052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » מילון מונחים של קידום אתרים אורגני וממומן

מילון מונחים של קידום אתרים אורגני וממומן

קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן הנם תחומים העוסקים באופן בו אנו מגדילים את הסיכוי שגולשים ולקוחות פוטנציאליים ימצאו את האתר שלנו ברשת האינטרנט.

SEO3מנועי החיפוש ובראשם Google, מבוססים על אלגוריתם המורכב מאוסף של מאות פקודות הקובעות לרובוט החיפוש את המשתנים והמאפיינים השונים אשר בהתאם להם מנוע החיפוש יסנן וידרג את האתרים הקיימים ברשת.

נהוג לחלק את תחום קידום האתרים לשני תחומים מרכזיים: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. קידום אתרים אורגני הנקרא SEO – Search Engine Optimization, הנו התהליך בו אנו מנסים להתאים את האתר המקודם לדרישות מנועי החיפוש ולאלגוריתם על מנת לבצע אופטימיזציה לאתר ולהציב אותו במיקומים גבוהים ככל הניתן בתוצאות החיפוש. בקידום אתרים ממומן, לעומת זאת, אנחנו מושכים את הגולשים את תוך האתר שלנו באמצעות פרסומות ותוכן שיווקי.

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים באמצעות מודעות ממומנות, כאשר על פי רוב התשלום מתבצע לפי אחד מהמודלים הבאים:

  • (PPC  (Pay Per Click   מודל תשלום המחושב לפי הקלקות על פרסום
  • (CPT (Cost Per Thousand –  מודל תשלום המחושב לפי אלף מופעים
  • (CPA (Cost Per Action  –  תשלום לפעולה מוגדרת מראש שאנחנו רוצים
  • (CPL (Cost Per Lid – מודל תשלום לפי לידים איכותיים שמגיעים לאתר
  • (CTR (Click Through Rate – אחוז הקלקות על המודעה

מונחים נוספים הקשורים לקידום אתרים ממומן:

  •  Remarketing – שיווק מחדש. טכניקה של מעקב אחרי משתמש שכבר ביקר באתר שלנו, להציג לו את המותג שהוא כבר פגש כדי לחזק את נוכחותו וקיומו בתודעה ובזיכרון
  • A/B Testing  – בדיקת אפקטיביות של מודעות שונות זו מול זו. לרוב נקים כמה מודעות ונבחן אותן זו מול זו ונשאיר את המודעה האפקטיבית יותר ונלמד ממנה מה לשפר במודעות הבאות


באילו מקרים נבחר בקידום אתרים ממומן?

SEOכאשר יש לנו מוצרים מאוד ייחודיים והיכולת שלנו לקדם את האתר באופן אורגני היא קשה, בגלל ריבוי התחרות, או כשהאתר שלנו חדש יחסית, מומלץ להשתמש בקידום ממומן. הדבר נכון גם לגבי עסקים שיש להם "פיקים" במהלך השנה והם רוצים לבצע מכירה מוגברת בתקופות מסוימות. למשל: חוות סוסים שעורכת קורסים למדריכי רכיבה וקייטנות סוסים. הקידום הממומן בשבועות שלפני פתיחת הקייטנות והקורסים, תאפשר חשיפה מוגברת למוצרים ותביא גולשים מתעניינים אל האתר. לא מומלץ להשתמש רק בקידום ממומן, בעיקר כשמדובר בתחומים בהם יש תחרותיות גבוהה, כי גישה זו יקרה יחסית ועשויה בטווח הארוך לא להחזיר את ההשקעה. ישנם תחומים בהם עלות המודעה מאוד גבוהה (לעיתים אפילו ברמה של 20-30 ש"ח לכל הקלקה), ולכן מומלץ לא להסתמך רק על קידום ממומן אלא לשלב באתרים גם כלים של קידום אתרים אורגני.

קידום אתרים אורגני SEO – Search Engine Optimization

הבסיס של קידום אתרים אורגני הנו השילוב בין יצירת תנועה טבעית של לקוחות לאתר, באמצעות מילות חיפוש וביטויים רלוונטיים, השארתם זמן ממושך בתוך האתר וצמצום שיעורי העזיבה.

הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש:

  • מילים וביטויי חיפוש – צריכים להיות מדויקים ככל האפשר למה שהגולשים חיפשו
  • מספר החזרות של הביטוי בעמוד, צריך להיות מספר חזרות גבוה, אך לא גבוה מידי (סביב 2%-3% זו כמות סבירה)
  • המיקום של ביטויי החיפוש בעמוד – לא מספיק לחזור על ביטויי החיפוש, הם צריכים להופיע בסרגלים של האתרים, בכותרות ובכותרות המשנה
  • לינקים היוצאים מהעמוד לדפים בעלי תוכן דומה
  • מספר הכניסות לעמוד – צריך להיות גבוה ככל האפשר אך חשוב שיכנסו גולשים רלוונטיים, ולא גולשים שינטשו אחרי זמן קצר
  • זמן השהות באתר – צריך להיות ארוך ככל האפשר
  • Bounce rate – אחוז הגולשים שנכנסו לאתר ויצאו מהדף הראשון אליו הגיעו אחרי שניות בודדות. Bounce Rate ממוצע נע סביב 50%, שיעור של 20%-30% נחשב שיעור טוב, ואילו שיעור של 60% ומעלה הוא מטריד ועשוי להעיד על בעיה בתפקוד האתר. Bounce Rate גבוה יפגע בדירוג האתר

בשני המקרים, גם בתחום של קידום אתרים אורגני וגם קידום ממומן נשענים על מחקר מילות מפתח מקדים SEO1אותו מבצעים בכלי לתכנון מילות המפתח Google Adwords . לאחר שנכנסנו ללינק אנחנו הולכים דרך כלים וניתוח – מתכנן מילות המפתח  –  חפש מילות מפתח חדשות ורעיונות לקבוצות מודעות ומכניסים ביטוי אותו אנחנו רוצים לקדם. מייד נקבל מגוון אפשרויות וביטויים מומלצים. השילוב המומלץ ביותר לקידום הנו ביטוי שיש לו מצד אחד נפח חיפוש גבוה ומצד שני התחרות עליו אינה גבוהה מידי. לעיתים קרובות נעדיף לבחור ביטוי לקידום שהוא ממוקם מספר 2 או אפילו 3 בנפח החיפוש, אבל יש עליו תחרות נמוכה יחסית ולכן סיכויי הקידום שלו גבוהים לעומת ביטוי דומה בעל נפח חיפוש גבוה מאוד ותחרות גבוהה. חשוב גם להבין שקיימת הפרדה מוחלטת בין לידים שהגיעו לאתר מקידום אורגני ומקידום ממומן. כלומר: גולשים שהגיעו דרך מודעות ממומנות, לא "נספרים" כגולשים שהגיעו באופן אורגני, ולכן הם לא יתרמו לקידום האתר במנועי החיפוש.

טיפים להצלחה של קידום אתרים

הקפדה על עקרונות אלו תגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי שהאתר יקודם בצורה אורגנית ויביא אליו קהל איכותי ורלוונטי וגם יגבירו את הסיכוי שגולשים שהגיעו ממודעות ממומנות יהפכו ללידים איכותיים :

  • יצירת תוכן מעניין ומקורי שנותן כבוד ללקוח ומעניק לו ערך אמיתי
  • בשום אופן אסור "לגנוב" תוכן מאתרים אחרים (טקסטים או תמונות)
  • יש ליצור שילוב נכון של מילות מפתח וביטויים לקידום כ-  2%-3% מנפח הטקסט. למשל במאמר של 400 מילים, יש לחזור על הביטוי אותו אנו מקדמים בערך 8 פעמים וחשוב שיופיע בכותרת ובכותרות המשנה
  • מומלץ לשלב סרטונים שמאריכים את זמן השהות והופכים את הקריאה למעניינת
  • מומלץ לשלב תמונות שהופכות את העמוד לנוח יותר לקריאה ומסדרות את הטקטים בצורה מרווחת ונעימה לעין
  • יש לשלב לינקים פנימיים בתוך האתר
  • חשוב לייצר תנועה לאתר מרשתות חברתיות ופורומים
  • רצוי לשלב כפתורי שיתוף בתוך האתר לרשתות החברתיות
  • מומלץ לעצב אתרים "רזים" שנטענים במהירות, במינימום שימוש בטכנולוגיית פלאש ואנימציות שלוקח להן זמן רב להטען – דבר המגדיל את שיעור היציאה מדף הנחיתה

לצד הדאגה לכמות הגולשים שמגיעים לאתר אנחנו רוצים להבטיח שאותם גולשים יהפכו ללידים איכותיים – כלומר ללקוחות שמבצעים פעולה משמעותית, כמו רכישת המוצר או השארת פרטיהם, כך שנוכל להמשיך לתקשר איתם ולשלוח להם הצעות שיווקיות באמצעים נוספים כמו מיילים, שיחת מכירה טלפונית וכד'… לכן חשוב שניתן את דעתנו בבואנו לקדם אתרים גם לפרמטרים הבאים:

convert

  • Conversion Rate – יחס המרה. אחוז המבקרים שביצעו פעולה מסוימת שאנחנו מעוניינים שתתבצע באתר. יחס מקובל של המרה הוא 3%. יחס המרה נמוך מ- 3% יכול להצביע על בעיה באתר או שהקהל שמגיע אליו אינו ממוקד דיו
  • (CRO  (Conversion Rate Optimization – תחום העוסק בשיפור יחסי ההמרה באתר. תחום זה בודק כיצד לעצב את העמוד ליצירת יותר מכירות, העברת המסר בצורה נכונה ויצירת משפך שיווקי אפקטיבי
  • (CTA (Call To Action – קריאה לפעולה, הכפתור שמוביל את הגולשים לשלב הבא במשפך המכירה

כדי ללמוד מתי עדיף להשתמש בקידום אתרים ממומן ומתי עדיף קידום אתרים אורגני, ממליצים לכם להמשיך ולקרוא את הפוסט – "ידידו הטוב ביותר של המפרסם – קידום אתרים אורגני".

כמובן שתמיד נשמח לשיתופים של הפוסט ו/או לתגובות.

נכתב על ידי ענבר בזק, מומחית לשיווק ופרסום באינטרנט ומנכ"לית דה מרקט – משרד מיתוג ופיתוח שיווקי.

7 Responses to מילון מונחים של קידום אתרים אורגני וממומן

  • CPT רלוונטי גם ליוטיוב, כאשר התשלום ליוצרי התוכן הוא 1$ בממוצע לכל 1,000 צפיות בסרטונים שבהם הופיעו מודעות. כמובן שזה גם תלוי במדינה שבה הסרטון מתפרסם – יש מדינות שבהן ה-CPT גבוה יותר ויכול להגיע גם ל-5$ לאלף צפיות.

  • קידום ממומן הוא חשוב בנקודות מסוימות בבניית אתר ובכלל כדי לתת לו "HEAD START" הרבה פעמים. לדעתי, התוכן המעניין *באמת* נמצא בקידום אורגני, מכיוון שזה די פשוט (לא מדובר במשהו שהדור הצעיר של היום לא יכול לגשת אליו). צריך לחשוב המון על איך ניתן יהיה "לתייג" את המוצר אותו אנו מקדמים באתר בעזרת מילות חיפוש רלוונטיות, ולקשר כמה שיותר מילים למוצר בכדי שיגיע לכמה שיותר אפשרויות חיפוש. המפתח הוא, כמו שנאמר בשיעור וגם כאן- להופיע במנועי החיפוש כמה שיותר, ושהתוצאה תהיה בעמוד הראשון לפחות. כידוע, כמעט שלא מגיעים לעמוד השני ובטח לא לעמודים שאחריו בגוגל.
    נהנתי מהמאמר מאוד, תודה.

  • בעלי עסקים הרוצים לפרסם ולקדם את עצמם באינטרנט ולהשאיר את הגולשים באתר שלהם כדי שיענו על מטרותיו, צריכים לשאול את עצמם באיזו דרך ירצו לעשות זאת: האם דרך קידום אורגני שאומנם הוא לוקח זמן רב, ונדרש בו ידע מקצועי והשקעה רבה, אך הוא זול יותר ונחשב כאמין יותר בעיני הגולשים, או ע"י קידום ממומן שאומנם הוא מיידי, ממוקד, מהיר, מופיע ראשון בחיפושים ויכול להיות מאוד מכירתי, אך הוא לא נשמר לטווח ארוך ויכול להיות יקר מאוד. לכן כדי לדעת מה טוב בשביל אותו בעל עסק יש צורך להתחשב בתקציב (ולהתחשב בכמות העסקים המתחרים), ובשאר היעדים שהם מידת החשיפה, טווח ההשפעה ועוד..
    אם יש אפשרות, הרווח והתוצאה הטובים ביותר יתקבלו משילוב בין השניים, אשר ישלימו ויחזקו אחד את השני.

  • על פי ראות עיני, בבואנו לקדם את האתר שלנו, עלינו להשתמש בדרך היעילה ביותר, שהיא שילוב שתי שיטות הקידום העומדות בפנינו: קידום ממומן וקידום אורגני.
    קידום הממומן – זהו תשלום למנוע החיפוש של גוגל בתתמורה לכל כניסה לאתר באמצעות הקלקה, רכישה באתר, ליד איכותי וכדומה. על פי רוב, נבחר להשתמש בו כאשר האתר שלנו יחסית חדש או שהמוצר אותו אנו רוצים לשווק הוא ייחודי ויש לנו קושי להשתמש בקידום אורגני, כשישנה תחרות גדולה או כשהמוצר שלי נמכר בעיקר בתקופות מסוימות בשנה, ונעשה זאת באמצעות משיכת גולשים לאתר שלנו תוך שימוש בתוכן שיווקי ובפרסומות.
    בנוסף, הקידום האורגני – יצירת תכנים רלוונטיים לגולש, שתקדם את האתר במנוע החיפוש גוגל. על מנת להאריך את שהותו של הגולש באתרנו, נשתמש בהוספת סרטונים, עיצוב מעניין ואטרקטיבי, שימוש במילות מפתח שנמצאו בעזרת הכלי "חיפוש מילות מפתח" ב-google adwords, שילוב לינקים פנימיים בתוך האתר, ייצור תנועה לאתר מרשתות חברתיות ופורומים ועוד.

  • אני אוהב שבשביל לקדם אתר באופן אורגני, אין קסם, מזל וגורל
    זה נשמע כמו עבודה מאוד טכנית ומבוקרת שבסופו של דבר.. הופכת את האתר ליותר רלוונטי ויותר ערכי לגולשים.
    בסופו של דבר האתרים המקודמים במנוע החיפוש הם לרוב גם אלו שנותנים לנו את התוצאות הכי מתאימות ויעילות.

  • מאמר מעשיר מאוד.
    אולי עדיף לכל הרשתות והעסקים החדשים, כפי שצוין, להתחיל בקידום ממומן כך כי בהתחלה קשה לה להעלות את הדף שלה בדף הראשון והגבוה במנועי החיפוש מכיוון שלא מכירים את האתר החדש עדיין, ואח"כ להמשיך בקידום אורגני, אחרי שהגיע האתר למספר קהל טוב.

    על הטיפים להצלחת קידום האתרים ולפי ניסיון לא מזמן, עשינו event בפייסבוק, ולמרות השיתוף, האיווינט לא הגיע להרבה משתמשי פייסבוק עד שהעלינו סרטון שמסביר את הevent ותוך שעה הevent הגיע למאות משתמשי פייסבוק.

  • אתרים אשר מעוניינים לקדם את תוכנם ברשת ולהפוך אותו לזמין עבור גולשים רבים, מבצעים פעולות שונות על מנת להפוך את אתרם לפופולרי ונצפה. לצורך כך, הם משתמשים בשתי שיטות קידום שונות: האחת היא קידום אתרים אורגני, והיא יצירת תכנים רלוונטיים לגולש, שיקדם את האתר במשאב החיפוש גוגל משום שהוא רלוונטי, ונתוניו טובים: למשל, שיעורי צפייה גבוהים ואורך שהות גבוה באתר מעידים על אתר כי תוכנו איכותי. לצורך כך מבצעים התאמות שונות לאתר, כמו שזירת קטעי וידאו בדף האינטרנט שמגדיל את זמן השהות באתר, שימוש רב במילות מפתח על מנת שבחיפוש של אותן מילים בגוגל יעלה אותו אתר, עיצוב בשילוב של תמונות על מנת ליצור אתר יותר נעים לעין ועוד. בנוסף קיים גם קידום אתרים ממומן, אשר מגדיל באופן משמעותי את שיעורי הצפייה באתר אך מצריך השקעה כלכלית גבוהה. במסגרת קידום אתרים ממומן, בעל האתר משלם למשאב החיפוש בתמורה לפעולות שונות: תשלום בתמורה לכל כניסה לאתר, לכל אלף כניסות לאתר וכדומה, רכישה באתר או כל פעולה מוגדרת אחרת ועוד.
    שילוב של שתי שיטות הקידום יהיה האפקטיבי ביותר לקידום התוכן הפרסומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *