052-3792247

רעיונות שיווקיים » שיווק באינטרנט » מיתוג עסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק או לינקדאין זו השאלה

מיתוג עסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק או לינקדאין זו השאלה

נתחיל בשאלה למה בכלל להשקיע במיתוג עסקי או במיתוג אישי ברשתות חברתיות. והתשובה לכך פשוטה – כולם נמצאים היום ברשתות חברתיות וסביר להניח שהלקוח הבא שלך נמצא שם, ולכן אף עסק, קטן כגדול לא יכול להרשות לעצמו לא להפגין נוכחות ברשת חברתית אחת לפחות.
השאלה היא איפה נכון להשקיע את משאבי הזמן והכסף ואיזו רשת חברתית תניב את התוצאות העסקיות הטובות ביותר. פוסט זה מנסה לעזור לך לבחור את הערוץ המתאים ביותר לעסק שלך.

מאז 2002 הוקמו בעולם מעל 300 רשתות חברתיות. לא כולן מצליחות כאחרות. כמובן שפייסבוק היא הידועה ביותר אך קיימות מספר רשתות נוספות פופולאריות בישראל הן: לינקדאין, יו טיוב , טוויטר ואינסטגרם. וכמובן שיש גם את דה מרקר קפה, פליקר, גוגל פלוס ואחרות, אך הן זניחות יחסית ואנו נדבר בעיקר על חמש הרשתות המרכזיות.

פייסבוק Facebook – היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם מעל מיליארד משתמשים, 4 מיליון משתמשים בישראל, שמתוכם ב 2.5 מיליון ישראלים נכנסים מידי יום. פייסבוק היא במהותה רשת חברתית שנועדה לטיפוח קשרים אישיים, אך יותר ויותר עסקים עושים בה שימוש למטרות שיווק. ההמלצה שלי – פייסבוק היא המקום להשקיע אם אתם פונים לקהל מקומי באזור גאוגרפי מסוים, אם אתם פונים לציבור הרחב, או אם הלקוחות שלכם הם בעלי עסקים קטנים. יתרונה של פייסבוק על פני הרשתות החברתיות האחרות בכך שהיא מאפשרת פרסום ממוקד לפי פרופיל מאוד מוגדר: גיל, מין, מקום מגורים, תחביבים ועוד. הקפידו לשווק את העסק שלכם דרך דף עסקי ולא דרך הפרופיל האישי, היות ופרופילים אישיים מיועדים לאנשים ודפים עסקיים (המכונים גם דפי אוהדים) מיועדים לשיווק ולמיתוג עסקים. למידע נוסף כיצד לשווק באמצעות פייסבוק .

לינקדאין Linkdin – היא הרשת החברתית העסקית הגדולה והמובילה בעולם. היא הושקה ב 2002 ונכון לאפריל 2013 היא מדורגת כמקום ה 14 כאתר הנצפה ביותר באינטרנט. בניגוד לפייסבוק ולרשתות חברתיות נוספות, לינקדאין היא רשת שממוקדת בקשרים עסקיים ומקצועיים ולכן היא הרשת המתאימה ביותר למיתוג עסקי, בעיקר אם קהל היעד שלכם הוא עסקים וחברות. לינקדאין היא גם ערוץ מאוד מתאים לצורכי מיתוג אישי לשכירים שמעוניינים לקדם את חייהם העסקיים והמקצועיים ולבנות לעצמם שם של מומחים בתחומם. לינקדאין היא גם הרשת המתאימה בותר לאיתור מפיצים מעבר לים ובכלל ליצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בחו"ל. .

פרופיל המשתמשים בלינקדאין שונה מרשתות חברתיות אחרות. בלינקדאין תמצאו הרבה יותר ממקבלי ההחלטות בארגונים : כ-6% מבעלי הפרופיל בלינקדאין הם בדרג סמנכ"ל ומעלה, כ-14% מבעלי הפרופילים הם בדרגי ניהול בכיר וכ- 32% בדרגי ניהול ביניים. ולכן – אם אתם בעלי עסק שמחפש לקוחות עסקיים (B2B) סביר להניח שהלקוחות שלכם נמצאים בלינקדאין יותר מאשר ברשתות חברתיות אחרות. למידע נוסף כיצד לבצע מיתוג עסקי ומיתוג אישי באמצעות לינקדאין מומלץ לקרוא מאמר זה .

טוויטר twitter – רשת חברתית מאוד פופולארית בעולם וארה"ב, שנוסדה ב 2006 על ידי סטודנט אמריקאי. בטוויטר מעל 500 מיליון משתמשים (כמחצית מכמות המשתמשים בפייסבוק). בישראל רשת זו תפסה פחות תאוצה ומעריכים שיש בה רק 5% מהישראלים. לכן טוויטר היא ערוץ שיווקי מומלץ בעיקר למי שמחפש לקוחות פרטיים או עסקים זעירים בחו"ל. ערוץ זה פחות מתאים ללקוחות עסקיים (חברות וארגונים גדולים).

העיקרון שעומד מאחורי טוויטר הוא כתיבת מסר המוגבל ל-140 תווים בלבד, אותו יוכל לראות כל מי שעוקב אחרי הפרופיל שלכם. עקב מגבלת התווים הקשוחה הכתיבה האפקטיבית בטוויטר הופכת לאתגר מעניין מאוד, שגם מכתיב ויוצר את אופייה המיוחד של הרשת.
בנוסף יש בטוויטר כלי ל"מישוש הדופק" בנושאים החמים על סדר היום. כלי זה נקרא "search twitter". למשל אם העסק הוא חברת מיתוג או סטודיו לגרפיקה, אפשר להכניס מילים כמו "עסק חדש" או "מיתוג" ולהגיע לעשרות אנשים שצייצו בנושא זה ולפנות אליהם ישירות בהודעה אישית עם הצעה שיווקית מעניינת. אחת הדוגמאות הנהדרות לשיווק אפקטיבי בטוויטר היא לקידום מבצעי מכירות. בספרו של גרי ויינרצ'ק, המדיה החברתית בהוצאת מטר, מתאר הבעלים של חנות היין the wine library כיצד העלה קמפיין בו הציע משלוח חינם למזמינים יין מעל 100$. קמפיין חוצות שעלה 7,500$ זכה ל – 170 הזמנות, פרסום ברשימת תפוצה הביא ל- 300 הזמנות וציוץ קטן בטוויטר הביא ל- 1,700 הזמנות.
לקריאה נוספת על האופן בו ניתן להשתמש בטוויטר כערוץ שיווקי.

יוטיוב YouTube הוא האתר השלישי הנצפה ביותר בישראל, אחרי גוגל ופייסבוק, עם 68% חשיפה. יוטיוב, נוסדה ב-2005 ונרכשה על ידי גוגל ב-2006 והרשת היא גם מנוע החיפוש הגדול בעולם לסרטוני וידאו. למעשה, זמן השהייה הממוצע של הגולשים ביוטיוב מדי חודש גדול עד פי עשרה מאשר בגוגל. יוטיוב היא גם רשת חברתית עם קהילה פעילה, אפשרות ללייק (Like) ודיסלייק (Dislike), כתיבת תגובות, מעקב אחרי משתמשים אחרים וכמובן שיתוף.
אני ממליצה בחום לכל עסק להשתמש ביו טיוב לצורכי שיווק ולמיתוג עסקי, שכן יתרונה הגדול של יו טיוב היא במדיה הייחודית שלה – סרטונים. בשל החיבור ההדוק בין גוגל ויו טיוב כשמבצעים חיפוש בגוגל, עולות התוצאות הראשונות של סרטונים מיוטיוב, בנוסף לעשר התוצאות הרגילות בדף, ובכך עולה הסיכוי שלכם לחשיפה בפני הגולשים.

ישנן מספר דרכים מומלצות להשתמש ביו טיוב לצרכים שיווקיים:
סרטוני הסברה והדגמה – סרטים בהם אנו מציגים את המוצר ואת אופן השימוש בו.
דוגמאות לסרטי הסברה שצולמו עבור לקוחות דה מרקט: סרטון הדגמה לשימוש במטף למפעל להבות ,סרטון הדגמה למכשירי הכושר Smart Fit .
סרטי תדמית – שמטרתם חיזוק תדמית המוצר או השירות. דוגמא לסרטון תדמית שצולם עבור סטודיו צעדים שאף הוא נמנה על לקוחותינו.
סרטים עלילתיים או סרטי פרסומת – שמטרתם יצירת הצורך במוצר והעלאת המודעות לפתרון אותו מספק המוצר. דוגמא לסרט עלילתי שצולם עבור להבות .
סרטים לצורך מיתוג אישי כמומחים – אלו סרטים בהם בעל העסק מציג את הידע והמומחיות שלו בתחומו. דוגמא לסרטון מיתוג אישי בו מראיינת דקלה מור את ענבר בזק הבעלים של דה מרקט.
לקריאה נוספת על האופן בו ניתן לבצע מיתוג עסקי ולשווק דרך יוטיוב.

אינסטגרם Instagram נוצרה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו, קליפורניה . במקור פותח כיישום חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידיאו קצרים, המאפשר למשתמש לצלם תמונות ולאחר מכן לשתף אותן ברשתות החברתיות פייסבוק, טוויטר, פליקר, טאמבלר, פורסקוור, בדואר אלקטרוני ועוד. כיום רשת חברתית בפני עצמה, מאוד פופולארית בקרב בני נוער. ניתן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים באמצעות הרשת החברתית של אינסטגרם, שם ניתן לצפות ולהגיב על פוסטים של אחרים. לעסקים שקהל היעד שלהם הוא בני נוער מומלץ לשלב שיווק באינסטגרם בתמהיל השיווק שלהם.

לסיכום – רשתות חברתיות הנם כלי חיוני ואפקטיבי לצורכי שיווק ולצורכי מיתוג עסקים אבל נדרש להתאים את הרשת לקהל היעד וכמובן להתאים את הפעילות השיווקית לאופיה של הרשת החברתית.
אם מאמר זה תרם לכם ואהבתם אותו – נשמח לתגובות וכמובן לשיתופים!

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

2 Responses to מיתוג עסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק או לינקדאין זו השאלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *