052-3792247

רעיונות שיווקיים » אסטרטגיה »כללי » פרסונליזציה במוצרים – אסטרטגיה שיווקית להגדלת המכירות

פרסונליזציה במוצרים – אסטרטגיה שיווקית להגדלת המכירות

פרסונליזציה היא התאמה של המסר השיווקי או אפילו של המוצר עצמו להעדפות של הלקוח. בשנים האחרונות, הודות להתפתחויות טכנולוגיות בתהליכי ייצור וגם בתהליכי השיווק והמכירות חברות רבות מוצאות לנכון לנקוט אסטרטגיה שיווקית שמשלבת פרסונליזציה במוצרים – לאפשר ללקוחות לעצב עצמם את המוצר בו הם חושקים. נמצא כי גישה זו מקנה למוצרים ערך נוסף מאוד משמעותי, שמבדל אותם מול המתחרים ובעיקר נותן ללקוחות הרגשה שהם יחידים ומיוחדים במינם.

למה הפרסונליציה עובדת כל כך טוב?

ככל שהעולם שלנו הופך לוירטואלי, הגבולות נפרצים, ונגישות המוצרים והמידע גבוהה, כך הולך ומצטמצם ההבדל בין אנשים. אם בעבר היינו הולכים לחייט שיתפור לנו חליפה בדיוק למידתנו, ואחר כך כולנו היינו נוהרים לזארה או לקסטרו וקונים בדיוק את אותם הבגדים, הרי שהיום אנשים בכל העולם רוכשים בדיוק את אותם פריטי הלבוש בעלי-אקספרס ואת אותן נעליים באסוס. כך שקשה יותר מתמיד להיות שונים ומיוחדים.
מכאן נולדה אסטרטגיה שיווקית שנקראת "פרסונליזציה" – מוצרים המותאמים אישית ללקוח. בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר חברות בארץ ובעולם הנוקטות באסטרטגיה זו ומאפשרות ללקוחות לעצב לעצמם את המוצרים, ולעיתים גם לשנות ולגוון אותם באמצעות פריטים מודולריים.

להלן כמה דוגמאות מהארץ ומהעולם:

Design Your Own m&m's
m&m's מאפשרים לעצב סוכריות עם הדפסות אישיות ולהזמין קופסת סוכריות בצבעים לבחירתם ועם תמונות של האנשים האהובים עליכם. זו ללא ספק מתנה ייחודית ויוצאת דופן שתביא לקריאות התפעלות מכל מי שיקבל אותה (בתמונה המודגמת העליתי את התמונה של בני הצעיר גיל). לחצו על התמונה כדי לעצב לעצמכם את סוכריות ה m&m's שלכם.פרסונליזציה של m&m
Personalize Shoes by Adidas

אדידס מציעה נעליים מותאמות אישית, כאשר אפשר ממש לעצב את הנעל בעצמכם, ולבחור באילו צבעים יהיו הפסים, השרוכים, החלקים השונים של הנעל ועוד. כך תוכלו להבטיח שלא תהיה לאף אחד נעל בדיוק כמו שלכם. לחצו על התמונה כדי לעצב לעצמכם נעלי אדידס בעיצוב אישי. פרסונליזציה של אדידס

סנדלים בעיצוב אישי של טבע נאות

אמנם טבע נאות מציעה אפשרויות עיצוב מוגבלות יחסית לאדידס, אבל צריך לתת לחברה ח'ח' על המאמץ. בכל זאת זה לא טריוויאלי שאתם יכולים לבחור לעצמכם ממבחר צבעים וטקסטורות וייצרו לכם סנדל לפי העדפתכם האישית, במידה שלכם ובצבעים שאתם אוהבים וגם ישלחו לכם את הסנדלים המעוצבים אישית הישר הביתה – וכל זאת במחיר של סנדלים רגילים בחנות. לחצו על התמונה כדי לעצב לעצמכם סנדלי טבע נאות. טבע נאותואם כבר התחלתי עם נעליים אוסיף עוד דוגמא מעניינת נוספת שנתקלתי בה לראשונה השבוע: מותג הנעליים Galibella שמבסס את הקונספט על עיצוב והתאמה אישיים. בשלב הראשון בוחרים סוליה. אחרי שנבחרה הסוליה בוחרים רצועה ולהשלמת החוויה בוחרים את הכפתורים שמחברים את הרצועות לסוליות.  הכיף ברעיון הזה שמעבר לעיצוב האישי, המוצר הוא מודולרי. אפשר לבחור סוליה אחת ומגוון רצועות שונות וכפתורים שונים, ובכל פעם להרגיש כאילו התחדשתם בנעל חדשה. מוזמנים להיכנס לראות דוגמאות נוספות באתר של Galibella.

נעליים

 

זה לא מקרי שהרבה חברות נעליים נכנסו לטרנד הפרסונליזציה. בעולם האופנה זה ממש מתבקש. בדומה לנעלי Galibella שמאפשרים להחליף חלקים של המוצר בצורה מודולרית, לפי מצב הרוח או משיקולי אפנה. כך גם חברת המשקפיים Oakley מאפשרת לרכוש משקפיים הכוללים מנגנוני החלפה של מוטות המשקפיים ואפילו של העדשות, כדי להתאים אותן לצבע הבגדים או לסוג הפעילות. אני בהחלט מבינה את הצורך הפונקציונלי והערך המוסף של מוצר כזה, לצד הצורך האפנתי – שכן בקיץ אני מעדיפה לרוץ עם משקפי שמש כהים בעוד שבחורף או בשעות השקיעה, אני מרגישה שנוח לי יותר לרוץ עם משקפי שמש בהירים יותר.
פרסונליזציה של אוקלידוגמא נוספת מתחום אחר לחלוטין, של מכשירים חשמליים, היא חברת נספרסו שלאחרונה השיקה מכונת קפה שנמכרת עם 15 פאנלים נשלפים בצבעים מגוונים, כך שתוכלו להתאים את הצבע של מכונת הקפה שלכם בהתאם למצב הרוח, או אפילו בהתאם למפה שהנחתם על שולחן האוכל…. פתרון זה מושלם לאנשים שמשתעממים ממראה הבית או המטבח שלהם ורוצים לגוון ולחדש.

פרסונליזציה של נספרסו

פרסונליציה בשיווק:

ללא ספק השיווק הפך בשנים האחרונות למאוד מדויק ואישי. היכולת הטכנולוגית להתאים את המסר השיווקי להעדפות האישיות של הלקוחות, לפי פילוח על פי גיל, מיקום ומצב משפחתי; העדפות אישיות, התנהגות גלישה ועוד, הפך לגורם מרכזי מאין כמותו בכל פעילות שיווקית גם ברשת האינטרנט וגם מחוצה לה. היום כל משווק יודע שהוא יכול לחסוך כסף רב וגם להביא לידים (לקוחות מתעניינים) ממוקדים ואיכותיים יותר באמצעות שיווק מותאם אישית. לכן כל בעל עסק, קטן וגדול כאחד חייבים לבחון כיצד להפוך את הפעילות השיווקית שלהם לאישית יותר ומותאמת יותר לכל לקוח ולקוח. הפרסונליזציה בשיווק באה לידי ביטוי בפניה אישית במיילים או במודעות מותאמות בגוגל ופייסבוק (ניתן לשלב את שם הלקוח/ה במודעות) ; בפרסום remarketing ו- retargeting שמשמעותם שאנחנו "מסמנים" כל מי שביקר באתר שלנו, מזהים איפה הוא שהה באתר ובאילו מוצרים התעניין, ומתאימים את תוכן המודעה להעדפות האישיות של הגולש.

לסיכום, מכיוון שבאמצעות נקיטת אסטרטגיה שיווקית של פרסונליזציה טמונות כל כך הרבה אפשרויות ופוטנציאל עסקי, חבל לא להשתמש בה, בעיקר מכיוון שהיא יכולה להפוך את הלקוחות שלכם ללקוחות מרוצים מאוד שיספרו עליכם ועל המוצרים שרכשו אצלכם לחבריהם ולסביבתם הקרובה.

רוצים לקבל רעיונות איך לשלב פרסונליזציה בעסק שלכם? מעוניינים לבחון איך לגבש אסטרטגיה שיווקית מותאמת במיוחד לעסק שלכם שתוביל לגידול במכירות?
מוזמנים לקבוע איתנו פגישת הכרות ללא התחייבות ונבחן מה מתאים לכם ולעסק שלכם. השאירו לנו הודעה או התקשרו 052-3792247
יש לכם שאלות? מוזמנים לרשום בתגובות.

One Response to פרסונליזציה במוצרים – אסטרטגיה שיווקית להגדלת המכירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *