052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » קידום אתרים באינטרנט – איך תעשו זאת בעצמכם?

קידום אתרים באינטרנט – איך תעשו זאת בעצמכם?

התחום של קידום אתרים הפך בשנים האחרונות לתחרותי ביותר. כל בעל עסק שיש לו אתר יודע שכדי שיגיעו אליו לקוחות פוטנציאלים דרך האתר, הוא חייב להיות מדורג גבוה כלל האפשר במנועי החיפוש, וגוגל בראשם. יש אפילו בדיחה שמסתובבת בין אנשי מקצוע בתחום : "אם אתה לא רוצה שימצאו אותך איפה הכי כדאי להסתתר?" והתשובה: "בעמוד השני של גוגל".

אבל צחוק בצד. בעלי עסקים קטנים ובינוניים משקיעים סכומים ניכרים בהקמת אתר, ואז מגלים שכמעט לא מגיעים אליו גולשים. הפתרון של תשלום לחברות קידום אתרים באינטרנט לא תמיד אפשרי מבחינה תקציבית. אז מה עושים?

הפתרון שאני רוצה להציע לכם הוא לקדם את האתר שלכם בעצמכם.

זה אמנם לא פשוט אבל גם לא מאוד מסובך. ישנם כמה חוקים בסיסיים של קידום אתרים באינטרנט, שאם תלמדו אותם ותיישמו אותם, תוכלו לקדם את האתר שלכם ברשת, בלי מומחים ובלי כסף.

נתחיל מעקרונות הבסיס של קידום אתרים באינטרנט:

תוכן רלוונטי ואיכותי

מנוע החיפוש של גוגל מזהה תכנים ברשת לפי מידת הרלוונטיות שלהם לגולש ולמה שהוא מחפש. ישנם המון פרמטרים המרכיבים את האלגוריתם של גוגל, אבל בגדול אפשר לחלק אותם לשלושה פרמטרים עיקריים:

  1. תוכן רלוונטי למילות החיפוש – כשאדם מחפש נושא מסוים ברשת, תוצאות החיפוש שימצא יכילו את הביטוי המדויק אותו הקליד. נניח שהגולש הקליד "מתכון לעוגת שוקולד", התוצאות הראשונות שיוצגו יכילו את הביטוי המדויק "מתכון לעוגת שוקולד".
  2. כמות הכניסות לדף ומנגד זמן השהיה בו – חלק מהרלוונטיות שגוגל בוחן הוא כמה אנשים קראו את התוכן ונשארו בו לאורך זמן. זהו אחד האינדיקטורים עבור מנוע החיפוש של גוגל לדעת שמדובר בתוכן איכותי. שכן אם יש מאמר שהביטוי שחיפשנו חוזר על עצמו הרבה פעמים, לצורך הדוגמא "מתכון לעוגת שוקולד" מופיע 10 פעמים בתוך המאמר, אך רק אנשים בודדים נכנסו לעמוד, או שכל מי שנכנס יצא אחרי שניות ספורות – דירוג העמוד ירד. ולכן איכות התוכן חשובה לא פחות (ואולי אפילו יותר) מהשימוש במילות המפתח.
  3. תוכן מתעדכן באתר "חי" – אם הקמתם אתר לפני חצי שנה ומאז לא נגעתם בו, סביר להניח שדירוגו במנועי החיפוש יהיה נמוך מאוד. גוגל מעריך אתרים שמתחדשים בתדירות גבוהה, וידרג גבוה אתרים שמשלבים תוכן חדש ואיכותי. לכן אני ממליצה לכל בעל עסק שרוצה שהאתר שלו יקודם באינטרנט לשלב בלוג באתר. בהמשך אשלב לינק לסדרת מאמרים שמסבירה איך פותחים בלוג באתר – זה ממש פשוט וכל אחד יכול לעשות את זה.

8 עקרונות היסוד של קידום אתרים באינטרנט באמצעות תוכן

אז אחרי שפתחתם בלוג והחלטתם לקדם את האתר בעצמכם, ישנם 8 עקרונות יסוד שאם תקפידו עליהם, תוודאו שהתוכן שאתם כותבים אכן אפקטיבי לצורך קידום האתר שלכם:

  1. בחירת מילות מפתח מתאימות ושילוב שלהן בתוך המאמר

לפני שאתם מתחילים בכתיבת מאמר, עליכם לבחור את מילות החיפוש לפיהן המאמר ימצא. הצעד הראשון שלכם הוא להיכנס לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל ולבחור את הביטוי אותו תרצו לקדם (זוכרים? הדוגמא של "עוגת השוקולד"). אם מעולם לא השתמשתם בכלי מילות המפתח, אני ממליצה בחום לצפות בסרטון ההדרכה הקצר המצורף שהכינה עדי ליניאל.

אחרי שבחרתם את מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם, חשוב שתשלבו אותן בתוך המאמר שאתם כותבים, ובעיקר חשוב לשלבם בכותרת המאמר ובפסקה הראשונה. רצוי לשלב את מילות המפתח במאמר במינון סביר, לא להגזים בכמות, ולפזרן כמה פעמים לאורך המאמר בהתחלה, באמצע ובסוף. וכמובן – בכותרת המאמר.

  1. לחלק את המאמר לפסקאות

כאמור, פרמטר מאוד חשוב בקידום האתר הוא משך השהיה של הגולשים בתוכו. אנחנו לא רוצים שגולשים יכנסו ומייד יברחו החוצה. ולכן חשוב לחלק מאמרים לפסקאות קצרות יחסית עם כותרות משנה ורצוי לשלב תמונות וסרטונים במאמר, מכיוון שרצף ארוך של טקסט ללא הפסקות יבריח את הגולשים.

  1. להקפיד על תחביר נכון ומותאם לקוראים

קידום אתרים באינטרנטלפני כתיבת המאמר חשוב שתשאלו את עצמכם מי הולך לקרוא את התוכן ולהתאים את רמת הכתיבה לקוראים. אני למשל כותבת את הבלוג שלי לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ולא למומחי קידום אתרים באינטרנט או לאנשים שעוסקים בשיווק ובפרסום. ולכן אני משתדלת לכתוב בגובה  העיניים, בשפה פשוטה שכל אחד יכול להבין. אחר הבלוגים המעולים אחריו אני עוקבת בתחום של קידום אתרים באינטרנט, המיועד לאנשי מקצוע נקרא ask pavel , בלוג בו סגנון הכתיבה מאוד גבוה ומכיל הרבה מונחים מקצועיים, ועשוי להיות בלתי מובן למי שאינו מהתחום. לכן, לפעמים אני בוחרת נושאים נבחרים שקראתי בבלוג זה ומנחסת אותם מחדש בשפה עממית, שמתאימה לכולם. שמירה על תחביר נכון חשובה כדי להבטיח חווית קריאה נעימה וזורמת. מומלץ בחום שתעשו הגהה לפני שאתם מעלים מאמר כלשהו לאתר שלכם, ואם אתם לא בטוחים ביכולת הכתיבה שלכם, מומלץ להעביר לאיש מקצוע שיקרא את המאמרים שאתם כותבים ויעשה עליהם הגהה.

  1. לשלב וידאו, תמונות, שרטוטים וטבלאות

מומלץ מאוד לשלב בתוך המאמרים שאתם מעלים לאתר סוגי תכנים מגוונים כגון: תמונות, סרטונים, סקרים, מצגות, אינפוגרפיקות, וכד'. זה גם ייצור עמודי תוכן מעניינים יותר, וגם יאריך את משך השהיה של הגולשים באתר.

  1. לשלב קישורים אל ומתוך העמוד

אחד הפרמטרים המרכזיים שהאלגוריתם של גוגל בודק, הוא משך השהיה הממוצע באתר. כך שאם תשלבו בכל מאמר שאתם מעלים לאתר קישור למאמר או שניים נוספים בתוך האתר שלכם, קיים סיכוי שתאריכו את משך השהיה של הגולשים בו (בתנאי כמובן שהם רלוונטיים לנושא). אבל זה לא מספיק שתייצרו קישורים לתוך האתר שלכם, אלא חשוב לשלב גם קישורים יוצאים לאתרים אחרים. והכי טוב – להחליף קישורים. אם יש לכם חברים / קולגות שעוסקים בתחומים דומים, בקשו מהם לייצר לינקים מהאתר שלהם לאתר שלכם ולהפך. כך תבטיחו שהאתר שלכם אינו "צף בודד" בחלל האינטרנט, אלא מקושר לכמה שיותר מקומות ואתרים.

  1. לעודד השארת תגובות ושיתופים

לרשתות החברתיות תפקיד מאוד חשוב בקידום אתרים. וכך גם לתגובות גולשים יש השפעה על קידום האתר וגם על שמירתו "רענן ועדכני". לכן שלבו בבלוג שלכם חלון להשארת הודעות גולשים (כמו זה שתוכלו לראות בסוף המאמר הזה) וגם עודדו את הגולשים לשתף את המאמר. אל תתביישו לשלב הנעה ברורה לפעולה. למשל לרשום "אם אהבתם מה שקראתם אשמח אם תשתפו את המאמר". גולשים אוהבים לשלב תכנים מעניינים עם חברים, ואם הכתיבה שלכם מעניינת וקולחת – ישמחו לשתף את התכנים שאתם כותבים.

  1. להכניס תוכן חדש ועדכני לאתר בתדירות גבוהה

מיתוג אישי באינטרנטמומלץ לחדש תוכן באתר בתדירות של לפחות פעם בשבוע – 10 ימים. אתם יכולים להכין מלאי של מאמרים קצרים ולהעלות מאמר חדש בכל שבוע, או להכניס לאתר פיצ'רים שמאפשרים לתוכן להתחדש בתדירות גבוהה מבלי שתשקיעו בכך מאמץ רב. למשל פיצ'ר שמציג כמה אנשים קראו את המאמר, מתי המאמר פורסם, תגובות גולשים, או דף חדשות רץ בו תוכלו לעדכן אחת לכמה ימים על משהו חדש. למשל: מרצה יכול להעלות בדף החדשות איפה ההרצאות הקרובות שלו בחודש הקרוב, מעצב אופנה יכול להעלות בכל שבוע דגם אחר שיוצג כ"המלצת השבוע" וכד'.

  1. לחשוב על הקוראים שלכם בזמן שאתם כותבים.

אמנם המטרה לשמה התחלתם לכתוב מאמרים באתר היא כדי לקדם את האתר שלכם, אבל חשוב מאוד לחשוב במהלך הכתיבה על הקוראים ואיך אנחנו יכולים לעזור להם. אם התוכן שלכם יתרכז בקידום האתר, אבל לא יביא ערך לקוראים – הם ינטשו את הדף בשלב מוקדם יחסית ולא תרוויחו מכך דבר (להפך – אחוזי נטישה גבוהים יורידו את דירוג האתר). לכן חשוב במהלך הכתיבה לחשוב על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ועל מי שקורא את המאמר ולראות כיצד אתם מביאים תוכן שיהיה רלוונטי עבורם ובעל ערך משמעותי.

לסיכום:

אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם לבד, מבלי לשלם לחברה חיצונית, מומלץ בחום לפתוח בלוג באתר ולכתוב תכנים איכותיים ומעניינים. אם תקפידו להעלות פעם בשבוע – שבועיים מאמר חדש ומעניין, ותדאגו להפיץ אותו בין המכרים שלכם, ברשתות החברתיות, ברשימות תפוצה ודרך לקוחות וקולגות, יש סיכוי טוב שאנשים יקראו את מה שכתבתם, ולאורך זמן גוגל ידרג את האתר שלכם גבוה יחסית בתוצאות החיפוש. צריך לזכור שמדובר בעבודה רבה, וככל הנראה לא תגיעו לעמוד הראשון בגוגל תוך ימים וגם לא תוך שבועות ספורים, אבל זה שווה את המאמץ.

 

# אם מצאתם שהמאמר הזה היה בעל ערך עבורכם – אשמח אם תשתפו אותו.

# חומרים נוספים לקריאה אם ברצונכם להתחיל את הבלוג שלכם מאפס:

1. מיתוג אישי באמצעות בלוגים

2. מדוע קידום אתרים אורגני עדיף על קידום אתרים ממומן? 

# ואם אתם מעדיפים ללמוד בצורה ישירה איך לפתוח בלוג משלכם ואיך לכתוב כתיבה מקצועית לצורך קידום אתרים באינטרנט, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבוע פגישת הכרות ללא התחייבות.  052-3792247 inbar@demarket.co.il

 

5 Responses to קידום אתרים באינטרנט – איך תעשו זאת בעצמכם?

  • אחלה מאמר
    תודה

  • הי ענבר,
    המאמר מעניין מאוד. הערה קטנה- החלפת קישורים מעגליים בין אתרים (אני מפנה אליו והוא אליי) אינה מומלצת, וגוגל "מעניש" על זה. רצוי שיפנו לתוך האתר שלי, ופחות מזה שאני אפנה לאתרים אחרים, אבל קישור מעגלי הוא רע לקידום.

    • תודה רונית על ההערה. דבר נוסף שחשוב להדגיש, הוא שהמילים בהן משתמשים לקידום צריכות להיות מילות הקישור אותן אני רוצה לקדם. למשל: אם הביטוי לחיפוש הוא "שמלות חתונה" אזי הלינק באתר ממנו אני עושה את הלינק צריך להיות "שמלות חתונה".

  • לענבר היקרה,
    תודה בגין המאמר המלומד,שנותן לי כלים עדכניים לקידום בגוגל ובסייברספייס,
    מאחל לך שנה טובה ופוריה,
    בברכה,
    משה שי
    הולילנד נכסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *