052-3792247

רעיונות שיווקיים » אסטרטגיה » המרשם שלי להצלחה עסקית

המרשם שלי להצלחה עסקית

ראשית הבהרה – הכותרת אינה המרשם להצלחה עסקית אלא המרשם שלי להצלחה עסקית. אני לא מאמינה שיש מרשם אחד להצלחה או סודות להצלחה מובטחת, אני רק משתפת בפוסט הזה מהם הכלים והדברים שעוזרים לי (ענבר בזק) להצליח בעסק ולהתפתח. מקווה שהתובנות האישיות שלי יעזרו גם לכם בהתפתחות העסקית שלכם.

1. להגדיר מה היא הצלחה עבורי.הגדרת יעדים
לאחרונה שמעתי הרצאה של יועץ עסקי שמתאר עצמו כאחד היועצים המצליחים והמבוקשים בישראל, שחוזר שוב ושוב על העובדה שהוא גובה 3,500 ₪ לשעת ייעוץ. האם זו הצלחה? רוב האנשים יגידו שכן. אז חשבתי לעצמי האם זו ההצלחה שאני מחפשת? והגעתי למסקנה שהצלחה עבורי היא להותיר חותם ולהיות משמעותית לכמה שיותר אנשים ובעלי עסקים. האם גביית 3,500 ₪ לשעה תקרב אותי למטרה זו, או שאולי גביית 350 ₪ לשעה תתאים יותר? שלא תבינו אותי לא נכון – אני מאוד שמחה לבקש ולקבל 3,500 ₪ להרצאה בה אני עומדת מול 100 איש או יותר, כי זה עונה על הגדרת ההצלחה שהצבתי לעצמי – להיות משמעותית ולהשפיע על כמה שיותר אנשים ובעלי עסקים.

2. לגדול בקצב מתון ועקבי.
מאז הקמתי את העסק לפני חמש שנים, העסק גדל בקצב מתון ועקבי סביב 20%-30% בשנה. יהיו שיגידו שזה קצב מהיר. יכולתי לגדול הרבה יותר אם הייתי ממהרת לשכור עובדים, להשקיע בשיווק ובמשרדים יקרים. אך אני מבצעת צעדים איטיים ומתונים בקצב שמתאים לי ובהתאם ליכולות הכלכליות שלי בכל רגע נתון.

3. להשקיע בעסקצמיחה מתונה
עם זאת, אני משקיעה כל הזמן בעסק ובפיתוחו. העובדים והמשרד הגיעו בהדרגה. בהתחלה עובדת בחצי משרה ואז במשרה מלאה. אחר כך עובד נוסף ועוד אחד, עובד אחר עובד. משרד קטן בשלב הראשון. השקעה באתר, השקעה במיתוג. כל הזמן להשקיע ולפתח את העסק אחרת נשארים במקום.

4. לשאוף להיות הטובה ביותר
אני לא מצהירה על עצמי שאני היועצת העסקית הטובה ביותר בארץ, וגם לא קוראת לעצמי מומחית המיתוג מספר 1. יש לא מעט יועצים עסקיים ויועצי מיתוג מצוינים. עם זאת, אני שואפת להיות הטובה ביותר. אני מקפידה ללמוד מקולגות, להתייעץ ולהקשיב להם וכך אני מתפתחת. רק מי ששואף להיות הטוב ביותר יצליח בסופו של דבר להגיע לשם.

5. מיתוג עצמי
בתחילת הדרך הייתי צופה בסרטונים ובמצגות של יועצים מצליחים כמו זה שסיפרתי עליו בהתחלה, ומנסה להבין למה הם מצליחים יותר ממני. היה ברור לי שהתשובה אינה כי הם טובים יותר ממני, אלא כי הם הצליחו למתג את עצמם טוב יותר. ברור לי היום יותר מתמיד שהמפתח להצלחה עסקית הוא מיתוג עצמי. להיחשף לכמה שיותר אנשים, לחלוק מהידע שלי, להדגיש במה אני מיוחדת ושונה מהאחרים. על אף שאני רואה עצמי כמומחית למיתוג עסקים וזה התחום בו אני מלווה הכי הרבה חברות וארגונים, זה לא פשוט למתג את עצמך.

6. לרכוש השכלה מקצועית. להתפתח וללמוד.
כל מי שרוצה למתג את עצמו בתחום המקצועי חייב ללמוד ולהתפתח כל הזמן. אני תמיד מחזיקה ספר מקצועי ליד המיטה בתחום של שיווק, מיתוג או חשיבה יצירתית. מקפידה לקחת קורסים ולהשתתף בימי עיון בתחומי שיווק ופיתוח עסקי. אני קוראת מאמרים ברשת של קולגות ומומחים מהארץ ומהעולם. אני מאמינה מאוד בהשכלה ובלמידה כאמצעי מרכזי להתפתחות.

7. שת"פים, שת"פים, שת"פים.שיתוף עסקי להצלחה
רשמתי את זה כבר במספר פוסטים ואחזור על זה שוב. הקפיצות העסקיות הגדולות ביותר שלי קרו בזכות שת"פים. עם קולגות, עם ספקים ועם אנשי מקצוע נוספים. אתרו את הגורמים שיכולים לקדם אתכם עסקית והתחברו אליהם.

8. להשקיע שעה ביום בעצמי.
אני אמא לשלושה קטנטנים שנולדו בהפרש קצר זה מזה. בעלת עסק עצמאי קטן ומפרנסת עיקרית בבית. ועדיין אני מקפידה להשקיע שעה ביום בעצמי. השעה שלי היא צעידה בבוקר. למישהו אחר זה יכול להיות מדיטציה, קריאת ספר טוב או בישול. הכי חשוב שיהיה לי זמן לעצמי לבד עם מחשבותיי. הרעיונות הטובים ביותר באים לי בצעידה. הבלוג הזה נכתב ב 10 דקות בדיוק. הוא עלה לי בראש בזמן הצעידה ואז הגעתי הביתה ופשוט שפכתי אותו על הנייר.

9. לא לפחד לעשות.
לכל אחד יש פחדים. הפחדים הגדולים שלי הם פחד מנחשים, פחד מטכנולוגיה ופחד מכישלון. הדרך היחידה לצמוח לדעתי היא להתגבר על הפחדים. בהתחלה פחדתי שיהיה לי סמארטפון, פחדתי מרשתות חברתיות, פחדתי ממערכות אינטרנטיות מורכבות. התגברתי על הפחד ולמדתי להתמודד עם מערכות טכנולוגיות שנחוצות לי לצורך שיווק העסק והמיתוג שלו. לגבי הפחד מנחשים – לפני שנתיים החזקתי לראשונה בחיי פיתון. לגבי הפחד מכישלון – טוב, עדיין עובדת על זה….

10. לא לפחד לטעות
עשיתי הרבה טעויות מאז שפתחתי את העסק. טעיתי בבחירת שותפים עסקיים. טעיתי בבחירת ספקים. טעיתי בבחירת לקוחות שלא התאימו לעסק שלי. עשיתי טעויות שיווקיות. החכמה היא לא לפחד לטעות אלא ללמוד מהטעויות. זו הקלישאה הגדולה בעולם ש"מי שלא עושה לא טועה" אבל היא פשוט כל כך נכונה. הדבר החשוב בעיני היא כשמזהים טעות לנתח אותה ולהבין מה גרם לה ולהשתדל שלא תקרא שוב.

11. לא לפחד, נקודה.

3

נכתב על ידי ענבר בזק מומחית למיתוג עסקים, דה מרקט משרד מיתוג ועיצוב גרפי.

אם אתם מוצאים שמאמר זה היה משמעותי עבורכם – שתפו אותו או עשו לנו לייק על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בחלקו העליון השמאלי של האתר.

רוצים למתג את עצמכם ברשת ולא יודעים איך? צרו עמנו קשר קשר ונשמח ללמד אתכם איך עושים את זה צעד אחר צעד. כמו כן דה מרקט מעניקה לכם שירות של ניהול מותגים באינטרנט – ומנהלים עבורך את כל הפעילות השיווקית ברשת ומחוצה לה.

8 Responses to המרשם שלי להצלחה עסקית

  • ענבר
    אני מאוד מעריך את מה שאת כותבת כאן ובכל מקום.
    יש כאן שילוב של מקצועיות, דרך נכונה וכושר ביטוי, והכל משולב עם צניעות.
    רבים הדברים שאני קורא אצלך שנראים לי כאילו קראת את מחשבותי
    עלי והצליחי
    אילן

  • מתוך התפיסה האימונית, מה שאני יכול לומר הוא שאיך שאת מגדירה כהצלחה עסקית היא לא יותר ולא פחות ממימוש הערכים האישיים שלך במסגרת העשייה בעסק. בתפיסה האימונית, זו כמובן הדרך הנכונה, שכן אין משמעות להצלחה "עסקית" אם היא באה על חשבון דברים אחרים שחשובים לנו יותר.

    • תודה שמעיה. מרגש לקבל משוב ממאמן בכיר כמוך!

  • ענבר,
    אני קוראת בעניין רב את מה שאת כותבת ומרגישה שהדרך שלך מאוד נכונה לי. יש אולי שחושבים כי בעסקים יש לעבוד עם הראש, מה שנכון, אך הרגש, או אולי נקרא לזה אינטואיציה, חשובים לא פחות. גם לי מה שאומרים אותם יועצים 'מרגיש לא טוב'. הרבה הו-הא. אין כמו קשרי עבודה בהם היועץ עובד מהבטן (ולא מהכיס) מעניק ליווי אישי ללקוח. ואני תמיד שמחה לשתף איתך פעולה.
    עינת

    • הי עינת. תודה וגם אני שמחה תמיד לשתף איתך פעולה – את אשת מקצוע נפלאה ומקצועית ביותר. שמחה לראות שאת מתחברת לדברים שכתבתי.

  • הי נראה לי מאוד נכון מה שכתבת, הייתי מציע לך לשקול עוד שני דברים:
    1-בנושא של המיתוג עצמי הייתי מוסיף שזה לא רק המיתוג אלא ההכרה בערך של מה שאת מציעה לאנשים.
    2- כפי שאני מכיר אותך את לא מחפשת את המכה (3500 ש"ח לשעה…) וזהו אלא יצירת מערכות יחסים ארוכות עם שותפים ולקוחות…

    בטו

    • תודה בטו. אתה בהחלט מכיר אותי טוב…
      אני מרגישה אי נוחות גדולה עם כל היועצים והקורסים שמלמדים "איך לקחת יותר כסף מהלקוחות". כמו שרשמת ואני מסכימה עם כל מילה המפתח הוא איך לתת יותר ערך ללקוח ולא איך לקחת יותר כסף מהלקוחות….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *