052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » שיווק ברשתות חברתיות למטרות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות למטרות חברתיות

לאחרונה אני שומעת סביבי תלונות רבות על הרשתות החברתיות ועל האופן בו הן מוציאות את הרוע מאנשים.    התלונות הללו קשורות בעיקר למגוון דיונים ברשת במהלך מבצע "עמוד ענן" , שכללו התבטאויות גזעניות ובעלות אופי אלים באופן קיצוני.

לכל אותם אנשים אני אומרת שלרשתות החברתית יש גם צד נפלא וחיובי, ויש להן תרומה אדירה להעלאת מודעות למטרות חברתיות מגוונות, כאשר גם במהלך מבצע "עמוד ענן" עלו ברשת מגוון יזמות של גיוס תרומות לחיילי צה"ל , עידוד רכישת מוצרים תוצרת הדרום וקבוצות שעסקו באירוח ובסיוע לתושבי עוטף עזה.

לכן החלטתי לכתוב על האופן בו שיווק ברשתות חברתיות יכול להפוך לכלי נפלא לתרומה לקהילה ולהגדלת המודעות למטרות חברתיות וציבוריות ובחרתי להדגים זאת באמצעות מספר קמפיינים בולטים מהעולם.

עד היום כתבתי בבלוג פוסטים רבים בנושא של שיווק ברשתות חברתיות,  אך זו הפעם הראשונה שאני מציגה נושא זה מהזוית החברתית ולא העסקית.

"מובמבר" –  או מה הקשר בין שפם לסרטן הערמונית?

Movember הוא חיבור של המילים moustacha עם November וזהו קמפיין רחב היקף שמטרתו להגדיל המודעות לסרטן הערמונית בקרב גברים.movember

הקמפיין משלב אירוע שנתי שנערך בחודש נובמבר לאיסוף תרומות לנושאים שקשורים לבריאות הגבר ולהעלאת המודעות לסרטן הערמונית, ביחד עם מאפיינים של שיווק ברשתות חברתיות. במהלך חודש נובמבר מתבקשים גברים בכל העולם לגדל שפם. השפם נבחר כסמל מאוד אופייני לגבריות, ויתרונו בכך שהוא גם יוצר בולטות – קשה להתעלם מגברים סביבך שמתחילים פתאום לגדל שפם. הגברים המשתתפים בקמפיין מעלים תמונות שלהם בשפם לרשתות החברתיות ובכך מגדילים החשיפה למיזם. עד כה השתתפו באירועי הצדקה של מובמבר עשרות אלפי אנשים בכל העולם, וסך התרומות הגיע לעשרות מיליוני דולרים. מוזמנים לצפות בקמפיין יו טיוב שמציג את המיזם המעניין.

אתגר דלי הקרח – להעלאת המודעות למחלת ה ALS

אתגר דלי הקרח, (ALS Ice Bucket Challenge) היא פעילות שיווקית וירלית שהפכה לתופעה בינלאומית המונית באוגוסט 2014, שמטרתה הגדלת המודעות למחלת ה ALS חסוכת המרפא ולצורך גיוס תרומות למען חקר המחלה. אתגר הקרח מציב בפני המשתתף בה החלטה בעלת שתי אפשרויות: לשפוך על ראשו דלי מלא במי  קרח  או לתרום לעמותת ALS . בנוסף התבקשו המשתתפים "לאתגר" את החברים שלהם ולנקוב בשלושה שמות של חברים להם הם שולחים את האתגר. החברים נדרשים להגיב תוך 24 שעות ולהעלות סרט שלהם  לרשת שופכים על עצמם דלי מי קרח או לתרום לעמותה. הקמפיין הפך לתופעה ברשתות החברתיות עם עשרות אלפי סרטונים שהועלו על ידי אנשים מן השורה וידוענים מכל העולם: שחקנים, זמרים, ספורטאים, פוליטיקאים וגם אנשי עסקים נכבדים. בסרטון הבא תוכלו לראות את ביל גייטס שמקבל על עצמו את "אתגר דלי הקרח".

קמפיין להגברת המודעות לאלצהיימר

ב-21 לספטמבר 2012, משהו קרה בפייסבוק. רבבות גולשים מצאו את הקיר שלהם ריק לחלוטין – ללא פוסטים, ללא חברים וללא תמונות שהעלו. על תמונת הקאבר של אותם גולשים המומים נרשם מסר בודד : "דמיינו את החיים שלכם ללא זיכרונות. עבור 36 מיליון אנשים שחיים עם מחלת האלצהיימר, זו המציאות".

היה זה חלק מקמפיין ויראלי להגברת המודעות למחלת האלצהיימר – מחלה בה מאבדים את הזיכרון ובעצם מאבדים מערכות יחסים עם כל האנשים הקרובים שנשכחים על ידי החולים. קמפיין זה עושה שימוש חכם במיוחד בכלי של  שיווק ברשתות חברתיות – שכן החוויה של טיים ליין ריק  המחישה לגולשים איך זה מרגיש לחיות עם אלצהיימר.

Free the Forced  – קמפיין להגדלת המודעות לנישואין בכפיה

מיליוני נשים וילדות ברחבי העולם נישאות בכפייה – מבלי שיוכלו לבחור את בן זוגן. כדי להגביר המודעות לתופעה ולתרום לעמותה המסייעת לשחרר נשים שנישאו בכפיה, הועלה קמפיין מבריק שעשה שימוש מחוכם במיוחד באחד מסמלי האהבה המוכרים ביותר "גשר המנעולים"  – גשר שקיים ברבות מבירות אירופה ובו זוגות אוהבים מניחים מנעול שמסמל את אהבתם וזורקים את המפתחות לנהר על מנת לסמל את אהבתם הנצחית.

בוקר אחד התעוררו תושבי קלן שבגרמניה, וגילו על גשר המנעולים בעיר אלפי מנעולים בעלי משמעות אחרת לגמרי: מנעולים של נשים שנכפה עליהן להינשא בניגוד לרצונן. מנעולים אלה יצרו את הכיתוב "Free the Forced" כאשר ניתן היה לפתוח כל מנעול באמצעות סריקת קוד QR שקרא לתרום תרומה צנועה ובתמורה לקבל קוד פתיחה למנעול וכך באופן סימבולי לשחרר אישה אחת מנישואים כפויים.

מזמינה אתכם לצפות בסרט המרגש שמציג את המיזם.

לסיכום: בעידן הנוכחי בו הרשתות החברתיות הן חלק חשוב מחיינו, ואנו מבלים זמן ממושך ביום באתרים כגון פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס וכד', אך טבעי הוא שמהלכים שיווקיים שישולב בהם רכיב של שיווק ברשתות חברתיות יקבלו חשיפה גבוהה משמעותית ממהלכים שלא ישלבו מדיה זו. הדבר נכון לקמפיינים לחברות מסחריות ועל אחת כמה וכמה בקמפיינים למטרות חברתיות וציבוריות. מהלכים שמשלבים גם פעולות בעולם המוחשי  עם פעולות בעולם הוירטואלי ישיגו את ההישגים הגבוהים ביותר (כמו שהדגמתי בקמפיינים של "מובמבר" ושל "Free the Forced")

בבלוג של דה מרקט תוכלו למצוא פוסטים רבים שמציגים כלים לשיווק באינטרנט ובמיוחד שיווק ברשתות חברתיות. אנו מזמינים אותך לקרוא.

אהבתם את הפוסט? מזמינים אתכם לעשות לנו like או share בכפתורי השיתוף הנמצאים בחלקו העליון השמאלי של האתר. וכמובן תמיד נשמח לתגובות ושאלות.

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית שיווק לעסקים. דה מרקט משרד מיתוג ופיתוח שיווקי.

 

2 Responses to שיווק ברשתות חברתיות למטרות חברתיות

  • תודה משה שמחה לשמוע!

  • תודה לך ענבר,בגין עדכונים ברשת,אני קורא את כל התובנות שלך שעוזרות לי למקם נוכחות אפקטיבית בסייבר ספייס.
    בברכה
    משה שי יועץ נדל"ן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *