052-3792247

רעיונות שיווקיים » כללי »שיווק באינטרנט » קידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי בשנת 2016- על עיוורון לפרסומות ותוכן איכותי

קידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי בשנת 2016- על עיוורון לפרסומות ותוכן איכותי

קידום אתרים אורגני הוא התחום שעוסק בקידום האתר שלכם במנועי החיפוש, ללא תשלום למודעות ממומנות. זו אינה משימה פשוטה היום, ככל שמנועי החיפוש הפכו מתוחכמים יותר, כך קשה יותר לייצר קידום של האתר שלכם באופן אורגני (כלומר טבעי), ולכן כתבנו שני מאמרים שעוסקים בדיוק בנושא זה ויתנו לכם כמה טיפים חשובים בנושא. המאמר הראשון בסדרה מסביר מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן, והמאמר הנוכחי מתאר מספר עקרונות להפיכת התוכן באתר שלכם למעניין יותר ורלוונטי יותר לקוראים – אחד מעקרונות היסוד של קידום אתרים אורגני ושל הגדלת נתוני ההמרה – כלומר הפיכת מבקרים באתר ללקוחות רוכשים.

כולנו יודעים שהשיווק הדיגיטלי משתנה מיום ליום ושהאתגר בהבאת גולשים לאתר ויותר מכך, הפיכת המבקרים ללקוחות משלמים, הופך מורכב מיום ליום.

המגמות הברורות של מעבר ליותר ויותר מכשירים ניידים, יותר קניות באינטרנט, התחזקות הפרסונליזציה, מורגשות היטב בעולמם הדיגיטלי של הצרכנים ואפילו לא צריך לומר אותן.

קידום אתרים אורגניהכרתי לא מעט אנשים שאמרו שאת האשראי שלהם הם לעולם לא יכניסו לאינטרנט, והיום הם מכורים ל AliExpress.

יש שינוי חשוב שאנחנו רואים בבירור : הצרכנים נהיים פחות ופחות מושפעים מפרסומות, וכבר לא מאמינים לתוכן סתמי ולתוכן פרסומי- אלא יודעים לזהות תוכן איכותי ובעל ערך רב. כמובן, שום דבר חדש תחת השמש.

אז איך מתמודדים עם הסצנה הבועטת של קידום אתרים אורגני ושל שיווק דיגיטלי בשנת 2016 ?

הכנו לכם כמה דרכים פרקטיות להגיע לגולשים המלומדים וחסרי הסבלנות של היום.

1. הפרסונליזציה עולה שלב נוסף.

כמובן, פרסומות לא נעלמות, אבל היום פרסומת ברימרקטינג היא כבר נושא שבשגרה. ישנן הוכחות מוצקות: כאשר ההצעה תואמת לקונטקסט ולמטרות הצרכן יחס ההמרה עולה. אז נכון, פתרונות מתקדמים לפרסונליזציה גם יעלו לכם בהתאם, אך יש מספר דברים שתוכלו לעשות בקלות יחסית:

קידום אתרים אורגנידבר אחד שאפשר לעשות הוא להציע לגולש לדבר על עצמו, לומר מה הוא מחפש ולתת לו אותו. אמנם זו לא פרסונליזציה אמיתית, אך החוויה של הגולש נותנת לו להרגיש שמדובר כאן עליו באופן אישי.
עוד רעיון טוב הוא ליצור פילוחים לרשימת התפוצה שלכם. אם המון גולשים מקבלים אותם מסרים וחלקם לא רלוונטים אליהם, ההמרות עלולות לרדת משמעותית.

שיווק בניוזלטר צריך להיות בעל ערך גבוה מאוד ורלוונטי מאד לקהל שלכם- נהיה יותר ויותר קשה להגיע לקהל באמצעות אימייל, וכאשר הצעות הערך והקריאות לפעולה רלוונטיות לצרכנים כך הסיכויים שלנו להמרות עולים. עוד טיפים כיצד לשווק באמצעות רשימות תפוצה וניוזלטר, ניתן למצוא כאן. אם אתם מבצעים רימרקטינג, תוכלו להעלות אותו שלב ולבצע רימרקטינג לגולשים לפי הדפים שהם ביקרו בהם, וכך לייצר הצעות רלוונטיות יותר ללקוחות שלכם ואישיות יותר.

2. גולשים חסרי סבלנות.

קידום אתרים אורגניזה נתון שהוא גם הכרח: אם הגלישה מהמובייל עולה, מן הסתם שגם התוכן ייסרק במהירות רבה יותר (למי יש סבלנות לקרוא מאמר באורך הגלות מהסמארטפון??). שיווק באמצעות תוכן זה דבר שכולם כבר עושים, ו"התוכן הוא המלך" נהייתה אימרה שהיא חצי נכונה.

תוכן שמצליח להשאיר את הגולש, לייצר מעורבות ורגש, לתת ערך אמיתי, הוא המלך. אם לא הכרתם את הנתון הזה, גם הוא חוזר על עצמו בכל ניתוחי המגמות, תכני וידאו ותכנים ויזואלים אחרים (אינפוגרפיקות, תמונות) הולכים ומתחזקים.

בעולם שבו הסבלנות באינטרנט היא כל כך קטנה, החשיבות הולכת וגדלה להצגה ויזואלית. כלומר, בשיווק הדיגיטלי גם אופן הצגת התוכן הכתוב צריך לקבל חשיבה: כותרות שמסבירות בדיוק מה הערך, יכולת לסרוק את המאמר במהירות ועדיין לקבל ממנו את הערך, תאימות בצורה ובערך למובייל.

חוסר הסבלנות הזה, הכל-כך מורגש, מחייב אותנו להיות חדים במסרים, להציג אותם בצורה אסתטית ונוחה לסריקה. קחו בחשבון שהמאמר שלכם על פי רוב לא ייקרא, אלא יסרק מאוד מהר. שיפור יחס המרה הוא נושא מורכב אך קיימים כמה עקרונות שחוזרים על עצמם במקרים רבים כדי לשפר אותו.

היו ברורים לגולש כך שיבין מה הוא יכול לקבל ממה שהוא קורא, ועם זאת נסו לשמור אותו בפנים על ידי העברה לתכנים חדשים או לקריאות פעולה מסקרנות. חשוב לזכור שמנוע החיפוש יודע לזהות כמה זמן שהה הגולש באתר שלכם ויודע לזהות גם אם הוא נטש מהר. לכן קידום אתרים אורגני מושפע מאוד גם מאחוזי הנטישה  – ככל שהם גבוהים יותר כך האתר שלכם יקבל ציון נמוך יותר. ולכן התאמת התוכן לגולשים חסרי הסבלנות היא קריטית.

3. עיוורון לפרסומות ובאנרים.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני

הרבה פעמים משתמשים סוגרים חלונות קופצים עוד לפני שהמסר בכלל הצליח להיגלות לעיניהם, אפילו קריאות לפעולה שמוצגות בצורה אסתטית ויפה נהיות פחות מעניינות.

באנר שנראה כמו פרסומת הולך ונחלש, וניתן ממש להרגיש זאת. פיתרון טוב לזה יהיה להפוך את הקריאות לפעולה שלכם כך שיהיו שונות מהנורמה:

אם הקריאות לפעולה באתר יציגו ערך אמיתי וכן ויוצגו בצורה שלא נראית פולשנית, יחס ההמרה יכול לעלות פלאים. גולשים יכולים לראות את ההצעה שלכם (כמו שאמרנו, כמעט עיוורים לבאנרים) כלומר- אפילו לבצע קריאה לפעולה באמצעות טקסט כחלק מתוכן מצוין שאתם כותבים.

לסיכום:

השיווק הדיגיטלי הולך למקומות טובים בזכות הגולשים למודי הפרסומות.  אתרים בהם תוכן איכותי יקבלו עדיפות על אתרים שכל מטרתם "לצוד את הגולשים" מבלי להעניק ערך אמיתי. לכן, קידום אתרים אורגני לוקח בחשבון את הצרכים של הגולשים, את תחומי העניין שלהם, מייצר פרסונליזציה גבוהה ככל האפשר,

הגיע הזמן באמת לעזור כדי לקבל חזרה ולעשות זאת הכי טוב.

כותב המאמר הוא אדר חי הוא ממייסדי חברת SocialValley, המתמחה בשירותי שיווק דיגיטלי B2B  בדגש על חברות טכנולוגיות, עיקר המומחיות של אדר בהפעלת אסטרטגיות שיווק דיגיטלי לקהל יעד ממוקד באמצעות inbound marketing, שיפור יחס המרה וניתוח כל שלב בתהליך.

אם הנושא הכתוב מצא חן בעינכם ואתם לא בטוחים איך ליישמו, מוזמנים ליצור קשר או להשאיר שאלות כאן למטה בתגובות. כמובן – תמיד נשמח אם תשתפו את הכתבה לחברים שהנושא יכול לעניין גם אותם.

לכתבה ראשונה בסדרה המסבירה מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום ממומן לחצו כאן.

One Response to קידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי בשנת 2016- על עיוורון לפרסומות ותוכן איכותי

  • הפרסונליזציה שדיברת עליו הוא באמת ההווה והעתיד של הפרסום
    אני שם לב איך מדי יום חברות ומפרסמים משתפרים בעניין זה…
    בנוסף כמו שציינת גם יש העצמה של הצרכנים והם נחשפים ומודעים לפרסומות הרבה יותר מבעבר, מה שבמידה מסויימת נותן להם כוח שלא היה בעבר.. ההתאמה האישית היא המפתח לפרוץ את "חומות ההגנה" של הצרכנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *