052-3792247

גיבוש אסטרטגיה שיווקית צעד אחר צעד

עסקים שמצליחים לאורך זמן הם עסקים שגיבשו אסטרטגיה עסקית ממנה גזרו אסטרטגיה שיווקית הכוללת את הגדרת המוצרים והשירותים, הגדרת קהלי היעד, תמחור המוצרים השונים ותכנון מדויק של הכלים וערוצי השיווק. תכנון אסטרטגי מקדים הוא מהלך חיוני להצלחת העסק, בין אם יש לך עסק בתחילת דרכו או עסק מבוסס ומצליח. לכן במאמר נדריך אותך בגיבוש אסטרטגיה שיווקית […]

קרא עוד»

שיווק יצירתי וחדשנות שיווקית

בעידן בו כולנו מוצפים במוצרים ובמסרים שיווקיים, התחרות על תשומת ליבו של הצרכן הפכה קשה מתמיד. בעידן כזה שיווק יצירתי וחדשנות שיווקית הם המפתח להצלחה עסקית. מאמר זה מציג את מאפייני העסק היצירתי ומציג מספר מודלים פשוטים ליישום של תהליכי חדשנות ויצירתיות שיווקית בעסקים. ניתן לאפיין 3 סוגי עסקים נפוצים: העסק ממוקד המטרה – הוא […]

קרא עוד»

יצירתיות וחדשנות כמנוע לצמיחה ולהצלחה בעסקים

השבוע העברתי הרצאה במסגרת שבוע היזמות, על יצירתיות וחדשנות כמנוע לצמיחה ולהצלחה בעסקים. אין ספק שנושא החדשנות בעסקים הוא אחד הנושאים החמים והמסקרנים ביותר, שכן הוכח במהלך השנים כי עסקים חדשניים ויצירתיים מצליחים לשרוד לאורך שנים ולא רק לשרוד – הם מצליחים לצמוח ולשמור על רווחיות גבוהה. בחלקו הראשון של המאמר סקרתי מה הוא העסק היצירתי […]

קרא עוד»

כלכלה מקומית מקיימת ואיך היא רלוונטית לעסקים קטנים

לפני כשבועיים השתתפתי בכנס עסקים קטנים בגליל העליון ובמהלכו העברתי הרצאה בנושא כלכלה מקומית מקיימת. כשהכנתי את ההרצאה, וכמובן בזמן שהעברתי אותה, הבנתי עד כמה הנושא הזה, אליו נחשפתי בשנתיים האחרונות, חשוב וחיוני לעסקים קטנים, ולכן בחרתי לשתף איתכם את התובנות שלי בנושא. מה זו כלכלה מקומית מקיימת? למי שלא מכיר את המונח נתחיל בהגדרה: […]

קרא עוד»

הסיפור של ספורט סקילס – סיפורו של עסק פורץ גבולות

במהלך השנים בהן אני מלווה עסקים פגשתי מאות עסקים ובעלי עסקים. מידי פעם אני נתקלת בעסק שמשאיר אותי פעורת פה, עסק שפרץ את הגבולות והצליח לייצר אסטרטגיה עסקית יוצאת דופן ומביא ערך מוסף ללקוחותיו, כזה שמשאיר את המתחרים הרחק מאחור. כזה הוא דודי שבי, הבעלים של ספורט סקילס , שירותי אימון מתקדמים, הפוסט הזה נכתב […]

קרא עוד»

פרסונליזציה במוצרים – אסטרטגיה שיווקית להגדלת המכירות

פרסונליזציה היא התאמה של המסר השיווקי או אפילו של המוצר עצמו להעדפות של הלקוח. בשנים האחרונות, הודות להתפתחויות טכנולוגיות בתהליכי ייצור וגם בתהליכי השיווק והמכירות חברות רבות מוצאות לנכון לנקוט אסטרטגיה שיווקית שמשלבת פרסונליזציה במוצרים – לאפשר ללקוחות לעצב עצמם את המוצר בו הם חושקים. נמצא כי גישה זו מקנה למוצרים ערך נוסף מאוד משמעותי, […]

קרא עוד»

לתפוס את הפיל – כיצד להשיג לקוחות גדולים ולשמר אותם

רבים מבעלי העסקים חולמים על היום בו יצליחו לצוד את אותו לקוח גדול במיוחד, שיזניק אותם לצמרת ויניב רווחים שמנים. הפוסט הבא מבוסס על הספר "לתפוס את הפיל" אותו כתב סטיב קפלן ועל ניסיוני ארוך השנים בעבודה עם פילים. ונתחיל בהצגת היתרונות והחסרונות של עבודה עם פילים, כלומר עם חברות גדולות: פילים הם לרוב גדולים, […]

קרא עוד»

כלכלה שיתופית ושיווק חברתי – שיווק מוצרים בעידן החדש

הפוסט הזה עוסק באחת המגמות המעניינות ויוצאות הדופן שמאפיינות את העידן החדש. כלכלה שיתופית היא למעשה שימוש בטכנולוגיית המידע (בעיקר האינטרנט) לצורך שימוש קיים במשאבים ושירותים, תוך העצמה של אנשים וארגונים. להגדרה המפוצצת הזו יש מטרה מאוד ברורה וממוקדת: לאפשר לאנשים ועסקים לשתף בנכסים קיימים, תוך הוזלת עלויות ללקוחות והגדלת ההכנסות לבעל הנכס / המשאב. […]

קרא עוד»

אסטרטגיה עסקית – איך להפוך את העסק שלך להיות מספר 1 בתחומו?

בשבוע שעבר חזרתי מחופשת סקי בצרפת. במהלך החופשה, שבוצעה באמצעות חברת סקי דיל,  לא יכולתי שלא להתפעל מכמה מהלכים שיווקיים מבריקים של החברה שהפכה תוך שנים בודדות להיות המובילה בתחומה. לכן פוסט זה הינו case study שבו אני מנתחת את פעולות חברת סקי דיל וכיצד ניתן ללמוד מהם איך לבנות אסטרטגיה שתהפוך כל עסק למוביל […]

קרא עוד»

מגמות שיווקיות בולטות לשנת 2015

שנת 2014 הייתה שנה של התפתחות טכנולוגית שהביאה איתה צמיחה של פלטפורמות חברתיות. פוסט זה בוחן אילו מגמות שיווקיות ישפיעו על עסקים בשנת 2015 ומה הן אותן מגמות שיווקיות מרכזיות אותן כל עסק צריך להכיר על מנת לצמוח גם בשנים הקרובות. מניהול עמוד פייסבוק לניהול הזהות הדיגיטלית  פייסבוק נשאר כלי שיווקי חשוב לעסקים וימשיך כך גם […]

קרא עוד»

על מחויבות אמונה ותשוקה

הפעם הפוסט הזה אינו פוסט רגיל. הוא לא  מספק טיפים לשיווק או לפיתוח עסקי. הוא אינו עוסק בתחום של מיתוג עסקי או שיווק באינטרנט כמו רוב הפוסטים שאני כותבת. הפוסט הזה עוסק בשלושת הרכיבים שלדעתי הכרחיים לכל מי שרוצה להצליח בתחום העסקי, בין אם כעצמאי ובין אם כשכיר. והרכיבים האלו הנם מחויבות אמונה ותשוקה. הפוסט […]

קרא עוד»

איך תמכרו יותר הודות לשימוש בגישת האושר?

הפעם אני רוצה להביא לכם פוסט בלי הרבה מלל אבל עם הרבה סרטונים שיעלו חיוך על פניכם. הפוסט עוסק בגישת האושר, קונספט מרתק המבוסס על מחקרים פסיכולוגיים התנהגותיים,  שחברות בינלאומיות החלו להשתמש בו ככלי להגדיל מכירות ולמיתוג עסקים.  הגישה מצטרפת לתאורית הכיף, אותה חשפה לעולם חברת פולקסווגן,  שתיהן גישות שיווקיות מודרניות שמבוססות על מחקרים בתחום […]

קרא עוד»

המרשם שלי להצלחה עסקית

ראשית הבהרה – הכותרת אינה המרשם להצלחה עסקית אלא המרשם שלי להצלחה עסקית. אני לא מאמינה שיש מרשם אחד להצלחה או סודות להצלחה מובטחת, אני רק משתפת בפוסט הזה מהם הכלים והדברים שעוזרים לי (ענבר בזק) להצליח בעסק ולהתפתח. מקווה שהתובנות האישיות שלי יעזרו גם לכם בהתפתחות העסקית שלכם. 1. להגדיר מה היא הצלחה עבורי. […]

קרא עוד»

חיזוק המותג באמצעות זיהוי ערכי הליבה שלו – דעו מי אתם ומה אתם

למותגים כמו לבני אדם יש אופי ייחודי המאפיין רק אותם. אין שני מותגים זהים בכל העולם. בעולם השיווק והמיתוג קוראים לזה "ערכי ליבה", כאשר למעשה מדובר בתמצות כל עולם התוכן של המותג לכדי משפט, ביטוי קצר או רעיון אחד המייחד אותו אותו ולמעשה מבדל אותו משאר המותגים בעולם. מה הקשר בין חיזוק המותג אם כך […]

קרא עוד»

צמצום מותגים או התרחבות – זו השאלה

עסקים רבים מתחבטים בשאלה מה נכון יותר מבחינה עסקית צמצום או התרחבות. מנהלי שיווק רבים יודעים שהמפתח להצלחה של תהליכי מיתוג הוא מיקוד, כלומר – צמצום. מצד שני כל מי שעוסק בפיתוח עסקי יודע שהמפתח להצלחה הוא פתיחת שווקים חדשים והתרחבות. אז איך משלבים צמצום עם התרחבות? אחד מחוקי השיווק המוכרים ביותר בקרב בוני מותגים […]

קרא עוד»

מיתוג או ייצור זו השאלה

אחת הסוגיות המרכזיות בעולם העסקים היא מה יותר נכון – השקעה בתהליכי מיתוג או השקעה בייצור. החברות נחלקות לשני מחנות: כאלו שמאמינות שהצלחה עסקית נעוצה בפיתוח בלתי פוסק של מוצרים ושירותים טובים יותר (כלומר – השקעה בייצור) וכאלו שמאמינות בבניית מותגים. המוצר מול המותג. הקבוצה הדוגלת בהשקעה בפיתוח מוצרים טוענת כי מה שבאמת חשוב הוא […]

קרא עוד»

על שיווק ותאורית הכיף

תיאורית הכיף אומרת שאפשר להוסיף לכל פעולה שגרתית שלנו "מימד" נוסף שהינו מימד מבדר ומהנה. בעולם של שיווק ופרסום בו אנו נמצאים במלחמה מתמדת על תשומת ליבו של הלקוח, הרעיון מאחורי "תאוריית הכיף" הינו שבאמצעות פעילות מהנה ניתן לשנות התנהגות צרכנים לטובה. על פי תאורית הכיף, פעולות  שיווקיות חיוביות שיגרמו לאנשים הנאה, ייטיבו עם הסביבה […]

קרא עוד»