052-3792247

איזה מן טיפוס הוא המותג שלך? על בניית מותגים וכתיבת סיפור המותג

למותגים מצליחים יש אישיות מותג ברורה ומגובשת. אישיות המותג משליכה על הצרכים, הרצונות והמאוויים של לקוחות המותג. לפעמים זה קשה למותגים לבדל את עצמם ולייצר את הסיפור הייחודי שלהם, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים. אבל למרות הקושי מאוד חיוני לייצר סיפור מותג ייחודי ומעניין, כזה שהלקוחות יתחברו אליו, יגרום להם לחשוק במותג שלך ולהיות נאמנים לו […]

קרא עוד»

מיתוג אישי בעידן הדיגיטלי

למה מיתוג אישי כל כך חשוב לעסקים קטנים? אנסה להסביר זאת דרך הסיפור האישי שלי. לפני 9 שנים, כשעשיתי את צעדי הראשונים כעצמאית ניסיתי להתקבל למאגר היועצים של משרד הכלכלה. בשיחת הטלפון הראשונה הם אמרו לי: "יש לנו 6,000 יועצים בכל הארץ ואין לנו צורך ביועצים נוספים". ואז שכנעתי אותם שכדאי להם להיפגש איתי ובפגישה […]

קרא עוד»

גישות מיתוג שונות – מה מתאים לעסק שלך?

בפוסט זה אסקור מספר גישות שיווקיות שונות , שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. כל בעל עסק בבואו לבנות את האסטרטגיה העסקית והשיווקית של העסק שלו ולבנות את המיתוג העסקי שלו, צריך לבחון באילו מהמודלים הללו הכי נכון לו למצב את העסק. מיתוג על פי גישת הייצור  מיתוג על פי גישת הייצור גורסת שהצרכנים יעדיפו […]

קרא עוד»

מיתוג או מכירות זו השאלה

למה בכלל קיימת השאלה מיתוג או מכירות? כי במקרים רבים פעילויות שתומכות בתדמית המותג ובונות אותו אינן תורמות מיידית למכירות. במהלך השנים נתקלתי במנהלים רבים שמתקשים להבין למה להם להשקיע בפעילויות מיתוג אם אין להן השפעה מיידית על המכירות. ברצוני להסביר את חשיבות פעילויות מיתוג למכירות לטווח הארוך בשונה מפעילויות קידום מכירות שמייצרות הכנסות בטווח […]

קרא עוד»

למה משרד מיתוג עושה לעצמו מיתוג מחדש?

לאחר כשנה של תהליך של הגדרה מחדש וחידוד המסרים, אנחנו גאות לספר על השלמת תהליך של מיתוג מחדש של דה מרקט – משרד לפיתוח שיווקי ולבניית מותגים. התהליך שעברנו הוא תהליך אותו אנו מעבירות רבים מלקוחותינו ולכן ראינו לנכון לשתף אתכם בסיבות שהובילו אותנו למיתוג מחדש ובצעדים בהם נקטנו. למה להתחיל בתהליך מיתוג מחדש? אחרי […]

קרא עוד»

מיתוג ערכי

"מיתוג ערכי" הוא האופן בו אנו מחברים מותגים לערכים בעלי משמעות בקרב קהל היעד ובכך גורמים לעליית ערכו של המותג – הצרכנים מוכנים לשלם עבורו יותר. הגישה של מיתוג ערכי הופכת לפופולארית יותר ויותר בקרב חברות גדולות ומותגי על, ואנו נסביר במאמר זה כיצד ניתן להשליך את הגישה גם על המותג שלכם. למה כדאי להשקיע […]

קרא עוד»

חשיבות יחסי הציבור בתהליך מיתוג עסקים

מה מקומם של יחסי הציבור בתהליכי מיתוג עסקי? לעיתים קרובות עסקים משאירים את יחסי הציבור כסעיף האחרון בתמהיל השיווק, ונוטים לוותר עליו בהעדר תקציב. תקציבי ענק יחסית מושקעים במיתוג ובפרסום ויחסי הציבור אינם מוערכים דיים. תפקיד יחסי הציבור בתוך תמהיל השיווק הינו לעקוב אחרי עמדות ציבוריות ולהפיץ מידע ותקשורת חיובית על הארגון ועל המותג, על […]

קרא עוד»

מיתוג עסקים – כיצד בונים מותג קמעונאי מצליח?

קמעונאות היא אחד התחומים המורכבים ביותר בתחום השיווק. לא די שאנו מתחרים על תשומת ליבו של הצרכן במדיה, עלינו גם לבלוט בנקודת המכירה כשסביבנו מבחר אפשרויות וחלונות ראווה מנצנצים. מה הדרך למשוך את הלקוחות לחנות שלנו ולגרום להם לחזור שוב ושוב? המשימה של מיתוג בעולם הקמעונאי ויצירת נאמנות לקוחות דורשת מספר עקרונות בסיסיים: לשמור על […]

קרא עוד»

עקרון העקביות כגורם מפתח של מיתוג עסקי

מותגים מצליחים אינם נבנים בין לילה. בניית מותג הנו תהליך שהצלחתו נמדדת לאורך שנים. אחד העקרונות למיתוג המופרים לעיתים קרובות הנו עקרון העקביות. עקביות במסרים, עקביות בהבטחת המותג ועקביות בערכי המותג. למה עסקים רבים בוחרים לבצע מיתוג עסקי מחדש כל שנתיים שלוש ואינם שומרים על עקביות? הסיבה לכך היא עגומה וצינית – זה נובע מהאינטרס […]

קרא עוד»

איך להצליח בתהליכי מיתוג ולבנות מותג בר קיימא שיצליח וישרוד לאורך שנים?

בעבר בניית מותגים התבצעה על ידי פניה להמונים באמצעות מסרים ברורים, חדים וחד משמעיים. כיום תהליכי מיתוג הינם קצרים יותר, מהירים יותר ומשפיעים יותר מבעבר, שכן המותגים אינם נבנים על ידי תאגידים אלא על ידי חכמת ההמונים. "טעם החיים" – של קוקה קולה", "connecting people" – של אורנג', "העם החליט – קפה עלית", כולם דוגמאות […]

קרא עוד»

מיתוג רב חושי ורב מימדי – כיצד נשתמש בחמשת החושים כדי ליצור מותג בר קיימא?

התחרות על תשומת ליבו של הצרכן הופכת לקשה ומאתגרת יותר עם ריבוי המותגים והמוצרים. רוב המותגים שמושקים כיום הנם ברי החלפה עם נאמנות צרכנים נמוכה. כיצד בכל זאת ניתן לבנות מותג עצמתי ובר קיימא? התשובה היא שילוב של כל חמשת החושים בתהליך השיווקי. התפיסה של מיתוג הרב מימדי גורסת כי ככל שנשלב יותר חושים בחשיפה […]

קרא עוד»

להיות או לא להיות מותג – בעולם תחרותי שורדים רק מותגים חזקים

בעולם שבו הצרכנים חשופים לאלפי מסרים פרסומיים ביום, והתרגלו לזפזפ במהירות ממסר פרסומי אחד למשנהו, מיתוג עסקים בצורה בולטת ואפקטיבית מצריך יצירתיות , זריזות ואת היכולת להעביר מסרים שלהם בצורה תמציתית וממוקדת יותר מתמיד. מיתוג ושיווק כיום שונים במהותם מבעבר: במקום גוף שמשדר מסרים וגוף שקולט מסרים, המפתח בשיווק של היום הוא יצירת אינטראקציה עם […]

קרא עוד»

מה זה מיתוג פנימי וכיצד הוא תורם למיתוג הארגון / חברה?

הגדרה: מיתוג פנימי הוא החיבור בין התרבות הארגונית וההתנהלות השוטפת של העובדים בארגון לבין הבטחת המותג. הבטחת המותג הינה המסר המרכזי המוביל את האסטרטגיה השיווקית של הארגון. בפשטות ניתן לומר שהבטחת המותג היא התשובה לשאלה "איזו תועלת יקבל הלקוח שבחר לרכוש את המותג שלי". כאשר קיים פער בין הבטחת המותג הפרסומית, שהיא המסר אותו פוגש […]

קרא עוד»

מיתוג – למה כדאי להפוך מוצר למותג וכיצד נמדד ערכו של מותג?

כלל בסיסי בשיווק הוא שמוצר ממותג מאפשר קבלת פרמיה מהצרכן. לכן, כשבוחנים את ערכו של מותג השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם הפרמיה שאנו יכולים לגבות גבוהה מעלות של ההשקעה בתהליכי מיתוג ובשיווק? אנו חיים בעידן של שפע, האפשרויות העומדות בפני הצרכן בבואו לרכוש מוצר הן כמעט אינסופיות ולכן מדובר בשוק של מותגים. הצרכן יעדיף […]

קרא עוד»