052-3792247

רעיונות שיווקיים » מיתוג » למה משרד מיתוג עושה לעצמו מיתוג מחדש?

למה משרד מיתוג עושה לעצמו מיתוג מחדש?

לאחר כשנה של תהליך של הגדרה מחדש וחידוד המסרים, אנחנו גאות לספר על השלמת תהליך של מיתוג מחדש של דה מרקט – משרד לפיתוח שיווקי ולבניית מותגים. התהליך שעברנו הוא תהליך אותו אנו מעבירות רבים מלקוחותינו ולכן ראינו לנכון לשתף אתכם בסיבות שהובילו אותנו למיתוג מחדש ובצעדים בהם נקטנו.

למה להתחיל בתהליך מיתוג מחדש?
אחרי 5 שנים בהן ליוותה מעל 200 עסקים וחברות בתחום של פיתוח עסקי ושיווקי הרגישה ענבר שהגיע הזמן להתרחב. היא הרגישה מוכנה למשרד משלה שיספק את כל שירותי השיווק במקום אחד. לכן חברה ענבר לנועה – קולגה וחברה יקרה. נפגשנו כששתינו היינו מנהלות מותגים בתנובה – ענבר ב"אדום אדום" ונועה בדגי תנובה ובחטיבה המוסדית של תנובה.

טיפ ראשון – הבסיס המרכזי לכל עבודת מיתוג ושיווק היא זיהוי צורך בלתי ממומש
זיהינו צורך בסיס שקיים אצל הרבה מאוד בעלי עסקים ומנהלי שיווק – חסכון בזמן ניהולי יקר.
מאיפה נובע צורך זה?
מעבר לאסטרטגיה, לפיתוח עסקי ולתהליכי חדשנות מוצרית, שהם הבסיס להצלחתו של כל עסק, נדרשת עבודה שיווקית סיזיפית שגוזלת זמן ניהולי יקר.
כמנהלות שיווק בעברנו שעסקנו בתהליכי מיתוג עבור חברות גדולות  מצאנו שמנהל שיווק ממוצע מנהל במקביל 5 גופים קבועים ועוד כ 5 גופים מתחלפים: משרד פרסום, משרד יחסי ציבור, סטודיו לעיצוב גראפי, סטודיו לבניית אתרים, משרד קד"מ,  ובתי דפוס, מתורגמנים, חברות דיול, משרדי פרסום מגזריים, כותבי תוכן שיווקי ועוד…
חלק גדול מהזמן מצאנו את עצמנו עסוקות בכיבוי שרפות ובהתעסקות בפרטים הקטנים. מעט מאוד זמן באמת הקדשנו לפיתוח העסקי ולחשיבה אסטרטגית שיווקית.

הקמת משרד דה מרקט, באה מתוך כוונה להפריד את עבודת התכנון האסטרטגית מעבודת הביצוע היישומית ולהציע ללקוחות את כל צורכי השיווק שלהם במקום אחד.
חסכון בזמן ניהולי יקר – מאפשר לבעל העסק לקבל כמעט את כל שירותי השיווק במקום אחד במקום להחזיק הרבה מאוד גופים נפרדים שכל אחד מהם רואה רק חלק קטן מהתמונה.
1

טיפ שני – למקד. מיתוג עסקי מחייב אותנו להתמקד בקהלי יעד ובסוגי השירותים המוצעים
זיהינו מי קהל היעד שלנו– אצל מי הצורך בחסכון זמן ניהולי יקר הוא הכי משמעותי.
מצאנו שהקהל שלנו הוא עסקים בינוניים שלא יכולים להרשות לעצמם להחזיק גם מנהל שיווק וגם לשלם ריטיינרים יקרים למספר נותני שירותים. עסקים אלו יכולים לקבל את כל צורכי השיווק שלהם במקום אחד (דה מרקט) ולחסוך הרבה מאוד כסף וזמן ניהולי יקר.
מצאנו גם שהקהל שלנו הוא חברות העוסקות ביצוא או שוקלות לעשות יצוא – חברות אלו יפיקו את המרב מפעילות שהיא גם באינטרנט לצד פעילויות מסורתיות כמו תערוכות. תהליך מיתוג איכותי דורש בראש ובראשונה מיקוד.

 

 

2טיפ שלישי – לבלוט. הבסיס לכל מיתוג מוצלח הוא לזהות במה אתה טוב יותר מהאחרים ולבנות את סיפור המותג סביב אותו יתרון יחסי.
דבר נוסף שזיהינו הוא הזדמנות עסקית – איפה אנחנו עולים על המתחרים.
מצאנו שיש בשוק הרבה משרדי מיתוג ויש גם כמות דומה של משרדים המתמחים בשיווק באינטרנט וברשתות חברתיות. אבל אין גופים שיודעים להציע את שניהם תחת קורת גג אחת.
המציאות כיום מחייבת כל עסק לשווק גם באינטרנט וגם במדיות מסורתיות (תערוכות, כנסים, קטלוגים, שיווק ישיר, פרסומות וכד'). אי אפשר לבנות מותג חזק בלי אינטרנט אבל גם אי אפשר לבסס את כל הפעילות השיווקית רק על האינטרנט. נדרש שילוב בין השניים.
והבנו שזה בדיוק היתרון היחסי שלנו – היכולת לחבר בין בניית מותג באון ליין ובאוף ליין והניסיון העשיר שרכשנו במהלך השנים בשניהם.

 

טיפ רביעי: להעז. קשה לצמוח בלי להעז לבצע שינויים.3
ביצענו מספר שינויים ארגוניים משמעותיים תוך שנעזרנו ביועצת ארגונית נפלאה בשם מורן שמיר. הגדלנו את הצוות תוך שאנו בוחרות בקפידה אנשי מקצוע בעלי ניסיון עשיר בתחום  של מיתוג ובתחומי שיווק באינטרנט , תוך התאמה לקהלים אלו ממש.
יצרנו שיתופי פעולה עם גורמים משלימים מעולם התוכן של שיווק באינטרנט ושיווק בינלאומי
חברת תערוכות, משרד יחסי ציבור וחברת תוכנה– על מנת שנוכל לספק את כל השירותים שהלקוחות שלנו צריכים תחת קורת גג אחת.

 

 

 

4טיפ חמישי – לרגש. מיתוג הוא יצירת שפה קריאטיבית שמספרת את סיפור המותג בצורה יצירתית שתביא לחיבור רגשי של הלקוח עם הצרכים הקיימים אצלו .
בנינו שפה גראפית חדשה שמספרת את סיפור המותג של דה מרקט.
כל השפה הגראפית של דה מרקט התבססה על השפה הקודמת עם שינויים שידברו לקהל היעד החדש ולשירותים החדשים שאנו מציעים. בנינו מחדש את אתר החברה ועיצבנו מחדש את כל החומרים המשרדיים שלנו כדי לדבר בשפה אחידה.
הביטויים שנבחרו: למקד, לבלוט, להעז, לרגש, להוביל מספרים את התהליך אותו עובר הלקוח בעבודה איתנו. כל השלבים נחוצים ואי אפשר לדלג על אף אחד מהם.

 

 

 

ועכשיו יוצאים לדרך!5
לאחר שהשלמנו את כל התהליך האסטרטגי ותהליך המיתוג מחדש אנחנו מוכנות לצאת לדרך ורק מחכים ללקוחות המתאימים אותם נוכל להוביל להצלחה עסקית.
עכשיו מתחילה עבודת השיווק האמיתית הקשה והיומיומית שאנו עושות באהבה רבה – כי זה המקצוע שלנו.
אם היה לכם מעניין לקרוא כיצד ביצענו את תהליך המיתוג מחדש שלנו נשמח לפגוש אתכם ולעבור איתכם ביחד מסע דומה.
נועה – 054-678-0785   וענבר 052-379-2247

מזמינה אותך לקרוא גם על  שיטות מיתוג שונות ואיזו שיטה מתאימה לסוגים שונים של עסקים.

3 Responses to למה משרד מיתוג עושה לעצמו מיתוג מחדש?

  • ענבר שבת שלום,אני קורא את התובנות שלך,ומודה לך בגין ייעוץ בונה וממתג ברשת,ובמרחב הוירטואלי,עם פלטפורמות אלטרנטיביות
    איך ליצור בידול ומיתוג אפקטיבי,ע"מ למנף ולמקסם שיווק בסייבר ספייס ,אפקט ופקטור שיוצר מחזור עסקי מעבר למתחרים.
    בברכה,
    משה שי יועץ נדל"ן

    • תודה משה. אני שמחה לראות שאתה מתעניין ומקבל ערך מהתוכן שלנו!
      ענבר

  • לא השתכנעתי, לא נסחפתי אחר המסר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *