השיווק שמרגיזות אותי

גילוי נאות: במאמר זה אני עומדת לצאת נגד רבות משיטות השיווק שהקולגות שלי – יועצים שיווקיים מדופלמים – ממליצים עליהן ואף עושים בהן שימוש בעצמם. אני לא הולכת לדון כאן האם שיטות אלו אפקטיביות או לא, אלא הולכת לסקור אותן מהצד של הלקוח ולספר לכם למה השיטות האלו ממש, אבל ממש מעצבנות אותי. בשנים האחרונות […]

קרא עוד»

טכניקות שיווקיות שמכבדות את הלקוחות ותורמות למיתוג העסקי

בהמשך למאמר שכתבתי על 10 הטכניקות השיווקיות שמרגיזות אותי, מאמר זה עוסק בטכניקות שיווקיות שאני מאמינה שמכבדות את הלקוחות ובכך תורמות למיתוג העסקי ולמיתוג האישי שלכם. חשוב לי להסביר שלא מסתתרים במאמר "סודות בטוחים להצלחה". שיווק הוא תהליך מתמשך של ניסוי ותהיה ולכל עסק יתאימו טכניקות אחרות. אני משתפת איתכם אני מה שעובד עבורי ומה […]

קרא עוד»

על שיווק ממוקד ופגיעה בפרטיות

השבוע שמעתי סיפור על אב שגילה שביתו בת ה 16 נכנסה להריון לאחר שנשלחה אליה חוברת מחברת האשראי ושהכילה הטבות למוצרים המיועדים לנשים בהריון. כיצד יתכן שחברת האשראי ידעה על הריונה של הנערה לפני הוריה? קוראים לזה שיווק ממוקד מידע או שיווק ממוקד לקוח, וזהו תחום שמעסיק רבות את מפתחי המערכות, האפליקציות ותוכנות השיווק כבר […]

קרא עוד»

האח הגדול כבר כאן – שיווק ממוקד מיקום והעדפות

אחת המשימות המרכזיות של מנהלי מותגים ומנהלי שיווק ברחבי העולם הנה איתור וזיהוי הלקוח האופטימאלי ופניה אליו עם הצעה רלוונטית. כיום עם מערכות מדידה דיגיטאליות מתוחכמות קל הרבה יותר לאתר את הלקוח האידיאלי שלך ולפנות אליו עם הצעה שיווקית שקשה לסרב לה. עולם השיווק כולו תמים דעים בנושא שהעתיד בפרסום הנו שיווק ממוקד data , […]

קרא עוד»

המהפכה הסלולרית כבר כאן – טיפים של שיווק סלולרי

כיום המכשיר הסלולרי משמש להרבה מעבר למכשיר טלפון, הדור השלישי של המכשירים יצר תרבות שימוש חדשה והמכשיר היום הוא מפת דרכים, אינטרנט, מחשב ומשמש למגוון רחב מאוד של פעולות. המומחים טוענים שזה רק ילך ויגבר והזמן בו אנו גולשים במכשיר הסלולרי יתפוס את מקום הגלישה מהמחשב ופעילויות פנאי רבות נוספות. מומחי שיווק בארץ ובעולם צופים […]

קרא עוד»

כמה שווה טיפ שיגדיל את מכירות העסק שלכם פי שתיים?

הסיפור הבא הוא סיפור אמיתי לגמרי. לפני כשנתיים התחלתי לעבוד כיועצת שיווקית לנגריה גדולה כאשר בעל הבית שכר את שירותי לסייע לו בתוכנית שיווק ומיתוג לנגרייה. תוך 3 שבועות הצלחנו להגדיל את מחזור המכירות החודשי מ 160,000 ש"ח ל 320,000 ש"ח בלי להשקיע שקל בפרסום. איך עשיתי את זה? במהלך האבחון של העסק זיהיתי שמתוך […]

קרא עוד»

עשרת העקרונות של שיווק עצמי בקבוצות רישות עסקי

עסקים רבים בתחילת דרכם פונים לאמצעי שיווק באמצעות קבוצות עסקיות, שיווק המכונה "פה לאוזן" ומציע פלטפורמה לחשיפת העסק שלך והמוצר שלך בפני בעלי עסקים נוספים. ברצוני להציע את העקרונות המרכזיים להצליח בקבוצות רישות עסקי: 1. קבלו מחויבות שונה. כבדו את המחויבות השונה של האנשים ברשת החברתית שלכם – כל אחד הצטרף אליה מסיבותיו שלו. 2. […]

קרא עוד»

עשרה צעדים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח

כל איש פרסום יגיד לך שישנם שני דברים מרכזיים כשאתם בונים מיתוג – הראשון זה שם העסק והשני זה אותו סלוגן שיווקי שמצמידים ללוגו . להלן כמה טיפים ליצירת סלוגן שיווקי מוצלח שיבטא את העסק שלך בצורה הטובה ביותר. 1. זהו את התועלות שמביא המוצר ללקוחות ערכו רשימה של כל התועלות שהמוצר שלכם מביא ללקוחות. למשל: אחריות […]

קרא עוד»

עשרת העקרונות של שיווק מנצח

כמי שעבדה במשך 15 שנים כמנהלת שיווק ובשנים האחרונות משווקת את העסק העצמאי שלי, אספתי במהלך השנים כמה עקרונות מנחים שלדעתי הם הסוד להצלחה שיווקית. אני שמחה לחלוק אותם איתכם:  1. תכננו מראש: אל תפעלו מתוך גחמות רגעיות, שיווק חייב להיות מתוכנן ולכל פעולה שיווקית שאתם מבצעים חייבת להיות מטרה מוגדרת ויעדים ברי השגה. 2. […]

קרא עוד»