052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » בניה עצמית של אתר אינטרנט – איך לאפיין אתר חדש?

בניה עצמית של אתר אינטרנט – איך לאפיין אתר חדש?

בפוסט זה אנסה להסביר את התליך של בניה עצמית של אתר אינטרנט ואסביר איך תוכלו לבנות אתר בעצמכם. ישנם כלים רבים היום לבניית אתר באופן עצמי, הבולטים שבהם הם Wix ו – WordPress בהם כל אחד גם אם אין לו ניסיון בעיצוב או בתכנות יכול להקים בעצמו אתר אינטרנט.

ישנם מספר סוגים מרכזיים של אתרים:

אתרים תדמיתיים – שמטרתם שיכירו את החברה וידעו מה מוצריה. אלו אתרים שתפקידם בעיקר לשדר תדמית איכותית של החברה או להציג מגוון מוצרים.

אתר מכירה – אתרים שמטרתם המרכזית היא מקסום מכירות.

מיני סייט – אתר בהיקף מצומצם, לרוב נועד לצורך תדמית או לקמפיינים נקודתיים, תפקידו לרוב ליצור תדמית או מודעות למוצר /חברה.

דף נחיתה – מדובר בדף בודד שמוביל לפעולה כגון רכישה, הרשמה לקורס, הרשמה לרשימת תפוצה, הגשת טופס מועמדות, הורדת קופון וכד'.

אנו מבחינים בין אתרי קוד פתוח לאתרי קוד סגור, כאשר הראשון הוא המוממלץ יותר שכן אלו אתרים שמאפשרים לנו עצמאות יחסית להחליט אם מי אנו רוצים לעבוד ולא כובלים אותנו לחברת תכנות מסוימת. אתרי קוד פתוח הם אתרים שהקוד שלהם מתוכנת באופן משותף על ידי מתכנתים בכל העולם המשתפים את הקוד, ובכך מאפשרים להתפתחות של האתר עם הרבה מאוד אפשרויות ותבניות בעלות נמוכה יחסית. דבר חשוב נוסף שאתם צריכים לדרוש כשאתם באים להקים אתר אינטרנט חדש, הוא שהאתר יכלול מערכת ניהול תוכן עצמאית, כלומר שתוכלו לשנות ולהכניס תוכן חדש לאתר ללא תלות במתכנת או במעצב. יש לזכור שלאחר עליית אתר לאוויר העבודה לא מסתיימת אלא רק מתחילה: נדרש לעדכן אותו בתדירות שוטפת (מומלץ לפחות פעם בשבועיים) ולייצר תנועה לאתר כדי להבטיח שהוא יקודם במנועי חיפוש וימצא על ידי לקוחות פוטנרציאליים.

אז מה הם הצעדים הנדרשים לכם לצורך בניה עצמית של אתר אינטרנט?

o להגדיר מי הקהל שלכם – כדי לדעת את השאלות הבאות ראשית אנו צריכים להחליט למי אתם פונים, יכול להיות שאתר אינטרנט יפנה ליותר מקהל יעד אחד.

o להגדיר מה מעניין אותו – מה הגולש אליו אתם פונים יחפש באתר? מה יתן לו ערך מוסף?

o להגדיר מה הן מטרות האתר שלכם – ליצור מודעות? להביא תנועה? לייצר מעורבות? למכור?

o להגדיר מה תהיה ההנעה לפעולה שאתם מצפים לקבל. השארת פרטים?  תגובות בפוסט? רכישה של מוצר?

o להכנס לאתרים של מתחרים או מציעי שירותי דומים ולבחון מה הם מציעים ובאיזה אופן הם מציגים זאת

o לבצע מחקר מילות מפתח כדי לבחור את הנושאים לסרגל

o לתכנן בצורה ויזואלית כללית איך יראה האתר שלכם ולאן תרצו להוביל את הגולש מדף הבית. מה תרצו להדגיש ומה תרצו להצניע

o אפיון תפריטי ניווט – יש להגדיר סדר עדיפויות באתר מבחינת ביטויי מפתח, ולתכנן מסלול ניווט ברור והגיוני שיוביל את הגולשים לדפים אליהם תרצו שיגיעו.

google4כשאתם מגדירים את הסרגלים ואת מבנה דף הבית זכרו שיש חשיבות עליונה למילות החיפוש שאתם בוחרים, בחרו ביטויים ממוקדים ככל האפשר והשתמשו ב Google Addwords כדי לבחור את הביטויים המדויקים

ביטויי זנב ארוך – ככל שהביטוי שתכתבו יהיה ארוך יותר, כך התוצאות שתקבלו יהיו ממוקדות יותר, והסיכויים שיגיעו אליכם כשיחפשו בגוגל באמצעות אותו ביטוי בדיוק יגדל. יותר מזה, ביטויי זנב ארוך יבטיחו שרק מי שרלוונטי לכם יגיע לאתר ויסננו מראש תוצאות חיפוש כלליות, שעשויות להזיק לתנועה ולכניסות לאתר. למה זה חשוב? כי יש משמעות גבוהה ל Bounce rate – כלומר לאחוז היציאה מדף הבית. אם נכנס לאתר שלכם מישהו שחיפש משהו כללי והאתר שלכם לא רלוונטי עבורו, הוא יצא מיד וזה מזיק באופן כללי לדירוג האתר.
דוגמא לביטוי זנב ארוך: "משרד מיתוג בצפון" הוא ביטוי ספציפי. לעומת המילה "מיתוג" שהיא כללית מידי.
או: "לימודי תקשורת באוניברסיטה" שהוא ביטוי ספציפי, לעומת המילה "תקשורת".

מילות שלילה – מילים שאינכם רוצים שיגיעו אליכם דרכן, כי ככל הנראה מי שמקליד אותן לא מחפש בכלל את השירות או המוצר שלכם, ואם יכנס לאתר – הוא יצא מהר מאוד (יצור Bounce rate גבוה), דבר שיפגום בדירוג האתר במנועי החיפוש. לדוגמא, אם אתם בונים אתר לחוג לתקשורת באוניברסיטה, מילות השלילה שלכם יהיו: קלינאית תקשורת, בעיות תקשורת, תקשורת אלקטרונית, תקשורת בינאישית.
לעיתים, אנו נגדיר מילות שלילה גם עבור מי שמחפש את השירות שלנו אך איננו רוצים שיגיע אלינו. לדוגמא: אם אני משרד למיתוג ועיצוב גרפי המתמחה בבניית אתרי אינטרנט, אני אבחר כמילות שלילה את הביטויים: "מיתוג בזול", "אתר אינטרנט חינם".

google2קידום אורגני – האופן בו האתר שלכם מקודם בתוצאות החיפוש של Google ללא תשלום ל Google עבור הקידום. 75% מהמשתמשים במנוע החיפוש של Google נכנסים לתוצאות החיפוש האורגניות ולא למודעות הפרסומת שמופיעות בחלקו העליון של העמוד ובצד שמאל (בחיפושים בעברית). על מנת שהאתר שלכם יעלה בדירוג, צריכים להתקיים ארבעה דברים: 1. שמילות החיפוש הרלוונטיות עבור האתר שלכם יופיעו בו בתדירות גבוהה אך לא גבוהה מידי (פירוט בהמשך). 2. כניסת גולשים רבים לאתר השוהים בו זמן ממושך יחסית. 3. שיעור יציאה נמוך יחסית מדף הכניסה (שיעור יציאה = Bounce rate)
4. לינקים בתוך האתר ולינקים שמובילים מאתרים אחרים ומרשתות חברתיות אל האתר תורמים אף הם לקידום האורגני במנועי חיפוש.
הדרך הטובה ביותר לקדם אתר אינטרנט באופן אורגני הוא על ידי יצירת תוכן איכותי. לאחר שבחרתם את מילות המפתח ואת הביטויים הרלוונטיים לאתר שלכם, מתחילים לייצר מאמרים, פוסטים ותכנים נוספים (סרטונים, תמונות, מצגות) שמכילים את המילים והביטויים שנבחרו. מומלץ לשלב את המילים והביטויים בכותרת, בכותרות המשנה, בסרגלי הניווט, ובטקסט כ -3% ממנו. (כלומר: במאמר המונה 1,000 מילים נשלב את ביטויי החיפוש כ 30 פעמים)

קידום ממומן – 25% מכל המחפשים Google נכנסים למודעות ממומנות. יתרה מכך, Google לא מחברת בין הכניסות ממודעות ממומנות לכניסות אורגניות, כלומר – התוכן האיכותי שתייצרו בזמן שאתם משלמים על מודעה, לא ייכלל בתחרות על תוצאות החיפוש האורגניות. לכן מודעות ממומנות אינן עוזרות לקידום האתר. אם כך, מתי כן מומלץ להשתמש בקידום ממומן? כאשר התחום מאוד תחרותי ואין לכם אפשרות להגיע למעלה בתוצאות של Google, או שהמוצר שלכם שלכם מאוד ייחודי וברור לכם שמי שמחפש אותו מעוניין לרכוש אותו ולא מחפש מידע כללי באינטרנט. לדוגמא: מי שרושם "מתקין דודי שמש", סביר להניח שמחפש איש מקצוע להתקנה ולא מחפש מידע זה לצורך השכלה כללית.

לסיכום
כפי שוודאי כבר שמתם לב, כיום קל מאוד לבנות אתר וכל אחד יכול להקים אתר אינטרנט מהספה הפרטית אצלו בבית. הכלים ש Google מספקת הופכים את המשימה נוחה ויעילה יותר, ובכך מאפשרת לאתר שתצרו מרחב מחייה ומשנה תוקף בתוצאות החיפוש התחרותיות. זכרו תמיד להיצמד לאפיון אותו יצרתם מראש וללוח הזמנים אשר קבעתם בעצמכם. כדי להיזכר כיצד לאפיין אתר מומלץ להכנס לפוסט הקודם.

נכתב על ידי ענבר בזק,  בדה מרקט משרד מיתוג ופיתוח שיווקי.

למצגת בנושא מבנה האתר ואפיון אתר אינטרנט

למצגת בנושא שיעור מספר 5 קידום אתרים

15 Responses to בניה עצמית של אתר אינטרנט – איך לאפיין אתר חדש?

  • מידע מאוד עשיר, כיוון שנעזרנו בו להקמת אתר בפועל אחרי אפיונו. מידע מאוד רלוונטי למתחילים ולאלה שאין להם ניסיון בהקמת אתרים, שהצטרכו מסיבה מה להקים אתר לעסק שלהם.
    סביר להניח שאם מצליחים בנקודות הראשונות, כלומר להגדיר בדיוק מי הקהל הממוקד, מטרות האתר, שמחליטים עבור מקים האתר מה התוכן המעניין את קהלו שיפיץ באתר שלו. אם מצליחים בהגדרוות אלה יהיה קל לקידום אורגני, בלי התשלום, כי אז ימשכו יותר גולשים והתוכן המעניין הגולש יתן לו לשהות יותר באתר וזה ישאיר את האתר בשורות הראשונות בגוגל.
    כקידום ממומן עוזר אם לא הצלחנו למשוך לאתר שלנו את הקהל הממוקד שברצוננו שיכנס לאתר, דרך האורגני.

    אני אישית רואה בקידום ממומן בהתחלה יותר יעיל, כיוון שהוא יותר מהר. בהתחלה קשה להביא קהל לאתר שלנו בלי שיווק מוצלח, צריך לקדם אותו בשיטה או אחרת, ובקידום הממומן יגיע יותר מהר, אחר כך כשמצליחים בלהביא הקהל המיועד שהגדרנו, נעבוד על הצלחת הישארותם דרך התוכן המעניין אותן, באתר, ומקדמים האתר בלי תשלום.

  • המאמר מציג את תהליך בניית אתר עסקי באופן עצמאי, דבר שיכול להקל לדעתי על בעלי עסקים שאין בידיהם את המשאבים הכלכליים להעסיק מתכנתים שיעצבו להם אתר. בבואם של בעלי העסקים לבנות אתר עסקי, עליהם לבחון מספר שאלות חשובות על מנת לבנות את האתר בצורה היעילה ביותר לצורכיהם: מי קהל היעד שלו ומה תחומי העניין שלהם, מהן מטרות האתר ולאיזו פעולה הם חותרים שהקהל יבצע בעת הגלישה באתר ועוד. כמו כן, על בעלי העסק לשקול איזה מילות מפתח לכלול בתפריטי הניווט שלהם על מנת שהאתר יופיע בתוצאות חיפוש רלוונטית במנועי החיפוש, ורק לאלו הרלוונטיות על מנת לא להעלות את הbounce rate של האתר ובכך לפגוע בקידום האורגני של האתר. כמו כן קיימת גם האפשרות של קידום האתרים הממומן, אך היא אינה מתאימה לכל בעלי העסק אלא בעיקר לאלו הנמצאים בתחום תחרותי, או אלו האוחזים במוצר ייחודי, כזה שחיפושו ככל הנראה נעשה על מנת להזמין את שירותיו ולכן בולטות בחיפוש יכולה להביא לבעליו מכירות רבות יותר.

  • המאמר מציג את תהליך בניית אתר עסקי באופן עצמאי, דבר שיכול להקל לדעתי על בעלי עסקים שאין בידם את המשאבים הכלכליים להעסיק מתכנתים שיעצבו להם אתר. אם כן, בבואם של בעלי עסק לבנות אתר עסקי, עליהם לבחון מספר שאלות חשובות שישפיעו על התכנים שיכלול האתר: מי קהל היעד שלהם ומה מעניין אותו, מה מטרת האתר ולאיזו פעולה הם חותרים שיבצע הקהל בעת הגלישה. בנוסף, עליהם לבנות את תפריטי הניווט כך שיכילו מילות מפתח מסוימות שיכניסו את האתר לתוצאות חיפוש רלוונטיות במשאבי החיפוש ואך ורק להן על מנת לא להוריד את הbounce rate של האתר ובכך לא לפגוע בקידום האורגני של האתר (משום שbounce rate גבוה משמעו שהאתר יחשב כפחות רלוונטי ויופיע בדפים אחוריים יותר במנועי החיפוש). כמו כן קיימת גם אפשרות של קידום אתרים ממומן, אך היא אינה מתאימה לכל העסקים אלא בעיקר לאלו הנמצאים בתחום תחרותי או אלו האוחזים במוצר ייחודי שבחיפוש במנוע חיפוש הלקוח ככל הנראה מחפש פרטי עסק על מנת ליצור קשר ולהזמין את שירותיו.

  • בימינו אנו, כל אחד יכול לבנות אתר אינטרנט בעצמו באופן פשוט וקל מבלי לצאת מגבולות ביתו. זאת באמצעות הכלים של גוגל העומדים בפנינו והופכים את המשימה לנוחה ויעילה, כאשר הבולטים שבהם הם Wix ו–WordPress בהם ניתן להשתמש גם מבלי ניסיון בעיצוב או בתכנות מסוימות.
    הצעדים הנדרשים מאיתנו לשם כך הם: הגדרת קהל היעד שלנו, תחום העניין שלו, מטרות האתר, מהי ההנעה לפעולה אליה אנו חותרים ומהו אפיון תפריטי הניווט. בבואנו לבחור את סרגלי הכלים של דף הבית, נשתמש בגוגל אדוורדס לבחירת הביטויים המתאימים, המדויקים והממוקדים ביותר. כמו כן, נשתמש בדרך כלל בביטויי זנב ארוך – ככל שהביטוי יהיה ארוך יותר כך התוצאות יהיו ממוקדות יותר ויבטיחו שרק מי שרלוונטי לנו יגיע לאתר ואילו תוצאות חיפוש כלליות יסוננו (כאלו שעשויות להזיק לתנועה ולכניסות האתר).
    יחד עם זאת, ביכולתנו לקדם את האתר בשני אופנים: באמצעות קידום אורגני – בו האתר מקודם בתוצאות החיפוש של גוגל ללא תשלום עבור כך, אלא באמצעות יצירת תוכן איכותי. או באמצעות קידום ממומן – בו מתבצע תשלום עבור גוגל תמורת תוכן שיווקי ופרסום.
    לסיכום, אם בעבר רק "מומחים" ובעלי הידע הנכון יכלו לבנות אתרי אינטרנט, כיום כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו.

  • מעניין מאוד לראות כיצד בניית האתרים העצמית קיבלה קפיצה בשנים האחרונות.
    WORDPRESS WIX וכו מהווים פריצת דרך בגישה שכל אחד בקלות ובפשטות יכול להקים לעצמו אתר.
    מה שהיה בעבר כרוך בעליות רציניות יכול היום כל בית עסק או בעל ראיון להפצה, לתפוח לעצמו אתר קטן ומשם להתחיל להפיץ את דבריו ולהכנס לתודעה הגלובלית של האינטרנט.
    אולם מבחינת החיסכון הכלכלי עדיין אני חושב שקיים פעם בין אדם מקצועי אשר מבצע זאת ויכול להקנות לאתר עצמו כלים נוספים וגישות וצורת מחשבה אחרת שבא אך ורק עם ניסיון מאשר אדם פרטי שיבוא לעשות זאת בעצמו.

    השאלה האם הפערים הכלכלים אכן כאלה משמעותיים במבחן התוצאה בסוף
    וכיצד ניתן לכמת זאת

    כי בסוף הכל זה עיניין כלכלי?

  • תודה על המידע המועיל.
    כשאנחנו הקמנו אתר הקפדנו באמת גם לפתוח בלוגים וכתבנו מספר כתבות שלכולם עשינו קישור דרך האתר. כמו כן, השתמשנו ביוטיוב להעלאת סרטונים וגם אותם בהם ניתן לצפות מהאתר- כל אלה עזרו לדרוג שלנו בגוגל. הצעד הבא מבחינתי, הוא להבין איך אני יכולה למנף את האתר דרך פייסבוק.

  • מה שעניין אותי זה לדעת איך האינטרנט עובד כרשת. כמו שנאמר במאמר, כל אתר מנסה לקדם את עצמו בשיטות שונות כדי שיופיע במקומות הראשונים בגוגל. וזו דוגמה לאיך האתרים (גוגל והאתר המבוקש) קשורים אחד לשני והקשר משפיע על הצלחת האתר (כלומר גוגל הוא מרכיב חשוב להצלחתם של אתרים שונים). בנוסף, הלינקים בתוך האתר והלינקים שמובילים מאתרים אחרים ומרשתות חברתיות אל האתר תורמים גם לקידום האורגני של האתר במנועי חיפוש. וזו דוגמה שנייה לקשר בין האתרים. לסיכום, כדי לבנות אתר מוצלח צריכים לקחת בחשבון את העניין שהקשר בין האתרים מאוד משפיע על הצלחתו של האתר שלנו (בנוסף למרכיבי ההצלחה האחרים).

  • לא הצלחתי למצוא איפה בוויקס אני מטמיע קוד המרה בדף ספציפי (דף תודה, למשל). ראיתי מקום למטה-טאגס של SEO, גישה להאד של האתר, אבל, כאמור, לא לקוד של דף ספציפי. יש אפשרות כזאת?

    • הי דודו אני מציעה שבשאלות טכניות תפנה לתמיכה של וויקס הם בטוח יתנו לך תשובות יותר מושכלות ממני…

  • לאחר הניסיון בבניית האתר, רציתי לציין שהכלי של adwords הוא נוח ופשוט לעבודה, גם למי שמשתמש בו בפעם הראשונה. קל להתמצא בו והצלחנו למצוא בו בקלות את המילים המתאימות לקידום האתר שבנינו.

  • אני מסכימה עם העניין של הגדרת המטרות והארגון מראש, אני חושבת שזה מהותי לבניה עצמית של אתר. הטיפים של מילות החיפוש והעלאת תכנים איכותיים למען קידום אורגני הם חשובים ויכולים לחסוך בעלויות. לדעתי זה יכול להועיל מאוד לעסק קטן שמעוניין לשווק את עצמו והתקציב שלו נמוך.

  • תודה רבה. לאחר שימוש בwix אני יכולה להעיד שלמרות שיש בו את כל הפלטפורמות הדרושות, הוא לא תמיד בהכרח הכי פשוט למשתמש.. במיוחד לאתרים בשפה העברית. עם זאת, אני מאוד מסכימה שצריך לתכנן הכל מראש שכן דווקא משום האפשרויות הרבות באתר קל מאוד להישאב לתוכו והתוצאה הסופית עשויה להיות מעט מבולגנת.
    באשר לקידום הממומן- אני מאוד מסכימה ויכולה להעיד שאני עצמי כמעט אף פעם לא נכנסת למודעה הממומנת, מבלי סיבה כלשהי. השאיפה של כל מפרסם היא להגיע לתוצאות הגבוהות של גוגל, מבלי לשלם עבור כך- שכן זה אוטומטית מעניק יוקרה לאתר, מעין ׳תג איכות׳.

    • הי רעות. אני מסכימה איתך שלא פשוט למי שאין לו ניסיון בבניית אתרים לבנות לבד. גם ב wix וגם בוורדפרס כל אחד יכול לבנות אתר לבד אבל זה לוקח זמן וכמו שרשמת התוצאה לעיתים מבולגנת….
      אני תמיד ממליצה בחום לבעלי עסקים להשקיע ולבנות עם חברה רצינית שיודעת לאפיין אתר, לעצב ולתכנת אותו לפי צורכי העסק. האתר של דה מרקט בנוי בוורדפרס, שהוא ממשק בקוד פתוח, אבל ממש לא בניתי אותו לבד אלא נעזרתי בצוות מקסים ומוכשר שזה מקצועו…..

  • תודה ענבר, זה עזר מאוד כדי לתכנן אתר מקסים בעיניי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *