052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » מהפכת השיווק באינטרנט

מהפכת השיווק באינטרנט

התחום של שיווק באינטרנט הנו תחום חדש יחסית בן כ 20 שנה. מהפכת ה 2 WEB שחלה בראשית שנות האלפיים הולידה מודל חדש של תקשורת מול הצרכנים – תקשורת אינטראקטיבית. מאמר זה סוקר את מהפכת השיווק באינטרנט והשפעותיה על הדרכים החדשות בהם מתבצע כיום מיתוג עסקים ברשת. web 2 מומחי השיווק באינטרנט מבחינים בין שתי תקופות מרכזיות: עידן הדוט קום שהחל עם השקת האינטרנט בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת ועידן ה 2 WEB שראשיתו בשנת 2,000 ועד היום. השינוי המרכזי שיצרה מהפכת ה 2 WEB היא הפיכת הגולשים למשתמשים שיכולים להזין תוכן אישי מקורי בעצמם אל אתרי האינטרנט הציבוריים. היתרונות של שיווק באינטרנט בעידן החדש:

  • יצירת מערכת יחסים עם הלקוחות – בניגוד למודל השיווק הישן של גוף שמשדר מסרים וגוף שקולט מסרים, בעידן החדש של השיווק באינטרנט, נוצרת אינטראקציה עם הגולשים והם הופכים להיות שותפים פעילים ביצירת התכנים והמסרים השיווקיים. הלקוחות עונים ומתקשרים עם המשווק לא פחות ממה שהוא מתקשר מולם.
  • התאמה אישית – שיווק באינטרנט בעידן ה WEB2 נעשה באופן כמעט אישי. ניתן לפלח קהלים ומשתמשים על פי התנהגותם ברשת, כאשר הפילוח האישי הפך לגורם מרכזי ביותר בתחום של שיווק באינטרנט. מנועי חיפוש מתקדמים כגון גוגל ופייסבוק יודעים להתאים את תוצאות החיפוש לפי העדפותיו האישיות של הגולש, כאשר תוך כדי גלישה הם גם אוספים מידע רב על המשתמש והרגלי הגלישה שלו.
  • חכמת ההמונים – אחד מהמאפיינים העיקריים של שיווק באינטרנט בעידן החדש הוא שהוא הנו התבססותו על חכמת ההמונים. למשל – האלגוריתם דרכו מדרג גוגל את תוצאות החיפוש מבוסס על כמות הגולשים שצפו באתר או דף מסוים באתר וזמן שהייתם בו. אתרים מקודמים בהתאם למידת הפופולאריות שלהם בקרב הגולשים. אתרי מכירות גדולים כמו ebay ואמזון ידרגו מוצרים בהתאם לאופן בו דרגו אותם הגולשים (הציון שנתנו הגולשים למוכר ולפריט המוצע)
  • תוכן וידע – הבסיס האמיתי להצלחת פעולות שיווק באינטרנט הוא יצירת תוכן איכותי עשיר ומעמיק. מכיוון שהאופן בו האלגוריתם של גוגל מקדם אתרים הנו סודי, ואף אחד לא באמת יודע איך מקודמים האתרים, קיימת הסכמה בין מנהלי שיווק באינטרנט ומקדמי אתרים שהרכיב החשוב ביותר לצורך קידום אתרים באינטרנט הוא יצירת תוכן איכותי ורלוונטי לגולש. תוכן איכותי יכול להכיל מאמרים, סרטונים וכדומה, כאשר ההתאמה בין מילות החיפוש והתוכן של האתר וכן איכות התוכן הנם גורמי המפתח המרכזיים לצורך קידום האתר.
  • ויראליות – ככל שהתוכן שיוצרים המשווקים יחשף ליותר אנשים כך תהיה לו הצלחה גדולה יותר ולכן המפרסמים והעוסקים בתחום של שיווק באינטרנט מנסים למצוא דרכים לייצר תוכן ויראלי שימשוך גולשים רבים ככל האפשר. דוגמא ידועה לקמפיין ויראלי בינלאומי מצליח הנו הקמפיין של של משרד התיירות האוסטרלי The best job in the world שהצליח להגדיל הביקורים באי באלפי אחוזים.

  • כל אחד יכול להיות סלב ברשת – פשטות העלאת התכנים והמחיר הזול יחסית לפעילויות של שיווק באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות, הופכים ערוץ שיווקי זה לנגיש לכולם. אם בעבר רק חברות ענק יכלו להרשות לעצמן לבנות מותגים, כיום כל עסק וכל אדם פרטי יכול למתג עצמו ברשת. הדוגמא המפורסמת ביותר היא כוכב הנוער ג'אסטין ביבר שכבש את העולם לאחר שהתפרסם בזכות סרטוני יו טיוב שהוריו העלו לרשת (סרטון שזכה לקרוב ל 7 מיליון צפיות!).

  • דוגמא מעניינת נוספת שמראה כיצד ניתן להפוך לכוכב ברשת הנו  מאט הרדינג, בחור אמריקאי שהפך למפורסם בן לילה בזכות סרטון מטופש שהעלה ליו טיוב ב 2003 המציג עצמו רוקד במקומות שונים בעולם. לאחר שצפו בסרטון מיליוני אנשים בכל העולם אימצו את מאט מספר חברות מסחריות שמממנות את טיוליו עד היום.

  • נוחות המשתמש / User experience אחד המונחים עליהם מושם הדגש הרב ביותר בקרב בוני אתרים ומתכנני אפליקציות – ומשמעותו הקלות בה יכול להיכנס משתמש חדש להכניס תכנים לאינטרנט ללא שנדרשת לו כל הדרכה.
  • שיתופיות – אחד הרכיבים המאפיינים ביותר של עידן ה web 2 הנו השיתופיות – הגולשים יוצרים תכנים ומשתפים בהם אחרים, מתכנני אתרים ומתכנני אפליקציות לוקחים עבודה של אחרים ומשדרגים אותה. כך ניתן למצוא כיום אתרי קוד פתוח ואפליקציות פייסבוק ואחרות שנוצרו באמצעות עבודה של מספר מתכנתים ברחבי העולם.
  • מגוון ערוצים –השיווק באינטרנט הנו שיווק רב ערוצי , ולכן בשלבי ההקמה של אתר או בבניית קמפיין שיווקי מושם דגש רב על מערכות שניתנות לתפעול ולצפיה ממגוון מכשירים אלקטרונים- לפ טופים, מחשבים נייחים, סמארטפונים, טאבלטים, מערכות הפעלה שונות (אקספלורר, כרום ועוד) ומנועי חיפוש שונים, וזאת על מנת שניתן יהיה לצפות במידע מכל מקום בצורה אופטימאלית.
  • רשתות חברתיות – הפכו לגורם מרכזי בתחום שיווק באינטרנט. כיום חלק ניכר מהתקשורת של עסקים מול לקוחותיהם מתבצעת באמצעות הרשתות החברתיות ופייסבוק בראשן. מה שמבדיל את פייסבוק משאר הרשתות החברתיות, באופן אשר תרם להצלחתה האדירה, היא היותה הרשת החברתית הראשונה שקיימה פרופילים אישיים עם שמות אמתיים ולא בדויים, וכן מנוע החיפוש המתקדם שלה, שמסנן עבור הגולש את המידע ומעלה לקיר רק את המידע הרלוונטי ביותר על פי העדפותיו האישיות ומידת קרבתו לזה שהעלה את הפוסט. השיווק באמצעות המדיה החברתית הפך לפופולרי לא רק לצורך שיווק עסקים אלא לקידום רעיונות חברתיים ומהפכות חברתיות ולצורך קידום פוליטיקאים שרוצים להתקרב לבוחרים שלהם. לדוגמא- דף הפייסבוק של יחימוביץ שלי יחימוביץ או דף הפייסבוק של יאיר לפיד.

לסיכום: מחלקים את תקופת האינטרנט לשתי תקופות עיקריות תקופת הדוט קום ותקופת ה web 2. התקופה השניה מאופיינת במערכות הפעלה שמאפשרות לכל גולש להכניס תכנים משלו, ולכן התקשורת של המפרסמים עם הלקוחות הפכה מתקשורת חד סטרית לתקשורת דו סטרית. המשווקים צריכים ללמוד להשתמש במדיה החדשה הזו כמדיה אינטראקטיבית ולנצלה לצורך יצירת מערכת יחסית מתמשכת עם הצרכנים.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, שיווק באינטרנט ופיתוח עסקי בדה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

26 Responses to מהפכת השיווק באינטרנט

  • מהפכת ה WEB 2, גרמה בהחלט לסוג של מעבר של שליטה מהתקשורת והטלוויזיה אל עבר הגולשים שמתאפשר להם ליצור תוכן בעצמם.
    דגמא מובהקת היא אתר האינטרנט הזה שמאפשר לתת משוב, להגיב, ולשאול שאלות הקשורות למאמר, אותו הגולש (כלומר את) יצר.
    דגמא נוספת לפי דעתי במהפכת ה WEB 2 היא המעבר לרשתות חברתיות ומיעוט השימוש במיילים, וגם הטלפונים הביתיים- מכיוון שצורת התקשורת שלנו השתנתה, כניסת הפייסבוק, לינקדין, מייספיס ורשתות חברתיות נוספות שינו את התפיסה שלנו בנוגע לדברים שונים. מהצד השני צריך לחשוב גם על אופציה של פגיעה או העלבה באמצעות שימוש בתגובות שמאפשרות לנו באמצעות המהפכה, ומפלי אינפורמציה שגויים שאנחנו יכולים ללכת דרכם.

    • מסכימה איתך אסף. המהפכה של ה web 2 העבירה את השליטה לידיים של הגולשים במקום לבעלי החברות ולמפרסמים ולעיתים קרובות לתגובות של הגולשים יש אפקט אפילו גדול יותר מאשר התוכן שהמפרסמים התכוונו

  • מהפכת הWEB2 הביאה עמה יתרונות כה רבים ושינתה את עולם השיווק לחלוטין (גם לצרכנים וגם למשווקים).
    המהפכה הביאה למשווקים הרבה נחת וזאת מסיבות רבות אבל כנראה שסיבה עיקרית היא הסיבה הפיננסית-
    עלויות השיווק לפני המהפכה הזו היו מרקיעות שחקים ולא תמיד הביאו איתן את התוצאות שקיוו (פרסומות בפריים טיים, שלטי חוצות וכדומה),
    בעידן המהפכה נולדו כל כך הרבה דרכים לשווק מוצר בעלות נמוכה משמעותית מבעבר- זאת ועוד, השיווק לאחר המהפכה הוא מידי, מהיר- לא כמו בעבר שהפקת פרסומת הייתה לוקחת חודשים לפחות.
    בקשר לצרכנים- כמובן שחיינו השתנו לאחר המהפכה, אבל לדעתי, לא בהכרח לטובתנו…
    ההתפתחות הטכנולוגית של בניית הלוגריתמים של מנועי החיפוש, "המרגלים" מייצרים אצל צרכנים מסוימים אי נוחות ותחושת חשיפה. אני בטוחה שאני לא היחידה שמרגישה לפעמים שהמכשיר הסלולרי שלי מצוטט לי, ומציע לי לרכוש דברים שדיברתי עליהם אבל לא בהכרח חיפשתי עליהם מידע במנועי חיפוש…
    מעלה אצלי שאלה-היכן הגבול של הזכות לפרטיות?

    • מסכימה איתך נטע שההתפתחות הטכנולוגית פוגעת בפרטיות ומעלה דילמות אתיות לא פשוטות.
      אנחנו צריכים ללמוד להיות זהירים במידע שאנחנו חולקים ברשתות החברתיות וכמובן להיות זהירים בהורדת אפקליציות שונות.

  • תקופת הWEB 2 הביאה עמה חידוש המאפשר לגולשים להגיב למפרסמים ולהכניס תוכן מקורי משלהם דרך רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד.
    מבחינה זו, המפרסמים והמשווקים צריכים לדעת לנצל רפורמה זו ע"י כך שיתאימו את עצמם לקהלים לפי פילוחם ולפי העדפותיהם.
    בנוסף, ככל שהתוכן ימשוך את הגולשים ע"י סרטונים, מאמרים, פנייה לרגש והתאמה נכונה לקהל היעד וכדומה, המפרסמים יוכלו לקדם את עצמם ואת מוצריהם וללמוד גם כיצד לשפר אותם.
    כמו כן, גם הגולשים נהנים מחידוש זה ממספר סיבות: ראשית, ישנו תוכן שמותאם להם ומפורסם לפי ההעדפות שלהם. שנית, האפשרות להגיב ולהכניס תוכן מאפשרת לגולשים מכל מעמד שהוא, להשפיע על המערכת הצרכנית ולקדם רעיונות משלהם ולשווק את עצמם לכל העולם בצורה זולה, ויראלית ומהירה יותר במינימום משאבים.

    • מסכימה איתך רוני. העידן של ה WEB2 שינה את מערכת היחסים בין המפרסמים לצרכנים והפך כל צרכן למפרסם. הוא פתח בכך הרבה מאוד הזדמנויות לאנשים פרטיים למתג את עצמם וגם לעסקים קטנים.
      זהו בהחלט עידן מרגש!

  • מהפכת השיווק באינטרנט היא אחת המהפכות ששינו את פני העשורים האחרונים. פתאום ניתן להבחין בכך שכבר לא צריך לצאת מהבית או לעשות משהו משמעותי על מנת להפוך לכוכב רשת למשל, לא צריך להשתגע וללכת לאינספור מקומות על מנת לצלם דברים מקוריים, הכל יכול להתבצע מהבית עם המצלמה של האייפון למשל.
    המהפכה הזו טובה מאוד לכל המשווקים גם, הפרסומים שלהם ברשתות החברתיות תופסים תאוצה, אנשים משתפים ונחשפים לכך יותר ממה שהיה באמצעי המדיה הישנים.
    בעזרת השיתופים או האי שיתופים המשווק יכול לדעת האם המוצר אהוב או לא, על מי הוא אהוב, מה טווח הגילאים והאם שווה להמשיך בפרסום זה.
    המהפכה הזו עשתה טוב, לדעתי גם למשווקים וגם לצרכנים.

  • מהפכת השיווק באינטרנט היא אחת המהפכות ששינו את פני העשורים האחרונים. פתאום ניתן להבחין בכך שכבר לא צריך לצאת מהבית או לעשות משהו משמעותי על מנת להפוך לכוכב רשת למשל, לא צריך להשתגע וללכת לאינספור מקומות על מנת לצלם דברים מקוריים, הכל יכול להתבצע מהבית עם המצלמה של האייפון למשל.
    המהפכה הזו טובה מאוד לכל המשווקים גם, הפרסומים שלהם ברשתות החברתיות תופסים תאוצה, אנשים משתפים ונחשפים לכך יותר ממה שהיה באמצעי המדיה הישנים.
    בעזרת השיתופים או האי שיתופים המשווק יכול לדעת האם המוצר אהוב או לא, על מי הוא אהוב, מה טווח הגילאים והאם שווה להמשיך בפרסום זה.
    המהפכה הזו עשתה טוב, לדעתי גם למשווקים וגם לצרכנים.

    • נכון מסכימה איתך. המהפכה הדיגיטאלית פתחה הרבה מאוד אפשרויות לאנשים ולבעלי עסקים קטנים שלפני כן התקשו לפרוץ את גבולות האזור שלהם, והיום עם התמדה וכשרון אפשר להפוך כוכבים בינלאומיים, גם אם אתה גר במקום מרוחק בפריפריה ואין לך משאבים גבוהים לפרסום. וזו הגדולה האמיתית של הרשת.

  • אין ספק שלתקופת ה- WEB2 השפעה כה אדירה, שהקלה את החיים גם של הצרכן וגם של המשווק והמייצר עצמו.
    אחרי שהפרסומות היו הולכות לשווא, כך שהן משודרות ומפיצים אותם לכולם, בזמן שקהל היעד שלהן הוא ממש קטן, עכשיו זה יותר חסכוני, שהמשווק בעצם משקיע בפרסומת כלשהי ומגיע לקהל היעד הספציפי שלו, בלי להשקיע כסף לשווא.

    נקודה שנייה חשובה, שהוזכרה לעיל, שלא חייב המון כסף כדי לשווק למוצרים שלך. היום, להפך מאיך שהיה מזמן, אתה יכול לשווק לאיזשהו תוצר שאתה רוצה, מהדברים הכי קטנים לדברים הכי ענקים, הרשתות החברתיות סייעו לכולם, ממש לכולם, להיות מפרסמים. למגוון מוצרים, אם זה לבוש, אוכל, מכוניות וכל מיני מוצרים, וגם בעידן הזה במהפכת ה WEB2 אתה יכול לשווק לעצמך, לאישיות שלך, לכישרונות שלך, גם לתחום הלימודים שלך .. לכל דבר בעולם.

    אפשרות המענה של הלוקחים, התגובות שלהם, והפידבקים .. בעצם מכוונת את המייצרים והמשווקים בדיוק לאן ילכו ובאיזה דרך, ומה בדיוק הקהל צריך ורוצה. וזה מה שהתכוונתי שמהפכת ה WEB2 הקלה את חייהם של המשווקים.

  • המאמר סוקר את מהפכת הWEB2 שחלה באינטרנט בעידן הנוכחי, ששינתה את פני עולם השיווק ואת חווית המשתמש. בעוד היו הלקוחות פסיביים ורק קולטים מסרים מן המשדרים, כיום הם הופכים להיות אקטיביים ברשת, ולוקחים חלק פעיל במערכת היחסים בינם לבין הגוף המפרסם. בנוסף, נפתחו ביניהם בעידן זה אפשרויות רבות חדשות, שנובעות מפשטות וזמינות העלאת תכנים לרשת, ובכך כעת יכולים גם לקוחות רגילים לשתף תכנים ברשת וכן, בעלי עסק קטנים באלי פחות משאבים כלכליים מתאגידי ענק – יכולים להשתלב בעולם השיווק באינטרנט בקלות, שכן כיום הצלחת תכני השיווק נובעת יותר מאיכות ורלוונטיות התוכן, היותו ויראלי ומעניין ועוד – ופחות על כמות התקציב הכספי אשר הושקע בפרסום. היתרון הנוסף אשר נובע מהנ"ל, הוא שהתכנים שמועלים כיום לרשת הם יותר איכותיים בכדי להפוך להיות פופולאריים ולזכות לחשיפה רבה.

  • ניכר כי השינוי המרכזי שיצרה מהפכת ה 2 WEB היא הפיכת הגולשים למשתמשים שיכולים להזין תוכן אישי מקורי בעצמם אל אתרי האינטרנט הציבוריים. ללא ספק, להפיכה זו יתרונות רבים שהביאו באופן מסוים לשינוי בתחום השיווק, כך שלא רק בעלי האמצעים יוכלו לפרוץ ולשווק את עצמם, אלא גם אלו שרק התחילו את דרכם והם בעלי אמצעים דלים. פשטות העלאת התכנים והמחיר הזול יחסית לפעילויות של שיווק באינטרנט ושיווק ברשתות חברתיות, הופכים ערוץ שיווקי זה לנגיש לכולם.
    שכן, השיווק באמצעות המדיה החברתית הפך לפופולרי לא רק לצורך שיווק עסקים, אלא גם לקידום רעיונות חברתיים.
    כמו כן, יתרון בולט הוא העובדה שניתן לפלח את קהלי היעד שלנו על פי דפוסי התנהגותם ברשת ולפנות אליהם באופן כמעט אישי, כך שיתאים להעדפותיהם האישיות של הגולשים. לסיכום, שינוי זה הוביל את התקשורת עם הלקוחות לסוג של 'דיאלוג', כבר אין רק צד אחד שמעביר מסרים, העברת המסרים היא דו סטרית, ועל המשווקים ללמוד את האינטראקציה עם הצרכנים ולנצלה לתועלתם.

  • מהפכת השיווק באינטרנט אכן הביאה להפצת מידע באופן מהיר ואף להתפשטות מהירה שלו. הרשת החברתית הינה פלטפורמה שיווקית מרכזית לעסקים וארגונים מכל העולם, רשת הפייסבוק שמונה כמיליארד משתמשים מאפשרת נגישות קלה מהירה וזולה אל הצרכנים, אך יתרונות אלו יכולים להוות מכשול שכן הם מביאים לכך שהרשתות החברתיות מוצפות בפרסומים והליכים שיווקיים. הצרכן, שנחשף באופן תדיר לקמפיינים שיווקיים נעשה יותר ויותר אדיש אליהם, דבר שהביא לתחרות גוברת על תשומת ליבו של הצרכן ולשיווק אגרסיבי יותר. עקב כך חלו שינויים באופי השיווק עצמו- השפה הפכה למתומצתת ומקודדת, המסר קצר יותר על מנת להעבירו באופן מהיר למשתמש, ישנו דגש גדול יותר על הכתיבה השיווקית ועל כוחן של מילים ונוצרו תחומי התמקצעות רבים יותר עקב הנגישות וההתאמה לפלחי שוק רבים.

  • ניתן לראות שבאמת בתרבות הWEB 2.0 ישנן יצרונות רבים ולם הולך כל עולם הישווק / המידע / ומוצרים
    כל ההתנהלות הגלובלית עוברות להתנהלות אינטרקטיבית על גבי פלטפורומות מידע דיגיטלית ורשתות חברתיות., לכן על מנת להיות בקשר רציף עם הצרכנים יש לנו לבצע אדפטציות בצורת השיווק והפרסום כפי שהיה מוכר לנו כיום. הקצב המהיר של החלפת התגובות והצורך בלתי פוסק של הקהלים (נוער, מתבגרים, ואפילו מובגרים) בלהרגיש מחובר ורלוונטי והמרכז ולא עוד צופה מצריך מאיתנו ליצור מסגרות אשר לכל אחד יש את האני האישי שלו ושהוא יכול להתבטא בצורה הטובה ביותר
    WEB 2.0 מאפשר זאת הן על גבי פורומים והן על גבי פלטפורות אנטרקטיביות משוכללות יותר

  • המאמר מציג את השינויים שחלו בעולם השיווק מתחילת שנות ה2000 ובהחלט ניכר שהוא חווה מהפכה. האינטרנט הפך את עולם השיווק לדינמי, מהיר וקליט בו כל אחד מהמתעניינים יכול למצוא את מבוקשו תוך שניות ספורות וללא קושי מיוחד, דבר שעוזר להשאיר את המשתמשים המבוגרים יותר בתמונה. אין לי שום ספק שהתרחבות הפרסום והשיווק באינטרנט, אשר ברובה נעשית ע"י אנשים פרטיים ולאו דווקא חברות פרסום מתוקצבות, עוזר להגביר את התחרות בזירה. האינטרנט מביא עמו התחדשות יומיומית, הן בטרנדים שהוא יוצר והן באמצעים בהם הוא יוצר אותם, ולכן האנשים אשר רוצים להתפרסם דרכו צריכים ליצור עצמם מחדש כל תקופה קצרה יחסית עם רעיון חדשים וביצועים טובים יותר. הגלובליזציה, אשר מתאפשרת באמצעותו של האינטרנט, בהחלט תורמת לקמפיינים להעלאת מודעות לחדור מהר יותר ועמוק יותר למודעות הציבור ומפתחת הכרה בינלאומית כלפיי תופעות שליליות בחברה, שכן, מטרתו של שיווק היא לאו דווקא מסחרית גרידא. לסיכום, האינטרנט הביא לרפורמה בענף השיווק, רפורמה שבמסגרתה לא רק לגדולים יש את האמצעים, אלא גם לאלו שבראשית דרכם מה שמאפשר לתחרותיות דיי הוגנת בין החברות.

    • הי גל. אהבתי מאוד את הערתך, לא ברור לי רק למה רשמת שמתאים למשתמשים מבוגרים דווקא, לדעתי האינטרנט הוא הרבה יותר העולם של הצעירים ולמבוגרים הרבה יותר קשה להתרגל לשינוים הטכנולוגיים. אבל בסך הכל מסכימה מאוד עם רוב מה שרשמת.

  • אין ספק שלעידן ה-web 2 ישנן מעלות רבות אולם אני רואה בו גם הרבה בעיות.
    אם כבר עסקנו בג'סטין ביבר… כיום מתפתחת לה תרבות של "אני רוצה להיות מפורסם כשאהיה גדול". זוהי תרבות של המון בני נוער שמחפשים קיצורי דרך, תרים באובססיביות אחר הזדמנויות להעלות עוד תמונה שלהם או עוד סרטון שלהם שרים/ מנגנים או סתם מלטפים את החתול. הפלטפורמה הזו שמעניקה הרשת, כל כך נגישה ופתוחה, נוצצת להם ומסנוורת אותם.
    הם יצברו כמויות אדירות של לייקים ושיתופים גם כאשר לא יהיו הזמרים או הרקדנים הכי מוצלחים. כך מתפתח תהליך של כמו סגידה עצמית הגורמת להם להאמין שהם כבשו את העולם ואוטוטו ימלאו אצטדיונים.
    אולם, לא כך הדבר. מתוך ההמון הרב ברשת, מעטים הם אלו שמצליחים לנסוק למעלה כל כך מהר. הכישלון בכך הוא מתסכל ואני חושבת שהוא גם מסוכן.

  • אני חושב שהיופי האמיתי במהפכה זו הינו שבמובן מסוים הוא החזיר אותנו אל נקודת האפס בכול הקשור לתחרות שבפירסום בין גופים וחברות שונות. אילו לפני המהפכה מגרש הפרסום היה בעיקר שייך רק לתאגידים וחברות בעלות אמצעים, עכשיו הוא פתוח בפני כולם. עסק קטן יכול לפרסם כמעט באותה מידה כמו עסק גדול ואף בצורה מוצלחת ומקורית יותר. המונופול של חברות גדולות במובן מסוים נשבר בתחום הזה. יש בכך גם צדק חברתי ולא פחות מכך יכולת לנו הצרכן לקבל את מה שאנחנו רוצים במחיר ובאיכות הטובה יותר.

  • אני חושב ששיווק באינטרנט היא הדרך הטובה ביותר לשיווק, וללא ספק מהפכת ה web 2 שעזרה לאנשים להיות יותר מעורבים בתכנים ששים באינטרנט חיזקה את שיטת השיווק בטינטרנט וייעלה אותה יותר. וכתשובה לשאלה האם זה קשה לשכנע אנשים דרך שיווק באינטרנט כי כולם התחילו לאמץ את השיטה הזו? אז סוגייה זו לא אמורה להוות בעיה! אבל מה שנדרש מכותבי הפרסומת או הפוסט השיווקי זה לדעת איך לכתוב, מה לכתוב, ולמי לפנות. כי בדרך כלל אנשים לא אוהבים כשמנסים לשכנע אותם, לכן המשווק והמפרסם צריך לשים את עצמו במקום הנמען שאליו מופנית הפרסומת כדי לדעת איזה תכנים משכנעים אותו ואיזה לא. בדרך כלל התכנים המשכנעים אותנו הם התכנים שאנו לא מרגישים שמנסים לכפות אותם עלינו בכוח.

  • אני חושבת שהנקודות שהכי בולטות לגולש היום נוגעות למערכת היחסים של האתר עם המשתמש ובעיקר לזה שכל אחד יכול להיות היום מפורסם. אתרים רבים עושים תחרויות ומזכיר בפרסים את מי שמעלה תמונה שקשורה למשהו מסוים ומתייג את אותה תחרות, למשל חברת ׳ניסן׳ חילקו מספר רכבים למי שהעלה תמונות מקוריות ותייג #NissanIL. בערך 3 אנשים זכו אבל עשרות עם לא מאות אנשים העלו את התמונה ושיווקו את האתר מיוזמתם. אתרי בגדים רבים rockglam וadika מקדישים פינות משמעותיות באתר שלהם לבחורות שלובשות בגדים שלהם, העלו תמונה לאחת הרשתות החברתיות ותייגו אותם. הבנות נהנות מ״אור הזרקורים״ והאתרים נהנים מפרסום חיובי ללא עלות (לדוגמא: http://www.adikastyle.com/instagram.html)

  • אני ממש מסכימה עם הילה, ככל שיש יותר אנשים שמפרסמים תכנים באינטרנט רף המקוריות רק עולה ועולה, וקשה יותר לרגש את הקהל. בעצם, כדי להצליח באמת יש להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. זה אומנם קל וזול לפרסם באינטרנט אבל כדי לקבל את האפקט האופטימלי של פרסום באינטרנט שזה השיתוף ותפיסת תשומת לב הקהל צריך להיות מאוד מקוריים ולהשקיע בתוכן עצמו.

  • אני חושבת שהיום זה דווקא נהיה יותר ויותר קשה להיות הצלחה ויראלית, כי אם בהתחלה זה היה חדשני ויצירתי, היום כבר אנשים רגילים ומגיבים לזה בעוצמה רגשית נמוכה יותר. בעיניי, כיום, קשה מאוד להצליח לרגש ולהגיע לאנשים, הפרסום צריך להיות יוצא דופן. אני כל פעם מופתעת מחדש מרמות היצירתיות שאנשים מגיעים אליהן.

    • תהיה צכונה לשמוע כל מה הוא חדש כל יום, הטכנולוגיה והתקשורת הם עדין בעידן התפתחות, זה מה שמשפיע על מחשבות האנשים ועל היצירתיות שלהם, יש התפתחות לכלים מה שעושה אותם עוקבים אחרי ההתפתחות הטכנולוגית כדי להצליח ולהגיע כמה שיותר למעלה

    • תהיה מכונה לשמוע כל מה הוא חדש כל יום, הטכנולוגיה והתקשורת הם עדין בעידן התפתחות, זה מה שמשפיע על מחשבות האנשים ועל היצירתיות שלהם, יש התפתחות לכלים מה שעושה אותם עוקבים אחרי ההתפתחות הטכנולוגית כדי להצליח ולהגיע כמה שיותר למעלה

  • לדעתי המהפכה הזאת מבורכת וזה בא לידי ביטוי בעיקר בפרסומות. פרסומות זה תמיד היה דבר מציק, אי אפשר להתחמק ממנו ולרוב ממש לא רלוונטי אליי. בעקבות מהפכת הWEB 2 v הפרסומות מופנות אליי באופן אישי. אמנם הם מגיעות בתדירות רבה אבל לפחות הסיכוי שהם יהיו שימושיות לי גבוה יותר והסיכוי שאני יסגור אותם ישר מבלי אף לקרוא שורה אחת נמוך הרבה יותר. בעקבות כך גם הצרכן מרוויח- כי כעת הפרסומות מגיעות אליי רק לפי התאמה, וגם המשווק- כי כעת הסיכוי גבוה יותר שאני אף ארכוש את המוצר שמפורסם כי למעשה יש לי צורך בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *